بازار ان اف تی (NFT) بایننس چیست؟

1401/06/08


این بازار یعنی بازار ان اف تی (NFT) بایننس، یک بازار نو ظهور هستش و به ‌تازگی برای سازنده ها و افرادی که به جمع‌ آوری این نوع از توکن ها علاقه مند هستن، راه ‌اندازی شده. تمامی کاربر ها میتونن توکن‌ های غیر قابل تعویض خودشون را در بایننس درست کنن و تجربه خاصی از مالکیت دیجیتال کسب کنن.

در پلتفرم مبادله ان اف تی (NFT) میشه توکن‌ های غیر قابل تعویض را ساخت و یا اونا را خرید، فروش و یا معامله کرد. میتونین ارز های دیجیتال خودتون را روی شبکه اتریوم و شبکه هوشمند بایننس به وجود بیارین و یا حتی میان دو بلاک چین جا به‌ جا کنین. بازار ان اف تی بایننس فقط مختص تولید کننده های این توکن ‌ها نیست بلکه افرادی که علاقه به جمع ‌آوری و ساخت کلکسیون هستن میتونن با قیمتی ثابت، توکن‌ NFT بخرن.

همه چیز در باره nft

هنگامی که چیزی در بازار ان اف تی صرافی بایننس به فروش میره، تولید کننده یک درصد حق امتیاز میگیره. بایننس این روند را برای افرادی که توکن‌ های خودشون را در سایر پلتفرم‌ ها ایجاد کردن هم عملی میکنه. برخی امکان داره توکن‌ های خودشون را سرمایه گذاری کنن و هر موقع که کسی اونا را خریداری کنه، یک درصد حق امتیاز برای سرمایه گذار واریز میشه. در مقاله " بازار ان اف تی بایننس چیست؟ " سعی بر این داریم تا ابتدا به صورت کلی موضوع را بررسی کرده و بعد به ریز جزئیات برسیم تا مطلب برای همه قابل فهم تر باشه.

همه چیز در مورد توکن های غیر قابل معاوضه

در مقاله اول بهتر هستش توضیحی در خصوص توکن های غیر قابل تعویض بدیم. حتماً از اطرافیان خودتون شنیدین که میزان محبوبیت ان اف تی ها رو به افزایش هستش و پذیرش اونا در سال های آتی همه‌گیر و غیر قابل انکار شده. در اوایل فقط هنرمند ها و افراد دارای اثر از این موضوع بهره میبردن ولی پس از گذشت مدتی این موضوع مورد توجه همه افراد قرار گرفت و افراد عادی هم وارد این بازار شدن.

خب حالا سوال شده براتون که کلاً هدف از صرافی بایننس چی هستش، این صرافی با هدف کمک به افراد خلاق جهت ثبت و فروش آثار اونا، بازار ان اف تی را در صرافی خودش راه ‌اندازی کرد. 

همه چیز درباره توکن های غیر قابل معاوضه

پیش از پا به عرصه گذاشتن توکن‌ های غیر قابل تعویض، تولید کننده های محتوا روش راحتی جهت اثبات مالکیت دیجیتال آثار خودشون را نداشتن ولی امروزه تولید کننده ها و استفاده کننده ها به‌ راحتی اصالت توکن خودشون را میتونن اثبات کنن. اهمیتی نداره که انتشار نخستین نسخه از یک آلبوم موسیقی باشه و یا کارت ورزشی نادر، روش های ان اف تی ها در هنگام رو به رو شدن با اونا به کلی دچار تغییراتی شده.

فرق بازار ان اف تی صرافی بایننس با رقیب هایش

نمونه ‌های بسیاری همچون بایننس هستن که میتونین در اونا توکن ‌ها را بخرین، بفروشن و یا این که بسازین، ولی مطمئناً هیچ کدوم به بزرگی بازار بایننس نیست. بازار ان اف تی بایننس از اکوسیستم این صرافی بهره میبره. در این بازار افزون بر این که کاربر هایی که توکن می سازن، هنرمند های معروف هم وجود دارن.

