ریگ ماینینگ(Mining Rig) چیست؟

1401/12/27

ریگ ماینینگ یا Mining Rig؛ دستگاهی برای استخراج بیت کوین! آیا با این دستگاه آشنایی دارین؟ اصلا می دونین ریگ ماینینگ چیست؟ چجوری میشه با استفاده از دستگاه ریگ ارز دیجیتال استخراج کرد؟ ریگ ماینینگ با ماینر چه تفاوت هایی داره؟ آیا می تونیم ریگ ماینر خانگی بسازیم؟ انواع ریگ ماینر کدامند؟رینگ ماینینگ چه ارزهایی استخراج می کنه؟ در ساخت ریگ ماینینگ باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

استخراج ارزهای دیجیتال به دلایل زیاد روز به روز بیشتر میشه و به هیچ عنوان نمی تونیم با کامپیوترهای معمولی، رمزارزهای مهمی مثل بیت کوین رو استخراج کنیم. به همین دلیل، نیازمند سخت افزارهایی با قابلیت های پردازشی بالا هستیم. ریگ ماینینگ دستگاهی هست که می تونه کمک بزرگی برای استخراج کننده ها باشه. این ریگ ها با اینکه گرون هستین، ولی به این دلیل که شانس استخراج رو بالا میبرن، می تونن با عملکرد خوب خود هزینه های اولیه رو جبران کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله ریگ ماینینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد ریگ ماینینگ یا Mining Rig به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع دستگاه ریگ ماینینگ بپردازیم و نیاز به ریگ ماینینگ رو مورد بررسی قرار بدیم.

ریگ ماینینگ چیست؟

ریگ ماینینگ چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ریگ ماینینگ یا Mining Rig رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این دستگاه به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که ریگ ماینینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دستگاه ریگ ماینینگ به مجموعه ای از تجهیزات اشاره داره که برای استخراج ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیره. ریگ به معنی یه پک از سخت افزارهاست. ریگ ماینینگ GPU یه ادغام کننده ویژه هست که چند کارت گرافیک در کنار همدیگه می تونن محاسبات مخصوص برای استخراج ارزهای دیجیتال یا رمزارزها رو انجام بدن.

جالب اینجاست که بدونین ریگ ماینینگ ها به مجموعه تجهیزاتی گفته میشه که افراد می تونن با استفاده از اون ها رمزارزهای مختلفی رو استخراج کنند. این تجهیزات ممکنه یه کامپیوتر بوده که حتی میشه از اون برای بازی استفاده کرد. البته از ریگ ماینینگ میشه به صورت نیمه وقت برای استخراج ارزهای دیجیتال هم استفاده کرد. به طور کلی ریگ ماینینگ شباهت زیادی به کامپیوتر معمولی داره و تقریبا از همون قطعات سخت افزاری و سیستم عامل بهره می گیره. اکثر ریگ های ماینینگ از چندین GPU تشکیل میشن.

مقاله پیشنهادی: آموزش استخراج بیت کوین

انواع دستگاه ریگ ماینینگ کدامند؟

انواع دستگاه ریگ ماینینگ

همونطور که گفتیم، ریگ به هر کامپیوتری گفته میشه که به طور هدفمند و اختصاصی اسمبل یا جمع شده و قطعات و اجزای تشکیل دهنده اون شبیه کامپیوترهای خونگی یا سرورهای آماده موجود در بازار نباشه. یه ریگ استخراج معمولا از تعداد کارت گرافیک و پردازنده قوی تشکیل شده و بسته به نوع شبکه و ارز دیجیتال مورد نظر برای استخراج انواع مختلفی هم دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع دستگاه ریگ ماینینگ بپردازیم تا با این دستگاه ها آشنایی داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: بهترین کارت های گرافیک برای ماینینگ

·CPU

یکی از انواع دستگاه ریگ ماینینگ، دستگاه CPU هست که ساده ترین نوع برای استخراج ارزهای دیجیتال هست. برای به حداکثر رسوندن قدرت و عملکرد استخراج، ماینرها به دنبال پردازنده های چند هسته ای یا مادربردهای چند CPU هستن. به همین منظور خوشه های محاسباتی چند هسته ای که به طور مطلوب تری از قدرت محاسباتی رایانه های کوچیک تر به طور جداگونه استفاده می کردن، ساخته شدن. ولی با ورود FPGA، GPU و استخراج ASIC به سرعت جایگزین اون ها شدن.

·کارت گرافیک(GPU)

یکی دیگه از انواع دستگاه ریگ ماینینگ، کارت گرافیک یا GPU هست. میشه از اون ها برای استخراج ارزهای دیجیتالی مثل اتریوم کلاسیک، زی کش و.... استفاده کرد. در این روش چندین کارت گرافیک به یه کامپیوتر به عنوان شتاب دهنده ماینینگ متصل میشه. هر GPU به عنوان یه نود ماینینگ عمل می کنه و قدرت زیادی رو ارائه میده و این قدرت در کارت گرافیک های نصب شده در ریگ ضرب میشه.

·FPGA

یکی دیگه از انواع دستگاه ریگ ماینینگ، دستگاه FPGA هست که مخفف عبارت Field Programmable هست، یکی دیگه از ابزارهای پرکاربرد دیگه برای استخراج ارزهای دیجیتال محسوب میشه. اون ها ظرفیت استخراج خوبی رو برای ارزهای دیجیتال مختلف ارائه میدن، ولی به دلیل اینکه بهینه سازی استخراج به روش GPU و ASIC آسون تر بود از محبوبیت اون ها کاسته شد.

چرا به ریگ ماینینگ نیاز داریم؟

چرا به ریگ ماینینگ نیاز داریم؟

استخراج ارز دیجیتال فرایند استفاده از قدرت پردازشی یه کامپیوتر برای کمک به بررسی و تایید تراکنش ها در یه شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین هست. طی این فرایند امنیت شبکه تامین شده و به شرکت کننده ها در قالب ارز دیجیتال همون بلاک چین پاداش داده میشه. با توجه به پیچیده و سخت شده این فرایند دیگه امکان استخراج با کامپیوترهای خونگی وجود نداره و نیازمند ساخت دستگاه های اختصاصی مثل ریگ ماینینگ هستیم.

ریگ های ماینینگ مشخصات فنی مختلفی دارن، ولی برای ماینرها بیشتر از همه هش ریت و میزان مصرف انرژی برق اهمیت داره. هرچقدر هش ریت بالاتر باشه، دستگاه می تونه پردازش های بیشتری رو در هر ثانیه انجام بده. در نتیجه، شانس بیشتری برای دریافت پاداش استخراج داره. مسئله انرژی هم حیاتی هست. به طوری که در بیشتر مواقع سودآوری یا حتی ضرردهی یه ماینر بر اساس تعرفه برق مشخص میشه. پس در زمان تهیه قطعات لازم برای ساخت ریگ ماینینگ حتما به این دو فاکتور توجه کنین.

مقاله پیشنهادی: بهترین ماینر برای استخراج بیت کوین در ایران کدام است؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ریگ ماینینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد ریگ ماینینگ یا Mining Rig به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع دستگاه ریگ ماینینگ بپردازیم و نیاز به ریگ ماینینگ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، دستگاه ریگ ماینینگ به مجموعه ای از تجهیزات اشاره داره که برای استخراج ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیره. شما می تونین با استفاده از ریگ ماینینگ، رمزارزهای مختلفی رو ماین کرده و درآمد کسب کنین.

 


نظرات کاربران در مورد ریگ ماینینگ(Mining Rig) چیست؟
سوال امنیتی :8+31 = ?