خریداری 500 بیت کوین دیگر توسط السالوادور

1401/02/20
خریداری 500 بیت کوین دیگر توسط السالوادور

در بحبوحه افزایش فروش بازار ارزهای دیجیتال، نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور روز دوشنبه، 9 می در توییتر اعلام کرد که کشورش 500 بیت کوین دیگر را خریداری کرده که 500 بیت کوین با قیمت متوسط دلار آمریکا 30744 دلار ارزش دارد. از زمان پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی قانونی در السالوادور، دولت السالوادور در مجموع 2301 بیت کوین را خریداری نموده است.
توییت نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور زمانی منتشر شد که بازار ارزهای دیجیتال میلیاردها دلار از دست داده و قیمت بیت کوین بیش از 50 درصد از بالاترین قیمت خود کاهش یافته است. در زمان نگارش خبر، بیت کوین با قیمت 31607 دلار معامله می شود و در 24 ساعت گذشته 8.5 درصد، در 7 روز گذشته 18.1 درصد و در 30 روز گذشته 25.4 درصد کاهش داشته است.
السالوادور اولین کشوری بوده که در سپتامبر 2021 بیت ‌کوین را در کنار دلار آمریکا به عنوان ارز قانونی پذیرفته است، از آن زمان تاکنون، السالوادور به صورت دوره ای بیت کوین خریداری کرده است. پس از خرید اولیه 700 بیت کوین، این کشور در ماه اکتبر 420 بیت کوین، در نوامبر 100 بیت کوین، در دسامبر 171 بیت کوین و در ژانویه 410 بیت کوین خریداری کرده است. با خرید روز دوشنبه 9 می، تعداد کل بیت کوین های خریداری شده توسط السالوادور به 2301 بیت کوین افزایش یافته است و همچنین این کشور قصد دارد بیت کوین های بیشتری را به دارایی های خود اضافه نماید. 
طبق بررسی های انجام شده، کل دارایی بیت کوین السالوادور بیش از 30 میلیون دلار از ارزش خود را از دست داده است. با این وجود، رئیس جمهور السالوادور، نایب بوکله همچنان نسبت به بیت کوین خوش بین است و انتظار دارد قیمت بیت کوین در سال جاری به 100 هزار دلار برسد.

پذیرش ارزهای دیجیتال در السالوادور

السالوادور همچنین قصد دارد اوراق قرضه بیت کوین خود را منتشر کند اما تاکنون تاریخ عرضه آن مشخص نشده است. براساس توضیحات وزیر خزانه داری السالوادور، شرایط بازار و جنگ روسیه و اوکراین بر انتشار اوراق قرضه تأثیر گذاشته است. وی افزود که السالوادور منتظر لحظه مناسب بازار برای انتشار اوراق قرضه است.
در حالی که دلار آمریکا و بیت کوین هر دو ارز قانونی در السالوادور هستند اما فقط بیت کوین پول قانونی اجباری است، این بدان معنی است که همه مشاغل در السالوادور باید بیت کوین را به عنوان وسیله ای برای معامله بپذیرند، همچنین مالیات ها به بیت کوین قابل پرداخت است و دولت اکنون یارانه ها را در بیت کوین توزیع می نماید. برای همراهی و پذیرش قانون بیتکوین، السالوادور یک شبکه حمایتی متشکل از 200 دستگاه خودپرداز بیت کوین را راه اندازی و یک برنامه کیف پول دیجیتال بیت کوین به نام Chivo را معرفی کرده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد خریداری 500 بیت کوین دیگر توسط السالوادور
سوال امنیتی :1+34 = ?