در بازار ان اف تی صرافی بایننس به‌ آسونی میتونین ارزش و قیمت ‌های پیشنهادی را ببینین و بررسی کنین و مطلوب ترین قیمت را برای اثر خودتون انتخاب کنین. به دلیل کاربر محور بودن، موقعیتی فوق العاده جهت دیدنو بررسی ان اف تی ها و تسویه کاربر ها فراهم شده.

کاربرد های ان اف تی

کاربرد بهره گیری از ان اف تی بیشتر برای اعلام نمودن مالکیت اثر ها هستش. داشتن نسخه اصلی نقاشی، خیلی با ارزش تر از ک‍پی اون هست. از ان اف تی اینو برای شما امکان کرده تا این تجربه را در فضای دیجیتال نیز داشته باشین. هنرمند ها، موسیقی ‌دان ها و یا فعال های حوزه محتوا، میتونن با داشتن توکن غیر قابل تعویض اثر های خودشون را به شکل دیجیتال و البته محدود به فروش برسونن. لازم به ذکر هستش با اقدام به این کار از کپی شدن، جلوگیری میشه و تمامی آثار حتی فایل موسیقی یا عکس، برای همیشه بی همتا میمونه.

چگونه اثر موسیقی را به ان اف تی تبدیل کرد؟

تبدیل اثر موسیقیایی به ان اف تی

همون طور که میدونین بازار ان اف تی ها روز به روز در حال رشد و توسعه هستش و همچنین روشی عالی جهت به فروش رسوندن محصولات ساخته شده به شمار میره. افزون بر این ها، کارایی توکن ‌ها مدام در حال بهبودی هستش. اگه بخوایم به دلایل کارکرد مفید توکن ها بپردازیم میتونیم به حق امتیاز و حقوق انتقال مشترک اشاره کنیم. پس از پرداخت نمودن کارمزد، دارایی آماده نمایش به همه دنیا جهت فروش میشه.

علت جمع آوری ان اف تی ها چیست؟

اگه بخوایم مقاله " بازار ان اف تی بایننس چیست؟ " را از این نظر هم بررسی کنیم مسلماً دلایل بسیاری برای این کار وجود داره ولی خب نخستین موردی که میتونیم ذکر کنیم، روحیه فرد جهت داشتن کلکسیون هستش. ماهیت محدود بودن و نیز غیر قابل تعویض بودن اونا، این مساله را جهت داشتن کلکسیون جذاب تر کرده. امروزه هنرمند ها، ورزشکار ها و حتی شرکت ‌های با عظمت و معتبر، همگی اقدام به تولید ان اف تی کردن. این کار برای طرفدار های اونا جذابیت داشته و وادار به جمع ‌آوری توکن‌ ها شدن.

احتمال داره که مجموعه ‌دار ها به قیمت و ارزش احتمالی توکن ‌ها هم علاقه پیدا کنن. تعدادی از خریدار ها حتی حاضر هستن برای توکن‌ های کم یاب میلیون‌ ها دلار خرج کنن! این ارزش و قیمت ‌ها همچنین سفته ‌باز های سر تا سر جهان را هم علاقه ‌مند کرده برای خرید، فروش و معامله محصول با عظمت بعدی اقدام کنن. لازم به بیان هستش که نه تنها با خرید، فروش و معامله توکن ها میتونین کسب سود کنین بلکه با تگهداری اونا هم میتونین سود کنین.

آیا ان اف تی ها باعث شدند دنیا را به هم بریزد؟

از جمله چالش‌ های دنیای دیجیتال، میتونیم به مساله مالکیت و حقوق صاحب اثر اشاره کنیم. حتماً تا به امروز براتون سوال شده که هنرمند ها چجوری اصل بودن چیزی را ثابت میکنن در حالی ‌که هر کسی میتونه نسخه ای از اون را داشته باشه. توکن ‌های غیر قابل تعویض، اینو امکان کردن که مالکیت هر چیزی به صورت دیجیتال تایید بشه.

