با ارز بیت کوین(Bitcoin) چه چیزهایی را می توان تهیه کرد؟

1402/04/09

پرداخت با ارز بیت کوین؛ با بیت کوین چه چیزهایی میشه تهیه کرد؟ تهیه کردن محصولات یا کالاها با خرید بیت کوین چه مزایایی به همراه داره؟ کدوم فروشگاه های برتر دنیا پرداخت با بیت کوین رو اجرا کردن؟ چه کسایی بیت کوین رو به عنوان روش پرداخت قبول می کنند؟ پرداخت بیت کوین چجوریه؟ آیا معاملات با استفاده از بیت کوین کاملا رایگان است؟ آیا معاملات بیت کوین نیاز به حساب بانکی داره؟ آیا خرید کالا با بیت کوین از آمازون امکان پذیر هست؟

ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها این روزها در دنیا سروصدای زیادی به پا کردن. در همه رسانه های خبری و اجتماعی بحث از بالا رفتن قیمت و محبوبیت این رمزارزهاست. در این بین، قطعا ارز دیجیتال بیت کوین(Bitcoin) بهترین و معروف ترین ارز دیجیتال هست که تا الان شرکت ها و فروشگاه های زیادی اون رو به رسمیت شناختن و برخی از پروتکل های معروف دنیا، قابلیت خرید با بیت کوین رو فراهم کردن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله با ارز بیت کوین چه چیزهایی می توان تهیه کرد؟ اطلاعاتی درباره پرداخت هزینه ها با بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای پرداخت با بیت کوین بپردازیم و انواع چیزهایی که می توان با بیت کوین تهیه کرد رو به شما معرفی کنیم.

نحوه پرداخت با بیت کوین چگونه است؟

نحوه پرداخت با بیت کوین چگونه است؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که نحوه پرداخت با بیت کوین چجوریه؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که شما می تونین با استفاده از بیت کوین، کالاها و محصولات مختلفی رو بخرین. واسه پرداخت هزینه ها با بیت کوین باید مبلغی رو به آدرس عمومی فروشنده بفرستین. پرداخت با بیت کوین مزایای زیادی به همراه داره که یکی از این مزایا این هست که اطلاعاتی شخصی خودتون رو فاش نمی کنین. بنابراین، خرید محصولات با بیت کوین قابل ردیابی نیست و به هیچ واسطه ای برای پرداخت نیاز ندارین.

جالب اینجاست که بدونین فقط در صورت خرید کالاها و محصولات به صورت فیزیکی باید اسم و آدرس خودتون رو در اختیار فروشنده یا فروشگاه قرار بدین و اگه خریدهای خودتون رو به صورت آنلاین انجام میدین، فقط ایمیل شما کافیه. بعد از ارائه اطلاعات و داده های مورد نیاز واسه پرداخت، به جای درخواست شماره کارت اعتباری، سایت اطلاعات پرداخت بیت کوین رو واسه شما نشون میده که با توجه به نوع ولت بیت کوینی که ازش استفاده می کنین، ممکنه فرایند پرداخت کمی تفاوت داشته باشه که در ادامه به 3 روش رایج اشاره می کنیم:

  • پرداخت با کیف پول بیت کوین
  • پرداخت از طریق کد کیوآر(QR)
  • پرداخت به آدرس بیت کوین

مقاله پیشنهادی: در کدام کشورها مالیات بیت کوین دریافت نمی شود؟

پرداخت با بیت کوین چه مزایایی به همراه دارد؟

پرداخت با بیت کوین چه مزایایی به همراه دارد؟

همونطور که گفتیم، امروزه خیلی از سایت های فروشگاهی و ارائه دهنده خدمات، بیت کوین رو به عنوان یکی از روش های پرداخت قبول کردن. به این ترتیب، شما می تونین در این سایت ها با بیت کوین خریدهای خودتون رو انجام بدین. خرید با بیت کوین مزیت های زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از مزایای پرداخت هزینه ها با بیت کوین رو بررسی می کنیم:

  • یکی از مزایای پرداخت با بیت کوین این هست که تراکنش های ارز دیجیتال بیت کوین(Bitcoin) با اسم مستعار انجام میشن و هویت شما آشکار نمیشه.
  • سیستم پرداخت Bitcoin همتا به همتا هست، یعنی کاربران می تونن بیت کوین های خودشون رو ارسال و دریافت کنند. طرفین تراکنش به تایید مرجع خارجی نیاز ندارن، مگه اینکه از یه صرافی قانون گذاری شده، بیت کوین ارسال یا دریافت کنند.
  • در شبکه بیت کوین، هیچ کارمزد اضافی واسه برداشت یا واریز به حساب افراد گرفته نمیشه. همچنین کارمزدی که شبکه برای خرید با این ارز از سایت های خارجی دریافت می کنه، کمتر از شبکه ارزهای فیات هست. علاوه بر این، به تراکنش های بیت کوین، کارمزد بانکی تعلق نمی گیره.

