تکمیل موفقیت آمیز آخرین Shadow Fork و آمادگی شبکه اتریوم برای مرج

1401/06/19
تکمیل موفقیت آمیز آخرین Shadow Fork و آمادگی شبکه اتریوم برای مرج

توسعه دهندگان اتریوم از تکمیل موفقیت آمیز آخرین شدو فورک شبکه خبر داده و اظهار داشته اند که شبکه اتریوم هم اکنون کاملا آماده مهاجرت به مکانیزم اجماع اثبات سهام و فرایند مرج یا ادغام است.

شدو فورک ها به توسعه دهندگان کمک می کنند تا فرضیات هماهنگ سازی تست استرس را برای اطمینان از ایمنی شبکه در طول ارتقای دائمی تضمین کنند. اولین شدو فورک فرایند ادغام در 11 آوریل سال جاری اجرا شدو اکنون تقریبا 6 ماه بعد آخرین شدو فورک ادغام با موفقیت به پایان رسیده است.

در مرحله آماده سازی، اتریوم تحت یک سری آزمایش یا شدو فورک ها قرار گرفته که داده ها را از شبکه اصلی (mainnet) به یک شبکه محیط آزمایشی (testnet) کپی کرده اند. شبکه آزمایشی به توسعه ‌دهندگان اتریوم اجازه می ‌دهد تا اجرای نودها، استقرار قراردادها و آزمایش زیر ساخت را از جمله قابلیت‌ های دیگر را اجرا نمایند.

در نتیجه، شدو فورک به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که پیامدهای ارتقاء شبکه را قبل از وقوع آن بسنجند. به عنوان بخشی از ارتقا، جامعه باید کلاینت های اتریوم خود را به روز کرده و ترکیبی از یک لایه اجرا و لایه اجماع را اجرا نماید.

الکساندر هاپتنر، مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال BitMEX، بر لزوم توجه دقیق در طول ارتقای اتریوم برای جلوگیری از توقف خدمات تاکید کرده و اظهار داشته است که موفقیت مرج به حمایت جامعه بستگی خواهد داشت.

تاثیر فرایند ادغام بر اتریوم

کارشناسان در مورد اینکه چگونه ادغام بر قیمت اتریوم تأثیر می گذارد اختلاف نظر دارند. برخی از کارشناسان انتظار دارند که قیمت اتریوم پس از انتقال آن به اثبات سهام، PoS با ادغام قریب الوقوع افزایش یابد، اگرچه برخی دیگر درباره خطرات کاهش قیمت اتریوم و آلت کوین های وابسته هشدار داده اند.

ظرف چند روز آینده، شبکه اصلی اتریوم با زنجیره بیکن سیستم یکپارچه خواهد شد و یک زنجیره PoS که آماده سازی آن از دسامبر 2020 آغاز شده است، راه اندازی خواهد شد. به گفته بابی اونگ، مدیر ارشد کوین گکو، پس از ارتقای بلاتریکس اتریوم در 6 سپتامبر ادغام در نهایت باید با ارتقاء پاریس که برای 13 سپتامبر برنامه ریزی شده است، انجام شود.

فرایند ادغام، احتمالا عرضه کلی اتریوم را کاهش و ارزش اتریوم را افزایش خواهد داد. برخی از ماینرها پس از ادغام اتریوم قصد دارند یک نسخه "فورک شده" از بلاک چین اثبات کار ایجاد کنند که اساسا کلونی از بلاک چین است که هنوز با استفاده از سیستم قدیمی ماینر پسند اجرا می شود.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تکمیل موفقیت آمیز آخرین Shadow Fork و آمادگی شبکه اتریوم برای مرج
سوال امنیتی :4+39 = ?