آموزش کامل استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال (معرفی3 استراتژی مرسوم)

1402/12/08
آموزش کامل استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال (معرفی3 استراتژی مرسوم)


ما سعی می کنیم در مقاله آموزش کامل استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال (معرفی3 استراتژی مرسوم)، اطلاعاتی در مورد روش های معاملاتی برای شما ارائه کنیم و به بررسی کامل استراتژی های معاملات بپردازیم. اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، شاید تا الان متوجه شدین که رشد و توسعه ارزهای دیجیتال در سراسر جهان روز به روز در حال افزایش هست و شرایط جوری پیش میره که هیچ کدوم از سرمایه گذاران و معامله گران بزرگ نمی تونن فرصت بزرگی که رمز ارزها برای مردم جهان فراهم کرده رو نادیده بگیرن. بنابراین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها بشین و اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال بکنین و با پیدا کردن بهترین نقاط خرید و فروش، سودهای زیادی به دست بیارین.

اگر جزء افراد فعال در حوزه بازارهای ارز دیجیتال هستید. شاید به این مسئله پی برده باشید که اغلب معامله گران حرفه ای یک استراتژی معاملاتی خاصی را دنبال میکنند و بعضا برای خود استراتژی های مختص به خود را دارند. بای به این مسئله اشاره کنیم که شما برای موفقیت و به دست آوردن فرصت های خوب سود ده نیاز به داشتن یک استراتژی معاملاتی دارید. داشتن یک استراتژی خوب معاملاتی گاهی اوقات نیاز به کسب تجربه در این بازار دارد. شما تنها پس از کسب تجربه کافی قادر خواهید بود برای خود در معادلادتان استراتژی مناسبی داشته باشید.

شاید مفهوم و کاربرد اصلی کریپتوکارنسی ها که اصطلاحا در زبان فارسی ارز دیجیتال یا رمز ارز نامیده میشن، برای شما سخت و پیچیده به نظر برسه. رمز ارزها شکل مجازی یا دیجیتالی پول های واقعی هستن که فقط در فضای اینترنت مورد استفاده قرار می گیرن و به عبارت دیگه، شکل فیزیکی و قابل لمس ندارن. همچنین ارزها ویژگی های زیادی دارن که باعث میشن تا منحصر به فرد بشن، از جمله از این ویژگی ها می تونیم به غیر متمرکز بودن اون ها اشاره کنیم. ارزهای دیجیتال به صورت غیر متمرکز بر روی بلاک چین قرار دارن. بلاک چین نیز نوعی دفتر کل توزیع شده هست هست که اطلاعات در اون ذخیره میشن.

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد بازار کریپتوکارنسی ها، شما نیز دوست داشته باشین تا با ثبت نام و احراز هویت در یک صرافی ارز دیجیتال وارد بازار بشین و با معامله در این بازار سودهای زیادی به دست بیارین. نکته قابل توجه این هست که برای اینکه بتونین بهترین نتیجه رو از معامله های خودتون بگیرین، باید استراتژی معاملاتی داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آموزش کامل استراتژی های معاملات، اطلاعاتی در مورد روش های معاملاتی برای شما ارائه کنیم و به بررسی کامل استراتژی های معاملات بپردازیم همچنین در ادامه به 3 استراتژی معاملاتی مرسوم در بازار ارز های دیجیتال  یعنی اسکالپینگ، مومنتوم و نوسان گیری و توضیح در مورد اونها می پردازیم.

اگر دوست دارید با بهترین استراتژی های معاملاتی ارز دیجیتال آشنا شوید ما به شما دوره ارزسنج را پیشنهاد می دهیم که در آن 9 استراتژی برتر معاملاتی را یاد خواهید گرفت و خواهید توانست بهترین نتیجه را بدست آورید.

