برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک(SIP) چیست؟

1402/04/08

برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک(SIP)؛ یکی از اصطلاحات رایج در حوزه بازارهای مالی به ویژه بازار رمزارزها! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ منظور از برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک چیست؟ به نظر شما SIPها چجوری کار می کنند؟ سرمایه گذاری در SIPها چه مزایایی به همراه داره؟ انواع برنامه های سرمایه گذاری سیستماتیک قبل از خرید ارز دیجیتال کدامند؟

سرمایه گذاری در بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال، یکی از راه ها و روش های کسب سود و افزایش سرمایه هست و بیشتر افراد بر اساس شرایط و وضعیت خودتون حداقل یبار از طریق سرمایه گذاری سود به دست آوردن. سرمایه گذاری برخلاف ظاهر ساده خود، ماهیت و عملکردی پیچیده داره و برای موفق شدن در سرمایه گذاری ها باید استراتژی های خاصی داشته باشین. برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک یکی از روش های جذاب سرمایه گذاری هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک چیست؟ اطلاعاتی درباره برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای سرمایه گذاری در SIP بپردازیم.

برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک چیست؟

برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک یا SIP راه و روش سرمایه گذاری در بازارهای مالی مثل بازار ارزهای دیجیتال هست که به وسیله صندوق های سرمایه گذاری مشترک معرفی میشه که در اون میشه به جای سرمایه گذاری یکجا، مبلغ ثابتی رو در یه ایده صندوق سرمایه گذاری مشترک در بازه های زمانی منظم، مثلا یبار در ماه یا هر سه ماه یبار سرمایه گذاری کرد.

جالب اینجاست که بدونین سرمایه گذاری سیستماتیک نوعی استراتژی سرمایه گذاری هست که به دلیل راحتی و پایین بودن میزان ریسک، تونسته مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیره. توجه داشته باشین که برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک یا SIP اینجوری هست که شخص با واریز وجوهی تعیین شده به شکل دوره ای و با ریسک پایین، سرمایه به وجود میاره و روز به روز سبد بزرگی از دارایی ها یا ارزهای دیجیتال رو واسه آینده خودش به وجود میاره. در این روش افراد یه دفعه سرمایه بزرگی رو به حسابشون انتقال نمیدن. روش کار استراتژی SIP دقیقا شبیه به استراتژی معاملاتی پله پله هست که ریسک معاملاتی پایینی داره.

مقاله پیشنهادی: آموزش کامل استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در SIP چه مزایایی به همراه دارد؟

سرمایه گذاری در SIP چه مزایایی به همراه دارد؟

همونطور که گفتیم، برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک(SIP) به سپرده گذاری در صندوق مشترک، حساب معاملاتی گفته میشه که افراد در اون وجوه ثابتی رو در تایم فریم های منظم پرداخت می کنند. سرمایه گذاری در SIP مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا این روش مورد استفاده خیلی از معامله گران و افراد فعال در بازارهای مالی به ویژه در بازار رمزارزها قرار بگیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای سرمایه گذاری در SIP بپردازیم.

  • سود مرکب

یکی از مزایای سرمایه گذاری در SIP، کسب سود مرکب هست. سرمایه گذاران و افراد می تونن با سرمایه گذاری در صندوق های SIP سود مرکب به دست بیارن. از اونجایی که شخص سرمایه گذار در بازه های زمانی منظم سرمایه گذاری انجام میده، مبلغ سرمایه گذاری سود زیادی در طی دوره سرمایه گذاری به دست میاره. پولی که زودتر سرمایه گذاری شده، وقت بیشتری رو واسه کسب سود مرکب داره.

  • سادگی و انعطاف پذیری

یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری در SIP این هست که حتی اگه افراد بتونن سپرده گذاری خودشون رو در برنامه سیستماتیک در یه بازه زمانی بلند مدت نگه دارن، مدت زمان تعیین شده ای وجود نداره که طی اون سرمایه گذاری صورت بگیره. سرمایه گذاران این امکان رو دارن تا انتخاب کنند که در هر نقطه از طرح سرمایه گذاری خارج بشن. میزان سرمایه گذاری هم بر اساس انتخاب سرمایه گذار قبال تغییر هست.

مقاله پیشنهادی: استراتژی معاملاتی مومنتوم(Momentum) چیست؟

  • محافظت در برابر نوسان

محافظت از سرمایه در برابر نوسان هم یکی دیگه از مزیت های سرمایه گذاری در SIP هست. ارزهای دیجیتال، دارایی های نوپا و نوظهوری هستن که نوسانات و تغییرات قیمتی زیادی دارن و سرمایه گذارانی که تحلیل تکنیکال بلد نیستن، ممکنه محتمل ضررهای بزرگی بشن. سرمایه گذاری در برنامه سیستماتیک یا SIP به افراد کمک می کنه تا سرمایه خودشون رو در برابر نوسانات قیمت حفظ کنند.

عملکرد سرمایه گذاری سیستمایتیک چگونه است؟

عملکرد سرمایه گذاری سیستمایتیک چگونه است؟

توجه داشته باشین که صندوق های سرمایه گذاری مشترک، گزینه های مختلفی رو به افراد ارائه میدن. این نوع سرمایه گذاری ها در واقع غیرفعال یا Passive هستن، چون زمانی که به اون وجوهی پرداخت کردین، دیگه بدون توجه به کارکرد اون، سرمایه گذاری خودتون رو انجام میدین. بنابراین، به میزان پولی که در برنامه های سیستماتیک یا SIP قرار میدین، همیشه باید نگاهی داشته باشین. وقتی به میزان سرمایه تعیین شده ای رسیدین یا امتیاز مشخصی رو به دست آوردین، در مورد برنامه تموم کردن به سرمایه گذاری با تغییر اون می تونین اقدام کنین.

نکته قابل توجه این هست که در صورتی که یه برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک یا SIP داشته باشین و همچنین برنامه  سرمایه گذاری دوباره سود رمزارزها رو هم بهش اضافی کنین، با گذشت زمان ارز دیجیتال و دارایی های بیشتری دریافت می کنین و عادیه که خیلی سریع تر به هدف هاتون برسین. سرمایه گذاری سیستماتیک یا پله پله یکی از نمودهای خوب و مهم استراتژی میانگین هزینه دلاری هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک چیست؟ اطلاعاتی درباره برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای سرمایه گذاری در SIP بپردازیم. همونطور که گفتیم، برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک یا SIP راه و روش سرمایه گذاری در بازارهای مالی مثل بازار ارزهای دیجیتال هست که به وسیله صندوق های سرمایه گذاری مشترک معرفی میشه. شما می تونین با استفاده از این روش سرمایه گذاری های خودتون رو در حوزه ارزهای دیجیتال انجام بدین. سرمایه گذاری در SIPها مزیت های زیادی به دنبال داره که همین امر باعث میشه تا خیلی از افراد و سرمایه گذاران از طریق این روش اقدام به کسب سود کنند.


نظرات کاربران در مورد برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک(SIP) چیست؟
سوال امنیتی :3+44 = ?