بک تست Backtesting ارز دیجیتال چیست؟

1401/09/04
بک تست Backtesting ارز دیجیتال چیست؟

ما سعی کردیم در مقاله بک تست Backtesting ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد بک تست ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل استفاده از بک تستینگ ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه عملکرد Backtesting رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. به این ترتیب، شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای تریدرها و معامله گران فراهم کرده. شما نیز می تونین با ترید کردن سودهای زیادی به دست بیارین. از اونجایی که ترید کردن فعالیتی پرسود و پرطرفدار هست، لازم بود ابزارهایی به وجود بیان که ترید کردن رو بهینه کنند و ریسک اون رو کاهش بدن. یکی از ابزارهایی که در این زمینه به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد، بک تستینگ هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بک تست(Backtest) ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد بک تست ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل استفاده از بک تستینگ ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه عملکرد Backtesting رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

شاید برایتان مفید باشد: استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال

بک تست ارز دیجیتال چیست؟

بک تست ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کلمه بک تست یا Backtesting ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما پیش بیاد که بک تست ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بک تست نوعی روش کلی هست که تا متوجه بشیم که یه استراتژی یا مدل چه میزان خوب عمل کرده. بک تست قابلیت دوام یه استراتژی معاملاتی رو با کشف نحوه انجام اون با استفاده از داده های تاریخی ارزیابی می کنه. اگه بک تست جواب داد، معامله گران و تحلیلگران می تونن این اطمینان رو داشته باشن تا در آینده از اون استفاده کنند و از کسب سود در ترید با بک تستینگ لذت ببرن.

مقاله پیشنهادی: حد سود و ضرر چیست و چرا باید رعایت کنیم؟

جالب اینجاست که بدونین بک تست ارز دیجیتال یا Backtesting به این معنی هست که شما یه استراتژی معاملاتی رو بر اساس تاریخچه اون آزمایش کنین. برای انجام بک تست ابزارهای مختلفی وجود داره. معامله گران و تریدرها با استفاده از این ابزار و انجام بک تست ارز دیجیتال تلاش می کنند تا ریسک معاملات و استراتژی های خودشون رو کاهش بدن. در سیستم های مالی نیز بک تست، بررسی یه استراتژی معاملاتی بر اساس رفتار اون در گذشته هست. به عبارت دیگه، از داده های گذشته استفاده میشه تا ببینیم این استراتژی ها چقدر موفق بودن. اگه بک تست نتایج خوبی نشون بده، معامله گران و تریدرها ممکنه از این استراتژی برای حال نیز استفاده کنند.

دلایل استفاده از بک تستینگ ارز دیجیتال

دلایل استفاده از بک تستینگ ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، بک تست نوعی روش کلی هست که تا متوجه بشیم که یه استراتژی یا مدل چه میزان خوب عمل کرده. بک تست قابلیت دوام یه استراتژی معاملاتی رو با کشف نحوه انجام اون با استفاده از داده های تاریخی ارزیابی می کنه. شاید به فکر شما بیاد که یه استراتژی رو با درصد سود بالا گرفتین و نیازی به آزمایش و بک تست نیست، ولی در نظر داشته باشین که دلایلی وجود داره که شما باید از بک تست استقبال کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی دلایل استفاده از بک تستینگ ارز دیجیتال بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: ویژگی های یک استراتژی معاملاتی خوب چیست؟

• کاهش دغدغه های فکری در معاملات

یکی از دلایل استفاده از بک تستینگ ارز دیجیتال، کاهش دغدغه های فکری در معاملات هست. چون شما استراتژی معاملاتی خودتون رو بارها تست کردین و از آزمون خطای اون گذشته و با خیال راحت تری به معامله می پردازین. در نظر داشته باشین که شما از استراتژی خودتون بک تست نگرفته باشین، حدودا از هر 6 معامله، 3 معامله استاپ بخوره. بنابراین در ناخودآگاه شما وسواسی به وجود میاد که این استراتژی ممکنه یا سودهای بسیار بده و یا ضررهای بسیار بد. در نتیجه شما صبوری و اعتماد لازم در معاملات رو به راحتی از دست دادین.