استراتژی معاملاتی چیست؟

استراتژی معاملاتی چیست؟

می تونیم در پاسخ به سوال استراتژی معاملاتی چیست؟ این جواب رو بدیم که استراتژی معاملاتی روش خرید و فروش در بازارهای مالی هست که در اون همه تصمیم هایی که توسط معامله گر گرفته میشه، از قبل مشخص شده و برای این تصمیمات برنامه ریزی انجام میشه. استراتژی معاملاتی به شما نشون میده که در چه زمانی باید چه حرکتی داشته باشیم. ورود و خروج از بازار، خرید و فروش دارایی، تغییر سبد سرمایه گذاری، تغییر میزان نقدینگی و... از جمله اقداماتی هستن که در استراتژی ماملاتی مشخص میشن. بنابراین شما می تونین با داشتن استراتژی معاملاتی، عملکردهای درست و به جایی در شرایط و موقعیت مختلف از خودتون نشون بدین.

جالب اینجاست که بدونین استراتژی معاملاتی نوعی استراتژی هست که در بازارهای مالی مورد استفاده معامله گران و سرمایه گذاران قرار می گیره و تنوع زیادی داره. به عبارت دیگه به ازای هر فرد فعال در بازار سرمایه، یه استراتژی معاملاتی وجود داره، چون استراتژی معاملاتی سلیقه ای و بر مبنای تشخیص هر سرمایه گذار هست. نکته قابل توجه این هست که میشه برای استراتژی معاملاتی دو روش تحلیلی در نظر گرفت که این دو روش شامل تحلیل تکنیکال یا نموداری و تحلیل فاندامنتال یا بنیادی هست. به این ترتیب شما نیز می تونین متناسب با سرمایه و میزان ریسک پذیری خودتون، استراتژی معاملاتی داشته باشین و بتونین بیشترین سود و کمترین ضرر رو به دست بیارین.

اگه بخواهیم به زبان ساده تر، تعریفی از استراتژی معاملاتی داشته باشیم، می تونیم بگیم که استراتژی معاملاتی نوعی سیستم معاملاتی هست که به شما میگه چه دارایی رو در چه قیمت و چه زمانی بخرین و در آخر در چه قیمت و چه زمانی اون رو بفروشین. به عبارت دیگه استراتژی نوعی برنامه از پیش تعیین شده هست که همه جزئیات معاملات یه معامله گر رو مشخص می کنه و معامله گر فقط باید سفارشات خرید و فروش رو تعیین بکنه. همچنین داشتن یه استراتژی معاملاتی در بازارهای مالی، مهم ترین عامل موفقیت هست.

اهمیت استراتژی معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال:

اهمیت استراتژی معاملاتی

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله اموزش کامل استراتژی های معاملات، به بررسی اهمیت استراتژی معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم. اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا می دونین که بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست و مثل بقیه بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و همین موضوع باعث میشه تا این بازار ریسک پذیر باشه. بنابراین برای اینکه بتونین در بازار رمز ارزها فالیت داشته باشین و سودهای زیادی به دست بیارین، باید میزان ریسک معامله های خودتون رو کاهش بدین، برای این کار می تونین برای خودتون استراتژی معاملاتی مشخص کنین و طبق این دستورالعمل فعالیت کنین.

با توجه به توضیحاتی که در مورد روش معاملاتی برای شما ارائه کنیم، می تونیم بگیم که استراتژی به کاربران این امکان رو میده تا ریسک معامله های خودشون رو کمتر کنن و با تمرکز بالاتر وارد بازار شده و اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال کنند. همچنین داشتن یه استراتژی معاملاتی، باعث پیشرفت و متمایز بودن از بقیه معامله گران میشه. اگه شما نیز تازه وارد بازار کریپتوکارنسی ها شدین و به صورت حرفه ای ترید کردن رو بلد نیستین، مجبور نیستین از صفر شروع کنین، بلکه می تونین از یه استراتژی معاملاتی استفاده کنین تا سودهای زیادی به دست بیارین و در روند نزولی بازار نیز ضررهای کمتری کنین.

