الگوریتم اثبات زمان سپری شده(POET) چیست؟

1402/04/06

الگوریتم اثبات زمان سپرده شده(POET)؛ مکانیزم اجماع کارآمد برای شبکه های بلاک چین عمومی! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این الگوریتم به دست بیارین؟ آیا می دونین الگوریتم اثبات زمان سپری شده چیست؟ عملکرد الگوریتم POET چجوریه؟ الگوریتم اثبات زمان سپری شده چه مزایایی به همراه داره؟ امنیت الگوریتم اجماع PoET در چه سطحیه؟ معایب الگوریتم اثبات زمان سپری شده چیست؟

در دنیای امروزی، فناوری و زنجیره بلوک و شبکه های بلاک چین به سرعت در حال رشد و پیشرفت هستن و توسعه دهنده و افراد از بلاک چین ها در موارد خاصی استفاده می کنند. این تکنولوژی نوپا پیشرفت های زیادی رو در بازار ارزهای دیجیتال و توسعه برنامه های غیرمتمرکز یا Dapp فراهم کرده که توسعه دهنده ها می تونن برای ساخت برنامه های غیرمتمرکز خودشون از این فناوری استفاده کنند. بلاک چین از الگوریتم های مختلفی استفاده می کنه. PoEt یا اجماع اثبات زمان سپری شده هم یکی از این الگوریتم هاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث آموزشی صرافی ارز دیجیتال اینانس اطلاعاتی درباره الگوریتم اثبات زمان سپری شده یا PoET واسه شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب الگوریتم POET بپردازیم و عملکرد الگوریتم اثبات زمان سپری شده رو مورد بررسی قرار بدیم.

الگوریتم اثبات زمان سپری شده چیست؟

الگوریتم اثبات زمان سپری شده

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که الگوریتم اثبات زمان سپری شده چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوریتم اثبات زمان سپری شده یا POET واسه اولین بار در سال 2016 میلادی توسط شرکت اینتل ایجاد شد. الگوریتم اثبات زمان سپری شده یکی از الگوریتم های اجماع واسه مدیریت بهتر شبکه محسوب میشه که در حال حاضر فناوری بلاک چین ازش استفاده می کنه. همچنین این الگوریتم برای تایید و پردازش تراکنش ها و ایجاد بلاک جدید به وسیله بلاک چین به کار گرفته میشه.

جالب اینجاست که بدونین الگوریتم اثبات زمان سپری شده یا POET جایگزینی خوب و پرکاربرد برای الگوریتم اثبات کار هست. در شبکه اثبات زمان سپری شده واسه ایجاد بلاک و مخابره پیام به گره های دیگه شبکه برای محاسبات نیاز داریم. توجه داشته باشین که الگوریتم POET از زمان سپری شده به صورت تصادفی برای تصمیم گیری درباره دستمزد ماینینگ و مسدود سازی برندگان در شبکه بلاک چین استفاده می کند. برخلاف الگوریتم اثبات کار، الگوریتم POET یه زمان سنج تصادفی مستقل که در هر گره کار می کنه، اختصاص داده میشه.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم اثبات ذخیره(Proof Of Reserve) چیست؟

مزایا و معایب الگوریتم POET

مزایا و معایب الگوریتم POET

همونطور که گفته شد، الگوریتم اثبات زمان سپری شده(POET) به عنوان یه سازوکار اجماع پرکاربرد در درجه اول واسه شبکه های بلاک چین مجاز راه اندازی شده. این الگوریتم در حال حاضر الگوی اجماعی انتخابی واسه چارچوب Hyperledger هست و ابزاری محبوب برای پیاده سازی و اجرای سیستم های توزیع شده هست. الگوریتم اثبات زمان سپری شده مزایا و معایب زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مطلب به بررسی مزایا و معایب الگوریتم POET بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم اثبات اعتبار(POA) چیست؟

مزایای الگوریتم POET

  • یکی از مزایای الگوریتم POET این هست که این الگوریتم به جای فشرده سازی منابع مثل الگوریتم اثبات کار، امکان استراحت رو واسه پردازنده ماینر به وجود میاره. این فرایند کمک می کنه تا پردازنده ماینر بتونه در موقع استراحت، به کارهای دیگه سوئیچ شده و کاربرد اون بیشتر بشه.
  • یکی دیگه از مزایای الگوریتم POET، کاهش مصرف انرژی هست و از اونجایی که الگوریتم اثبات کار برق زیادی مصرف می کنه، جایگزین بهتری میشه. علاوه بر این، الگوریتم اثبات زمان سپری شده، هزینه اجماع رو به صورت کامل مدیریت و کنترل می کنه.
  • مکانیسم اجرای کد برقرار در الگوریتم POET، این اعتماد میده که کد در یه فضای امن اجرا میشه. مشارکت کننده های خارجی هم قابلیت دسترسی به این کد رو ندارن.

معایب الگوریتم POET

  • یکی از معایب استفاده از الگوریتم اثبات زمان سپرده شده این هست که SGX نوعی تکنولوژی جدید و پیشرفته هست، ولی پیشرفت های جدید باعث نگرانی درباره کار با اون توسط الگوریتم POET میشه. شرکت اینتل احتمالا می تونه مسئله رو درباره آسیب پذیری برطرف کنه.
  • SGX به صورت کامل توسط شرکت اینتل به وجود میاد. به این ترتیب، اعتماد به مدل اجماع به Intel به عنوان یه شرکت توسعه داده میشه که این موضوع در تناقض با از بین بردن واسطه ها در بلاک چین هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوریتم اثبات زمان سپری شده چیست؟ اطلاعاتی درباره الگوریتم اثبات زمان سپری شده یا PoET واسه شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب الگوریتم POET بپردازیم و عملکرد الگوریتم اثبات زمان سپری شده رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، الگوریتم اثبات زمان سپری شده یا POET جایگزینی خوب و پرکاربرد برای الگوریتم اثبات کار هست. در شبکه اثبات زمان سپری شده واسه ایجاد بلاک و مخابره پیام به گره های دیگه شبکه برای محاسبات نیاز داریم. این الگوریتم در سال 2016 توسط شرکت اینل ایجاد شد و به دلیل موفقیت ها و مزایای زیادی که به همراه داره مورد استقبال خیلی از توسعه دهنده ها قرار گرفته.


نظرات کاربران در مورد الگوریتم اثبات زمان سپری شده(POET) چیست؟
سوال امنیتی :5+47 = ?