درخواست علامت تجاری مشترک برای فعالیت های متاورسی بارسلونا و رئال مادرید

1401/05/22
درخواست علامت تجاری مشترک برای فعالیت های متاورسی بارسلونا و رئال مادرید

در دنیایی که تقریبا تمام تیم های ورزشی به منظور ایجاد منابع درآمدی جدید و ارتباط موثر با هواداران، فعالیت های خود را به سمت متاورس سوق می دهند، بزرگ ‌ترین باشگاه‌ های فوتبال اسپانیایی؛ رئال مادرید و بارسلونا، درخواست مبنی بر دریافت علائم تجاری مشترک در خصوص توسعه متاورس خود ارائه کرده ‌اند. 
باشگاه های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا بدین ترتیب با معرفی اپلیکیشنی که شامل فعالیت ها و خدمات مختلفی متاورسی از جمله کیف پول دیجیتال وامکان فروش کالاهای دیجیتال است، رسما همکاری مشترک خود در متاورس را آغاز کرده اند.

مایکل کوندودیس، وکیل علامت تجاری، درخصوص این درخواست توضیحاتی در توییتر ارائه کرده است. براساس توضیحات وی این درخواست اخیرا و در 5 آگوست ثبت شده است. ثبت علامت تجاری نشان می دهد که این دو باشگاه احتمالا بزودی از کیف پول های دیجیتال خود رونمایی خواهند کرد.

همچنین این باشگاه ها با توسعه نرم افزار بازی متاورس خود با نام "نرم افزار واقعیت مجازی" خدمات خود در متاورس را افزایش خواهند داد که احتمالا شامل فروش پوشاک ورزشی برای هواداران خواهد بود.

پیش زمینه دیجیتال باشگاه های اسپانیایی

با وجود این همکاری مشترک و جدید در متاورس، محیط ارزهای دیجیتال و متاورس برای هیچ یک از این دو تیم تازگی نداشته است. هر دو این باشگاه های اسپانیایی پیش از این فعالیت هایی در حوزه ارزهای دیجیتال و NFT داشته اند.

رئال مادرید با همکاری Sorare، شرکت کلکسیونNFT، امکان ارائه کالکشن های ان اف تی های بازیکنان خود را در بازار NFT این شرکت در سال 2020 فراهم کرده است، در سال 2021 نیز تیم فوتبال رئال مادرید اعلام کرد که بلیت های هوشمندی در قالبNFT با مشارکت LAVA در دسترس هواداران باشگاه قرار داده است.

باشگاه بارسلونا نیز پیش از رئال مادرید در دنیای ارزهای دیجیتال پیشرو بوده و توکن هواداری خود را منتشر کرده است. بدین ترتیب کاربران با وجود مالکیت توکن فن یا هواداری باشگاه اجازه شرکت در تصمیم گیری های خاص باشگاه را داشته اند.

همچنین طبق گزارش اخیر بارسلونا؛ NFT و متاورس بخشی از استراتژی توسعه این باشگاه بوده است وBarca Studios، واحد تولید رسانه ای خود را برای تمرکز بر محصولات دیجیتال در ماه مارس راه اندازی کرده است.

علاوه بر این، این باشگاه اخیرا تقریبا یک چهارم از بارسا استودیو خود را به Socios.com، شرکت توسعه توکن هواداری، به مبلغ 100 میلیون دلار در معامله ‌ای با هدف تغییر شکل استراتژی ‌های باشگاه در فضای وب 3 و متاورس فروخته است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد درخواست علامت تجاری مشترک برای فعالیت های متاورسی بارسلونا و رئال مادرید
سوال امنیتی :9+51 = ?