بازه زمانی در بازار کریپتوکارنسی ها:

بازه زمانی یا تایم فریم، دوره زمانی هست که ما مشخص می کنیم تا کندل های یه دارایی ایجاد بشه. برای مثال در تایم فریم روزانه، ما کندل های قیممتی یه ارز دیجیتال رو در طول اون روز معاملاتی مشاهده می کنیم و این تایم فریم می تونه چند ساله و یا چند دقیقه ای باشه و این بستگی به استراتژی معاملاتی ما داره.

برای شروع ارزهای دیجیتال چقدر سرمایه لازم است؟

اهمیت استراتژی معاملاتی

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد بازار رمز ارزها، دوست داشته باشین تا شما نیز وارد این بازار بشین و اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجتیال کنین. ممکنه این سوال واستون پیش بیاد که برای شروع این کار چقدر سرمایه لازمه؟ جواب دادن به این سوال راحته، شما می تونین با هر میزان سرمایه ای مثل چند صد هزار تومان یا چند میلیون تومان وارد این بازار بشین و خرید و فروش رمز ارزهای مختلف رو انجام بدین. چون خیلی از ارزهای دیجیتال تقسیم پذیر هستن و به واحدهای کوچیک تر تقسیم میشن و شما معادل پول خودتون، می تونین بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال رو دریافت کنین. همچنین اگه تازه وارد بازار شدین و اطلاعات زیادی ندارین، بهتره ابتدا با سرمایه کم معامله انجام بدین تا اگه روند بازار نزولی شد، ضرر سنگینی بهتون وارد نشه.

بازار رمز ارزها، نوسانات قیمتی زیادی داره و ممکنه این نوسانات باعث بشه تا ضرر کنین و سرمایه خودتون رو از دست بدین. بنابراین مقداری رو سرمایه گذاری کنین که توانایی از دست اون رو دارین. همچنین برای اینکه بتونین از معامله های خودتون سودهای زیادی به دست بیارین و سرمایه خودتون رو از دست ندین، باید از استراتژی معاملاتی استفاده کنین. برای مثال شما می تونین با استفاده از استراتژی معاملاتی مدیریت سرمایه، حتی با سرمایه اندک نیز سودهای زیادی به دست بیارین و امکان از دست رفتن سرمایتون رو کمتر کنین.

ترس از دست دادن را از خود دور کنید:

ترس از دست دادن در بازارهای مالی و به خصوص بازار کریپتوکارنسی ها بسیار رایج هست و بهش فومو نیز گفته میشه. ترس از دست دادن می تونه هه سرمایه ای که شما در طول عمر خودتون جمع آوری کردین رو به باد بده. همچننین ترس از دست دادن باعث میشه که به شما به صورت هیجانی و بدون تحقیق کافی دست به کار بشین و تحت تاثیر هیجانات بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیرین.

پیشنیاز های معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟

پیشنیاز های معاملات ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی از خریدار و فروشنده یه رمز ارز یا یه چیزی مثل سکه، دارایی، سهام و... تشکیل شده. یعنی شما در ازای سرمایه خودتون، یه دارایی می خرین. درست مثل اینکه می خواهین خونه بخرین یا دلتون می خواد بستنی بخرین. به عبارت دیگه فرم کلی بازار کریپتوکارنسی، در اصل همون خرید و فروش های عادی هست. ولی مسئله مهمی که باید مورد توجه قرار بدین، این هست که باید هدف خرید و فروش در این بازار مشخص بشه. همچنین چیزی که باعث شده تا بین بازار ارزهای دیجیتال و بقیه بازارای مالی تفاوت ایجاد بشه، همین هدف خرید و فروش هست. بنابراین یکی از پیشنیازهای معاملات رمز ارزها، داشتن هدف خرید و فروش هست.

