آیا میتوان تتر را استخراج کرد؟

1401/06/07


آیا میتوان تتر را استخراج کرد؟ استخراج ارزهای دیجیتال نسبت به معامله کردنشون توی بازار رمزارزها ریسک پایین تر و سود بیشتری داره، به همین دلیل بعضی از سرمایه گذارها که دارای پول کافی برای ماین کردن انواع ارزهای دیجیتال هستن؛ ترجیح میدن که با شرایط فعلی بیشتر تمرکزشون رو بر روی استخراج ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و... بگذارن و زیاد خودشون رو درگیر ترید کردن نکنن. 

این عوامل باعث شده که توجه ها به سمت ارزهای مختلفی برای استخراج کردن جلب بشه. یکی از این رمزارزها استیبل کوین تتر هست که به علت کاربرد وسیعی که پیدا کرده سر زبون ها افتاده و افراد مختلفی رو به این موضوع علاقمند کرده که چطوری میتونن این رمزارز رو استخراج کنن.

 ارز تتر به دلیل این که ارزشش همیشه برابر یک دلار هست استخراج کردنش مثل این میمونه که با ماین کردنش بتونید برای خودتون دلار چاپ بکنید، که به نظر خیلی وسوسه انگیز میاد. 

استخراج تتر

این ارز دیجیتال با این که به عنوان یک استیبل کوین در بین ارزهای دیجیتال مطرح و هست و همواره ارزش ثابتی داره، به حدی تقاضا براش زیاده که بعد از بیتکوین و اتریوم به عنوان سومین ارز دیجیتال مطرح در بازار کریپتو ازش اسم برده میشه. 

محبوبیت این استیبل کوین در کنار حجم بزرگی از تقاضاهایی که برای خریدش وجود داره همیشه کجکاوی افراد مختلف رو برای استخراج کردنش برانگیخته. 

اما برعکس ارزهای دیجیتال دیگه، باید بگیم که امکان استخراج تتر برای افراد عادی خیلی سخت و حتی غیر ممکن هست؛ توی این مقاله قصد داریم که راجعبه این موضوع حرف بزنیم. 

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که سوال هایی از این قبیل به ذهنتون خطور کرده که آیا میتوان تتر را استخراج کرد؟ استخراج تتر به چه شکلی انجام میشه؟ چطور میشه در بازار ارزهای دیجیتال استیبل کوینی مثل تتر رو به دست آورد و ذخیره کرد؟ کاربرد تتر در بازار ارزهای دیجیتال به چه شکلی هست؟ پیشنهاد میکنیم که ما رو در این مقاله همراهی کنید، چون که قراره به همه این سوال ها پاسخ بدیم. 

معرفی ارز دیجیتال تتر 

قبل از پاسخ دادن به این سوال که آیا میتوان تتر را استخراج کرد، اول باید خود تتر رو براتون تعریف کنیم و درموردش برای شما توضیح بدیم. چون که قبل از انجام ماین برای هر ارز دیجیتال باید خود اون رمزارز و ویژگی هاش به طور کامل بررسی بشن. 

تاریخچه پیدایش تتر (Tether) برمیگرده به سال 2015 که برای اولین بار در این تاریخ توی بازار ارزهای دیجیتال عرضه شد. اما برعکس رمزارزهای دیگه ای که وجود داشتن، تتر به طور متفاوتی عمل میکرد؛ به این شکل که قیمتش توی بازار همیشه ثابت و برابر یک دلار بود. این ویژگی تتر به این دلیل بود که توسعه دهنده های این رمزارز اون رو به عنوان یک ارز پایدار معرفی کردن که توسط ارز فیات دلار پشتیبانی میشه. در واقع ادعای سازنده های این ارز پایدار اینه که به ازای هر تتر منتشر شده توی بازار، در خزانه اصلی شرکت منتشر کننده این ارز دیجیتال دلار نگهداری میشه. 

اولین شبکه بلاکچینی که تتر توی اون عرضه شد، شبکه بلاکچین اومنی بود که همون شبکه اختصاصی بیتکوین هست. به خاطر این که سرعت این شبکه بلاکچینی و میزان کارمزد های اون مورد رضایت کاربران تتر نبود، توسعه دهنده های این ارز پایدار به مرور اون رو توی شبکه های دیگه ای مثل اتریوم، ترون و ایاس هم گسترش دادن تا هر کاربر توی شبکه بلاکچینی که راحت هست و ترجیح میده، این استیبل کوین رو به راحتی معامله بکنه. 

