تفاوت آلت کوین و بیت کوین چیست؟

1401/08/07
تفاوت آلت کوین و بیت کوین چیست؟

ما سعی می کنیم در مقاله تفاوت آلت کوین و بیت کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد آلت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت الت کوین و بیت کوین بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بدونین که الت کوین ها چه تفاوتی با بیت کوین دارن. بهتره بدونین برای فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال، باید تفاوت های اصلی بیت کوین و آلت کوین ها رو بدونیم تا سرمایه گذاری بهتر و حرفه ای تری رو انجام بدیم. همچنین در زمان های مختلف، سرمایه گذاری در بیت کوین یا آلت کوین ها می تونه متفاوت باشه. در برخی مواقع خرید بیت کوین سود زیادی به همراه خواهد داشت و بعضی مواقع نیز خرید آلت کوین ها می تونه سود بیشتری برای ما داشته باشه.

معمولا اولین چیزی که بعد از شنیدن عبارت ارز دیجیتال به ذهنتون می رسه، بیت کوین هست. قدمت و ارزش بیت کوین نسبت به همه ارزهای دیجیتال دیگه بیشتر هست و همین موضوع باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. ولی با پیشرفت و توسعه بازار ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر، تعداد زیادی ارز دیجیتال جدید وارد بازار شدن که اتفاقا تونستن با کارایی خوب خودشون به رقابت با بیت کوین بپردازن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تفاوت آلت کوین و بیت کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد آلت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت الت کوین و بیت کوین بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بدونین که الت کوین ها چه تفاوتی با بیت کوین دارن.

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین:

جالب اینجاست که بدونین بیت کوین اولین ارز دیجیتال جهان هست که در سال 2008 در قالب یه وایت پیپر توسط شخص یا گروه ناشناسی با اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو به افراد جهان معرفی شد. در ابتدا بیت کوین بهای بسیار پایینی داشت. ولی کم کم که ویژگی های این ارز دیجیتال مورد توجه عموم افراد و دولت ها قرار گرفت، ارزش اون بالا رفت. به طوری که ارزش کنونی یه واحد بیت کوین نزدیک به 30 هزار دلار هست. همچنین بیت کوین همانند سایر ارزهای دیجیتال غیر متمرکز هست و به عنوان اولین ارز دیجیتال شناخته شده در حال گردش هست.

آلت کوین چیست؟

آلت کوین چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا اسم آلت کوین یا ALT COIN ها رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این رمز ارزها به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که آلت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که به هر ارز دیجیتال به غیر از بیت کوین، آلت کوین یا کوین جایگزین گفته میشه. در ابتدا آلت کوین ها فورک هایی از بیت کوین بودن و تنها تغییراتی در کدهای اون ها اعمال می شد، ولی رفته رفته آلت کوین های جدیدی مثل اتریوم به وجود اومدن که دارای بلاک چین مخصوص خودشون بودن و سازوکار و اهداف اون ها کاملا با بیت کوین متفاوت بود. به این صورت، کم کم این بازار بالغ تر شد و اکنون کوین های جایگزینی رو می بینیم که واقعا حرفی برای گفتن دارن و میشه بر روی اون ها سرمایه گذاری کرد.

شاید برای تان مفید باشد: ارز بیت کوین چیست؟

بهتره بدونین اکثر آلت کوین ها متفاوت تر از بیت کوین عمل می کنند و اهداف اون ها نیز با هم فرق می کنه. بعضی از اون ها مدل اقتصادی متفاوتی نسبت به بیت کوین دارن و یا عرضه اون ها به شیوه دیگه ای هست. برای مثال عرضه کل بیت کوین 21 میلیون کوین هست، ولی عرضه کل لایت کوین 84 میلیون کوین هست. بیت کوین از الگوریتم اثبات کار برای تولید بلاک ها استفاده می کنه و برای استخراج اون باید از دستگاه های ASIC استفاده کرد که این کار به محیط زیست آسیب می رسونه. برای حل این مسئله، بسیاری از آلت کوین ها از الگوریتم های مختلفی برای تولید بلاک ها استفاده می کنند که از جمله از اون ها می تونیم به الگوریتم اثبات سهام اشاره کنیم.