بازار کریپتوکارنسی نیز مثل بقیه بازارهای مالی، نوسانات قیمتی زیادی داره و سرمایه گذاران و معامله گران زیادی از همین نوسانات قیمتی سودهای زیادی به دست میارن. شما نیز می تونین وارد بازار بشین و از نوسانات قیمتی رمز ارزها سود به دست بیارین، البته به شرط اینکه بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و در این نقاط معامله کنین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت قیمتی و نمودار قیمت ارزهای دیجیتال رو بررسی کنین. بنابراین یکی دیگه از پیشنیازهای وارد شدن به بازار کریپتوکارنسی، یاد گرفتن تحلیل تکنیکال هست. همچنین باید قبل از وارد شدن به بازار نیز، سایر اموزش های لازم رو فرا بگیرین و با اصطلاحات و مفاهیم بازار اشنا بشین.

چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟

قیمت ارزهای دیجیتال تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرن. بنابراین برای اینکه بتونین قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین و ارزش ذاتی اون ها رو در بیارین، باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشین. به عبارت دیگه شما می تونین با تحلیل تکنیکال نمودار قیمتی ارزها رو تجزیه و تحلیل کنین و بتونین قیمت اون ها رو پیش بینی کنین و با تحلیل فاندامنتال یا بنیادی نیز می تونین ارزش ذاتی ارزها رو بررسی کنین.

3 استراتژی معاملاتی مرسوم در بازار ارزهای دیجیتال:

 استراتژی معاملاتی مرسوم در بازار ارزهای دیجیتال

همونطور که در بخش های قبلی نیز گفتیم، استراتژی های معاملاتی زیادی وجود دارن که شما می تونین با استفاده از اون ها بیشترین سود و کمترین ضرر رو داشته باشن. به همین منظور در این قسمت از مقاله آموزش کامل استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال، انواع استراتژی های معاملاتی رو برای شما معرفی و مورد بررسی قرار می دیم.

• اسکالپینگ(Scalping)

یکی از انواع استراتژی های معاملاتی، اسکالپینگ هست. از این روش برای نوسان گیری در بازارهای سرمایه و بخصوص بازار رمز ارزها استفاده میشه. به عبارت دیگه معامله گران این امکان رو دارن تا با استفاده از روش اسکالپینگ، از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارن. همچنین اگه اسکالپینگ به روش درستی پیاده سازی بشه، می تونه سودهای زیادی زیادی رو برای معامله گران به ارمغان بیاره. 

در روش اسکالپینگ نحوه انجام معامله اینطوریه که معامله گر تو بازه زمانی کمی تریدشو انجام میده این بازه زمانی میتونه بین 1 دقیقه تا 30 دقیقه باشه.
این نوع از ترید برای بازار های پرنوسانی مثل بازار ارز های دیجیتال کاربرد داره چون قیمت نوسان زیادی داره و به معامله گر اجازه میده که ازین نوسان ها استفاده کنه ولی متاسفانه این روش ریسک خیلی زیادی داره و شما باید با آزمون و خطا دستتون بیاد که حد ضرر خودتون رو تعیین کنین. 
برای حد سود و تارگت سود معمولا تریدر ها از سه تا حد سود استفاده میکنند و برخی دیگه هم با رسیدن به اولین حد سود کل فروش خودشونو انجام میدن و دسته دوم هم معامله هاشونو سه بخش میکنن و تویه هر حد سودی که میرسه بخشی از داراییشونو میفروشن.
این نوع از ترید مشکلی که داره اینه که همیشه باید پای نمودار باشین و اونو رصد کنین و وقت زیادی رو ازتون میگیره.

• معاملات مومنتوم(Momentum)

یکی دیگه از انواع استراتژی های معاملاتی، مومنتوم هست. این روش یکی از ساده ترین راه های کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال هست. در این روش معامله گران با سوار بر موج نوسانات قیمتی، سودهای زیادی به دست میارن. البته توجه داشته باشین که معاملات مومنتوم روشی پر ریسک هست.

در این نوع از معاملات تریدر کاری به حد پایین یا حد بالا نداره بلکه توجهش رو رویه قدرتی میذاره که یه موج افزایش قیمت رو هدایت میکنه و به تریدر اجازه انجام معاملات در حین افزایش قیمت رو میده.
معاملات مومنتوم کوتاه مدت هستش و همونطور که بهش اشاره کردیم یه سبک معاملاتی پر ریسکیه و معامله گر ها تویه این روش به دنبال یه بازار پرنوسان هستن که سوار بر موجش بشن.