از این جا بود که تقاضا برای تتر به میزان چشم گیری افزایش پیدا کرد. به دلیل این که تتر اکثر شبکه های بلاکچین رو پشتیبانی میکرد و ارزشش هم همیشه ثابت بود، بهترین ارز پایداری میتونست باشه که توی صرافی ها به عنوان جایگزین پول از اون برای انجام سریع تر معاملات استفاده بشه. از طرفی به دلیل این که واحد پول اکثر کشورها نسبت به دلار داشت کاهش پیدا میکرد، خرید استیبل کوین تتر میتونست ارزش پول های دیگه رو در مقابل نرخ تورم حفظ بکنه؛ برای همین تقاضا براش به حدی رشد کرد که توی لیست رتبه بدی ارزهای دیجیتال تونست جایگاه سوم رو از آن خودش بکنه. در وبسایت صرافی اینانس شما می تونین مقاله ای که در باره ی انواع تتر و شبکه های آن هست رو هم مطالعه کنین تا اطلاعات بیشتری بدست بیازپرین.

معرفی ارز تتر

استخراج چنین ارز دیجیتالی با این همه کاربرد قطعا میتونه فکر هر سرمایه گذاری رو به خودش مشغول بکنه، برای همین بعد از مدتی افراد زیادی در مورد استخراج این رمزارز شروع به سوال کردن از شرکت توسعه دهندش کردن تا بتونن اون رو استخراج بکنن؛ ولی در عمل به بنبست خوردن. برای این که بدونید چرا استخراج این استیبل کوین برای افراد عادی اینقدر سخت و غیر ممکن هست، فرایند استخراج ارزهای دیجیتال رو براتون توضیح میدیم و بعد با نشون دادن نحوه استخراج تتر تفاوت شیوه استخراج این ارز پایدار رو با ارزهای دیجیتال دیگه براتون مشخص میکنیم. 

فرایند استخراج ارزهای دیجیتال 

ماین کردن توی شبکه های بلاکچین با سه هدف کلی انجام میگیره، اول از همه برای تولید واحد های جدید از هر ارز دیجیتال، دوم برای تایید تراکنش های موجود توی هر شبکه و سوم حفظ امنیت شبکه های بلاکچینی. همه این اهداف توسط ماینرهایی که توی هر کدوم از شبکه ها فعالیت میکنن محقق میشه. برای این که بدونید آیا میتوان تتر را استخراج کرد، باید به صورت دقیق این فرایند ها رو مورد بررسی قرار بدیم تا تفاوت ها اشکار بشن. 

ارزهای دیجیتال به دلیل این که توسط هیچ دولتی کنترل نمیشن، باید سیستمی رو داشته باشن که به صورت غیر متمرکز هم امنیتشون رو تضمین بکنه و هم بتونه محیطی رو به وجود بیاره تا معاملات توی اون ها بدون مشکل و با دقت بالایی انجام بشن. فناوری بلاکچین این آرزو رو محقق کرده و در این سیستم کل حیات این شبکه ها وابسته به ماینر هایی شده که توی زنجیره بلاکچینی فعالیت میکنن. درواقع، اگه استخراج کننده ای نباشه تا با انجام ماینینگ واحد جدیدی از ارزهای دیجیتال تولید بکنه و تراکنش های رمزنگاری شده روتایید کنه و بهشون اعتبار بده؛ فناوری بلاکچین در عمل کاربرد خودش رو از دست خواهد داد. 

وقتی که یک پردازش با موفقیت انجام میشه، گفته میشه که فرایند استخراج به صورت کامل اتفاق افتاده. استخراج کننده ها با پردازشگرهای قوی و تخصصی که تهیه میکنن، باعث میشن که فرایند ماینینگ انجام بگیره و بعد از تموم شدن روند کامل هر پردازش پاداش خودشون رو دریافت میکنن. 

فواید استخراج ارز تتر

به طور خلاصه این طوری میتونیم بگیم که هر تراکنش برای انجام شدن و هر واحد از ارزهای دیجیتال برای تولید شدن، نیاز داره که از طریق پردازش معادلات ریاضی پیچیده توسط دستگاه های ماینر، فرایند خودش رو به انجام برسونه.

 با این که از لحاظ طراحی شبکه های بلاکچینی ممکنه که نسبت به همدیگه یه سری تفاوت های جزئی داشته باشن، ولی بیس (Base) و پایه همگی شون به شکلی هست که توضیح دادیم؛ به طوری که ماینینگ فرایندی جدا نشدنی از این شبکه هاست. 

