5 اشتباه رایج در استیکینگ ارزهای دیجیتال

1402/03/21

5 اشتباه رایج در استیکینگ ارزهای دیجیتال؛ آیا دوست دارین با این اشتباهات آشنا بشین؟ به نظر شما هولد کردن و استیکینگ رمزارزها چه تفاوتی با همدیگه دارن؟ روش های استیک کردن کدامند؟ چجوری از اشتباهات رایج در استیکینگ دوری کنیم؟ استیکینگ ارزهای دیجیتال چه مزایا، معایب و ریسک هایی به همراه داره؟ چجوری میشه با استفاده از استیکینگ درآمد کسب کرد؟

اصطلاح استیکینگ در بازار رمزارزها به فرایند قفل کردن ارزهای دیجیتال برای پشتیبانی از امنیت یه شبکه و دریافت پاداش در ازای اون گفته میشه. در سال های گذشته استیکینگ به روشی محبوب در بین سرمایه گذاران واسه کسب درآمد غیرفعال تبدیل شده و در حالی که به نظر میرسه فرایند ساده ای هست، راه های زیادی وجود داره که افراد می تونن انتخاب های بهترین در زمان استیکینگ داشته باشن. ما سعی می کنیم در مقاله 5 اشتباه رایج در استیکینگ ارزهای دیجیتال از صرافی ارز دیجیتال اینانس، اطلاعاتی درباره استیکینگ یا Staking به شما ارائه کنیم و به بررسی اشتباهات رایج در استیکینگ بپردازیم.

استیکینگ چیست؟

استیکینگ چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که استیکینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استیکینگ یا Staking به معنی دریافت سود در ازای نگهداری ارزهای دیجیتال در جایی مشخص مثل کیف پول یا حساب کاربری یه صرافی هست. به منظور استیک ارز دیجیتال 2 راه پیش پای سرمایه گذاران قرار داره. راه اول نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول هاست. دومین روش استیک کردن رمزارزها در داخل صرافی هست. این روش به دو صورت Locked و Flexible قابل انجام هست.

جالب اینجاست که بدونین با استیک ارزهای دیجیتال می تونین یه درآمد جانبی مناسب واسه خودتون فراهم کنین. معمولا تعداد زیادی از افراد رمزارزهای خودشون رو در کیف پول رمزنگاری قفل یا سپرده گذاری می کنند. البته توجه داشته باشین که تعداد از صرافی های معروف خدمات استیکینگ رو به کاربران مختلف ارائه میدن و اون ها تشویف به انجام این کار در پلتفرم خودشون می کنند. وقتی رمزارزهای خودتون رو قفل یا استیک می کنین، در واقع به امنیت شبکه ارز دیجیتال مورد نظر خودتون کمک می کنین و در ازای اون پاداش به دست میارین.

مقاله پیشنهادی: آموزش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

بررسی اشتباهات رایج در استیکینگ

بررسی اشتباهات رایج در استیکینگ

همونطور که گفتیم، مطلع شدن از خطرات استیکینگ رمزارزها در واقع تضمینی واسه موفقیت شما در سپرده گذاری ارزهای دیجیتال هست. استیکینگ یعنی قفل کردن رمزارزها در فناوری بلاک چین و دریافت سود اون هست. در واقع نقش شما در این روش فقط قفل کردن ارزهای دیجیتال هست. ممکنه شما در فرایند استیکینگ رمزارزها اشتباهاتی رو مرتکب بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی اشتباهات رایج در استیکینگ بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: بهترین پلتفرم ها برای استیکینگ ارزهای دیجیتال کدامند؟

فریب بازدهی بالا را خوردن!

یکی از اشتباهات رایج در استیکینگ ارزهای دیجیتال این هست که فریب بازدهی بالا رو بخورین. بهتره بدونین یکی از مهم ترین شاخص ها برای تعیین بازدهی استیکینگ یه ارز دیجیتال، درصد بازدهی سالانه یا APR هست. بعضی از پلتفرم ها APR خیلی بالایی رو واسه جب سرمایه گذاران به پلتفرم های خودشون ارائه میدن. با این حال، باید توجه داشت که این APRها بیشتر ارقامی غیرواقعی هستن که با تورم بالای یه ارز دیجیتال پشتیبانی میشن.