• نوسان گیری روزانه(Day Trading)

یکی دیگه از انواع استراتژی های معاملاتی، نوسان گیری روزانه هست. نوسانات روزانه قیمت رمز ارزها، فرصت های زیادی رو در اختیار معامله گران بازار قرار میده و تریدرها این امکان رو دارن تا با تحلیل تکنیکال و پیدا کردن بهترین نقاط خرید و فروش، سودهای زیادی به دست بیارن.

در این روش از معامله، کاربر با تحلیل بازار و با استفاده از نوسانات قیمتی سعی میکند خود را هم سو و هم سازبا نوسانات کند و با بالا و پایین شدن قیمت ها معامله گر شود میکند.

در این نوع از معامله سرمایه گذار هر روز به معامله مشغوله و به تریدر هایی که در پنج روز معمولا چهار معامله انجام میدهد نشون میده که از طرفند نوسان گیری روزانه بهره میبره.
معامله گر تو این روش بایستی که نمودار بازارشو هر روز مطالعه کنه ولی در نوسان گیری اینجوری نیست و کار برای تریدر آسون تره، اون هر وقت که میتونه یعنی از چند روز تا چند هفته بازه معاملاتی خودشو تغییر بده.
در کل میشه گفت به نسبت این نوع از معامله نیز دارای ریسک زیادی هستش ولی نسبت به قبلیا بهتره.

حد سود و ضرر چیست و چرا باید رعایت کنیم؟

حد سود و ضرر چیست

یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی، تعیین حد سود و حد ضرر هست. برای اینکه بتونین از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال، بیشترین سود و کمترین ضرر رو بکنین، باید از استراتژی حد سود و حد ضرر استفاده کنین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله آموزش کامل استراتژی های معاملات، اطلاعاتی در مورد حد سود و حد ضرر برای شما ارائه می کنیم و اهمیت این موضوع رو برای شما توضیح می دیم. 

یکی از مواردی که اکثرا معامله گران را متوجه ضرر میکند عدم رعایت حد سود و ضرر است. یکی از مهمترین فاکتورهای معامله گری داشتن حد سود و ضرر در معاملات است. گاهی اوقات برخی معامله گران با رسیدن به حد ضرر و یا حر سود خود بیشتر طمع کرده و اقدام به دستکاری حد سود خود میشوند. و یا اینکه برای جبران ضرر خود اقدام به دستکاری حد ضرر خود میکنند و متحمل ضرر بیشتر میشود و به مرور سرمایه خود را در بازارهای ارز دیجیتال از دست میدهند.

• حد سود(Take Profit)

یکی از بزرگترین اشتباه هایی که تریدرها انجام میدن، تلاش برای پیدا کردن زمان مناسب برای ورود به معامله ها و بی توجهی به زمان مناسب برای خروج از معامله هاست. مشخص کردن حد سود و حد ضرر یکی از بهترین راه هایی هست که زمان مناسب خروج از معامله رو به شما نشون میده. حد سود محدوده ای از قیمت هست که معامله گر بر اساس تحلیل هایی که انجام میده، محدوده قیمت پیش بینی شده رو برای به دست آوردن بیشترین سود و خروج از معامله مناسب تعیین می کنه. همچنین میشه حد سود رو در صورت پیش بینی رشد قیمت، بالاتر برد و از این طریق در زمان مناسب تری با سود بیشتری از معامله خارج شد.

• حد ضرر(Stop Loos)

یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی که باید بتونین برای انجام معامله های خودتون در نظر بگیرین، زمان مناسب برای خروج از معامله ها برای محافظت از اصل سرمایه هست. به عبارت دیگه شما می تونین زمان مناسب خروج از معامله هاتون رو با حد ضرر تعیین کنین. بنابراین حد ضرر برای معامله های کوتاه یا میان مدت هست و با استفاده از اون، معامله گرها این امکان رو دارن تا از وارد شدن ضررهای سنگین جلوگیری کنند.