اما شرایط در مورد استخراج واحد های استیبل کوین تتر به کلی متفاوت با ارزهای دیجیتال معمولی هست و هر کسی نمیتونه با دراختیار داشتن دستگاه های ماینینگ این ارز پایدار رو استخراج بکنه. در قسمت بعدی راجعبه فرایند استخراج تتر بیشتر صحبت میکنیم، تا علت این تفاوت بیشتر براتون روشن بشه و بهتر بتونید این موضوع رو درک کنید. 

استخراج کردن تتر 

شرکت توسعه دهنده استیبل کوین تتر به هیچ استخراج کننده ای اجازه ماین کردن این ارز پایدار رو نمیده. دلیلیش هم این هست که برای هر تتر تولید شده باید توی خزانه شرکت دلار نگه داری بشه تا ارزش این ارز پایدار حفظ بشه. هرچند که صحت این موضوع تا حالا به درستی مشخص نشده، ولی توسعه دهنده های این ارز دیجیتال هنوز هم به سیاست خودشون در این مورد پایبند هستن. به خاطر همین واسه این که از انتشار بدون پشتوانه و بیش از حد این ارز جلوگیری بشه، هر واحد تتر فقط توسط شرکت سازنده اش توی بازار ارزهای دیجیتال منتشر میشه. 

نه تنها استیبل کوین تتر، بلکه استیبل کوین های دیگه ای هم که توی بازار وجود دارن، همگی غیر قابل استخراج شدن هستن. اگه که شرکت سازنده یک استیبل کوین به استخراج کننده ها اجازه بده تا اون رو ماین بکنن، ارزش اون کوین شروع میکنه به کاهش پیدا کردن؛ دلیل این روند کاهشی هم این هست که با افزایش تعداد استخراج ها به مرور استیبل کوین توانایی پشتیبانی ارز فیات مورد نظرش رو از دست میده و ارزشش کم میشه. 

مزایای استخراج تتر

نکته جالب در مورد استیبل کوین ها از جمله ارز پایدار تتر این هست که هیچکدوم از اون ها معلوم نیست که واقعا به اندازه حجمی که ازشون منتشر شده شرکت های سازندشون واقعا دلار نگهداری میکنن یا نه، ولی با این حال باز هم ترجیحشون بر اینه که میزان استخراج و انتشار واحد ها توسط شرکت های سازنده انجام بشه و به افراد دیگه اجازه این کار داده نشه. در واقع شرکت های توسعه دهنده استیبل کوین بیشتر شیبه به بانک های مرکزی عمل میکنن تا یک کمپانی کریپتوکارنسی. 

حالا دیگه باید فهمیده باشید که آیا میتوان تتر را استخراج کرد یا نه، و جوابش به طور قطع منفیه؛ پس اگه علاقمندید تا بتونید تتر به دست بیارید، باید بدونید که به دست آوردنش از طریق ماین کردن غیر ممکنه. راهکارهای دیگه ای برای به دست آوردن این استیبل کوین توسط بعضی افراد ارائه میشه که در قسمت بعضی تصمیم داریم به این موضوع بپردازیم. 

به دست آوردن تتر 

همون طور که گفتیم علاوه بر ماین کردن از طریق روش های دیگه ای هم شما میتونید که ارز دیجیتال تتر رو به دست بیارید. پس به جای این که بپرسید آیا میتوان تتر را استخراج کرد، سوال درست تر اینه که بپرسید از چه راه هایی میشه تتر به دست آورد؟ با توجه به این که شیوه های مختلفی برای این کار وجود داره از جمله بهترین راه هایی که برای انجام این کار بهتون پیشنهاد میکنیم عبارت هستند از: 

• خرید تتر از طریق صرافی 

اگر علاقمند به داشتن استیبل کوین تتر هستید تا از این طریق بتونید ارزش سرمایه تون رو حفظ بکنید، بهترین راه خرید اون از طریق صرافی هاست که رسمی ترین و اصلی ترین روش برای به دست آوردن و ذخیره سازیه تتر هست. در واقع هدف از تولید تتر عرضه اون توی بازار ارزهای دیجیتال برای معامله گرهایی هست که علاقمند هستن معادل ارز فیات کشورشون، برای خودشون ارز دیجیتال داشته باشن و از اون برای انجام دادن معاملات با سرعت بالا تر و تبادل ارزهای مختلف و همچنین ذخیره ارزش استفاده بکنن. 

