تفاوت تتر با بیت کوین چیست؟

1401/08/09
تفاوت تتر با بیت کوین چیست؟

ما سعی می کنیم در مقاله تفاوت تتر با بیت کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد استیبل کوین تتر و ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت بیت کوین با تتر بپردازیم و مزایا و معایب هر کدوم از این رمز ارزها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین اگه قصد خرید بیت کوین یا تتر رو دارین. بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل بشه. به این ترتیب شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

در این مطلب با مقایسه استیبل کوین تتر در مقابل ارز دیجیتال بیت کوین در خدمت شما هستیم. این دو ارز دیجیتال معروف شباهت ها و تفاوت های زیادی با هم دارن و رقابت سختی با یکدیگه دارن. شباهت استیبل کوین تتر و ارز دیجیتال بیت کوین در این هست که هر دو از تکنولوژی بلاک چین در شبکه های خودشون بهره میبرن و تفاوتشون در این هست که ایده ها و سازوکارشون با همدیگه متفاوت هست. خرید تتر رو می تونین در همه شبکه های پرطرفدار بلاکچین انجام بدید و بیت کوین هم همینطور هستش. برای پی بردن هر چه بیشتر به شباهت ها و تفاوت های این دو ارز این مقاله رو تا انتها بخونین.

بیت کوین یا تتر؟ کدام یک را باید به عنوان کوین مبنا استفاده کرد؟

بیت کوین یا تتر

یکی از سوال هایی که در زمینه مقایسه بیت کوین و تتر برای اکثر کاربرانی که به تازگی معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو شروع می کنند پیش میاد این هست که کدوم کوین حکم ارز دیجیتال مبنا رو داره؟ بهتره بدونین استفاده از هر کدوم از این رمز ارزها مزایا، سودها و ضررهایی به همراه داره. در بازارهای سنتی مثل بورس، ارزها و کالاها، تعیین ارز پایه موضوع بحث برانگیزی نیست. معامله گران اکثرا براشون سوال نمیشه که آیا باید با یورو، دلار یا ین ترید رو انجام بدن. اکثر اون ها با توجه به ارزی که در اختیار دارن یا ارزی که به ظاهر بیشترین سود رو داره ترید می کنند و با اون ارز معامله های خودشون رو انجام میدن.

شاید برایتان مفید باشد: بررسی صفر تا صد ارز دیجیتال بیت کوین

جالب اینجاست که بدونین در بازارهای سنتی مثل بورس، ارزها و کالاها هر انتخابی که وجود داره، دارای ارزش نسبتا ثابتی هست. در معاملات ارزهای دیجیتال بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد کوین ها و رمز ارزها رو از هم جدا می کنند و هنوز ثابت کاملی وجود نداره. در ادامه قصد داریم تا به مقایسه بیت کوین و تتر بپردازیم تا بدونین که بهتره کدوم ارز دیجیتال رو به عنوان کوین مبنا در نظر بگیرین. توجه داشته باشین که بیت کوین و تتر هر کدوم ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون رو دارن و محبوبیت به دست آوردن.

نگاهی به بیت کوین:

بیت کوین نوعی ارز دیجیتال غیرمتمرکز هست که در ژانویه 2009 توسط شخص یا گروه ناشناسی با اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو راه اندازی شد. بیت کوین نسبت به مکانیزم های پرداخت آنلاین سنتی، نوید کارمزد تراکنش های کمتری رو میده و برخلاف ارزهای دولتی، توسط یه مرجع غیرمتمرکز اداره میشه. بهتره بدونین ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان نوعی رمز ارز رمزنگاری شده شناخته میشه، چون از رمزنگاری برای حفظ امنیت خودش استفاده می کنه و هیچ بیت کوین فیزیکی وجود نداره. همه موجودی در یه دفتر کل توزیع شده غیرمتمرکز به اسم بلاک چین نگهداری میشه که همه به اون دسترسی شفافی دارن. البته هر رکورد، رمزگذاری شده.

مزایای بیت کوین:

مزایای بیت کوین

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال بیت کوین مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله تفاوت تتر با بیت کوین چیست؟ به بررسی مزایای بیت کوین بپردازیم.

• یکی از مزایای بیت کوین، سوددهی اون هست. بهتره بدونین بیت کوین نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. شما می تونین از نوسانات قیمت بیت کوین به دست بیارین.

مقاله پیشنهادی: بررسی صفر تا صد ارز دیجیتال تتر

• یکی دیگه از مزایای بیت کوین این هست که صرافی ها اکثرا از بیت کوین برای ترید با ارزهای دیگه استفاده می کنند. بیت کوین این قابلیت رو داره که با 100 ارز دیجیتال دیگه ترید بشه و رمز ارزهای دیگه حداکثر با 25 ارز قابل ترید و معامله هستن

معایب بیت کوین:

ارز دیجیتال بیت کوین در کنار مزایایی که گفتیم، معایبی نیز به همراه داره. در ادامه برخی از معایب بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار می دیم.

• یکی از معایب بیت کوین، وجود نوسان زیاد در قیمت اون هست. همونقدر که از رشد بیت کوین سود به دست بیارین، همون اندازه نیز ممکنه ریزش قیمت بیت کوین باعث بشه ضرر کنین.

