حواشی و اخبار پیرامون تتر

1401/09/07
حواشی و اخبار پیرامون تتر

ما سعی می کنیم در مقاله حواشی و اخبار پیرامون تتر، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی جایگاه تتر در بین استیبل کوین ها بپردازیم و حواشی و اخبار پیرامون تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای استفاده از این استیبل کوین بگیرین. حتی اگه آشنایی زیادی با دنیای بلاک چین نداشته باشین و از تازه واردان بازار ارزهای دیجیتال محسوب بشین نیز اسم چند ارز دیجیتال بیشتر از سایر رمز ارزها به گوشتون خورده. تتر یکی از این ارزهای دیجیتال محبوب هست که اسم اون بعد از بیت کوین و اتریوم آشناتر از سایر ارزهای دیجیتال هست.

بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال زیادی هست که کمتر کسی رو میشه پیدا کرد که با ارز دیجیتال تتر آشنا نباشه. ارز دیجیتال تتر که توسط شرکت متمرکز Tether عرضه میشه چند وقتی هست که اخبار و حواشی زیادی رو به خودش اختصاص داده. از تردیدها در مورد ذخایر دلاری این شرکت به عنوان پشتوانه گرفته تا ممنوعیت معاملات اون در برخی کشورها و همچنین اقدامات این بنیاد در مورد مسدود کردن دارایی کاربرانی که در لیست تحریم تتر قرار دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله حواشی و اخبار پیرامون تتر، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی جایگاه تتر در بین استیبل کوین ها بپردازیم و حواشی و اخبار پیرامون تتر رو مورد بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: آینده تتر چیست؟

آشنایی با ارز دیجیتال تتر

آشنایی با ارز دیجیتال تتر

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، قطعا اسم ارز دیجیتال تتر رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین. ارز دیجیتال تتر با نماد اختصاری USDT اکنون پر استفاده ترین رمز ارز دنیا هست و حجم معاملات روزانه بسیار بیشتری در مقایسه با همه کوین های دیگه داره. ارز دیجیتال تتر نوعی استیبل کوین اصطلاحا پگ شده به قیمت دلار آمریکا هست. به عبارت دیگه، هر واحد ارز دیجیتال تتر یه دلار ارزش داره. پس صرف نظر از نوسان های قیمت شدید سایر ارزهای دیجیتال ارزش هر واحد ارز دیجیتال تتر تغییر نمی کنه. به همین دلیل حتی افراد فاقد تمایل به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال استفاده زیادی از تتر در معاملات روزانه خودشون دارن.

مقاله پیشنهادی: آیا تتر قابل بلوکه شدن است؟

جالب اینجاست که بدونین تتر نوعی ارز دیجیتال متن باز و همتا به همتای مبتنی بر بلاک چین هست. از نظر تئوری ارز دیجیتال تتر به یه پول فیات مانند دلار آمریکا گره خورده و اصطلاحا پگ شده. به همین دلیل بهش استیبل کوین گفته میشه. استیبل کوین ها با رمز ارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم که قیمتشون بیشتر بر پایه سوداگری ها مشخص میشه، تفاوت داره. با این حال بر اساس گزارش ها تقریبا نزدیک به 80 درصد از معاملات بیت کوین از طریق تتر انجام میشه که اون رو به یکی از مهم ترین منابع تامین نقدینگی بازار کریپتوکارنسی ها تبدیل کرده. علاوه بر این، تتر بزرگترین استیبل کوین بازار از نظر حجم بازار هست.

جایگاه تتر در بین استیبل کوین ها

جایگاه تتر در بین استیبل کوین ها

ارز دیجیتال USDT به عنوان مهم ترین استیبل کوین بازار کریپتوکارنسی ها محسوب میشه. استیبل کوین های زیادی در بازار به وجود اومدن که قیمت اکثر این استیبل کوین ها برابر با ارز ملی کشورهای میزبان هست و در بعضی مواقع هم قیمت استیبل کوین با یه کالا یا دارایی فیزیکی مثل طلا یا نقره برابری می کنه. ارز دیجیتال تتر در سال 2014 توسعه پیدا کرد و از این نظر قدیمی ترین استیبل کوین بازار شناخته میشه. این در حالی هست که ارز دیجیتال اتریوم در سال 2013 و ارز دیجیتال بیت کوین در سال 2009 عرضه بازار شده. در واقع ارز دیجیتال تتر جزو اولین رمز ارزهای توسعه یافته محسوب میشه.

مقاله پیشنهادی: ریسک نگهداری تتر چقدر است؟

بهتره بدونین در حال حاضر ارز دیجیتال USDT یا همون تتر سومین ارز دیجیتال برتر بازار کریپتوکارنسی ها از نظر حجم بازار یا مارکت کپ هست. این در حالی هست که نوسانات قیمت ارز دیجیتال تتر نسبت به سایر استیبل کوین ها بیشتره، چون عرضه و تقاضا برای ارز دیجیتال تتر خیلی بیشتر از سایر استیبل کوین هاست. همچنین سابقه بیشتر ارز دیجیتال تتر باعث شده تا همچنان به عنوان محبوب ترین استیبل کوین شناخته بشه.

حواشی و اخبار پیرامون تتر

حواشی و اخبار پیرامون تتر

استیبل کوین USDT قابل استخراج و تولید توسط کاربران و ماینرها نیست و همه اون توسط شرکت سازنده اون یعنی کمپانی Tether تولید و عرضه میشه. توجه داشته باشین که مقدار عرضه کل ارز دیجیتال تتر معلوم نیست. ضمن اینکه حداکثر عرضه هم برای اون مشخص نشده، بنابراین نمیشه اون رو ارز دیجیتال کمیاب دونست. شرکت Tether Ltd که تولیدکننده این توکن هاست، هر تعداد تتری که ارائه کنه رو می تونه تولید کنه. علاوه بر این، ارز دیجیتال تتر برنامه صدور توکن خودش رو زودتر از تاریخ مشخص اطلع رسانی و اعلام نمی کنه. در عوض این شرکت به ارائه گزارش های روزانه در مورد کل ذخایر دارایی ها و بدهی ها می پردازه که مورد دوم مربوط به مقدار تتر در حال گردش هست.

در سایت ارز دیجیتال تتر قسمتی با عنوان شفافیت یا Transparency وجود داره که روزانه عرضه کل استیبل کوین های تتر در شبکه های مختلف رو مشخص می کنه. از طرف دیگه ارز دیجیتال تتر ادعا می کنه که پشتوانه هر توکن USDT دلار آمریکا هست و بعد از انتشار اخباری مبنی بر عدم صلاحیت این ادعا پشتوانه رو به ترکیبی از دلار آمریکا و وام شرکت های وابسته تغییر داد. همچنین از اونجایی که مالکیت تتر به صورت کامل با یه شرکت متمرکز هست، افراد زیادی این حد از شفاف سازی ها رو در وهله اول کوچیک و در مراتب بعد پوششی برای امور و معامله های غیر قانونی محسوب می کنند و ازش بهره می برن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله حواشی و اخبار پیرامون تتر، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی جایگاه تتر در بین استیبل کوین ها بپردازیم و حواشی و اخبار پیرامون تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای استفاده از این استیبل کوین بگیرین. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال تتر به عنوان مهم ترین استیبل کوین بازار شناخته میشه که در حال حاضر در رتبه سوم کریپتوکارنسی ها قرار داره و خیلی از معامله گران و تریدرها از این رمز ارز برای انجام معاملاتشون استفاده می کنند.

 


نظرات کاربران در مورد حواشی و اخبار پیرامون تتر
سوال امنیتی :4+55 = ?