کاربرد اندیکاتورها در استراتژی های معاملاتی:

کاربرد اندیکاتورها در استراتژی های معاملاتی

در این قسمت از مقاله استراتژی معاملاتی چیست؟ قصد داریم تا اطلاعاتی در مورد کاربرد اندیکاتورها در استراتژی های معاملاتی برای شما ارائه کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. اندیکاتورهای زیادی مثل میانگین های متحرک و باندهای بولینگر، ابزارهای تحلیل تکنیکال مبتنی بر ریاضیات هستن که معامله گران و تریدرها با استفاده از اندیکاتورها، روند قیمت ها پیش بینی می کنند. همچنین هدف از استفاده از اندیکاتورها نیز، پیدا کردن فرصت های معاملاتی و به دست اوردن سود زیاد هست. استراتژی های معاملاتی نیز معمولا از اندیکاتورها برای مشخص کردن قوانین ورود و خروج و یا مدیریت معامله ها استفاده می کنند. به عبارت دیگه کاربرد اندیکاتورها در استراتژی های معاملاتی، تعیین کردن نقاط ورود و خروج معامله ها هست.

جالب اینجاست که بدونین استراتژی ها مجموعه ای مشخص از قوانین هستن که به طور دقیق و واضح تعیین می کنند معامله های تحت چه شرایط باید انجام، مدیریت و یا بسته بشن. همچنین استراتژی ها معمولا بر اساس اطلاعات جزئی اندیکاتورها به وجود میان و مشخص می کنند که معامله ها در چجه زمانی باید انجام بشن. بنابراین بهتره با انواع اندیکاتورها و کاربرد اون ها اشنا بشین تا بتونین برای خودتون استراتژی معاملاتی به وجود بیارین. نکته قابل توجه این هست که تقاطع در میانگین های متحرک، نشون دهنده تغییر روند هست و تریدرها با شناسایی این نقاط، بهترین تصمیم رو برای وارد شدن به معامله یا خارج شدن از اون می گیرن.

اگه بخواهیم به زبان ساده تر اطلاعاتی در مورد کاربرد اندیکاتورها در استراتژی های معاملاتی برای شما ارائه کنیم، می تونیم بگیم که اندیکاتورها به کمک محاسبات ریاضی روی قیمت ارزها و حجم معاملات اون ها، اطلاعات مفیدی مقل روند حرکتی و بقیه معیارهای لازم رو در اختیار معامله گران قرار میدن. همچنین اندیکاتورها برای کاهش یسک و بالا بردن احتمال موفقیت در معامله ها نیز مورد استفاده قرار می گیرن.

آموزش استراتژی MPM:

آموزش استراتژی MPM

یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی، استراتژی MPM هست که مخفف عبارت Moving Average Parabolic MACD هست که نوعی روش هست که به اندازه بقیه استراتژی های موجود، شناخته شده نیست ولی کاربرد زیادی داره. همچنین استراتژی MPM نوعی روش معاملاتی مبتنی بر روند هست و جوری طراحی شده که بشه با استفاده از اون روند صعودی رو شناسایی کرد. در استراتژی MPM از سه اندیکاتور میانگین متحرک ساده، پارابولیک سار و مکدی استفاده میشه که اگه قصد دارین تا از این استراتژی استفاده کنین، باید با این اندیکاتورها اشنای داشته باشین و نحوه عملکرد و کاربرد هر کدوم از اون ها رو بدونین.

شرط ورود به معامله در استراتژی MPM:

• شرط اول این هست که زمانی که از دو میانگین متحرک 14 روزه و 42 روزه استفاده می کنیم، اگه میانگین کوتاه مدت از پایین به بالا، میانگین بلند مدت رو قطع کنه، شرط ورود برقرار هست.

• شرط دوم این هست که وقتی از اندیکاتور پارابورلیک استفاده می کنیم و نمودار قیمت بالای پارابولیک باشه، شرط ورود برقرار هست.