• تمرین استراتژی های جدید

یکی دیگه از دلایل استفاده از بک تستینگ ارز دیجیتال، تمرین استراتژی های جدید هست. هنگامی که شما یه استراتژی جدید رو یاد می گیرین، به صورت کامل همه زوایای اون رو درک نکرده باشین و خارج از استراتژی هایی که قبلا یاد گرفتین، باشین. به این ترتیب، بهترین راه حلی که به نظرتون می رسه، باید  بک تست کردن باشه، چون شما می تونین هزاران بار بدون به خطر انداختن سرمایه این استراتژی رو تمرین کنین. البته توجه داشته باشین که عمل ترید کردن به تمرین ها زیادی نیاز داره.

• شکار بهترین زمان و موقعیت

یکی دیگه از دلایل استفاده از بک تستینگ ارز دیجیتال، شکار بهترین زمان و موقعیت هست. همه استراتژی ها قرار نیست در همه زمان ها برای شما سودساز باشن. شما نیازمند این هستین که ببینین استراتژی شما چه زمانی از بازار بهترین نتیجه رو میده. احتمال داره استراتژی انتخاب کنین که در زمان باز شدن بازار آمریکا کاملا ضررده باشه و با بسته شدن بازار آمریکا سودآور باشه.

نحوه عملکرد Backtesting چگونه است؟

نحوه عملکرد Backtesting چگونه است؟

اساس کار Backtesting این هست که هرچقدر که در گذشته کار کرده باشه، ممکنه که در اینده هم کار کنه. این موضوع ممکنه شما رو یاد تحلیل تکنیکال بندازه. هرچند تشخیص این که چه چیزهایی در یه بازار تونسته عمل کنه و در چه بازاری نتونسته عمل کنه، یه چالش واقعی هست. اگه عمل بک تستینگ با داده های نادرستی اجرا بشه، می تونه شما رو به نتایج نامناسب و پایین تر از حد انتظاری برسونه. به همین دلیل بسیار مهم هست که برای دوره بک تستینگ خود، نمونه خوبی پیدا کنین که مناسب وضعیت حال حاضر بازار باشه. با این وجود همین موضوع هم می تونه امری سخت باشه، چون بازار ارزهای دیجیتال دائما در حال تغییر هست.

قبل از اینکه تصمیم به بک تست استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال بگیرین، ابتدا باید تعیین کنین که دقیقا قصد دارین چه چیزهایی رو از طریق این سنجش به دست بیارین. چه چیزهایی باعث میشه تا استراتژی شما در یه محیط واقعی معاملات، موندگار و نتیجه بخش باشه. در نقطه مقابل نیز چه شرایطی باعث میشه تا سطح توقعات شما پایین بیاد؟ اگه این مسائل رو قبل از اجرای بک تست ارز دیجیتال بدونین، نتیجه به دست اومده بهترین خواهین داشت. همچنین بک تست باید شامل کارمزدهای تریدینگ و برداشت حساب و هرگونه هزینه های مرتبط با اجرای استراتژی شما باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بک تست Backtesting ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد بک تست ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل استفاده از بک تستینگ ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه عملکرد Backtesting رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، بک تست نوعی روش کلی هست که تا متوجه بشیم که یه استراتژی یا مدل چه میزان خوب عمل کرده. بک تست قابلیت دوام یه استراتژی معاملاتی رو با کشف نحوه انجام اون با استفاده از داده های تاریخی ارزیابی می کنه.


نظرات کاربران در مورد بک تست Backtesting ارز دیجیتال چیست؟
  • سلام، ممنون بابت پست خوبتون. سامانه ژورنال معاملاتی متاکوانت (metaquant.ir) سیستم بک تست هم داره. خواستید به پستتون اضافه کنید.

سوال امنیتی :6+75 = ?