آیا ان اف تی موجب له هم زدن دنیا شده است

صنایع گوناگون بسیاری وجود دارن که میتونین محصول خودتون را همون ‌طور که بنام های اون صنعت اونجا میفروشه، به فروش برسونین. برای این که این موضوع قابل فهم تر باشه بهتر هستش با یه مساله ساده اینجوری بگیم که هیچ وقت فرد تازه کار در زمینه موسیقی نمیتونه اثر خودش را اونجوری که افراد بنام و محبوب موسیقی آثار خودشون را میفروشن، به فروش برسونه.

روش ایجاد بایننس ان اف تی NFT

از جمله امکانات جالب و قابل توجه بازار ان اف تی بایننس برای تولید کننده ها، ساخت توکن هستش ولی خب تعداد مشخصی از تولید کننده ها در اوایل همچین قابلیتی دارن ولی گفته شده به ‌زودی برای همه ی کاربر ها فعال میشه.

با این که سایر پلتفرم ‌ها قابلیت ساخت ان اف تی دارن ولی بایننس به‌ عنوان با عظمت ترین صرافی ارز های دیجیتال این قابلیت رو داره تا با ‌سرعت زیاد توکن غیر قابل تعویض بسازین و در عرض چند دقیقه محصول را آماده و جهت معامله، عرضه کنین. همچنین این قابلیت وجود داره که توکن‌ ها را نقد کنین و به کیف پول‌ و یا سایر صرافی‌ ها منتقل کنین. 

پیش از این که بتونین در بازار ان اف تی بایننس فعالیتی داشته باشین، می بایست اول در این صرافی حساب کاربری داشته باشینو همچنین برای ایجاد و یا خریدن ان اف تی ها، باید مقداری ارز دیجیتال داشته باشین.

روش مرحله به مرحله ساخت توکن غیر قابل تعویض در بازار ان اف تی بایننس

مراحل ایجاد بایننس ان اف تی

در این بخش از مقاله " بازار ان اف تی بایننس چیست؟ " میخوایم در 5 مرحله ساخت توکن در بازار ان اف تی بایننس را آموزش بدیم:

1. در صفحه اول بازار ان اف تی بایننس، انتخاب گزینه" ایجاد "

2. بار گذاری کردن عکس، ویدیو، صدا و یا هر فایلی که قصد دارین به ان اف تی تبدیل کنین

3. نوشتن موارد لازم در قسمت توضیحات

4. شارژ کردن حساب جهت کسر شدن کامزد عملیات صورت گرفته

5. انتخاب گزینه " ایجاد "

چگونه در صرافی بایننس ان اف تی بخریم؟

پس از پیدا کردن توکن غیر قابل تعویض خود، اسم برای اون انتخاب کنین و به صفحه بعدی که رفتین در اون صفحه جزئیات کامل ‌تری در مورد نوع توکن، مدل فروش، ارزش و قیمت و ... پیدا میکنین.

از جمله روش های فروش، حراج هستش. اگه وارد حراج بشین، می بایست جهت خریدن توکن قیمت و ارزشی را پیشنهاد بدین. مشخصاً هر کاربری که بالا ترین پیشنهاد را داشته باشه، مزایده را برنده میشه.

چگونگی خرید و فروش کردن ان اف تی در صرافی بایننس

چگونکی خرید و فروش ان اف تی

1. انتخاب کردن گزینه "Place a Bid "

2. وارد کردن قیمت پیشنهادی که می بایست از پیشنهاد قبلی بیشتر باشه

3. بعد از مطمئن شدن، انتخاب گزینه "Place a Bid "

لازم به ذکر هستش جهت خریدن چیز هایی که ارزش و قیمت اونا مشخص و ثابت هستش، میتونین به 2 روش «خرید لحظه‌ای» و یا «پیشنهاد قیمت» اقدام کنین بعدش فروشنده میتونه پیشنهاد را قبول و یا رد کنه. در ضمن در وبسایت اینانس مقاله ای هم برای آموزش خرید NFT اختصاص دادیم تا شما با اطلاعات بیشتری اقدام به خرید کنید.

