انواع حملات ارزهای دیجیتال چیست؟

1401/06/07


ما سعی می کنیم در مقاله انواع حملات ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد حملات مربوط به ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع حمله های ارزهای دیجیتال بپردازیم و هر کدوم از این حملات ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوظهور و نوپا هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه.

همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین تا مشکلی برای شما پیش نیاد.

جالب اینجاست که بدونین سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال میتونه یه پیشنهاد عالی برای روش سودآوری بلند مدت محسوب بشه. با این حال معلومه که دونستن جزئیات و داشتن اطلاعات و آگاهی از بازار برای هر کسی که مشتاق تبدیل شدن به یه سرمایه گذار موفق هست، ضروری محسوب میشه.

همچنین گام های زیادی وجود دارن که باید بردارین تا مطمئن بشین که سرمایه گذاری شما سودآور میشه. نکته قابل توجه این هست که بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه که شما نیز می تونین وارد این بازار شده و از این نوسانات سودهای زیادی به دست بیارین.

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال مشکلات مختلفی نیز به وجود اومد که یکی از اونها حملات ارزهای دیجیتال هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله انواع حملات ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد حملات مربوط به ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع حمله های ارزهای دیجیتال بپردازیم و هر کدوم از این حملات ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: بررسی تخصصی امنیت در ارز های دیجیتال

حملات ارزهای دیجیتال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اینترنتی شدن کسب و کارها، هکرها و افراد کلاهبردار برای دسترسی به حساب های مالی افراد از روش های مختلفی استفاده می کنند که به این روش ها حملات ارزهای دیجیتال گفته میشه. بنابراین، باید اطلاعات کافی رو در اختیار داشته باشین و روش های جلوگیری از حملات ارزهای دیجیتال رو یاد بگیرین تا از این حملات در امان باشین.

حملات ارزهای دیجیتال

 از جمله از این حملات می تونیم به حمله فیشینگ، حمله 51 درصدی، حمله داستینگ و... اشاره کنیم. به عبارت دیگه، هکرها با استفاده از این روش ها به شبکه بلاک چین و یا حساب کاربری معامله گران نفوذ کرده و ارزهای دیجیتال رو سرقت می کنند.

از اونجایی که تراکنش های ارزهای دیجیتال به صورت ناشناس انجام میشه، کلاهبرداران زیادی در این حوزه وجود دارن که اقدام به سرقت ارزهای دیجیتال میکنند، بدون اینکه شناخته بشن.

همچنین با افزایش روزافزون تعداد کلاهبرداران در حوزه ارز دیجیتال بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، درک ماهیت حملاتی توسط هکرها و کلاهبرداران انجام میشه و به شما کمک می کنه تا بهترین روش رو برای محافظت از دارایی ها یا ارزهای دیجیتال خود که در بستر بلاک چین قرار دارن، مشخص کنین.

 همچنین با وجود کلاهبرداری و حملات اخیر مربوط به ارزهای دیجیتال، باید روش های تضمین امنیت ارزهای دیجیتال یا دارایی های رمزنگاری شده رو یاد بگیرین. برای مثال نباید اطلاعات حساب کاربری خودتون رو در اختیار کسی قرار بدین و رمز ارزهای خودتون رو در کیف پول های رمزنگاری شده نگهداری و ذخیره کنین.

هک کردن از زمانی که دسترسی به کنترل تکنولوژی محاسبات راه اندازی شد، وجود داشته. حتی قبل از استفاده گسترده از اینترنت، کامپیوترهایی که از تکنولوژی حفاظت پسورد استفاده میکردن، مورد هک و استمثار قرار گرفتن که کیف پول ارز دیجیتال یا رمزنگاری شده نیز از این قاعده مستثنا نیست. از طرف دیگه هکرها به طور مداوم در حال تکامل هستن و روش های جدیدی رو برای خودنمایی به عنوان منابع قابل اعتماد و حمله به مردم، دولت ها و سازمان ها به وجود میارن.

مقاله پیشنهادی: کلاهبرداری پانزی چیست؟

تاکنون چه مقدار ارز دیجیتال به سرقت رفته است؟

شاید این سوال رو از خودتون پرسیدده باشین که تاکنون چه مقدار ارز دیجیتال به سرقت رفته است؟ بهتره بدونین از زمان ایجاد و راه اندازی فناوری بلاک چین یا شبکه های انتقال ارز دیجیتال و ارزهای رمزنگاری شده، خبرهای داغی در حوزه هک شدن و دزدیده شدن دارایی ها و ارزهای دیجیتال افراد در سرتیتر خبرگذاری ها قرار گرفته هست. 

تاکنون چه مقدار ارز دیجیتال به سرقت رفته است

همونطور که گفتیم، امروزه هکرهای زیادی با هک کردن و حمله به بلاکچین ها و ارزهای دیجیتال، به شبکه انتقال ارزهای دیجیتال نفوذ کرده و رمز ارزهای موجود رو به سرقت میبرن.