• یکی دیگه از معایب بیت کوین، پتانسیل کاهش قیمت بیت کوین هست. ذخیره سازی بیت کوین برای شما سود زیادی به همراه داره، ولی اگه همه مثل شما فکر کنند، بازار بیت کوین به رکود خورده و قیمت بیت کوین بسیار کاهش پیدا می کنه.

آشنایی با استیبل کوین تتر:

آشنایی با استیبل کوین تتر

استیبل کوین تتر نوعی ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین هست که توکن های در گردش اون با دلار آمریکا پشتیبانی میشن و از مردم در برابر نوسانات ارزهای دیجیتال محافظت می کنه. همچنین استیبل کوین ها به ارزهای دیجیتالی گفته میشه که در برابر نوسانات قیمت مقاوم هستن. به عبارت دیگه، یه استیبل کوین همیشه به همون مقدار فیات ارزش داره. تتر تراکنش ها سریع تر، ساده تر و ارزون تر می کنه. در زمان معامله در ارزهای دیجیتال، نیازی به انجام تراکنش های خسته کننده بانک فیات ندارین. همچنین استیبل کوین تتر توسط شرکت Tether راه اندازی شده و عرضه اون به صورت متمرکز مدیریت میشه. توجه داشته باشین که دلار آمریکا به عنوان پشتوانه تتر شناخته میشه که همین موضوع باعث میشه تا قیمت اون همیشه ثابت بمونه.

مزایای تتر:

استیبل کوین تتر مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران زیادی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله تفاوت تتر با بیت کوین چیست؟ به بررسی مزایای تتر بپردازیم.

• یکی از مزایای تتر این هست که ترید در بازار فارکس و استوک معمولا با استیبل کوین ها انجام میشه. استیبل کوین ها به طور کلی با دلار، یورو و ین مبادله میشن و در نتیجه امکان تغییر قیمت ندارن.

• یکی دیگه از مزایای تتر، ثبات قیمت اون هست. در زمانی که کوین های دیگه دچار نوسان شدید میشن و شما می خواهین از این نوسانات جون سالم به در ببرین، بهترین کار ترید ارز خود با تتر هست. چون قیمت ثابتی داره.

معایب تتر:

ارز دیجیتال تتر نیز همانند بیت کوین، معایب زیادی داره که تیم توسعه دهنده تتر ادعا کردده تا سعی می کنند تا تمامی مشکلات و معایب تتر رو برطرف کنند و اون رو به رمز ارز بدون نقص تبدیل کنند. در ادامه به بررسی معایب تتر می پردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• یکی از معایب تتر، تعداد جفت ارزهای کم هست. تتر رو میشه به 18 تا 24 ارز دیجیتال مختلف ترید کرد و این نسبت به سایر ارزهای دیجیتال تعداد کمی هست.

• یکی دیگه از معایب تتر اینه که دارای شرکت مجزا هست. برخی از سرمایه گذاران به تتر اعتماد ندارن، چون این رمز ارز رو یه شرکت خصوصی اداره می کنه.

مقایسه بیت کوین و تتر:

مقایسه بیت کوین و تتر

بعد از اینکه اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین و استیبل کوین تتر به دست آوردین و مزایا و معایب این دو رمز ارز رو بررسی کردین، شاید این سوال برای شما پیش بیاد که تفاوت تتر با بیت کوین چیست؟ به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله مقایسه بیت کوین و تتر، به بررسی تفاوت بیت کوین با تتر بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بدونین که کدوم رمز ارز رو به عنوان کوین مبنا در نظر بگیرین.

• استیبل کوین تتر برای خودش بلاک چین اختصاصی نداره و به عنوان توکن شناخته میشه. در حالی که ارز دیجیتال بیت کوین بلاک چین اختصاصی داره و به عنوان کوین محسوب میشه.

• کارمزد تراکنش استیبل کوین تتر از کارمزد تراکنش ارز دیجیتال بیت کوین کمتر هست.

• استیبل کوین تتر قیمتی ثابت داره، ولی قیمت بیت کوین دائما در حال نوسان هست.

• استیبل کوین تتر عرضه نامحدود داره، ولی بیت کوین عرضه محدودی داره که 21 میلیون بیت کوین هست.

• استیبل کوین تتر ماین یا استخراج نمیشه، ولی بیت کوین طی فرایند ماینینگ تولید میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تفاوت تتر با بیت کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد استیبل کوین تتر و ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت بیت کوین با تتر بپردازیم و مزایا و معایب هر کدوم از این رمز ارزها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، این دو ارز دیجیتال معروف شباهت ها و تفاوت های زیادی با هم دارن و رقابت سختی با یکدیگه دارن. شباهت استیبل کوین تتر و ارز دیجیتال بیت کوین در این هست که هر دو از تکنولوژی بلاک چین در شبکه های خودشون بهره میبرن و تفاوتشون در این هست که ایده ها و سازوکارشون با همدیگه متفاوت هست.

 


نظرات کاربران در مورد تفاوت تتر با بیت کوین چیست؟
سوال امنیتی :8+75 = ?