چگونگی فروش توکن در بازار ان اف تی بایننس

همون طور که پیش تر هم در مقاله " بازار ان اف تی بایننس چیست؟ " اشاره شد قابلیت فروش فقط برای هنرمند های منتخب در دسترس هستش ولی گفته شده به ‌زودی برای همه فعال میشه. هنگامی که ان اف تی ساختین، میتونین نگه‌داری کنین ویا این که بلافاصله توکن را جهت فروش، آماده کنین. جهت به فروش روسوندن لزومی نداره که سازنده اون هستین یا نه. توکنی که خریداری کردین و یا سرمایه گذاری کردین را نیز میتونین به فروش برسونین.

با رفتن به قسمت کالکشن و انتخاب توکن دلخواه خود میتونین اون توکن را بفروشین و یا با لیست کردن اون تنظیمات مرتبط با فروش را انجام بدین. اگه تصمیم بر این دارین که به طور مزایده ای بفروشین می بایست گزینه"Highest Bid"را انتخاب کنین. در بخش کمترین قیمت، حداقل ترین پیشنهاد را جهت شروع وارد کنین. ولی اگه میخواین سریع بفروشین، می بایست با انتخاب کردن گزینه "Set Price" مبلغ دلخواهتون را جهت فروش مشخص کنین.

فروش ان اف تی در صرافی بایننس

کار بعدی که باید اقدام کنین مشخص کردن مدت زمان فروش هستش. حداکثر ترین مدت زمانی که میتونین انتخاب کنین، ۳۰ روز از مدت زمان لیست شدن هستش. در هر روشی چه سریع چه مزایده انتخاب کردن ارز دیجیتال دریافتی به‌ ازای توکن فروخته شده، آزاد هستش.

لازم به توجه هستش که جزئیات و اطلاعاتی همچون ویژگی، کاربرد و گروه‌ بندی را با دقت و درست بنویسین چرا که این قضیه به خریدار ها جهت پیدا کردن آسون تر توکن کمک میکنه. در پایان اگه از اقدام هایی که انجام دادین رضایت داشتین، گزینه ثبت را انتخاب کنین.

فروش ان اف تی در صرافی بایننس

توسعه دهندگان بایننس، توکن و اطلاعات را بررسی میکنن تا مطمئن بشن فرایند انجام شده در چارچوب استاندارد های اونا هستش یا نه. که حدوداً ۴ الی ۸ ساعت طول میکشه و در صورت تایید شدن از طریق ایمیل به فروشنده اعلام میکنن.

از قابلیت های دیگه ای که برای فروشند ها درنظر گرفته شده بخوایم اشاره داشته باشیم، میتونیم انتخاب کرد زمان نمایش توکن‌ را ذکر کنیم. این مدت زمان می بایست حداقل ۱۲ ساعت پس از ثبت کردن درخواست لیست شدن باشه. وگرنه بایننس بلافاصله پس از تایید کردن توکن، اون را لیست میکنه. اگه مدت زمان بررسی از مدت زمان درخواستی افراد بیشتر بشه، پس از پایان یافتن فرایند تایید، بایننس اون را لیست میکنه.

جعبه جادویی بایننس چیست؟

جعبه جادویی بایننس این شانس را فراهم کرده که از مجموعه ای و به طور تصادفی، یک ان اف تی دریافت کنین. هر توکن در سطحی از نادری قرار داره. توکن‌ های معمولی "N" ،کمیاب "R"، خیلی کمیاب "SR" و به ‌شدت کمیاب "SSR"، هستش این دسته ‌بندی توکن ها برای این هستش که از زمانی که جعبه جادویی میخرین، احتیاجی نیست در اولین فرصت اون را باز کنین. میتونین اون را بفروشین با این که اصلاً باز نکردین.

قیمت جعبه‌ های جادویی ثابت هستش؛ بنابراین می بایست انتخاب کنین چه تعداد جهت خرید هستش.

