پیش بینی ایلان ماسک در خصوص تورم و احتمال رکود اقتصادی

1401/05/20
پیش بینی ایلان ماسک در خصوص تورم و احتمال رکود اقتصادی

به گفته ایلان ماسک در جلسه اخیر خود با سهامداران تسلا، با توجه به عملکرد قوی فدرال رزرو تورم اکنون به اوج خود رسیده و احتمالا بازارهای مالی شاهد رکود اقتصادی خفیفی خواهد بود. در جریان آخرین جلسه سهامداران تسلا، ماسک در مورد مشکلات پیش روی بزرگترین اقتصاد جهان توضیحاتی ارائه کرده است.
براساس اظهارات وی، برای مقابله با بالاترین تورم 40 سال گذشته، فدرال رزرو ایالات متحده نرخ بهره خود را افزایش داد، این اقدام بر صنایع بسیاری از جمله صنعت ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته است. علاوه بر این، ابهامات ناشی از درگیری روسیه و اوکراین و افزایش تنش تایوان با چین بر گستره نگرانی های اقتصادی افزوده است و این امر بسیاری از اقتصاددانان را به این باور رسانده است که ایالات متحده وارد یک دوره بزرگ رکود اقتصادی خواهد شد.

ایلان ماسک پیش از این نیز درخصوص رکود اقتصادی احتمالی هشدار داده است. طبق توضیحات وی، این دوره بحران قوی باعث ورشکستگی چندین شرکت بزرگ خواهد شد و احتمالا تا پایان سال 2023 ادامه خواهد یافت. با این حال، به نظر می رسد او مطمئن است که این سناریو به اندازه پیش بینی ها بد نخواهد بود.

او علیرغم اشاره به پیش‌ بینی‌ های کلان اقتصادی و ژئوپلیتیک اظهار داشته است که بحران آتی نسبتا خفیف خواهد بود. وی در ادامه توضیح داد که یکی از دلایل این امر بدهی کم اکثر شرکت ها است و احتمالا اقتصاد شاهد یک رکود خفیف تا متوسط، تا 18 ماه یا بیشتر خواهد بود.

تمایل تورم به کاهش

مدیر عامل تسلا درخصوص تورم اظهار داشته است که او بدلیل تعامل با اقتصادهای بزرگ دنیا دیدگاه کلی از تورم جهانی را داراست. از نظر وی آشنایی و سرکار داشتن با زنجیره تامین میلیون ها نهاد مالی از سراسر دنیا ایلان ماسک و تیمش را در زمینه پیش بینی روند تورم توانمند کرده است.

بدین ترتیب طبق اظهارات وی، از آنجایی که قیمت کالاهای مصرفی این شرکت طی یک روند شش ماهه در حال کاهش بوده است، او پیش بینی می کند که تورم به سرعت کاهش خواهد یافت و به سمت تورم منفی حرکت خواهد کرد و احتمالا فدرال رزرو تا شش ماه تا یک سال آینده نرخ بهره را کاهش خواهند داد.

به گفته کارشناسان، تورم منفی زمانی اتفاق می افتد که قیمت ها به طور کلی در یک اقتصاد کاهش می یابد که دلایل کاهش قیمت ها می تواند عرضه بیش از حد تقاضا یا افزایش قدرت خرید مصرف کننده باشد که بدنبال آن تورم منفی رخ می دهد.

بهبود سناریوی رکود اقتصاد جهانی برای بازگشت مجدد مارکت ارز دیجیتال به چرخه صعودی و رسیدن به اوج و رکوردهای جدید بسیار مهم می باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت ارزهای دیجیتال به صفحه خرید ارزهای دیجیتال مراجعه نمایید.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد پیش بینی ایلان ماسک در خصوص تورم و احتمال رکود اقتصادی
سوال امنیتی :2+99 = ?