تحلیل زمانی چیست و چه کاربردی دارد؟

1402/03/18

تحلیل زمانی در تحلیل تکنیکال؛ اصطلاحی رایج در بین تریدرهای بازارهای مالی! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این اصطلاح به دست بیارین؟ آیا می دونین تحلیل زمانی چیست؟ دلیل استفاده از تحلیل زمانی چیست؟ نحوه انجام تحلیل زمانی چجوریه؟ مهم ترین فاکتورها در تحلیل زمانی کدامند؟ تحلیل زمانی چه کاربردهایی در تحلیل تکنیکال داره؟ انواع ابزارهای تحلیل زمانی کدامند؟

تحلیل های مختلفی در بازارهای مالی به خصوص بازار رمزارزها باعث شده تا افراد جذب این بازار بشن، چون بیشتر افراد این فکر رو می کنند که این سبک می تونه راز بازار رو فاش کنه. نکته اینجاست که هیچ پازل آخری در این بازار وجود نداره و هیچ سبکی نمی تونه 100 درصد بازار رو بگه. ولی شاید بشه با استفاده از تحلیل زمانی فهمید که در چه زمانی روند بازار تغییر می کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تحلیل زمانی چیست؟ اطلاعاتی درباره تحلیل زمانی در تحلیل تکنیکال به شما ارائه کنیم و به بررسی مهم ترین فاکتورها در تحلیل زمانی بپردازیم و کاربرد تحلیل زمانی در تحلیل تکنیکال رو مورد بررسی قرار بدیم.

تحلیل زمانی در تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل زمانی در تحلیل تکنیکال چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که تحلیل زمانی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تحلیل زمانی یکی از بهترین و مهم ترینن ابزارهای تحلیلگران و تریدرهای بازار هست که به کمک اون می تونن اطلاعات مفیدی رو از بازار استخراج کنند تا توسط این اطلاعات و با پیش بینی بازار سود معاملات خودشون رو چند برابر کنند. به عبارت دیگه، منظور از تحلیل زمانی بررسی و تجزیه تحلیل وضعیت یه ارز دیجیتال در بازه های زمانی مختلف هست. طی این بررسی، الگوهایی طی زمان مشخص میشن که تعمیم دادن اون ها به آینده به پیش بینی وضعیت بازار کمک می کنه و تریدر با انجام معامله سود زیادی به دست میاره.

جالب اینجاست که بدونین در تحلیل زمانی از ابزارهای مختلف استفاده میشه تا تجزیه تحلیل در هر بازه زمانی با دقت بیشتری انجام بشه. از جمله از این ابزارها میشه به اندیکاتورهای ایچیموکو و فیبوناچی اشاره کرد. در اصل این نوع تحلیل زیرمجموعه تخلیل تکنیکال هست، چون روی داده های موجود از وضعیت بازار از گذشته تا الان بازار کار می کنه و به دنبال پیش بینی وضعیت اون در آینده هست. نکته قابل توجه این هست که تحلیل زمانی روی بازه های زمانی کوچیک مثل چند هفته تا بازه های طولانی تر قابل انجام هست.

مقاله پیشنهادی: تقاطع مرگ در تحلیل تکنیکال چیست؟

مهم ترین فاکتورها در تحلیل زمانی

مهم ترین فاکتورها در تحلیل زمانی

همونطور که گفتیم، تحلیل زمانی یکی از مهم ترین بخش ها در تحلیل تکنیکال هست که هر تریدر یا معامله گر باید به خوبی ازش استفاده کنه. تحلیل زمانی در تحلیل تکنیکال کاربرد ویژه ای داره و مسیر رو واسه تریدر روشن می کنه. در تحلیل زمانی باید به فاکتورها و معیارهای مختلف توجه بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مهم ترین فاکتورها در تحلیل زمانی بپردازیم.

  • بررسی چارت قیمت

یکی از مهم ترین فاکتورها در تحلیل زمانی، بررسی چارت قیمت ارزهای دیجیتال هست. اگه چارت قیمت رو از شما بگیرن، دیگه هیچ حرفی واسه گفتن ندارین و هیچ تحلیلی درست از آب در نمیاد. چارت های قیمت اطلاعات ارزشمند و پنهانی رو در خودشون جای دادن و شما باید مثل یه گنج اون رو از دل کندل ها بیرون بکشین. شما باید بتونین الگوهای رفتاری چارت در رویدادهای مختلف رو به دست بیارین.

  • فیبوناچی

یکی دیگه از مهم ترین فاکتورها در تحلیل زمانی، فیبوناچی هست. حتما خط های افقی که محل حمایت و مقاومت هستن رو بر روی چارت انداختین، سطوح بازگشتی فیبوناچی دقیقا همون خطوط هستن. این سطوح با کمک دو نقطه در بالا و پایین نمودار به وجود میان. اگه کمی دقت کرده باشین، هر سطح فیبوناچی با یکی از ضرایب یا درصدهای بالاتر از خودش موازی و هماهنگ هست.

مقاله پیشنهادی: فیبوناچی چیست؟ و علت استفاده از آن در تحلیل تکنیکال چیست؟

دلیل استفاده از تحلیل زمانی چیست؟

دلیل استفاده از تحلیل زمانی چیست؟

یکی از دلایل استفاده از تحلیل زمانی، شناسایی الگوهای رفتاری بازار ارزهای دیجیتال و شناختن اون هاست. همچنین دلیل دیگه ای که باعث میشه تا تحلیل زمانی اهمیت بیشتری پیدا کنه، کمی مربوط به تحلیل فاندامنتال هست و باعث پیدا کردن قیمت یه ارز دیجیتال در بازه زمانی مشخص میشه. ولی دیگه ای که می تونیم بهش اشاره کنیم این هست که شما با تحلیل زمانی می تونین تصمیم بگیرین که در چه نقطه ای وارد بازار بشین و یا در چه نقطه ای خارج بشین تا بیشترین سود و کمترین ضرر رو داشته باشین.

نحوه انجام تحلیل زمانی چگونه است؟

حائز اهمیت هست که بدونین مدت زمان هایی که در گذشته روی چارت قیمتی واسه یه ارز دیجیتال اتفاق افتاده رو اندازه می گیریم و با استفاده از نسبت های فیبوناچی زمان هایی رو در آینده پیش بینی می کنیم که چارت قیمتی رمزارز می خواد بهشون برسه و احتمال رخ دادن اون زیاد هست. بنابراین، اول الگوی رفتاری رو می شناسیم و با کمک ابزارهای ویژه بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو شناسایی می کنیم و با انجام معامله در این نقاط سود زیادی به دست میاریم. البته توجه داشته باشین که بررسی نوسانات قیمت رمزارزها مهم ترین کاری هست که باید تحلیلگران و تریدرهای حرفه ای در تحلیل زمانی انجامش بدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تحلیل زمانی چیست؟ اطلاعاتی درباره تحلیل زمانی در تحلیل تکنیکال به شما ارائه کنیم و به بررسی مهم ترین فاکتورها در تحلیل زمانی بگردازیم و نحوه انجام تحلیل زمانی رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، تحلیل زمانی به تحلیلی گفته میشه که تریدرها و تحلیلگران وضعیت ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های مالی رو در بازه های زمانی مختلف بررسی می کنند.


نظرات کاربران در مورد تحلیل زمانی چیست و چه کاربردی دارد؟
سوال امنیتی :5+68 = ?