• شرط سوم نیز زمانی برقرار هست که خط مکدی بالای خط سیگنال قرار بگیره.

شرط خروج از معامله در استراتژی MPM:

• شرط اول این هست که اندیکاتور میانگین متحرک کوتاه مدت یا 14 روزه، از بالا به پایین میانگین بلند مدت رو قطع بکنه.

• شرط دوم نیز زمانی برقرار هست که پارابولیک سار در بالای نمودار قیمت قرار بگیره.

• شرط سوم نیز این هست که خط مکدی در زیر خط سیگنال قرار بگیره.

آموزش استراتژی ParabolicSar & RSI:

آموزش استراتژی ParabolicSar & RSI

اندیکاتور پارابولیک سار برخلاف بقیه اندیکاتورهای روندی که طرفداران زیادی دارن، به اون صورت مورد توجه قرار نگرفته و کم پیش میاد که معامله گران و تریدرها از این اندیکاتور برای ایجاد استراتژی های خودشون استفاده کنند. استراتژی ParabolicSar با دقت بالایی روند رو شناسایی می کنه و معامله گر با معامله در جهت روند، سودهای زیادی به دست میاره. در اصل این استراتژی هم در تشخیص روندهای صعودی و هم در تشخیص روندهای نزولی کاربرد داره و در بازارهایی که قابلیت معامله دو طرفه دارن، این امکان رو به معامله گر میده تا از افزایش و کاهش قیمت ها سود به دست بیارن. شما نیز می تونین از این استراتژی استفاده کنین.

شرط ورود به معامله در استراتژی ParabolicSar:

• یکی از شرط های وارد شدن به معامله طبق استراتژی پارابولیک ساز این هست که قیمت از پایین به بالا با اندیکاتور ParabolicSar تقاطع ایجاد بکنه.

• اندیکاتور RSI نیز در استراتژی پارابولیک ساز مورد استفاده قرار می گیره و زمانی که RSI بزرگتر از 30 باشه و یا به عبارتی از ناحیه اشباع خارج بشه، شرط ورود به معامله برقرار میشه.

شرط خروج از معامله در استراتژی ParabolicSar:

• زمانی که قیمت از بالا به پایین اندیکاتور پارابولیک ساز رو قطع بکنه، شرط خروج از معامله برقرار میشه و باید در این لحظه از معامله خارج بشین.

• شرط دوم نیز این هست که نمودار RSI کوچیکتر یا مساوی با سطح 60 باشه و یا به عبارتی در اشباع فروش قرار بگیره. در این صورت توصیه میشه تا از معامله خارج بشین.

آموزش استراتژی میانگین متحرک حمایتی و مقاومتی:

آموزش استراتژی میانگین متحرک حمایتی و مقاومتی

یکی دیگه از بهترین استراتژی های معاملاتی، استراتژی میانگین متحرک حمایتی و مقاومتی هست. این اندیکاتور یکی از پر کاربردترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال هست که پایه و اساس خیلی از ابزارهای معاملاتی رو شامل میشه. برای مثال اندیکاتور مکدی نوعی میانگین متحرک هست و اندیکاتور استوکستیک نیز یه میانگین متحرک سریع هست که جزو استراتژی میانگین متحرک شناخته میشه. همچنین اندیکاتور میانگین متحرک از قیممت ها به عنوان داده ها استفاده می کنه و بر اساس دوره زمانی تعریف شده میانگینی از قیمت های گذشته محاسبه می کنه و اون رو در قالب خطی بر روی نمودار قیمت ها برای شما نشون میده.

شرط وارد شدن به معامله:

• استراتژی میانگین متحرک، ایجاد یه تقاطع بین دو میانگین متحرک 26 روزه و 13 روزه هست. بنابراین زمانی که میانگین متحرک 13 روزه بالاتر از میانگین 26 روزه قرار گرفت و نمودار قیمت نیز بالاتر از هر دوی این خطوط قرار بگیره، شرط ورود به معامله برقرار میشه.