واسه تهیه تتر از طریق این روش، اول باید یک کیف پول دیجیتال برای خودتون بسازید که این استیبل کوین رو پشتیبانی بکنه؛ بعد نیاز دارید که توی یک صرافی ثبت نام کنید، پیشنهاد ما به شما اینه که بهتره برای این کار از صرافی های ایرانی استفاده کنید تا به خاطر محدودیت های بین المللی که واسه ایرانی ها وجود داره به مشکل بر نخورید. بعد از اتمام روند ثبت نامتون شما میتونید که با توجه به سرمایه تون هر مقدار تتر که خواستید تهیه کنید و از اون برای کارهای مختلفی مثل ذخیره سازی بلند مدت، خرید و فروش ارزهای دیجیتال، انجام قرارداد های غیر متمرکز و ... استفاده کنید. 

• پر کردن پرسش نامه ها 

شاید خرید تتر چیزی نباشه که بعضی ها دنبالشن و ترجیح بعضی از افراد این باشه که راه هایی پیدا بکنن تا به صورت رایگان بتونن که برای خودشون تتر به دست بیارن. مطمئن ترین روشی که برای این کار وجود داره، به این شکل هست که بعضی از سایت ها پرسشنامه هایی رو ارائه میدن و هرکسی که اون ها رو پر بکنه به مقدار مشخصی تتر به حساب کیف پولش واریز میکنن. این روش ثابت شده ترین و بهترین روشی هست که شما به صورت رایگان میتونید که تتر به دست بیارید. 

برای این کار فقط لازمه که کمی زبان انگلیسی تون خوب باشه و بعد با جستو جو کردن توی گوگل تعداد زیادی از سایت هایی که این خدمات رو ارائه میدن براتون ظاهر میشن. به دلیل این که از این پرسشنامه ها واسه درست کردن منابع داده و اطلاعات آماری استفاده میشه، پیشنهاد میکنیم که با صداقت کامل اون ها رو پر بکنید تا تتری که به دست میارید واقعا ارزشش رو داشته باشه. با این روش اغلب میتونید که تقریبا 2 تا 3 تتر به دست بیارید، البته اگه زمان کافی برای این کار اختصاص بدید و محدویت های هویتی براتون مشکل ساز نشه. 

• سایت های کیلیکی 

شیوه دیگه ای که از اون برای به دست آوردن تتر استفاده میشه از طریق سایت های کلیکی هست، بعضی از این سایت ها جدیدا پیشرفت کردن و به جای دادن ارز رایجی مثل دلار که مشکلات و محدودیت های انتقال فراوانی براش وجود داره از طریق تتر دستمزد کاربرهاشون رو پرداخت میکنن.

 قبل از استفاده از این سایت ها به این نکته هم توجه داشته باشید که مقدار تتر پرداختی اون ها ممکنه که خیلی پایین باشه و در عمل زیاد براتون صرف نکنه، ولی در حال حاضر بهترین روش هایی که برای به دست آوردن تتر رایگان وجود داره استفاده از این سایت ها هست. 

سایت های کلیکی

همچنین بعضی دیگه از سایت ها هستن که بکلی کلاهبردارن و ممکنه که بعد از تقاضای واریز کردن مبلغ به کیف پولتون این کار رو انجام ندن، برای همین دقت داشته باشید که توی هر سایتی ثبت نام نکنید و قبل از ثبت نام کردن راجعبه اون ها تحقیق کنید. در ادامه تعدادی از این سایت ها که به شیوه های مختلف به کاربرهاشون تتر رایگان میدن معرفی میکنیم، این وبسایت ها صرفا جهت آشنا شدن شما با شیوه های به دست آوردن تتر هست؛ ما نه تاییدشون میکنیم و نه ردشون میکنیم. پس قبل از انجام هرگونه ثبت نام، خودتون باید تلاش کنید که اطلاعات کافی رو راجعبشون به دست بیارید. 

• وب سایت آیدل امپایر 

سایت آیدل امپایر (Idle Empire) یکی از معروف ترین سایت ها برای به دست آوردن تتر رایگان هست. شما با ثبتنام کردن توی این وبسایت میتونید که با انجام بازی های مختلف، تست کردن نرم افزار و اپلیکیشن، تماشای فیلم و پر کردن پرسشنامه، تتر کسب بکنید و زمانی که موجودی تون به حد کافی رسید میتونید اون رو به کیف پول اصلی خودتون منتقل کنید. 

همون طور قبل تر هم گفتیم ما این سایت ها رو نه تایید میکنیم و نه ردشون میکنیم، ولی به نظر میرسه که آیدل امپایر نسبت به بقیه سایت های مشابه که برای این کار وجود دارن نسبتا خوب پیش رفته و تونسته رضایت کاربرهای خودشون جلب بکنه؛ برای همین به صورت آزمایشی هم که شده بد نیست تا یک بار این سایت رو امتحان کنید.

