موجودی کیف پول بیت کوین را چطور بررسی کنیم؟

1402/11/08
موجودی کیف پول بیت کوین را چطور بررسی کنیم؟

با سلام و عرض ادب و ارادت به همه ی دوستان و عزیزان گرانقدر بار دیگه افتخار این رو داشتیم که در کنار شما باشیم با یک مقاله جالب دیگه. ما در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ بدیم که موجودی کیف پول بیت کوین را چطور بررسی کنیم؟ و از کجا بفهمیم قبلا بیت کوین داریم؟ و همچنین سعی کردیم روش بازیابی بیت کوین گم شده رو براتون ارائه بدیم که اگه قصد خرید بیت کوین رو دارین و یا قبلا اون رو خریداری کردین به دردتون خواهد خورد. البته توجه کنید که قبل از اقدام به خرید حتما تحلیل بیت کوین را انجام بدین یا مطالعه کنین. لازمه بدونین که، ورود به کیف پول بیت کوین و مشاهده موجودی بیت کوین بسیار ساده هست. ولی جهت حفظ امنیت هرچه بیشتر کیف پول لازمه شما هر چه کمتر ولِت خود را باز و بسته کنین. ورود و خروج زیاد به کیف پول احتمال حمله هکرها را بیشتر می کنه.

کیف پول بیت کوین برای صاحبان کیف پول بیت کوین اهمیت زیادی داره، زیرا آن ها برای اینکه بتونن معاملات بیت کوین را انجام بدن و یا برای خرید یا فروش بیت کوین تصمیم بگیرن، لازمه از موجودی کیف پول بیت کوین خود باخبر باشن دسترسی به تمامی اطلاعات کیف پول بیت کوین و تراکنش های آن به غیر از نام دو طرف معامله توسط اکسپلوررها قابل پیگیری و ردیابی هست. در ضمن دقیقا مشخص نیست که چه تعداد بیت کوین تا به حال گم شده، و دلیل این امر هم تا حدی به افرادی که بیت کوین های خود را گم کردن ربط داره، زیرا بعضی از این افراد می تونن در آینده آنها را به دست بیارن، اما این کار فرایندی بسیار دشوار داره. در گزارشی از شرکت تحلیل بلاکچین Chainalysis اعلام شده که تا انتهای سال 2017 حدود 4 میلیون بیت کوین گم شده. اما از آنجا که عرضه بیت کوین محدوده درصورتی که فردی مقداری از آن را گم کنه سبب کاهش چرخه عرضه بیت کوین می ‌شه. لطفا با ما همراه باشین.

موجودی کیف پول های بیت کوین را چطور بررسی کنیم؟

موجودی کیف پول های بیت کوین را چطور بررسی کنیم؟

در این قسمت از مقاله موجودی کیف پول بیت کوین را چطور بررسی کنیم؟ ما قصد دارین روش های ایمن و جذابی رو براتون معرفی کنیم که با استفاده از آنها بتونین به راحتی موجودی خودتون رو بررسی کنین و از دیگر امکاناتی که در اختیارتون قرار میده بهرمند بشین. توجه داشته باشین که، جهت مشاهده موجودی بیت کوین، بهتره از طریق explorer اقدام کنین. برای دسترسی به اکسپلورر بلاکچین لازمه به آدرس www.blockchain.com وارد بشین. در ضمن باید از آن دسته اکسپلورِرهایی استفاده کنین که از ایمنی کامل برخوردار باشن. اکسپلورر بلاکچین بهترین راه، برای مشاهده موجودی کیف پول بیت کوین هست. وبسایت بلاک چین از جمله پلتفرم ‌های معتبری هست که امکان ساخت کیف پول بیت کوین را برای کاربران فراهم کرده.

مقاتله پیشنهادی: معرفی بهترین کیف پول های بیت کوین

جستجوگر این وبسایت به عنوان ایمن ترین و با سرعت ترین اکسپلوررها، در زمینه ارزهای رمزنگاری خدمات مفیدی را به صاحبان اینگونه ارزها ارائه می کنن. اکسپلورر بلاکچین این قابلیت رو داره به غیر از نمایش موجودی کیف پول بیت کوین، مشخصات کامل هر تراکنش که با کیف پول بیت کوین انجام شده را نیز نمایش بده. اطلاعاتی که برای هر تراکنش‌ نمایش داده می شه، مواردی از قبیل تاریخ، زمان و مقدار بیت کوین هست. اگر کاربران آدرس کیف پول بیت کوین را در آدرس بار اکسپلورر بلاک چین وارد کنن، تمامی اطلاعات و مشخصات کیف پول بیت کوین خودشون رو می تونن مشاهده کنن. لیست این اطلاعات مشابه پرینت حساب بانکی هست که جزئیات کامل در آن نشان داده می شه. تمامیِ بیت کوین های برداشت شده از کیف پول، که میزان بیت کوین هایی که مورد معامله قرار گرفته یا فروخته شده رو اکسپلورر بلاک چین نشان میده. همچنین کیف پول یا میزان موجودی کیف پول بیت کوین و تمامی تراکنش هایی که با بیت کوین انجام گرفته، در اون نشان داده می شه.

