منظور از سرمایه گذاری خطرپذیر(VC) چیست؟

1402/03/22

سرمایه گذاری خطرپذیر(VC) یا جسورانه؛ تامین سرمایه لازم برای شرکت های نوپا که پتانسیل رشد داره ولی با ریسک زیادی همراه هست! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از سرمایه گذاری خطرپذیر چیست؟ سرمایه گذاری جسورانه چه مزایا و معایبی به همراه داره؟ انواع سرمایه گذاری خطرپذیر کدامند؟ سرمایه گذاران خطرپذیر چجوری درآمد کسب می کنند؟

ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث آموزشی صرافی ارز دیجیتال اینانس و مقاله سرمایه گذاری خطرپذیر چیست؟ اطلاعاتی درباره سرمایه گذاری خطرپذیر(VC) یا جسورانه به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای سرمایه گذاری خطرپذیر بپردازیم.

سرمایه گذاری خطرپذیر چیست؟

سرمایه گذاری خطرپذیر چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که سرمایه گذاری خطرپذیر چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سرمایه گذاری خطرپذیر یا Venture Capital نوعی روش تامین مالی خصوصی هست که سرمایه گذاران به پروژه های تازه راه اندازی شده که تصور میشه پتانسیل رشد بالایی دارن، ارائه می کنند. نکته قابل توجه این هست که سرمایه های خطرپذیر معمولا از طرف افراد ثروتمند، بانک ها و سایر موسسه های مالی تامین میشه. با وجود پرریسک بودن سرمایه گذاری در کسب و کارهای کوچیک، پتانسیل رشدهای غیرمعمول هم وجود داره.

جالب اینجاست که بدونین سرمایه گذاری خطرپذیر نوعی سرمایه گذاری پرریسک هست که به شخص یا شرکت خاصی اطلاق نمیشه، بلکه نوعی جریان سرمایه گذاری هست که در پروژه های کریپتویی هم اخبار اون رو اغلب می شنویم. حالت سرمایه گذاری جسورانه یا VC همیشه شکل پولی به خودش نمی گیره و به صورت فنی یا مدیریتی هم انجام میشه. با وجود اینکه این نوع سرمایه گذاری واسه سرمایه گذاران دارای ریسک بالا و خطرناک هست، احتمال بیش از پنجاه درصد بازگشت سرمایه باعث شده این روش به کاری وسوسه کننده و جذاب تبدیل بشه.

مقاله پیشنهادی: آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

مزایا و معایب سرمایه گذاری جسورانه

سرمایه گذاری جسورانه(Venture Capital) واسه کسب و کارها یا پروژه های کریپتویی جدید که دسترسی به بازارهای سهم و جریان نقدینگی کافی واسه گرفتن بدهی ندارن، بودجه تامین می کنه. این موضوع می تونه واسه هر دو طرف معامله سودده باشه. در مقابل پروژه ای که پشتیبانی سرمایه گذاری جسورانه رو می پذیره، می تونه کنترل خلاقانه بر جهت گیری های آتی خودش رو از دست بده. سرمایه گذاران خطرپذیر ممکنه سهم بزرگی از سهم یه شرکت رو بخرن و مدیریت شرکت رو هم درخواست کنند.

ویژگی های شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر

ویژگی های شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر

همونطور که گفتیم، شرکت های سرمایه گذارای جسورانه(VC) سازمان های مدیریت مالی هستن کع از منابع مختلف سرمایه جمع کرده و این سرمایه جمع آوری شده رو در استارتاپ هایی که به درستی ارزش گذاری شدن سرمایه گذاری می کنند. شرکت های سرمایه گذاری جسورانه ویژگی ها و خصوصیاتی دارن که باعث میشه تا منحصر به فرد بشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر بپردازیم.

  • یکی از ویژگی های شرکت های سرمایه گذاری جسورانه این هست که دیدگاه بلند مدت دارن. بهتره بدونین کسب سود با دیدگاه کوتاه مدت امکان پذیر نیست، چون دیدگاه کوتاه مدت باعث میشه تا شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر از اهداف خودشون دور بشن.
  • یکی دیگه از ویژگی های شرکت های سرمایه گذاری جسورانه، مشارکت در مدیریت شرکت هاست. سرمایه گذارهایی که وارد سرمایه گذاری خطرپذیر میشن، باید تجربه اقتصادی بالایی داشته باشن و با تکیه بر این دو وارد مدیریت شرکت های سرمایه پذیر نوپا بشن.
  • یکی دیگه از ویژگی های شرکت های سرمایه گذاری VC، ارزیابی همه جانبه هست. VCها باید بتونن ارزیابی همه جانبه ای از شرایط اقتصادی، سیاسی، وضعیت بازار و.... داشته باشن.

شرکت های VC معتبر در بازار ارزهای دیجیتال

شرکت های VC معتبر در بازار ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری خطرپذیر نوعی سرمایه خصوصی و تامین مالی هست که سرمایه گذاران به پروژه ها یا استارتاپ ها که تصور میشه پتانسیل رشد بلند مدت دارن، ارائه می کنند. با دونستن اینکه وجود سرمایه گذاران خطرپذیر در بازار ارزهای دیجیتال می تونه به پروژه های بلاک چینی اعتبار بده، در این قسمت از مقاله به معرفی شرکت های VC معتبر در بازار ارزهای دیجیتال می پردازیم.

مقاله پیشنهادی: سرمایه گذاری دوگانه(Dual Investment) چیست؟

Coinbase Ventures

یکی از بهترین شرکت های VC معتبر در بازار ارزهای دیجیتال، شرکت Coinbase Ventures هست که در سال 2018 راه اندازی شده. این شرکت بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر شرکت Coinbase.Inc هست. همچنین این شرکت به دنبال سرمایه گذاری در استارت آپ هایی در مراحل اولیه هست که در حوزه رمزارزها و بلاک چین فعالیت می کنه.

Andreessen Horowitz

Andreessen Horowitz هم یکی دیگه از بهترین شرکت های VC معتبر در بازار ارزهای دیجیتال هست که متخصص در تامین مالی شرکت های حوزه فناوری هست. بهتره بدونین بازوی فعال این شرکت در بازار رمزارزها به a16z crypto موسوم هست که تا به امروز فعالیت های موفقی در پروژه هایی کریپتویی داشته. این شرکت در سال 2009 توسط مارک اندرسن و بن هوروویتز راه اندازی شد.

مقاله پیشنهادی: مهم ترین نکات در چیدن سبد ارزهای دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سرمایه گذاری خطرپذیر چیست؟ اطلاعاتی درباره سرمایه گذاری خطرپذیر(VC) یا جسورانه به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای سرمایه گذاری خطرپذیر بپردازیم. همونطور گفتیم، سرمایه گذاری خطرپذیر یا Venture Capital نوعی روش تامین مالی خصوصی هست که سرمایه گذاران به پروژه های تازه راه اندازی شده که تصور میشه پتانسیل رشد بالایی دارن، ارائه می کنند. شرکت های زیادی در بازار ارزهای دیجیتال با استفاده از روش سرمایه گذاری خطرپذیر درآمد کسب می کنند.ش


نظرات کاربران در مورد منظور از سرمایه گذاری خطرپذیر(VC) چیست؟
سوال امنیتی :5+89 = ?