سقوط 95 درصدی لونا

1401/02/22
سقوط 95 درصدی لونا

لونا و TerraUSD، ارزهای دیجیتالی که زیربنای برخی از محبوب ‌ترین پروتکل‌ های مالی غیرمتمرکز (DeFi) می باشند کاهش شدیدی را تجربه کرده اند، استیبل کوین TerraUSD پیوند خود را با دلار آمریکا از دست داده و هم اکنون به 20 سنت رسیده و ارزش بازار خود را از 18.4 میلیارد دلار به 5 میلیارد دلار کاهش داده است.
توکن لونا وابسته به استیبل کوین TerraUSD که در روز چهارشنبه حدود 95 درصد سقوط کرد، در روز پنجشنبه 12 می، به کاهش خود ادامه داده است. هم اکنون این ارز با 41 سنت معامله می‌ شود که 99.7 درصد کمتر از بالاترین قیمت خود یعنی 119.18 دلار در ماه گذشته بوده است.
ارزهای دیجیتال دیگر نیز در روز پنجشنبه، 12 می پس از تلاش کوتاهی برای بازیابی، روند نزولی خود را از سر گرفته اند و سقوط استیبل کوین  TerraUSD باعث فرار بسیاری از توکن ‌های دیجیتال شده است. بیت کوین نیز 4.9 درصد کاهش یافته  و به 27003 دلار رسیده است و به سطوح دسامبر 2020 بازگشته است.

واکنش جامعه دیجیتال به روند نزولی بازارهای مالی

براساس اظهارات آرون براون، سرمایه گذار ارزهای دیجیتال در بلومبرگ، فروپاشی استیبل کوین TerraUSD اعتماد به همه پروتکل های نقدینگی را کاهش داده است. همچنین کریگ جانسون، تکنسین ارشد بازار در Piper Sandler اظهار داشت: مطمعنا بازار از اتفاقات TerraUSD، سومین دارایی بزرگ ارزهای دیجیتال  وحشت زده خواهد شد. همچنین حامیان استیبل کوین TerraUSD در تلاش برای جلب حمایت سرمایه‌ گذاران برای نجات حدود 1.5 میلیارد دلار برای تقویت توکن جمع آوری کرده اند.
براساس نظر کارشناسان حوزه دیجیتال، بیت کوین اکنون باید در 28000 دلار آمریکا نگه داشته شود و شکستن زیر این سطح می تواند موج جدیدی از فروش را آغاز نماید.
براساس داده های بازارهای مالی، قیمت ‌های مصرف‌ کننده در ایالات متحده بیش از پیش‌ بینی ‌های آوریل افزایش یافته که نشان می ‌دهد تورم برای مدت طولانی ‌تری در سطوح بالا باقی خواهد ماند. این داده ها نشان می دهد که فدرال رزرو در مسیر افزایش نرخ بهره تهاجمی تر خواهد بود و محیطی نامطلوب برای ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های ریسکی ایجاد خواهد کرد.
مارکوس سوتیریو، تحلیلگر دیجیتال GlobalBlock، می ‌گوید: ترس شدیدی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های پرریسک در تمام سال تحت فشار بوده اند. فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی نیز نرخ های بهره را برای مبارزه با تورم افزایش داده اند و محیط نامساعدی را برای دارایی های ریسکی ایجاد کرده اند. همچنین سهام و اوراق قرضه کوین ‌بیس گلوبال نیز در روز چهارشنبه به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد سقوط 95 درصدی لونا
سوال امنیتی :2+69 = ?