در روش دیگه، اگر به وبسایت بی تی سی با آدرس www.btc.com وارد بشین، از طریق اکسپلورر آن می تونین با روشی ایمن از موجودی کیف پول بیت کوین خود مطلع بشین. جهت مشاهده موجودی بیت کوین، در وبسایت BTC این امکان فراهم شده که بتونین نمایش تراکنش های بیت کوین که از طریق کیف پول بیت کوین انجام گرفته را فیلتر کنین. بهترین معامله‌ ای که از نظر قیمت روی بیت کوین انجام شده، آدرس بیت کوین ‌هایی که ماین شده، نرخ هش یا Hash rate سختی شبکه از جمله اطلاعاتی هستش که، اکسپلورر BTC می تونه در اختیار کاربر قرار بده.

و یک روش دیگه برای مشاهده موجودی کیف پول بیت کوین اکسپلورر بلاک سایفر هستش با آدرس www.blockcypher.com باید وارد سایت بشین و با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار میده می تونین موجودی کیف پول بیت کوین خود را به صورت کاملا ایمن مشاهده کنین. اطلاعات مربوط به موجودی فعلی یا Balance فعلی کیف پول بیت کوین، جزئیات اصلی یا Detail مربوط به تراکنش هایی که انجام گرفته، و در ضمن وقتی یک تراکنش درخواست شده، زمان انجام پذیر شدن آن پیش بینی شده و در لیست اطلاعات آورده می شه. یکی از ویژگی های بارز اکسپلورر بلاک سایفر اینه که، به غیر از مشاهده موجودی بیت کوین می تونین تمامی این اطلاعات را برای آلتکوین هایی مانند دوج کوین و لایت کوین نیز مشاهده کنین. و اما گزینه دیگه برای مشاهده موجودی بیت کوین، اکسپلورر بلاک سایفر هستش که در ابتدا باید با ادرس www.blockcypher.com وارد سایت شده و از این طریق می تونین موجودی کیف پول بیت کوین رو مشاهده کنین و در ضمن موجودی فعلی یا Balance فعلی کیف پول بیت کوین، جزئیات اصلی یا Detail مربوط به تراکنش هایی که انجام گرفته و رو هم می تونین دسترس داشته باشین. این وب سایت یکی از مشهورترین جستجوگرهای مربوط به بلاک چین شبکه اتریوم هست. این اکسپلورر در میان جستجوگرهای شبکه اتریوم از بیشترین تعداد کاربران برخوردار هست.

مقالهپیشنهادی: امنیت کیف پول بیت کوین را چگونه تامین کنیم؟

برای کاربران مهمه که بتونن هر زمان که نیاز دارن و در هر موقعیتی امکان مشاهده موجودی بیت کوین خود را داشته باشن. ولی یک مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت اینه که، مشاهده بالانس حساب بیت کوین به صورتی کاملاً ایمن باید به دور از احتمال خطر حمله هکرها انجام بگیره. اگر کاربران بخوان برای دیدن موجودی کیف پول بیت کوین خود هر بار وارد کیف پول بیت کوینی خود بشن، بایستی به احتمال خطر حمله هکرها نیز توجه داشته باشن. ولی پلتفرم هایی که کیف پول بیت کوین را به کاربران ارائه میدن به اندازه شبکه بلاک چین بیت کوین، از ایمنی کافی برخوردار نیستن. پس عزیزان توجه داشته باشین که، استفاده از اکسپلوررها رو می توان یکی از بهترین گزینه ها برای مشاهده موجودی بیت کوین دانست.

از کجا بفهمیم قبلا بیت کوین داریم؟

از کجا بفهمیم قبلا بیت کوین داریم؟

 در این قسمت از مقاله ما قصد داریم به این سوال پاسخ بدیم که، از کجا بفهمیم قبلا بیت کوین داریم؟ در پاسخ باید بگیم که، همه افراد دوست دارن که مقداری هر چند اندک بیت کوین داشته باشن در این میان برخی افراد هستن که ارز دیجیتال بیت کوین دارن و تعدادی هم هستن که مطمئن نیستن قبلا بیت کوین خریداری کردن یا خیر. یکی از روش های که می تونین ازش استفاده کنین و بررسی کنین اگر ارز دیجیتال بیت کوین دارین ولی از اون بی خبرین. کافیِ به سراغ یک کیف پول تحت وب مانند blockchain.info برین مکانی که کلیدهای خصوصی را برای شما مدیریت می ‌کنه. در این مرحله، لازمه که کیف پول نرم افزاری خود را با یک آدرس ایمیل مشخص ثبت کرده باشین. اگر آدرس ایمیل خود را می ‌دونین، بلافاصله شروع به گشتن در تاریخچه ایمیل خود کنین تا نام سازنده کیف پول مجازی خودتون رو پیدا کنین. سریعا هویت خود را به آن ها احراز کنین چنانچه شرکت پشتیبان، کیف پول نرم افزاری شما هنوز وجود داشته و از محتویات والت شما به خوبی نگهداری کرده باشه، در این صورت می ‌تونین به تمامی دارایی دیجیتال خود از جمله بیت کوین دسترسی پیدا کنین.

