تغییر مقررات رگولاتورهای ایالات متحده بدلیل قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال

1401/05/20
تغییر مقررات رگولاتورهای ایالات متحده بدلیل قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال

صنعت ارزهای دیجیتال مسیر خود را به وال استریت و نهادهای مالی اصلی در مقایسه با سیستم مالی سنتی و معمول باز کرده است و خواستار تغییر در ساختارهای نظارتی پیشین شده است. براساس سند رگولاتورهای ایالات متحده؛ کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC و کمیسیون معاملات آتی کالا، CFTC احتمالا این ساختارها شروع به تغییر خواهند کرد.

طبق مقاله منتشر شده در وب‌ سایت رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار، رگولاتورهای ایالات متحده اصلاحیه ‌ای را برای فرم گزارش ‌دهی صندوق‌ های خصوصی، PF پیشنهاد کرده اند. این اصلاحات با هدف انطباق با استراتژی ‌ها و دارایی ‌های جدید از جمله ارزهای دیجیتال و "تقویت گزارش ‌دهی" ارائه شده است.

بر اساس این سند، فرم گزارش ‌دهی صندوق‌ های خصوصی در سال 2011 اجرا شد، زمانی که ارزهای دیجیتال هنوز تا تبدیل شدن به یک بازار جهانی فاصله داشته و حدود دو سال از عمر بیت کوین می گذشته است. این فرم اطلاعات کلیدی را در اختیار تنظیم ‌کنندگان قرار داده و آنها را قادر می‌ سازد تا ریسک احتمالی را ارزیابی کرده و بر عملیات و استراتژی‌ ها مربوط نظارت داشته باشند.

مفاد سند ارائه شده از سوی تنظیم کننده های ایالات متحده

تنظیم ‌کننده‌ ها؛ صندوق ‌های تامینی، صندوق ‌های سهام خصوصی و صندوق ‌های نقدینگی را به‌ عنوان نهادهایی تحت فرم گزارش ‌دهی برای صندوق‌ های خصوصی، PF طبقه‌ بندی کرده و به چگونگی تغییر چشم انداز نظارتی و گزارش دهی از زمان اجرای این ابزار پرداخته اند.

طبق سند؛ شیوه های تجاری صندوق های خصوصی، پیچیدگی ساختار صندوق، استراتژی های سرمایه گذاری و قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال نیز تکامل یافته اند. برخی از استراتژی های سرمایه گذاری از جمله اعتبار، دارایی دیجیتال، امور مالی دادرسی و استراتژی های املاک و مستغلات نیز مورد بررسی قرار گرفته اند.

طبق داده ‌های ارائه‌ شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادر، صندوق ‌های خصوصی، صندوق‌ های تامینی و غیره از آغاز تاکنون تقریبا 55 درصد افزایش یافته ‌اند. در واقع؛ این نهادها از سال 2011 با افزایش دارایی خالص تا سال 2021 دو برابر شده اند.

به گفته کارشناسان اصلاحات آتی بر صندوق های تامینی بزرگتر با دارایی های تحت مدیریت حداقل 500 میلیون دلار تأثیر خواهد گذاشت. این نهادها باید اطلاعاتی را در مورد قرار گرفتن در معرض سرمایه گذاری، استقراض، و قرار گرفتن در معرض دارایی های معاملات خود، اثرات عوامل بازار، قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال و حتی قرار گرفتن در معرض مقررات ایالتی و سایر معیارهای درخواستی را ارائه نمایند.

این سند به رویدادهای مربوط به فروپاشی اکوسیستم ترا و اینکه چگونه برخی از بزرگترین نهادهای دیجیتال تحت تأثیر منفی آن قرار گرفتند، اشاره نمی کند. با این حال، بسیاری از کارشناسان در مورد پیامدهای قانونی احتمالی این رویدادها هشدار داده اند. با این حال، تنظیم ‌کننده ‌های ایالات متحده احتمالا اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از رویدادهای مشابه انجام خواهند داد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تغییر مقررات رگولاتورهای ایالات متحده بدلیل قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :2+62 = ?