تعداد بیت کوین های گمشده چقدر است؟

1402/03/21

تعداد بیت کوین های گم شده چقدر است؟ به نظر شما بیت کوین های گمشده چجوری بر بازار و قیمت بیت کوین تاثیر می ذارن؟ دلایل گم شدن بیت کوین چیست؟ راه های جلوگیری از گم شدن بیت کوین کدامند؟ با وجود این خطرات، چرا کاربران به هولد کردن ادامه میدن؟ آینده بیت کوین های گم شده چیست؟ بیت کوین ها چجوری گم میشن؟ آیا هولد طولانی مدت هم جزو سکه های گمشده هست؟

امروزه تعداد کمی از کاربران از رفتار نامنظم بازار رمزارزها شگفت زده میشن. در این بازار حتی حرفه ای ترین سرمایه گذاران هم نمی تونن نوسانات قیمت رو پیش بینی کنند، چون هر روز ممکنه شاهد یه اتفاق جدید باشیم. واسه در امون موندن از این ماهیت پرنوسان ارزهای دیجیتال، بعضی از کاربران از استراتژی هولد استفاده می کنند. بهتره بدونین بیت کوین ها ممکنه گم بشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تعداد بیت کوین های گمشده چقدر است؟ اطلاعاتی درباره گم شدن بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل گمشدن بیت کوین بپردازیم و راه های جلوگیری از گم شدن بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از گم شدن بیت کوین چیست؟

منظور از گم شدن بیت کوین چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از گم شدن بیت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که برخلاف پول های واقعی موجود در یه حساب بانکی، در صورت گم شدن کلید خصوصی یا عبارت بازیابی یه کیف پول بیت کوین، رمزارزهای موجود در اون واسه همیشه از بین میرن. رمز کارت اعتباری در بانکداری آنلاین رو به این دلیل میشه دوباره بازنشانی کرد که بانک روی همه حساب ها کنترل کامل داره. بیت کوین نوعی دارایی خویش امانی هست، یعنی اگه کاربر کوین هاش رو گم کنه، برگردوندن اون ها غیرممکنه!

جالب اینجاست که بدونین منظور از بیت کوین های گم شده، تعداد کوین های BTC هست که جزو عرضه کل 21 میلیون عددی هستن، ولی به دلایلی در دسترس نیستن. به این دلیل که اولین ارز دیجیتال دنیا شبکه ای غیرمتمرکز هست، هیچ کس نمی تونه بدون داشتن کلید خصوصی این بیت کوین های گمشده رو به دست بیاره و یا خرجشون کنه و اگه این امکان وجود داشت، امنیت شبکه بیت کوین دیگه معنی نداشت. البته ممکنه اون ها واقعا گم نشده باشن و فقط توسط مالکان واسه مدت زمانی طولانی در یه کیف پول بدون دست زدن هولد بشن.

مقاله پیشنهادی: چرا آدرس بیت کوین شما مدام تغییر می کند؟

دلایل گم شدن بیت کوین چیست؟

دلایل گم شدن بیت کوین چیست؟

همونطور که گفتیم، درصد بالایی از کل بیت کوین های گمشده مربوط به استخراج کننده های اولیه بیت کوین هست. موجودی بیت کوین و عرضه اون خیلی محدود هست و شما با گم کردن حتی یه واحد از اون چرخه عرضه بیت کوین جهانی رو کاهش میدین. بیت کوین به دلایل مختلفی می تونه گم بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل گم شدن بیت کوین بپردازیم.

  • گم شدن یا خراب شدن دستگاه

یکی از دلایل گم شدن بیت کوین، گم شدن یا خراب شدن دستگاه هاست. بهتره بدونین فناوری و تجهیزات همراه با رشد بیت کوین تغییرات زیادی کردن و در حال حاضر افراد زیادی از سیستم ها و دستگاه های قدیمی خودشون استفاده نمی کنند. الان ممکنه بیت کوین ها روی یکی از این دستگاه های قدیمی ذخیره شده باشن و با خراب شدن دستگاه، کل اطلاعات مربوط به اون از بین بره و بیت کوین ها از بین برن.

