استخراج نقدینگی(Liquidity Mining) چیست؟

1402/04/11

استخراج نقدینگی(Liquidity Mining)؛ یکی از اصطلاحات رایج در کسب درآمد از ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین استخراج نقدینگی چیست؟ قابلیت ها و مزایای استخراج نقدینگی چیست؟ استخراج نقدینگی چجوری انجام میشه؟ انواع مختلف پروتکل های استخراج نقدینگی کدامند؟ هدف ماینینگ لیکوییدیتی چیست؟

پذیرش و کاربرد ارزهای رمزنگاری شده و فناوری بلاک چین در سال های گذشته خیلی توسعه پیدا کرده. مهم ترین استراتژی سرمایه گذاری در رمزارزها، خرید و نگهداری یه ارز رمزنگاری شده تا وقتی هست که قیمت اون بالا بره. در کنار انواع روش های سرمایه گذاری، تکنیک های مختلفی هم وجود دارن که می تونین با استفاده از اون ها واسه خودتون درآمد غیرفعال هم کسب کنین. یکی از این تکنیک ها، استخراج نقدینگی هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله استخراج نقدینگی چیست؟ اطلاعاتی درباره استخراج نقدینگی یا Liquidity Mining به شما ارائه کنیم و به بررسی قابلیت ها و مزایای استخراج نقدینگی بپردازیم و هدف استخراج نقدینگی رو مورد بررسی قرار بدیم.

استخراج نقدینگی چیست؟

استخراج نقدینگی چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که استخراج نقدینگی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استخراج نقدینگی یا Liquidity Mining نوعی پروتکل دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز هست که در اون مشارکت کننده ها بعضی از رمزارزهای خودشون رو در استخرهای نقدینگی مختلفی ارائه میدن. در ازای این تامین نقدینگی اون ها بخشی از کارمزد تراکنش ها رو به عنوان پاداش به دست میارن. افرادی که رمزارزهای خودشون رو در این استخرها ارائه میدن، به عنوان ارائه دهنده های نقدینگی محسوب میشن و معمولا یه توکن LP به دست میارن.

جالب اینجاست که بدونین استخراج نقدینگی یا Liquidity Mining وقتی صورت می گیره که افراد یه پلتفرم دیفای(DeFi) از توکن های بومی اون واسه عضو شدن به پلتفرم استفاده می کنند. این تکنیک ذخیره یا قرض دادن ارز دیجیتال دقیق واسه نقدشوندگی با ایجاد درآمد همراه هست. به این ترتیب، یه ماینر نقدینگی این امکان رو داره تا پاداش هایی رو به دست بیاره که به وسیله توکن اصلی یه پروژه ارز دیجیتال یا حتی حقوق حاکمیتی ارائه میشه. با این وجود، توکن ها بر اساس برنامه نویسی پلتفرم به وجود میان.

مقاله پیشنهادی: استخراج ابری یا cloud mining چگونه است؟

قابلیت ها و مزایای استخراج نقدینگی

قابلیت ها و مزایای استخراج نقدینگی

همانطور که گفته شد، استخراج نقدینگی یا ماینینگ لیکوییدیتی در اصل روشی هست که بیشتر بازارهای مالی مثل رمزارزها از اون واسه حرکت و پویایی بازار استفاده می کنند. در اصل برنامه های دیفای از استخراج نقدینگی استفاده می کنند تا کاربران بازار ارزهای دیجیتال رو تشویق کنند تا دارایی های خودشون رو در ازای دریافت پاداش، وارد استخرهای نقدینگی کنند. استخراج نقدینگی مزایای زیادی به همراه داره که عبارت هستن از:

  • بهبود نقدینگی در دیفای

یکی از قابلیت ها و مزایای استخراج نقدینگی، بهبود کلی نقدینگی هست. نقدینگی به عنوان یکی از مهم ترین عناصر در اقتصاد شناخته میشه. ولی متاسفانه حوزه دیفای در نقدینگی با مشکل مواجه هست. بنابراین، ایجاد یه استخر غیرمتمرکز قابل دوام به اسم استخر نقدینگی باعث میشه تا نقدینگی بهبود پیدا کنه. هدف از ماینینگ لیکوییدیتی هم تامین نقدینگی پروژه های دیفای هست.

  • تشخیص راحت قیمت

فهمیدن آسون تر قیمت هم یکی دیگه از مزایای استخراج نقدینگی هست. بهتره بدونین مطلع بودن معامله گران و تریدرها از وضعیت عرضه و تقاضا بازار ارزهای دیجیتال با کمک استخراج نقدینگی یا ماینینگ لیکوییدیتی آسون تر و زودتر هست. به همین دلیل، استخراج نقدینگی می تونه منابع رو تخصیص بده و به سرمایه گذاران و تریدرها این امکان رو بده تا بهترین تصمیم ها رو درباره قیمت گذاری بگیرن.

  • توزیع مساوی با مشکلات کمتر

یکی دیگه از مزایای استخراج نقدینگی این هست که بیشتر سرمایه گذاران و معامله گران سازمانی شانس مساوی بودن در برابر کسب توکن های بومی پلتفرم مورد نظر دارن. این مزیت فوق العاده قطعا واسه سرمایه گذاران و تریدرهایی که قصد داشتن در پلتفرم دیفای(DeFi) مشارکت داشته باشن، ولی شانس و شرایط این موضوع یا مسئله رو نداشتن، از اهمیت زیادی برخوردار هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله استخراج نقدینگی چیست؟ اطلاعاتی درباره استخراج نقدینگی یا Liquidity Mining به شما ارائه کنیم و به بررسی قابلیت ها و مزایای استخراج نقدینگی بپردازیم و هدف استخراج نقدینگی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استخراج نقدینگی یا Liquidity Mining نوعی پروتکل دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز هست که در اون مشارکت کننده ها بعضی از رمزارزهای خودشون رو در استخرهای نقدینگی مختلفی ارائه میدن. استخراج نقدینگی مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.


نظرات کاربران در مورد استخراج نقدینگی(Liquidity Mining) چیست؟
سوال امنیتی :9+60 = ?