• سایت فیری وارد 

سایت فیری وارد (Freeward) یکی دیگه از سایت هایی هست که مدل کسب و کارش شبیه به آیدل امپایر هست. توی این سایت هم شما میتونید که با انجام امور مختلف مثل بازی کردن، پر کردن پرسشنامه، تماشای فیلم و... تتر به دست بیارید. 

سایت فیری وارد

همیچنین اگه دوستان خودتون رو توی سایت فیری وارد دعوت کنید، با هر میزان تتر که دوستاتون به دست بیارن برای شما هم پاداش ها و درامد های منفعل جداگانه ای در نظر گرفته میشه. 

• سایت فیری تتر 

سایت فیری تتر (Free tether) هم مشابه سایت های بالا این امکان رو برای شما فراهم میکنه تا بتونید از طریق انجام کارهای مختلف تتر به دست بیارید. تفاوتی که سایت فیری تتر نسبت به بقیه وب سایت ها داره، اینه که شما میتونید تتر خوتون رو توی این سایت سرمایه گذاری بکنید و مقدار کوین های خودتون رو به میزات بیشتری افزایش بدید. سایت فیری تتر مستقیما روی ارز پایدار تتر تمرکز کرده و به خاطر گزینه های متعددی که برای کاربرهاش فراهم میکنه مورد توجه کسایی قرار گرفته که علاقمند هستن تا تتر رایگان به دست بیارن. 

• انجمن های تخصصی 

استفاده کردن از انجمن های تخصصی یکی از خلاقانه ترین و بهترین راه هایی هست که از طریق اون ها میتویند به روز ترین و جدید ترین روش هایی رو که برای به دست آوردن تتر وجود داره رو کشف کنید و امتحانشون کنید. روش های جدید اولین جایی که برای بحث کردن و اشتراک گذاری تجربه کاربرها مطرح میشن توی این انجمن ها هست. اما ممکنه که بعضی افراد سو استفاده گر و کلاهبردار هم اطلاعات غلطی رو در مورد به دست آوردن تتر رایگان توی این انجمن ها منتشر کنن که شما رو به اشتباه بندازه. 

انجمن های اختصاصی

سعی کنید که از انجمن های تخصصی فقط برای به دست آوردن اطلاعات و آشنایی با روش های جدید استفاده کنید و اگه دیدید که کاربری سعی میکنه شما رو به سمت صفحه شخصی خودش هدایت بکنه و یا پستی که به اشتراک گذاشته مشکوک هست، سریع اون رو ریپورت کنید تا ادمین های سایت بررسیش بکنن. در صورتی که مشخص بشه اطلاعات ارائه شده مشکل دار و غلط بودن، آی پی اون شخص برای همیشه مسدود میشه و دیگه نمیتونه وارد اون انجمن بشه. 

سخن پایانی و جمع بندی 

راجعبه این که آیا میتوان تتر را استخراج کرد، توی این مقاله براتون صحبت کردیم و با مقایسه کردن شیوه استخراج استیبل کوین ها و ارزهای دیجیتال معمولی، توضیح دادیم که چرا افراد عادی نمیتونن ارزهای پایداری مثل تتر رو استخراج بکنن.

در ادامه روش های دیگه ای که از طریق اون ها میشه تتر به دست آورد و توی کیف پول ذخیره کرد رو برای شما توضیح دادیم و در آخر به صورت کلی همه این مباحث رو جمع بندی کردیم. امیدواریم که بعد از مطالعه این مقاله مطالب آموزنده و مفیدی رو در مورد استخراج تتر تونسته باشید یاد بگیرید و از اون ها توی بازار رمزارز ها استفاده بکنید. 


نظرات کاربران در مورد آیا میتوان تتر را استخراج کرد؟
  • برای استخراج تتر باید دستگاه بخریم؟

    • خیر. تتر قابلیت ماین یا استخراج ندارد 

    خرید تتر برای سرمایه گذاری بلند مدت به صرفه است یا خرید بیت کوین؟ لطفاً راهنمایی کنید.

    • تتر مناسب سرمایه گذاری نیست در کل بیشتر برای سیو سود معامله ها خوبه

      بیت کوین گزینه بهتری برای سرمایه گذاری به حساب میاد

    • تتر مناسب سرمایه گذاری نیست در کل بیشتر برای سیو سود معامله ها خوبه

      بیت کوین گزینه بهتری برای سرمایه گذاری به حساب میاد

    قرارداد ماینینگ تتر در کیف پول تتر چند وقته هست؟

سوال امنیتی :8+62 = ?