 همچنین کلاهبردان نیز این امکان رو دارن تا به حساب صرافی شما دسترسی داشته باشن و رمز ارزهای شما رو بدزدن. بنابراین، نباید اطلاعات حساب کاربری خودتون رو در اختیار کسی قرار بدین و اونها رو به صورت مخفی نگهداری کنین.

بهتره بدونین که هکرها در سال 2021 تقریبا 14 میلیون دلار ارز دیجیتال رو سرقت کردن. این آمار نشون میده که میزان سرقت ها و هک ها و حملات ارزهای دیجیتال تقریبا دو برابر آماری هست که در سال 2020 منتشر شده. 

همین موضوع باعث شده تا کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین نگاه کم تری و ضروری تری به محافظت از دارایی های خود و امنیت ارزهای دیجیتال یا دارایی های موجود در حسابشون داشته باشن. همچنین سرقت ارزهای دیجیتال در سال 2020 با 516 درصد افزایش به 3.2 میلیارد دلار ارز دیجیتال رسیده است.

 بنابراین، با افزایش آگاهی کاربران بازار و تضمین امنیت ارزهای دیجیتال خود، این آمار و ارقام کاهش پیدا میکنه.

انواع حملات ارزهای دیجیتال چیست؟

همونطور که گفتیم، کلاهبرداران و هکرها با استفاده از روش های مختلفی اقدام به سرقت ارزهای دیجیتال می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله حملات ارزهای دیجیتال چیست؟ انواع حملات ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با این حمله ها آشنا بشین تا بتونین امنیت ارزهای دیجیتال و دارایی های خودتون رو تضمین کنین.

• حمله 51 درصدی

یکی از انواع حملات ارزهای دیجیتال که امنیت شبکه بلاک چین ارزهای دیجیتال رو به خطر میندازه و ممکنه باعث نفوذ به شبکه بشه، حمله 51 درصدی هست. بهتره بدونین حمله 51 درصدی زمانی اتفاق میفته که یه نود بیشتر از نیمی از هش ریت یا سختی شبکه رو در اختیار داشته باشه. در این حالت هکر می تونه بلاک چین یا شبکه ارز دیجیتال رو کنترل کنه و در فعالیت شبکه اختلال به وجود بیاره.

حمله51درصدی

 در چنین حمله ای مهاجم از قدرت استخراج ارزهای دیجیتال به صورت کافی برخوردار هست و میتونه تراکنش ها رو دستکاری کرده و تراکنش هایی که در گذشته تایید شدن رو برگشت بده و اونها رو دوباره خرج کنه. به عبارت دیگه، هکر با استفاده از روش های مختلفی بیشتر از 50 درصد هش ریت شبکه رو به دست میاره و از این طریق به شبکه نفوذ میکنه تا سرقت های خودش رو انجام بده.

جالب اینجاست که بدونین حمله به یه بلاک چین توسط گروهی از ماینرها که کنترل بیش از پنجاه درصد قدرت استخراج یا سختی شبکه رو در اختیار می گیرن، حمله 51 درصدی محسوب میشه. بنابراین، چنین اختلالی در شبکه به شرایطی گفته میشه که در اون اکثر قدرت هش ریت در اختیار یه شخص یا گروه واحد و البته مستعد خرابکاری قرار بگیره.

در این حالت مهاجم میتونه به راحتی ترتیب تراکنش ها رو حذف یا اصلاح کنه و تراکنش ها رو معکوس و به نفع خودش انجام بده. به عبارت دیگه، کنترل شبکه در اختیار مهاجم قرار می گیره.

• حمله داستینگ

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین و یا در دنیای رمز ارزها سرمایه گذاری کردین، شاید تا به الان اسم حمله داستینگ یا Dusting Attack رو شنیدین. بهتره بدونین حمله داستینگ نیز یکی دیگه از انواع حملات ارزهای دیجیتال هست که هکرها با استفاده از این روش برای نفوذ به حریم شخصی کاربر استفاده می کنند.

حمله داستینگ

 به عبارت دیگه، حمله داستینگ نوعی هک هست که هدف اون از بین بردن حریم خصوصی و دسترسی به اطلاعات محرمانه ای هست که خیلی از ارزهای دیجیتال رمز پایه اون ها رو ارائه میدن. برای دسترسی به این هدف، هکرها از معاملات کوچک یا داستینگ و اغلب برای صدها یا هزاران نفر ارسال میشه، استفاده می کنند.

جالب اینجاست که بدونین توکن ها دارای مقادیر بسیار ناچیزی هستن که حتی در معاملات قابل خرج کردن هم نیستن. داست یک یا چند ساتوشی هست و هر 100 میلیون ساتوشی یک بیت کوین محسوب میشه. بنابراین، از اونجایی که داست ها ارزش بسیار کمی دارن، غیر قابل خرج کردن هستن و از این رو برای کاربران اهمیت زیادی ندارن.

هکرها نیز از این فرصت استفاده کرده و با ارسال چند داست برای کاربران شروع به حمله داستینگ می کنند. سپس بعد از ارسال داست ها هکرها شروع به تجزیه و تحلیل آدرس ها کرده و هدف اون ها اتصال این ادرس ها و کیف پول های مرتبط به اون ها با شرکت و افرادی هست که قصد کلاهبرداری و یا استفاده از اون کیف پول رو دارن.