ندانستن نحوه انتخاب اعتبارسنج

یکی دیگه از اشتباهات رایج در استیکینگ ارزهای دیجیتال این هست که نوه انتخاب اعتبارسنج رو بلد نباشین. توجه داشته باشین که انتخاب یه اعتبارسنج یکی از اصلی ترین مراحل در Staking رمزارزهاست که دغدغه های خاص خودش رو دارن. کیفیت اعتبارسنج در پاداش سپرده گذاری ارزهای دیجیتال شما نقش داره و همچنین خطر اسلشینگ شما رو مشخص می کنه. اسلشینگ یه مکانیزم تنبیهی در شبکه های بلاک چینی اثبات سهام واسه جریمه کردن اعتبارسنج ها به دلیل کارهای نادرست هست.

مقاله پیشنهادی: لیکویید استیکینگ چیست؟

پرداخت حق کمیسیون بیش از حد

پرداخت حق کمیسیون بیش از حد هم یکی دیگه از اشتباهات رایج در استیکینگ ارزهای دیجیتال هست. حق کمیسیون مبلغی هست که بابت ارائه خدمات Staking به ارائه دهنده ها پرداخت میشه. با توجه به پلتفرم هزینه ها ممکنه متغیر باشه. تصور کنین یه شخخص یه اعتبارسنج تصادفی رو انتخاب می کنه، بدون اینکه از قبل بررسی های لازم رو انجام داده باشه، در این شرایط اون ممکنه در دام پرداخت حق کمیسیون بیش از حد بیفته. بعضی از پروتکل های استیکینگ هم هزینه بالایی رو واسه خدمات خودشون از کاربران می گیرن.

انتخاب اولین اعتبارسنج در فهرست

5 اشتباه رایج در استیکینگ ارزهای دیجیتال

انتخاب اولین اعتبارسنج در لیست هم یکی دیگه از اشتباهات رایج در استیکینگ رمزارزهاست که ممکنه مرتکبش بشین. اکثر پلتفرم ها از کاربران درخواست می کنند تا قبل از قفل کردن ارزهای دیجیتال خودشون یه اعتبارسنج انتخاب کنند و سرمایه گذاران معمولا اولین مورد در لیست با بیشترین کاربر و ارزش استیک شده رو انتخاب می کنند. این کار مشکلات زیادی رو به دنبال داره. ممکنه یه اعتبارسنج تصادفی در بالای لیست باشه و بعیده که بهترین اعتبارسنج واسه به حداکثر رسوندن پاداش استیکینگ باشه.

انتخاب راحت ترین گزینه استیکینگ

انتخاب ساد ترین گزینه Staking هم یکی دیگه از اشتباهات رایج در فرایند سپرده گذاری ارزهای دیجیتال هست. این کار می تونه باعث بشه تا تصمیم های نادرست و غیربهینه ای گرفته بشه. در بخش استیکینگ، سرمایه گذاران معمولا تکنیک های استیکینگ متمرکز رو بدون در نظر گرفتن گزینه های جایگزین یا تلاش واسه یادگیری درباره راه حل های غیرحضانتی انتخاب می کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 اشتباه رایج در استیکینگ ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی درباره استیکینگ یا Staking به شما ارائه کنیم و به بررسی اشتباهات رایج در استیکینگ بپردازیم. همونطور که گفتیم، که استیکینگ یا Staking به معنی دریافت سود در ازای نگهداری ارزهای دیجیتال در جایی مشخص مثل کیف پول یا حساب کاربری یه صرافی هست. شما در زمان استیکینگ یا سپرده گذاری ارزهای دیجیتال ممکنه مرتکب اشتباهات مختلفی بشین. به همین دلیل در این مقاله اشتباهاتی که ممکنه مرتکب اون ها بشین رو واستون توضیح دادیم.


نظرات کاربران در مورد 5 اشتباه رایج در استیکینگ ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :6+86 = ?