4 عامل مهم و موثر در جذب سرمایه برای ICO ها

1402/04/10

4 عامل موثر در جذب سرمایه برای ICOها؛ آیا دوست دارین با این موارد آشنا بشین؟ آیا می دونین ICO یا عرضه اولیه کوین چیست؟ عرضه اولیه رمزارزها چجوری کار می کنه؟ چرا هر پروژه باید عرضه اولیه داشته باشه؟ مزایا و معایب سرمایه گذاری در عرضه اولیه کوین چیست؟ ICO با روش های سنتی تامین سرمایه چه تفاوتی داره؟ چجوری از برگزاری ICOها مطلع بشیم؟

عرضه اولیه کوین یا ICO یکی از پدیده های نوظهور در حوزه رمزارزهاست که به صورت گسترده در جامعه بلاک چین و ارزهای دیجیتال به عنوان یه روش جذب سرمایه محسوب میشه. عرضه اولیه کوین فرایندی هست که شرکت ها و تیم های توسعه دهنده در اون ارزش خودشون رو به صورت توکن های قابل معامله به بازار عرضه می کنند. این توکن ها در ابتدا به صورت محدودیت زمانی عرضه میشن و سپس به بازار عمومی قابل دسترسی میشن. ما سعی می کنیم در مقاله 4 عامل مهم در جذب سرمایه برای ICOها، اطلاعاتی درباره عرضه اولیه کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل موثر در جذب سرمایه برای ICO بپردازیم.

عرضه اولیه کوین چیست؟

عرضه اولیه کوین چیست؟

احتمالا این سوال رو از خودتون پرسیده باشین که عرضه اولیه کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ICO یا عرضه اولیه کوین فرایندی هست که در اون یه پروژه ارز دیجیتال تعداد مشخصی از توکن های خودش رو عرضه می کنه و در صورت تمایل کاربران و سرمایه گذاران می تونن این توکن ها رو بخرن. در مواردی، از عرضه اولیه کوین با عنوان فروش جمعی(Crowdsale) هم یاد میشه. بعد از این فروش جمعی، شرکت برگزارکننده ICO سرمایه ای رو در دست داره که مالکیت اون رو عهده دار هست.

جالب اینجاست که بدونین عرضه اولیه کوین(ICO) یکی از روش های جذب سرمایه واسه پروژه های کریپتویی هست. در این تکنیک، توسعه دهنده های یه ارز دیجیتال واسه جذب سرمایه، توکن های بومی شبکه خودشون رو به فروش می ذارن و در ازای عرضه اولیه کوین های خودشون به سرمایه گذاران، از اون ها سود زیادی به دست میارن. توجه داشته باشین که پروژه های ارز دیجیتال در عرضه اولیه کوین واسه اینکه به اهداف خودشون برسن، توکن ها یا رمزارزهای خودشون رو به فروش می ذارن تا سرمایه زیادی جذب کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

چرا هر پروژه باید عرضه اولیه داشته باشد؟

نکته قابل توجه این هست که تفاوت زیادی وجود نداره که در رابطه با عرضه اولیه کوین(ICO) گفتگو کنیم یا عرضه اولیه سهام. در هر روش یه پروژه نوظهور به جذب سرمایه نیاز داره و عرضه اولیه می تونه سرمایه مورد نیاز واسه توسعه پروژه های کریپتویی رو فراهم کنه. موارد زیر از جمله دلایل نیاز پروژه ها بعه عرضه اولیه هستن:

  • تعیین شدن راه پیش روی پروژه بر اساس سرمایه جذب شده.
  • تامین سرمایه مورد نیاز واسه شروع کار پروژه
  • معرفی برند و پروژه به سرمایه گذاران
  • ایجاد ارتباط مستقیم بین محصول و سرمایه گذاران

عوامل موثر در جذب سرمایه برای ICO

عوامل موثر در جذب سرمایه برای ICO

همونطور که گفتیم، عرضه اولیه سکه(ICO) روشی به منظور جذب سرمایه و فرصتی واسه سرمایه گذاری هست که در اون توکن های یه پروژه کریپتویی قبل از راه اندازی فروخته میشن و افراد می تونن با خرید توکن ها در اون پروژه سرمایه گذاری کنند. عوامل زیاد و مهمی وجود داره که در جذب سرمایه برای عرضه اولیه کوین تاثیر می ذارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی عوامل موثر در جذب سرمایه برای ICO بپردازیم.

