بررسی مد و فشن در متاورس و آینده آن

1402/03/24

مد و فشن در متاورس؛ یکی از موضوعات داغ خبرگذاری های کریپتو و فناوری! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این موضوع به دست بیارین؟ اولین نشانه ها از ورود صنعت مد به دنیای دیجیتال کدامند؟ چرا در متاورس به مد و فش نیاز هست؟ آینده مد و فشن در متاورس چجوریه؟ صنعت بازی با مد و فشن در متاورس چه ارتباطی داره؟ برندهای برتر مد در متاورس کدامند؟ مد و فشن در متاورس چه کاربردهایی دارن؟

این روزها دیگه زندگی افراد به دنیای واقعی که با تعداد محدودی از انسان ها و اجسام و موارد سروکار داره، محدود نمیشه. بلکه همه اون ها در دنیایی فراتر، دیجیتالی و بی حد و مرز یعنی متاورس با هم در ارتباط هستن. شما خیلی راحت می تونین وارد این دنیا شده و شخصیت مورد نظر خودتون رو به وجود بیارین. لباس یا نوع پوشش یکی از مهم ترین معرف های شخصی هاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بررسی مد و فشن در متاورس، اطلاعاتی درباره نیاز به مد و فشن در متاورس به شما ارائه کنیم و به معرفی برندهای برتر مد در متاورس بپردازیم و ارتباط مد و فشن با متاورس رو مورد بررسی قرار بدیم.

چرا متاورس به مد و فشن نیاز دارد؟

چرا متاورس به مد و فشن نیاز دارد؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که چرا متاورس به مد و فشن نیاز داره؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که لباس و پوشش هر کسی نشون دهنده هویت و شخصیت اون فرد هست. مثلا شما وقتی با بازی های کامپیوتری یا بازی های گوشی بازی می کنین، همیشه به دنبال انتخاب لباس های خاص واسه شخصیت و یا آواتار خود در بازی هستین و به نحوه گوشش اهمیت میدین. مد و فش در متورس هم چنین نقشی داره، با این تفاوت که دنیای متاورس(Metaverse) خیلی گسترده تر هست.

جالب اینجاست که بدونین در سال های اخیر مخصوصا در دوران شیوع ویروس کرونا، خرید و فروش لباس به صورت اینترنتی و آنلاین انجام شد. همچنین در این مدت صنعت مد و فشن از رشد و توسعه فناوری و اینترنت دور نمونده و با موج پیشرفت این صنایع همراه شده. متاورس هم در این پیشرفت های گذشته تونسته عملکرد خوبی از خودش ارائه بده، از جمله امکانات متاورس در زمینه مد و فشن میشه به اتاق های پرو مجازی و آنلاین اشاره کرد که افراد می تونن آواتارهای مجازی خودشون رو در لباس های مورد نظر ببینن.

مقاله  پیشنهادی: بررسی تاثیر آینده متاورس بر ارزش بیت کوین

آینده مد و فشن در متاورس

Frank Fitzgerald، درباره کاربرد متاورس در صنعن مد و پوشاک این باور رو داره که ترکیب دو دنیای واقعی و مجازی(متاورس) می تونه تاثیر زیادی روی صنعت مد و فش داشته باشه. همچنین این تاثیر از ایجاد جریان های درآمد جدید تا شکل دهی به ظاهر مد در دنیای واقعی بر اساس چیزی که در متاورس اتفاق می افته، یه تحول فرهنگی نه تنها در مد، بلکه در صنعت هنر هم میشه. این شخص اشاره می کنه که نسل جوان نقش اصلی و مهمی در مد دیجیتال ایفا می کنند، مخصوصا اون هایی که آواتار دیجیتالی خودشون رو بخشی جدایی ناپذیر از هویت اجتماعی خودشون می دونن.

معرفی برندهای برتر مد در متاورس

معرفی برندهای برتر مد در متاورس

همونطور که گفتیم، بازار مد و فشن دیجیتال در متاورس تونسته در مدت کوتاهی به یه امپراطوری بزرگ تبدیل بشه. این موضوع واسه خیلی از کاربران غیرقابل درک بوده. برندهای محبوب و معروفی در حوزه مد و فشن وارد دنیای متاورس شدن. همین موضوع سروصدای زیادی در متاورس به پا کرده. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی برندهای برتر مد در متاورس بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: 5 روش کسب درآمد از متاورس

  • گوچی(Gucci)

یکی از برندهای برتر مد در متاورس، برند گوچی یا Gucci هست که اکسسوری ها و لباس های سطح بالا و لاکچری تولید می کنه. این برند که یکی از معروف ترین پروژه های متاورس و پلتفرم های بازی هست، همکاری کرده تا کیف های دستی، کلاه و عینک آفتابی گوچی رو در آواتارها به نمایش بذاره. این مکان که به عنوان باغ گوچی شناخته میشه، به مدت دو هفته اجرا شد و به علاقه مندان و گیمرها امکان خرید کلکسیون و چندین لوازم جانبی کمیاب گوچی رو میداد.

  • نایک(Nike)

یکی دیگه از برندهای برتر مد در متاورس، نایک یا Nike هست. نایک یکی از بزرگ ترین شرکت هایی هست که در طراحی، ساخت، توسعه، بازاریابی و فروش جهانی لباس ها و اقلام مختلف مد و لباس مهارت داره. اگه شما عاشق کفش کتانی و در عین حال متاورس هستین، نایک پیشنهاد جدیدی واسه شما داره. اخیرا چندین محصول دوست داشتنی رو عرضه بازار کرده که نمیشه اون ها رو در زندگی واقعی پوشید.

  • بربری(Burberry)

بربری یا Burberry هم یکی دیگه از برندهای برتر مد در متاورس هست. این برند به دلیل شکل لوگوی خودش از سایر برندها منحصر به فرد هست. بیشتر افرادی که اجناس بربری رو می پوشن، شیک و با کلاس به نظر میرسن که این خودش نشون دهنده محبوبیت اون هست. این برند لوکس به برندهایی مثل لویی ویتون، نایک و گوچی اضافی شده تا دنیای متاورس رو از آن خودش کنه.

  • گیونچی(Givenchy)

یکی دیگه از بهترین برندهای مد در متاورس، گیونچی یا Givenchy هست که به دلیل لباس ها و عطرهای محبوب خودش معروف هست. گیونچی در رقابت واسه نمایندگی متاورس توسط خانه های مد و برندها عقب نمونده. اخیرا با چیتو، گرافیست مشهور همکاری کرد و مجموعه ای از 15 توکن غیرمثلی رو راه اندازی کرد که خونه مد پالیگان به حراج گذاشته شد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بررسی مد و فشن در متاورس، اطلاعاتی درباره نیاز به مد و فشن در متاورس به شما ارائه کنیم و به معرفی برندهای برتر مد در متاورس بپردازیم و ارتباط مد و فشن با متاورس رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، با افزایش محبوبیت متاورس، صنعت مد دیجیتال به یه امپراطوری جهانی تبدیل میشه که هم برندهای معروف و هم مصرف کننده ها رو درگیر می کنه. مد دیجیتال در سال 2017 راه اندازی شد. شما می تونین در دنیای متاورس واسه آواتارهای خودتون لباس، کفش، کیف، کلاه، عینک و... تهیه کنین.


نظرات کاربران در مورد بررسی مد و فشن در متاورس و آینده آن
سوال امنیتی :2+93 = ?