• حمله فیشینگ

یکی دیگه از انواع حملات ارزهای دیجیتال، حمله فیشینگ ارزهای دیجیتال هست. بهتره بدونین فیشینگ نوعی جرم سایبری محسوب میشه که در اون یه شخص یا گروهی از افراد با داشتن یک یا چند هدف به عنوان یه موسسه قانونی از طریق روش های مختلفی با افراد متفاوتی ارتباط برقرار می کنند.

حمله فیشینگ

اونها مردم رو محبور می کنند تا با اختیار خودشون اطلاعات حساس مثل اطلاعات قابل شناسایی شخصی، جزئیات کارت بانکی و کارت اعتباری و رمزهای عبور خودشون رو در اختیار اون ها قرار بدن، سپس این اطلاعات برای دسترسی به حساب های مهم مورد استفاده قرار می گیره و میتونه باعث سرقت اطلاعات هویتی و سرقت دارایی ها و ارزهای دیجیتال بشه.

جالب اینجاست که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اینترنتی شدن کسب و کارها، هکرها برای دسترسی به حساب های مالی افراد از روش های مختلفی استفاده می کنند که یکی از این روش ها نیز حمله فیشینگ هست. یکی از رایج ترین حملات مربوط به ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا مخصوصاً ایران  فیشینگ هست که از طریق فریب دادن کاربران از روش های مختلف به اطلاعات حساب اون ها دسترسی پیدا می کنه.

جالب بدونین که به شخصی که این کار رو انجام میده، فیشر گفته میشه. اولین پرونده قضایی حمله فیشینگ نیز در سال 2004 علیه یه نوجوان کالیفرنیایی که تقلید از وب سایت America Online رو ایجاد کرده بود، تشکیل شد.

• حمله دو بار خرج کردن یا دابل اسپند

یکی دیگه از انواع حمله های ارزهای دیجیتال که باعث میشه تا ارزهای دیجیتال کاربران و معامله گران بازار کریپتوکارنسی به سرقت برده بشه، حمله دو بار خرج کردن یا دابل اسپند هست. بهتره بدونین حمله دو بار خرج کردن یا دابل اسپند در ارزهای دیجیتال همیشه وجود داشته، ولی بیت کوین تونسته با استفاده از بلاک چین اون رو تا حدودی برطرف کنه. همچنین دو بار خرج کردن یکی از مشکلات رایج در سیستم های پول الکترونیکی هست.

اگرچه بیت کوین تونسته با کمک ویژگی های خودش مثل استفاده از بلاک چین و الگوریتم اثبات کار، تا حد زیادی موفق به غلبه بر این مشکل بشه، ولی تاکنون بارها در مورد رمز ارزها با قدرت شبکه پایین تر شاهد حمله دو بار خرج کردن یا دابل اسپند از طریق حمله 51 درصدی بودیم.

حمله دوبار خرج کردن یا دابل اسپند

حمله دوبار خرج کردن مشکلی منحصر به فرد در ارزهای دیجیتال هست که در اون یه کاربر می تونه دارایی یا ارز دیجیتال یکسانی رو بیشتر از یه بار خرج کنه. نکته قابل توجه این هست که ارزهای فیزیکی این مشکل رو ندارن، چون نمیشه اونها رو به راحتی تولید و دوباره مصرف کرد.

ولی در مورد ارزهای دیجیتال این مشکل وجود داره که دارنده ارز دیجیتال بتونه یه کپی از ارز دیجیتال مورد نظر خودش تهیه کنه و در عین حفظ سکه اصلی کپی اون رو برای یه تاجر یا شخص دیگه ای بفرسته و اون رو خرج کنه. بنابراین، در زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال در شبکه های اجتماعی یا به صورت حضوری توجه داشته باشین تا ارز دیجیتال تقلبی دریافت نکنین در این رابطه می تونین به مقاله ای که برای شناسایی ارز های دیجیتال تقلبی در سایت اینانس وجود دارد مراجعه کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله انواع حملات ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد حملات مربوط به ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع حمله های ارزهای دیجیتال بپردازیم و هر کدوم از این حملات رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

همونطور که گفتیم، امروزه هکرها با استفاده از روش ها و راه های مختلفی اقدام به حمله و سرقت ارزهای دیجیتال کاربران میکنند. بنابراین، باید با این حملات آشنایی داشته باشین و بتونین امنیت ارزهای دیجیتال و دارایی های خودتون رو تضمین کنین.


نظرات کاربران در مورد انواع حملات ارزهای دیجیتال چیست؟
  • طبق این توضیحاتی چقدر امکان داره که بیش از نیمی از هش ریت بیت کوین در اختیار یه نفر قرار بگیره؟

    حمله ارز دیجیتال داستینگ رو تا الان نشنیده بودم ممنون که اطلاع رسانی کردین

    ممنون بابت این مقاله حملات فیشینگ خیلی زیاد شده و باید مراقب بود امروزه

    بهترین کار اینه که ارزها رو بندازیم تراست ولت یا ولت سخت افزاری بمونه خیالمون هم راحت باشه

سوال امنیتی :6+32 = ?