  • اعضای جامعه

یکی از عوامل موثر در جذب سرمایه برای ICO یا عرضه اولیه ارز دیجیتال، اعضای جامعه هست. تحقیقات و مطالعه ای که بر روی جوامع مختلف انجام شده، نشون میده که همه جامعه ها از اهمیت یکسانی برخوردار نیستن. مثلا فعالیت های تلگرام و سایت ردیت خیلی مهم تر از توییتر و فیسبوک هست. دلیلش هم این هست که تلگرام بین معامله گران رمزارزها محبوبیت زیادی داره. توجه داشته باشین که جامعه ICO هرچقدر اعضای تلگرام زیادی داشته باشه، احتمال بالا رفتن سرمایه هم افزایش پیدا می کنه.

  • میزان توکن های توزیع شده

یکی دیگه از عوامل موثر در جذب سرمایه برای ICOها، میزان توکن های توزیع شده هست. بهتره بدونین 95 درصد عرضه اولیه کوین ها مقدار 43 الی 79 درصد توکن ها رو در عرضه اولیه توزیع و منتشر می کنند. بیشتر شدن درصد توکن های توزیع شده باعث افزایش میزان سرمایه جمع آوری شده نمیشه. این مسئله می تونه به این دلیل باشه که پروژه های کریپتویی قوی به خودشون باور دارن و به توزیع بیش از حد توکن ها نیاز ندارن.

مقاله پیشنهادی: 5 روش برای کسب درآمد پسیو Passive Income ارز دیجیتال

  • فعالیت گیت هاب

فعالیت گیت هاب هم یکی دیگه از عوامل موثر در جذب سرمایه برای ICO هاست. سرمایه گذاران معمولا برای جدا کردن پروژه های معتبر از پروژه هایی که سروصدا و تبلیغات زیادی دارن، به فعالیت گیت هاب توجه می کنند. برخی از پروژه های عرضه اولیه کوین با ذخیره وایت پیپرها، اسناد کاری و توافق نامه های کاربران خود در تلاش برای افزایش کمیت کد برنامه نویسی خودشون هستن. همین موضوع باعث میشه تا سرمایه زیادی در عرضه اولیه کوین جذب بشه.

  • محبوبیت سایت

محبوبیت سایت هم یکی دیگه از مهم ترین عوامل موثر در جذب سرمایه برای ICO هست که در حقیقت نتیجه همه فعالیت های بازاریابی یه پروژه کریپتویی هست. این عامل موثر در زمان مطالعه رتبه الکسا هر ICO شناسایی شد. الکسا در واقع رتبه بندی ترافیک آنلاین یه سایت، در مقایسه با سایر سایت های دیگه در اینترنت هست که سایت Alexa.com این رتبه بندی رو انجام میده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 4 عامل مهم در جذب سرمایه برای ICOها، اطلاعاتی درباره عرضه اولیه کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل موثر در جذب سرمایه برای ICO بپردازیم. همونطور که گفتیم، ICO یا عرضه اولیه کوین فرایندی هست که در اون یه پروژه ارز دیجیتال تعداد مشخصی از توکن های خودش رو عرضه می کنه و در صورت تمایل کاربران و سرمایه گذاران می تونن این توکن ها رو بخرن. عوامل مهم زیادی وجود دارن که در جذب سرمایه به وسیله عرضه اولیه کوین تاثیر می ذارن. از جمله از این موارد می تونیم به محبوبیت سایت، درصد توکن های توزیع شده، اعضای جامعه، فعالیت گیت هاب و.... اشاره کنیم.


نظرات کاربران در مورد 4 عامل مهم و موثر در جذب سرمایه برای ICO ها
سوال امنیتی :4+37 = ?