  • فوت کردن مالکان بیت کوین

یکی دیگه از دلایل گم شدن بیت کوینف فوت کردن مالکان بیت کوین هاست. خیلی از دارنده های بیت کوین که در همون سال های ابتدایی نسبت به ماینینگ اون اقدام کردن، هم اکنون فوت کردن. با توجه به اینکه اون ها چیزی درباره دارایی خودشون به کسی نگفتن و کلیدهاشون رو در اختیار کسی قرار نداده بودن، با فوت اون ها بیت کوین هاشون هم گم شدن و کسی نتونست بهشون دسترسی پیدا کنه.

  • انتقال بیت کوین به حساب اشتباهی

انتقال بیت کوین به حساب های اشتباهی هم یکی دیگه از دلایل گم شدن بیت کوین هاست. جالب اینجاست که بدونین تراکنش های بیت کوین تحت هیچ شرایطی قابل برگشت نیستن و متاسفانه درصد بالایی از تعداد بیت کوین های گمشده به همین دلیل رخ داده. بنابراین، اگه بیت کوین های خودتون رو به یه آدرس و حساب اشتباهی ارسال کردین، دیگه باید فکر برگشت اون ها رو از ذهنتون بیرون کنین.

مقاله پیشنهادی: چه خطراتی بیت کوین های ما را تهدید می کند؟

  • فراموش کردن کلید و رمز عبور

یکی دیگه از دلایل گم شدن بیت کوین که خیلی از معامله گران و تریدرها باهاش روبرو میشن، فراموش کردن کلید و رمز عبور هست. توجه داشته باشین که دسترسی به بیت کوین ها از طریق یه کلید خصوصی امکان پذیر هست که فقط و فقط در اختیار مالک بیت کوین قرار می گیره. بدون وجود این کلید خصوصی، هیچ وقت امکان دسترسی به دارایی ها وجود نخواهد داشت و بیت کوین ها گم میشن.

مقدار بیت کوین های گمشده چقدر است؟

مقدار بیت کوین های گمشده چقدر است؟

حائز اهمیت هست که بدونین حدود 20 درصد از بیت کوین ها استخراج شده و در حال حاضر واسه همیشه از بین رفته و هیچ وقت قابل بازیابی نیست. اگرچه بیشتر از 19 میلیون واحد بیت کوین استخراج شده، ولی بعضی از این بیت کوین ها غیرقابل دسترسی هستن و باعث کاهش بیت کوین در گردش بازار میشه. ارز دیجیتال بیت کوین می تونه گم بشه، بسوزه و یا ب راحتی فراموش بشه که این کار باعث میشه سکه ها از گردش خارج بشه، ارز دیجیتال بیت کوین کمیاب تر بشه و قیمتش بالا بره.

مقاله پیشنهادی: شاخص بدبختی بیت کوین(BMI) چیست؟

تاثیر بیت کوین های گمشده بر بازار

زمانی که بیت کوین ها گم میشن، به این معنی هست که دیگه در بازار وجود ندارن و این موضوع می تونه باعث کاهش عرضه و در نتیجه افزایش قیمت این رمزارز بشه. با اینکه بالا بودن تعداد بیت کوین های گم شده ممکنه یه سناریوی مطلوب واسه سرمایه گذاران به نظر برسه، ولی در واقع می تونه تاثیر منفی بر پویایی بازار داشته باشه. همچنین هرچقدر تعداد بیت کوین های گمشده بیشتر و بیشتر بشه، باور و اعتماد سرمایه گذاران به این رمزارز از دست میره و این موضوع می تونه باعث فروش بیشتر بیت کوین و در نتیجه کاهش قیمت اون بشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تعداد بیت کوین های گمشده چقدر است؟ اطلاعاتی درباره گم شدن بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل گمشدن بیت کوین بپردازیم و راه های جلوگیری از گم شدن بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، برخلاف پول های واقعی موجود در یه حساب بانکی، در صورت گم شدن کلید خصوصی یا عبارت بازیابی یه کیف پول بیت کوین، رمزارزهای موجود در اون واسه همیشه از بین میرن. شما می تونین با استفاده از راه ها و روش هایی از گم شدن بیت کوین های خودتون جلوگیری کنین.


نظرات کاربران در مورد تعداد بیت کوین های گمشده چقدر است؟
سوال امنیتی :4+93 = ?