تفاوت آلت کوین و بیت کوین چیست؟

تفاوت آلت کوین و بیت کوین

همونطور که می دونین، با ورود بیت کوین به اقتصاد جهانی و شکل گیری بازار ارزهای دیجیتال، به مرور بعد از اون ارزهای دیجیتال دیگه تحت عنوان آلت کوین با ویژگی ها و کاربردهای مختلف ارائه شدن. ما قصد داریم تا به بررسی تفاوت آلت کوین و بیت کوین بپردازیم. تا امروز چیزی حدود 5000 آلت کوین ایجاد شده. بسیاری از اون ها عمر کوتاهی دارن و ماندگاری زیادی در دنیای کریپتوکارنسی ها ندارن. چون با توجه به اینکه عرصه رقابت بین آلت کوین ها بسیار گرم هست، ممکنه به زودی از اون خارج بشن.

• ارزش یا قیمت

یکی از تفاوت آلت کوین و بیت کوین ارزش یا قیمت اون هاست. بهتره بدونین آلت کوین ها که انواع مختلفی دارن، هر کدوم با قیمت متفاوتی در بازار ارائه میشن و به همین دلیل هست که در هر صورت تفاوت های زیادی با بیت کوین دارن. ضمن اینکه بیت کوین به عنوان مهم ترین و ارزشمندترین ارز دیجیتال دنیا، خودش به تنهایی می تونه در برابر همه آلت کوین ها قرار بگیره.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش است؟

• ویژگی های منحصر به فرد آلت کوین ها

یکی دیگه از تفاوت بیت کوین و آلت کوین، ویژگی های منحصر به فرد آلت کوین ها در برابر بیت کوین ست. بهتره بدونین آلت کوین ها دارای تنوع زیادی هستن. برای مثال اتریوم که از نظر ارزش بعد از بیت کوین قرار داره، کاربردها و قابلیت های بیشتری در سیستم قراردادهای هوشمند داره. درسته که پایه اصلی همه ارزهای دیجیتال یکیه، ولی در آلت کوین های مختلف ممکنه شاهد ویژگی های تقویت شده خاصی باشین. برای مثال بعضی از الت کوین ها روی سیستم امنیتی شبکه خود کار کردن و اون رو تقویت کردن که این موضوع در برخی از موارد می تونه یکی از چندین تفاوت بیت کوین و آلت کوین باشه.

• استخراج و سرعت تراکنش

یکی دیگه از تفاوت بیت کوین و آلت کوین، استخراج و سرعت تراکنش هست. جالب اینجاست که بدونین یکی از مهم ترین دلایلی که آلت کوین ها به عنوان ارزهای دیجیتال جدید معرفی شدن این بود که هزینه تراکنش ها در بیت کوین خیلی بالا بود و از طرف دیگه سرعت اون پایین بود. به عبارت دیگه، میشه گفت یکی از تفاوت بیت کوین و آلت کوین قابلیت انجام تعداد زیادی تراکنش با هزینه کمتر در آلت کوین هاست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تفاوت آلت کوین و بیت کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد آلت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت الت کوین و بیت کوین بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بدونین که الت کوین ها چه تفاوتی با بیت کوین دارن. همونطور که گفتیم، با ورود بیت کوین به اقتصاد جهانی و شکل گیری بازار ارزهای دیجیتال، به مرور بعد از اون ارزهای دیجیتال دیگه تحت عنوان آلت کوین با ویژگی ها و کاربردهای مختلف ارائه شدن. 


نظرات کاربران در مورد تفاوت آلت کوین و بیت کوین چیست؟
سوال امنیتی :6+82 = ?