بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه ذخیره سازی ابری

1401/08/02
بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه ذخیره سازی ابری

ما سعی می کنیم در مقاله بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه ذخیره سازی ابری، اطلاعاتی در مورد سیستم ابری برای شما ارائه کنیم و به معرفی برترین ارزهای دیجیتال در زمینه ذخیره سازی ابری بپردازیم تا با این رمز ارزها اشنا بشین اگه قصد تون خرید ارز دیجیتال هستش. با توجه به افزایش و رشد فناوری و حجم اطلاعات نیاز به فضای ذخیره سازی افزایش پیدا می کنه. به همین دلیل سرورهای ابری راه اندازی شدن و تحول بزرگی در فضای ذخیره سازی داده ها روی داد. با استفاده از سرورهای ابری میشه داده های بسیاری رو ذخیره کرد، در ظاهر نیز ممکنه این طور به نظر برسه که با وجود ذخیره سازی ابری ذخیره سازی اطلاعات به راحتی انجام بشه، ولی با وجود همه این توضیحات مشکلاتی به همراه داره.

سیستم ابری چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال یا حوزه بلاک چین فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سیستم ابری رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در این مورد به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که سیستم ابری چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سیستم های ابری راه حلی برای ذخیره سازی اطلاعات هستن که به کاربران خود این امکان رو میدن تا بدون هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی در هر نقطه از دنیا که باشن، به این اطلاعات و داده ها دسترسی داشته باشن و هزینه های سنگین ذخیره اطلاعات در سخت افزارهای فیزیکی رو به همراه نداشته باشن و بتونن داده ها رو در اختیار بگیرن.

جالب اینجاست که بدونین سیستم ابری امنیت بسیار بالایی رو برای کاربران خود ایجاد کرده، جوری که اطلاعات به هیچ وقت در دستگاه شما ذخیره نشده و به این ترتیب اگه دستگاه شما دچار اختلال بشه به اطلاعات ذخیره شده در این سیستم آسیبی وارد نمیشه. شرکت هایی مثل شرکت های ادوبی، اتودسک، مایکروسافت، اپل، آمازون و بسیاری دیگه از شرکت های بزرگ غیر نرم افزاری مثل hp از سرویس ابری برای ذخیره سازی اطلاعات خود استفاده نمی کنند.

شاید بخواهید مطالعه کنید: آموزش شناسایی ارزهای دیجیتال مستعد رشد

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه ذخیره سازی ابری:

همونطور که گفتیم، سیستم ذخیره سازی ابری روشی برای ذخیره سازی اطلاعات هست که به کاربران این اجازه رو میده تا بدون هیچ محدودیتی به این داده ها دسترسی داشته باشن. همونطور که می دونین، بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال زیادی هست که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. برخی از این رمز ارزها نیز در حوزه ذخیره سازی ابری فعالیت دارن و مورد استفاده قرار می گیرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه ذخیره سازی ابری بپردازیم.

1. ارز دیجیتال آرویو(Arweave)

بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه ذخیره سازی ابری

یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه ذخیره سازی ابری، ارز دیجیتال آرویو یا Arweave هست که نوعی بلاک چین غیر متمرکز ذخیره سازی اطلاعات هست که با استفاده از سیستم ذخیره سازی ابری به صورت نامحدود، مطمئن و دائمی بر اساس فناوری Blockweave بوده که هدف از راه اندازی اون، ایجاد یه شبکه اینترنت با ماندگاری بالا و کاهش محدودیت های توسعه دهنده ها هست و باعث میشه تا برنامه های با بازده بالاتر به وجود بیان. ارز دیجیتال آرویو با معرفی خودش به عنوان یه هارد درایو، میزبان و هاست وب غیر متمرکز و دائمی Permaweb با تعدادی برنامه و سیستم عامل مبتنی بر جامعه هست.

2. ارز دیجیتال بیت تورنت (BitTorrent)

ارز دیجیتال بیت تورنت

یکی دیگه از برترین ارزهای دیجیتال در زمینه ذخیره سازی ابری، ارز دیجیتال بیت تورنت هست. جالب اینجاست که بدونین بیت تورنت پروتکلی برای به اشتراک گذاری محتوا از جمله انواع ویدیوها، بازی ها، کتاب و نرم افزارها به صورت غیر متمرکز با استفاده از سیستم ذخیره سازی ابری هست که در سال 2001 میلادی، توسط شخصی به اسم برام کوهن راه اندازی شد و در سال 2018 نیز بیت تورنت با هدف توسعه پروژه Atlas به مبلغ 140 میلیون دلار توسط بنیاد ترون و بنیانگذار اون جاستین سان که استارتاپی با هدف توسعه زیرساخت های لازم برای ایجاد اینترنتی غیرمتمرکز هست، خریدار شده و بیت تورنت معرفی شد.

مقاله پیشنهادی: 7 نکته مهم قبل از خرید ارز های دیجیتال

3. ارز دیجیتال استورج (Storj)

 ارز دیجیتال استورج

یکی دیگه از برترین ارزهای دیجیتال در زمینه ذخیره سازی ابری، ارز دیجیتال استورج هست. اسم این رمز ارز از کلمه Storage به معنی ذخیره سازی اومده. این پروتکل به عنوان نوعی بلاک چین غیر متمرکز برای ذخیره سازی در فضای ابری، بسیار خاص و منحصر به فرد عمل کرده. این پلتفرم می تونه در شبکه ای از هزاران رایانه که به صورت جدا از هم هستن، عمل کنه. ارز دیجیتال استورج می تونه کاربران رو در یه فضای ذخیره سازی ابری به کاربرانی که فضای فروش هارد دیسک رو دارا هستن، متصل کنه. به این ترتیب، کاربرانی که هارد دیسک داشته باشن و به اینترنت متصل باشن، این امکان رو میدن تا در این فضا شرکت کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه ذخیره سازی ابری، اطلاعاتی در مورد سیستم ابری برای شما ارائه کنیم و به معرفی برترین ارزهای دیجیتال در زمینه ذخیره سازی ابری بپردازیم تا با این رمز ارزها اشنا بشین. همونطور که گفتیم، سیستم ذخیره سازی ابری روشی برای ذخیره سازی اطلاعات هست که به کاربران این اجازه رو میده تا بدون هیچ محدودیتی به این داده ها دسترسی داشته باشن. ارزهای دیجیتال زیادی در این زمینه فعالیت می کنند که از جمله از اون ها می تونیم به ارز دیجیتال بیت تورنت، استورج، آرویو و.... اشاره کنیم.


نظرات کاربران در مورد بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه ذخیره سازی ابری
سوال امنیتی :7+31 = ?