در حالت دوم ممکنه بیت کوین خود را در یک والت سخت افزاری مانند Trezor یا Ledger ذخیره کرده باشین. با جستجو در سوابق خرید و تراکنش هایی که در شبکه بلاک چین ثبت شده و از طریق کیف پول شما قابل دسترسی هست می تونین نشانه ای از ارزهای دیجیتال خود پیدا کنین. حالت سوم ممکنه شما بیت کوین های خود را در والت های دیگری مانند کیف ‌پول‌های کاغذی، کیف ‌پول‌های لایت (مانند Bread یا Jaxx) و یا کیف پول های موجود روی اکانت صرافی (مانند Gemini، Binance) ذخیره کرده باشین. اگر همچنان به طور مشخص به یادتون نمیاد که از چه نوع کیف پولی استفاده کردین، نیازه تمام کامپیوتر و تاریخچه ایمیل خود را برای یافتن فایل های مرتبط با بیت کوین بررسی کنین.

مقاله پیشنهادی: لیست کیف پول های بیت کوین در شبکه های مختلف

روش بازیابی بیت کوین گم شده

 در این قسمت از مقاله، نوبت به این رسیده که روش بازیابی بیت کوین گم شده رو براتون به صورت کامل توضیح بدیم. در شبکه بلاک چین بیت کوین، تنها وسیله ‌ای که نشان میده فردی صاحب بیت کوین هست یا خیر، کلید خصوصی بیت کوین هست. برخی از کیف پول ‌های دیجیتال کلید خصوصی بیت کوین را در اختیار کاربر قرار میدن و برخی عبارت بازیابی ۱۲ یا ۲۴ کلمه ‌ای را در ازای کلید خصوصی تولید کرده و در اختیار کاربر میزارن. در زمان ساخت برخی از کیف پول‌ های بیت کوین، کیف پول ترکیبی از ۱۲ کلمه‌ ای یا ۲۴ کلمه ‌ای را به شما نشان میده. این ۱۲ کلمه یا ۲۴ کلمه که کلمات انگلیسی هستن، نقش کلید خصوصی را برای شما دارن براتون توصیه می کنیم این عبارت را بر روی یک تکه کاغذ یادداشت کرده و آن را در محلی امن نگهداری کنین. اسکرین شات گرفتن، ذخیره آن در Notepad، عکس گرفتن و نگهداری در گوشی یا کامپیوتر، نگهداری در ایمیل، گوگل درایو و هرگونه فضای ابری، به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنیم. لجر نانو (Ledger Nano)، ترزرو (Trezor)، جکس (Jax)، مای سلیوم (Mycelium)، اتمیک والت (Atomic)، از جمله کیف پول‌ هایی هستش که می ‌تونین با استفاده از عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ‌ای، بیت کوین خود را بازیابی کنین. به یاد داشته باشین که، کلید خصوصی، مخصوص همان ارز دیجیتال هست. همانطور که گفتیم با در اختیار داشتن اون می‌ تونین بیت کوین گم شده خود رو پیدا کنین.

جمع بندی و نتیجه گیری

در مقاله حاضر تحت عنوان موجودی کیف پول بیت کوین را چطور بررسی کنیم؟ ما به صورت عمیق و کامل بررسی کردیم و یاد گرفتیم که، بهتره برای مشاهده موجودی بیت کوین به جای آن که از طریق پلتفرم کیف پول وارد حساب ولت خود بشیم، روش جایگزینی را به کار ببریم. این روش استفاده از اکسپلوررها هستش که نحوه استفاده از آن ها رو در مقاله حاضر توضیح دادیم. و در ضمن با توجه به این که، بیت کوین حالتی فیزیکی نداره پس شما نمی‌ تونین آن را در مکانی جا گذاشته یا نگران افتادن آن از جیبتان باشین. با این حال امکان گم کردن آن وجود داره و بسیاری از مردم هم با این مشکل روبرو شدن که ما روش بازیابی بیت کوین گم شده رو هم براتون بررسی کردیم. امیدواریم که این مقاله مورد مقبولیت و استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشه از این که مارو همراهی کردیم کمال تشکر و سپاس رو داریم موفق و پیروز باشین.

 


نظرات کاربران در مورد موجودی کیف پول بیت کوین را چطور بررسی کنیم؟
سوال امنیتی :8+56 = ?