پای نتورک(Pi Network) چیست و چه هدفی دارد؟

1402/03/20

پای نتورک(Pi Network)؛ اولین ارز دیجیتال که با گوشی همراه قابل ماین کردن هست! آیا تا الان اسم پروژه پای نتورک رو شنیدین؟ آیا می دونین این شبکه و شبکه های مشابه تا چه حدی قابل اعتماد هستن؟ به نظر شما پای نتورک کلاهبرداری هست یا یه پروژه واقعی؟ پای نتورک چه هدفی رو دنبال می کنه؟ دلایلی که میگیم پای نتورک کلاهبرداری هست کدامند؟ ویژگی های نگران کننده شبکه پای چیست؟ تا چه اندازه باید در زمینه امنیت ارزهای دیجیتال محتاط بود.

با پیدایش هر فناوری جدید، ترفندهای کلاهبرداری جدید هم به وجود میان. در بازار ارزهای دیجیتال هم رمزارزهای کلاهبرداری زیادی به وجود اومدن. ارزهای دیجیتال کلاهبرداری که به یکباره به دل یه جامعه نفوذ می کنند، بعد از مدتی از بین میرن. به تازگی هم ارز دیجیتال پای نتورک در بین ایرانیان محبوب شده. رمزارزی که در حال حاضر مثل سایر رمزارزهای کلاهبرداری هنوز پول و سرمایه افراد رو هدف نگرفته. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله پای نتورک چیست؟ اطلاعاتی درباره پای نتورک یا Pi Network به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل کلاهبرداری بودن پای نتورک بپردازیم و ماینینگ در پای نتورک رو مورد بررسی قرار بدیم.

پروژه پای نتورک چیست؟

پروژه پای نتورک چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که پای نتورک چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پای نتورک یا Pi Network یه ارز دیجیتال بومی به اسم پای(Pi) داره. در این شبکه هم مثل بلاک چین بیت کوین، به وسیله هاوینگ در دوره های متوالی پاداش ماینرها نصف میشه. نرخ استخراج در پای نتورک بعد از اینکه تعداد کاربران این شبکه به صد هزار نفر رسید، از 1.6 ارز پای در هر ساعت به نرخ استخراخ 0.8 رسید. نرخ ماینینگ بعد از رسیدن تعداد کاربران به 1 میلیون نفر باز هم نصف شد و به عدد 0.4 رسید.

جالب اینجاست که بدونین پای نتورک(Pi Network) پروژه ای با وعده های جذاب، ولی بی پایه و اساس هست که با گذشت 4 سال از انتشار وایت پیپر اون، هنوز عملی نشده و مدتی هست علاوه بر جامعه رمزارزها مردم عادی رو هم به ویژه در ایران با خودش درگیر کرده. شبکه پای نتورک ادعا می کنه که واسه استخراج رمزارز اون ها هیچ نیازی به باتری وجود نداره و فقط با یه تلفن همراه معمولی فرایند ماینینگ امکان پذیر هست. این هدف اصلی پروژه هست. در آخر این شرکت می خواد برای هر کسی که می خواد با استفاده از توکن PI در این شبکه معامله کنه، بستری Go-To باشه.

دلایل کلاهبرداری بودن پای نتورک

دلایل کلاهبرداری بودن پای نتورک

همونطور که گفتیم، پای نتورک(Pi Network) جزء اولین رمزارزهای دنیا و یه پلتفرم توسعه دهنده هست که به کاربران تلفن همراه این امکان رو میده تا کوین های پای رو بدون تخلیه باتری دستگاه استخراج کنند، اثرات زیست محیطی رو کاهش بدن و در دسترس ترین و فراگیرترین پلتفرم برنامه های دنیا رو تقویت کنه. پروژه پای نتورک در واقع یه پروژه کلاهبرداری هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل کلاهبرداری بودن پای نتورک بپردازیم.

  • یکی از دلایل کلاهبرداری بودن پای نتورک این هست که فناوری بلاک چین نداره. توزیع توکن ها در شبکه پای نتورک طی هر 24 ساعت و از طریق چند خط کد برنامه نویسی، بین کاربران برنامه انجام میشه. این شبکه بلاک چینی هیچ کدوم از فاکتورهای مهم بلاک چین رو نداره.
  • یکی دیگه از دلایل کلاهبرداری بودن پای نتورک، عدم امکان خرید و فروش و کسب سود از طریق پای نتورک هست. این پروژه بستری واسه انتقال توکن های Pi نداره، بنابراین امکان نداره که بشه به خرید و فروش پای نتورک پرداخت.
  • رویکرد توسعه دهنده های پای نتورک هم یکی از دلایلی هست که اثبات می کنه پای نتورک یه پروژه کلاهبرداری هست. نیکولاس کوکالیس یکی از بنیانگذاران پروژه Pi Network هست مه در صفحات شخصی این شخص در لینکدین و وب سایت دانشگاه استنفورد هیچ اشاره ای به پای نتورک نشده.
  • یکی دیگه از دلایل کلاهبردای بودن پای نتورک، عدم امکان استخراج توکن Pi از طریق گوشی همراه هست. بعد از نصب برنامه پای نتورک، ممکنه این اپلیکیشن از اطلاعات موجود در تلفن های همراه سوء استفاده کنه و سرمایه های کاربران رو به سرقت ببره.
  • جزئیات پروژه های حقیقی و ارزشمند توسط توسعه دهنده های اون ها ارائه میشه، در حالی که در پروژه های کلاهبرداری مثل پای نتورک(Pi Network) هیچ کدوم از جزئیات پروژه ارائه نشده.