مقاله پیشنهادی: سرمایه گذاری روی بیت کوین بهتر است یا مسکن؟

انواع چیزهایی که می توان با بیت کوین تهیه کرد کدامند؟

انواع چیزهایی که می توان با بیت کوین تهیه کرد کدامند؟

خرید کردن با ارز دیجیتال بیت کوین، خیلی شبیه به خریدهای آنلاین معمولی هست. پلتفرم ها و وبسایت های زیادی بیت کوین(Bitcoin) رو به عنوان روش پرداخت پذیرفتن که همین عاملی واسه جذب مشتریان بیشتر و تغییر دیدگاه کاربران نسبت به اون ها شده. شما می تونین چیزهای مختلفی رو با بیت کوین بخرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی انواع چیزهایی که می توان با بیت کوین خرید بپردازیم.

  • خانه های گران قیمت

یکی از چیزهایی که می تونین با بیت کوین تهیه کنین، خونه های گرون قیمت هست. احتمالا با خودتون بگین که آیا در ایران هم میشه این مبادله رو انجام داد؟ بهتره بدونین اگه طرف معامله شما طرفدار ارزهای دیجیتال باشه و از خرید و فروش بیت کوین سر در بیاره، در صورت تمایل میشه با اون معامله انجام داد و از طریق پرداخت بیت کوین(Bitcoin) خونه لاکچری و گرون قیمت خرید. بیشتر خونه هایی که می تونین با استفاده از بیت کوین یا سایر رمزارزها معامله کنین، در کشور ایالات متحده و کشورهای اروپایی قرار دارن.

  • خودرو

یکی دیگه از انواع چیزهایی که میشه با ارز دیجیتال بیت کوین تهیه کرد، خودرو هست. اگه بیت کوین های زیادی در اختیار دارین، می تونین مارک های لاکچری مثل لامبورگینی، پورشه، مک لارن، بوگاتی و..... رو با روش پرداخت بیت کوین تهیه کنین. البته توجه داشته باشین که در بعضی از نمایندگی های فروش خودرو فقط می تونین ماشین های کارکرده رو با ارز دیجیتال بیت کوین بخرین. ماشین های تسلا رو نمیشه با بیت کوین خرید، چون بر اساس گفته ایلان ماسک، ماینینگ بیت کوین به محیط زیست آسیب می رسونه.

  • خرید طلا

طلا هم یکی از چیزهایی هست که می تونین با استفاده از بیت کوین تهیه کنین. پرداخت هزینه با بیت کوین در بازار طلا و جواهرات خیلی رایج هست و افراد زیادی از این روش معاملات خودشون رو انجام میدن. یکی از مزایای Bitcoin نسبت به سایر ارزهای واقعی این هست که به دلیل محدودیت در عرضه، نوسانات و تغییرات قیمت در اون ها خیلی بیشتر هست و میشه انتظار افزایش قیمت رو در بیت کوین داشت.

  • خرید کنسول های بازی

یکی دیگه از انواع چیزهایی که با بیت کوین میشه خرید، کنسول های بازی هست. توجه داشته باشین که قیمت یه واحد بیت کوین، خیلی بیشتر از گرون ترین کنسول بازی هست. با این حال، اگه شخصی می خواد تا چند کنسول بازی رو با بیت کوین بخره، واسش با صرفه هست. ولی در حال حاضر نمیشه کنسول های بازی برند پلی استیشن رو از طریق خرید با ارز دیجیتال بیت کوین تهیه کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله با ارز بیت کوین چه چیزهایی می توان تهیه کرد؟ اطلاعاتی درباره پرداخت هزینه ها با بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای خرید با بیت کوین بپردازیم و انواع چیزهایی که می توان با بیت کوین خرید رو به شما معرفی کنیم. همونطور که گفتیم، شما می تونین با استفاده از بیت کوین، کالاها و محصولات مختلفی رو بخرین. واسه خرید با بیت کوین باید مبلغی رو به آدرس عمومی فروشنده بفرستین. پرداخت هزینه ها با بیت کوین مزیت های زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا این روش محبوبیت زیادی به دست بیاره.


نظرات کاربران در مورد با ارز بیت کوین(Bitcoin) چه چیزهایی را می توان تهیه کرد؟
سوال امنیتی :4+32 = ?