توکن صرافی چیست و انواع آن کدامند؟

1402/03/23

توکن صرافی ؛ یکی از دسته های مهم توکن های کریپتویی! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این دارایی ها به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از توکن صرافی ارز دیجیتال چیست؟ به نظر شما چجوری میشه از توکن صرافی استفاده کرد؟ چرا توکن صرافی ارز دیجیتال توسعه داده میشه؟ مزایای سرمایه گذاری روی توکن صرافی چیست؟ چجوری میشه توکن صرافی خرید؟ توکن های برتر صرافی کدامند؟

صرافی های غیرمتمرکز پلتفرمی واسه مبادلات رمزارزها با سایر ارزهای دیجیتال و یا ارزهای فیات باشن. صرافی های متمرکز برخلاف صرافی های غیرمتمرکز توسط یه شخص ثالث یا نهادی که مورد اعتماد سرمایه گذاران هست. صرافی ها واسه خودشون توکن بومی دارن که کاربران می تونن با استفاده از این توکن ها فعالیت خودشون رو انجام بدن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله توکن صرافی ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی درباره توکن بومی صرافی ها به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای سرمایه گذاری روی توکن صرافی به عنوان یکی از انواع راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه خرید توکن صرافی رو به شما یاد بدیم.

توکن صرافی چیست؟

توکن صرافی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که توکن صرافی ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که توکن صرافی ارز دیجیتال، رمزارزی هست که توسط صرافی ها یا پلتفرم های معاملاتی راه اندازی میشن. صرافی ها به وجود اومدن تا معاملات ارزهای دیجیتال به روش های آسون تر و زودتری انجام بشه. در سال های گذشته این صرافی ها به بستری برای فعالیت های متنوع تجاری کریپتو تبدیل شدن و توسعه های مختلفی رو تجربه کردن. یکی از این توسعه ها پیدایش توکن صرافی ارز دیجیتال هست.

جالب اینجاست که بدونین در اکثر مواقع توکن های صرافی واسه جذب سرمایه ایجاد میشن. با این حال به کمک توکن های صرافی ارز دیجیتال میشه به اهداف دیگه هم رسید. شرکت در رای گیری ها، استفاده از طرح های تشویفی، کم کردن کارمزد معاملات، افزایش سرعت انجام تراکنش ها و.... از سایر مزیت های توکن های صرافی ارز دیجیتال هست. البته توجه داشته باشین که هر صرافی توکن مخصوص خودش رو نداره. در واقع موضوع توسعه و ساخت توکن صرافی یه تصمیم مدیریتی و به دلخواه صرافی هست.

مقاله پیشنهادی: توکن سهمی(Equity Token) چیست؟

مزایای سرمایه گذاری روی توکن صرافی

مزایای سرمایه گذاری روی توکن صرافی

همونطور که گفتیم، هدف صرافی های ارز دیجیتال از توسعه توکن صرافی، جذب سرمایه بیشتر و افزایش نقدینگی هست. با این حال خرید و فروش این توکن ها می تونه واسه سرمایه گذاران و معامله گران هم خیلی سودمند باشه. سرمایه گذاری روی توکن های صرافی مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای سرمایه گذاری روی توکن صرافی بپردازیم.

  • یکی از مزایای سرمایه گذاری روی توکن صرافی، مربوط به مسائل حاکمیتی هست. کاربران و تریدرها با سرمایه گذاری و خرید توکن های صرافی می تونن در مسائل حاکمیتی صرافی ها مثل رای گیری، پیشنهادات و... شرکت کنند و در آینده پلتفرم معاملاتی مورد نظر خودشون تاثیرگذار باشن.
  • یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری روی توکن صرافی، کاهش کارمزدهاست. به طور میانگین ارزهای دیجیتال بومی صرافی ها باعث کاهش هزینه کارمزد از 1 تا 50 درصد میشن. وقتی حجم معامله بیشتر بشه، این موضوع هم بیشتر به چشم می خوره.
  • یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری روی توکن صرافی، ارائه طرح های تشویفی و ویژه برای سپرده گذاری یا استیک رمزارزهای بومی توسط صرافی هاست. به این ترتیب، کاربران به قفل کردن یا سپرده گذاری توکن و دریافت سودهای دوره ای علاقه مند میشن.
  • یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری روی توکن صرافی این هست که رمزارزهای بومی صرافی ها به عنوان وثیقه در معاملات فیوچرز، اهرم معاملات مارجین و....... مورد استفاده قرار می گیرن.

مقاله پیشنهادی: توکن حاکمیتی چیست؟

نحوه خرید توکن صرافی چگونه است؟

نحوه خرید توکن صرافی چگونه است؟

آیا می دونین چجوری میشه توکن یا رمزارز بومی صرافی رو خرید؟ بهتره بدونین امروزه توکن های برتر صرافی های ارز دیجیتال در پلتفرم های معاملاتی مختلفی لیست شدن. با این حال، راه ها و روش هایی مثل عرضه اولیه صرافی(IEO)، ایردراپ(دریافت توکن رایگان)، خرید از صرافی مورد نظر و..... هم واسه معامله یا خرید و فروش این نوع توکن ها وجود داره. میشه گفت بیشتر این رمزارزها از طریق فرایندهای عرضه اولیه دارایی(IEO)، عرضه اولیه ارز دیجیتال(ICO) یا عرضه اولیه سهام(IPO) در دسترس کاربران قرار می گیرن.

توکن های برتر صرافی ارز دیجیتال کدامند؟

حائز اهمیت هست که بدونین بیشتر از 90 رمزارز بومی صرافی در بازار کریپتو وجود داره. علاوه بر بایننس کوین، میشه از HIT به عنوان یکی از بهترین توکن های صرافی ارز دیجیتال اسم برد که این توکن متعلق به صرافی هیت بی تی سی(HitBTC) هست. توجه داشته باشین که این صرافی بیشتر از 800 جفت ارز معاملاتی داره و امکانات و سرویس های مختلف و جذابی رو به کاربران و مشتریان خودش ارائه می کنه.

توکن بومی HIT در سال 2021 راه اندازی شد. هدف از ایجاد این رمزارز اعطای پاداش به تریدرهای بازار رمزارزها و شرکت کننده ها در فرایندهای اکوسیستم صرافی بود. بهتره بدونین این توکن در ماه های گذشته رشد قیمتی چشمگیری داشته. از سایر توکن های برتر صرافی میشه به توکن های بومی صرافی کوین بیس، اف تی ایکس، OKEx و صرافی کوکوین(Kucoin) اشاره کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله توکن صرافی چیست؟ اطلاعاتی درباره توکن بومی صرافی ها به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای سرمایه گذاری روی توکن صرافی بپردازیم و نحوه خرید توکن صرافی رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، توکن صرافی ارز دیجیتال، رمزارزی هست که توسط صرافی ها یا پلتفرم های معاملاتی راه اندازی میشن. صرافی ها به وجود اومدن تا معاملات ارزهای دیجیتال به روش های آسون تر و زودتری انجام بشه. سرمایه گذاری روی توکن های صرافی مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن.


نظرات کاربران در مورد توکن صرافی چیست و انواع آن کدامند؟
سوال امنیتی :4+33 = ?