مقاله پیشنهادی: پنج نشانه کلاهبرداری بودن یک ICO

عملکرد پای نتورک چگونه است؟

عملکرد پای نتورک چگونه است؟

پای نتورک اولین رمزارزی هست که امکان استخراج با گوشی رو داره. توزیع توکن های Pi قاعده مشخصی نداره و هر شخص با نصب اپلیکیشن اون می تونه ماینینگ رو شروع کنه. در حقیقت، افراد بعد از هر 24 ساعت فقط با ورود به برنامه و کلیک کردن بر روی یه دکمه می تونن فرایند ماینینگ خودشون رو ادامه بدن. البته اگه بشه اسمش رو ماینینگ گذاشت. در بالا این برنامه عددی وجود داره که همواره در حال افزایش هست. نکته قابل توجه این هست که حتی اگه برنامه رو از محیط موبایل خودتون پاک کنین و دوباره نصب کنین، می بینین که این عدد باز هم بیشتر شده.

مقاله پیشنهادی: روش های کلاهبرداری با ارز بیت کوین

پای نتورک چه هدفی دارد؟

واقعیت این هست که هیچ کس از آینده پای نتورک خبر نداره، ولی تا الان که این پروژه تونسته دفاعیه هایی قوی واسه خودش صادر کنه. در زمان نصب برنامه Pi Network این برنامه هیچ اطلاعات مالی از کاربر درخواست نمی کنه، ولی باید بدونین که همه کلاهبرداری ها قرار نیست به صورت مالی اتفاق بیفته. چندین میلیون کاربر تا الان این برنامه رو نصب کردن و اگرچه واسه اون هزینه مالی پرداخت نشده، ولی یادتون نره که اطلاعات شخصی شما و گوشی همراهتون و چندین میلیون نفر دیگه در دسترس صاحبان این پروژه هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله پای نتورک چیست؟ اطلاعاتی درباره پای نتورک یا Pi Network به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل کلاهبرداری بودن پای نتورک بپردازیم و ماینینگ در پای نتورک رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، پای نتورک پروژه ای با وعده های جذاب، ولی بی پایه و اساس هست که با گذشت 4 سال از انتشار وایت پیپر اون، هنوز عملی نشده و مدتی هست علاوه بر جامعه رمزارزها مردم عادی رو هم به ویژه در ایران با خودش درگیر کرده.


نظرات کاربران در مورد پای نتورک(Pi Network) چیست و چه هدفی دارد؟
  • پای آینده ای نه چندان دور و رسیدن به سقف رویاهای مالی

    با دهنینت مثبت و قدم در راه موفقیت ،بهترینها برایمان صورت می گیرد. فقط زمان است ،که همه چیز را مشخص می کند. با پای رسیدن به سقف آرزوها

    هر آینده ای نیاز به صبر و شکیبایی دارد. در آینده ای نه چندان دور همه به این واقعیت خواهیم رسید. بهرام دوستی شاهملکی نویسنده کتاب راز میلیاردر شدن در بازارهای مالی

    آینده بسیار عالی

    پای همان راه بیت کوین را داره ادامه میده که گام به گام وبا تشکیل کلیه کار زار های عملی از کیف پول و تعداد استخراج کننده کاهش میزان استخراج وفرایند و بک چین وشبکه انتقال در مراحل آزمایشی با موفقیت بوده و حساب کیف پول رمز های کیف پول مختص به صاحب حساب

    در آینده نیز بعد از احراز هویت کامل تمام اعضا شروع به فعالیت و معاملات خواهد کرد

    درسته بار مالی برای کاربر نداره ولی طبق توضیحات خودتون اگه امکان دسترسی به گوشی رو داشته باشن و بخواهیم بد بینانه بهش نگاه کنیم،اگه زیر نظر ایران اداره بشه این سیستم،این پروژه تله ای میشه برای پیش برد اهداف جمهوری اسلامی،یعنی دسترسی به گوشی میلیون ها

    پای =پایان دادن به تمامی ناگفته ها

سوال امنیتی :7+93 = ?