• استراتژی میانگین متحرک رو اندیکاتور مکدی مشخص می کنه. به این ترتیب اگه خط مکدی و خط سیگنال در ناحیه زیر صفر تقاط ایجاد بکنه که خط مکدی از پایین به بالا خط سیگنال رو قطه بکنه، شرط دوم نیز برقرار میشه.

شرط خارج شدن از معامله:

• اولین شرط خارج شدن از معامله این هست که اندیکاتور میانگین متحرک 13 روزه پایین تر از میانگین 26 روزه قرار بگیره.

• دوین شرط نیز این هست که خط مکدی و خط سیگنال در ناحیه بالای صفر تقاطع به وجود بیارن و خط مکدی از بالا به پایین خط سیگنال رو قطع بکنه.

ارتباط روانشناسی با بهترین استراتژی های معاملاتی

به نظر شما روانشناسی با بهترین استراتژی های معاملاتی چه ارتباطی دارند؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که زمانی که بحث در مورد توانایی های لازم برای پیدا کردن بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال می شود، معمولا اولین چیزی که ممکن است به ذهن شما برسد، استفاده از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال برای پیدا کردن این استراتژی های معاملاتی ارز دیجیتال سودآور است. ولی اصلی ترین چیزی که شاید بسیاری از افراد به آن توجه نداشته باشند، اهمیت شناخت روحیات فردی به عنوان یک تریدر ارز دیجیتال است.
توجه داشته باشید که شناخت روحیات فردی در معاملات ارز دیجیتال معمولا در بحث روانشاسی ترید مطرح می شود. به ترکیبی از نحوه کنترل احساسات و هیجانات در بازار ارز دیجیتال و قدرت تفکر سریع را روانشناسی ترید ارز دیجیتال گفته می شود. همچنین در روانشناسی ترید ارز دیجیتال ترس و طمع به عنوان دو احساس مهم محسوب می شوند که باید بتوانید آنها را کنترل کنید تا معاملات پرسودی انجام دهید. احساسات کلی در بازار ارزهای دیجیتال باعث می شود تا قیمت در بازار با تحلیل موجود همخوانی داشته باشد.
معامله گران موفق در بازار ارز دیجیتال می توانند ترس و مطع را در خودشان به خوبی کنترل کرده و بهترین استراتژی معاملاتی را تهیه کنند. ترس و طمع در بازار همان احساساتی هستند که باعث می شوند برخی از مواقع قیمت برخلاف تحلیل ها پیش برود. با توجه به اینکه ترس و طمع در تمامی معامله گران وجود دارد، بنابراین، شناسایی و یادگیری نحوه کنترل کردن آنها می تواند به موفقیت تریدر کمک کند.

جمع بندی و نتیجه:

دوستان عزیز ما سعی کردیم در مقاله استراتژی معاملاتی چیست؟ اطلاعاتی در مورد بهترین استراتژی های معاملاتی برای شما ارائه کنیم و به آموزش کامل استراتژی های معاملات بپردازیم. همونطور که گفتیم، استراتژی معاملاتی روش خرید و فروش در بازارهای مالی هست که در اون همه تصمیم هایی که توسط معامله گر گرفته میشه، از قبل مشخص شده و برای این تصمیمات برنامه ریزی انجام میشه.


نظرات کاربران در مورد آموزش کامل استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال (معرفی3 استراتژی مرسوم)
  • سلام در مورد فرق استراتژی اسکالپینگ و مومنتوم برامون توضیح میدین؟ که چه کاربرد ها و چه تفاوت هایی دارند

    استراتژی های کاربردی هستند . با تمرین کردن بروی هر کدام واقعا میشه ازشون سود کسب کرد. لطفا در مورد استراتژی های مربوط به ایچیموکو هم آموزش بذارید . مرسی

    میشه تایم فریم این استراتژیها رو بفرمایید

    آیا برای ترید داشتن استراتژی معاملاتی حتما لازمه

    دست شما درد نکنه

سوال امنیتی :5+33 = ?