لازم به ذکر هستش که امکان برگشت دادن جعبه‌ های جادویی پس از خریدن اونا وجود نداره. فقط میتونین اون را با لیست کردن، بفروشین.

رویداد های بایننس چیست؟

رویدادهای بایننس چیست

در این بخش از مقاله " بازار ان اف تی بایننس چیست؟ " قصد داریم در خصوص موضوع رویداد های بایننس چی هستش صحبت کنیم. دسته‌ بندی رویداد ها در بازار ان اف تی بایننس، شامل توکن‌ های غیر قابل تعویض مخصوصی هستش که به ‌وسیله افراد و یا برند های بزرگ و بنام ساخته شدن. این اتفاق همچنین از طرف هنرمند ها، موسیقی ‌دان ها، افراد مشهور و حتی ورزشکار ها در دنیای دیجیتال به وجود اومده. می‌توانید از سایت بایننس و صفحه "Events" رویداد های لیست شده را ببینین.

کیف پول‌ های متناسب با توکن ان اف تی

جهت بهره گیری از ان اف تی به کیف پول خاصی احتیاج ندارین البته بستگی داره که از چه شبکه ‌ای برای ساختن توکن غیر قابل معاوضه استفاده شده. می بایست بگیم که خوشبختانه به تازگی بیشتر کیف پول ها از اتریوم و بایننس اسمارت چین پشتیبانی میکنن. پس نوع کیف پول اون قدر هم اهمیتی نداره. بلاک چین های بایننس اسمارت چین و اتریوم دو پلتفرم مشهور جهت ساختن توکن های ان اف تی هستن.

کیف پول مناسب با توکن ان اف تی

اساسی ترین نکته در انتخاب کردن کیف پول ان اف تی ، بررسی کردن شبکه بلاک چینی هستش که توکن در اون قرار ساخته بشه. اگه توکن اتریوم باشه، می بایست کیف پولی را انتخاب کنین که از ارز دیجیتال اتریوم پشتیبانی کنه. بهترین و راحت ترین کار، بهره گیری از کیف پول ‌های متامسک و تراست والت هستش.

این دو کیف پول ارز های دیجیتال از طیف وسیع تری از بلاک چین ‌ها را پشتیبانی میکنن ولی باز باید اطمینان حاصل کنین که کیف پول انتخابی از بلاک چین توکن ان اف تی پشتیبانی میکنه.

حرف آخر

به تازگی فرصت فوق العاده ای برای طرفدار های ان اف تی ها فراهم شده. از جمله چالش‌ هایی که کاربر ها با اون مواجه میشن، یافتن پلتفرمی جهت ورود به بازار ان اف تی هستش؛ چرا که این اکوسیستم برای کاربر های نا آشنا و تازه وارد شاید مقداری دشوار باشه. بازار ان اف تی صرافی بایننس برای هنرمند ها فرصتی را به وجود آورده تا اثر های خودشون را با اطمینان کامل و به‌ طور دیجیتال و کلکسیونی پخش و عرضه کنن.

اکوسیستم توکن های غیر قابل معاوضه با سرعت شگفت انگیزی در حال توسعه هستش و بهره گیری از اون رفته به رفته راحت تر میشه با وجود شبکه ‌هایی همچون بایننس اسمارت چین و بازار های گوناگون و متنوع اونا، ساختن توکن ان اف تی برای اثر های هنری و کلکسیون‌ ها خیلی راحت شده. اهمیتی نداره که بخواین توکن ان اف تی بسازین، بخرین و یا این که بفروشین؛ به هر حال خیلی آسون میتونین پلتفرم و بازار دلخواهتون را پیدا کنین.

امیدواریم مقاله " بازار ان اف تی nft بایننس چیست؟ " براتون مفید کامل باشه تا بتونین با خیال راحت وارد بازار ان اف تی بشین و سود های آن چنانی کسب کنین.


نظرات کاربران در مورد بازار ان اف تی (NFT) بایننس چیست؟
سوال امنیتی :7+60 = ?