طرح پیشنهادی بایدن برای مهار تورم

1401/03/11
طرح پیشنهادی بایدن برای مهار تورم

رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن در نشست 31 می در کاخ سفید با جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در خصوص اقدامات لازم برای رسیدگی به تورم بالا گفتگو کرده اند، کاهش سریع قیمت ها که اقتصاد ایالات متحده را تهدید می کند، اکنون اولویت اول دولت بایدن می باشد.
براساس نتایج نشست سه‌ شنبه، 31 می، کاخ سفید نیاز به تعامل بیشتری با سایر ارگان های دولتی برای مهار تورم خواهد داشت. مقامات دولت پیشتر نگرانی ‌های مربوط به تورم را کم ‌اهمیت جلوه داده بوده اند و با وجود ارائه بسته کمکی 1.9 تریلیون دلاری در زمان کووید19 در نظر داشتند بودجه بیشتری برای هزینه ‌های اضافی مراقبت ‌های بهداشتی، آموزش و تغییرات آب و هوایی اختصاص دهند، براساس نظر کارشناسان افزایش ناگهانی نقدینگی بحران تورم را تشدید کرده است.
بایدن از طرح مهار تورم خود در روز دوشنبه، 30 می رونمایی کرده است. طرح سه ماده‌ ای پرزیدنت بایدن برای کنترل تورم بایدن تنها با موافقت فدرال رزرو و کنگره قابل اجرا خواهد بود و محدودیت عملکردی رئیس جمهور را آشکار می کند و احتمالا با انتخابات میان ‌دوره ‌ای ایالات متحده مرتبط می باشد.
تورم در ایالات متحده در ماه مارس به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسیده و همچنان به شدت بالاست و قیمت کالاهای روزمره را افزایش داده است. این موضوع برای میلیون ‌ها رای‌ دهنده آمریکایی در آستانه انتخابات میان ‌دوره ‌ای بسیار مهم می باشد. براساس نظر سنجی که اخیرا انجام شده است محبوبیت بایدن با توجه به مشکلات تورم و رکود تقریبا 40 درصد کاهش یافته است.

اقدامات دولت و فدرال رزرو برای کنترل تورم

بایدن پیش از این در وال استریت ژورنال اظهار داشته که فدرال رزرو مسئولیت اصلی کنترل تورم را بر عهده دارد و اعضای فدرال رزرو را تحقیر کرده و اظهار داشته روسای جمهور گذشته در تصمیمات فدرال رزرو در دوره‌ های تورم بالا تاثیر داشته اند. ولی اکنون بنظر می رسد وی رویه خود را تغییر داده و بدنبال تعامل بیشتر با فدرال رزرو برای مهار تورم می باشد.
بایدن در ادامه نشست به اقدامات اجرایی دولت در خصوص کاهش تاثیر تورم اشاره کرده است که از جمله این موارد می توان به آزادسازی 180 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده در اوایل آوریل اشاره کرد. او همچنین افزایش قیمت گاز را عامل عواقب اقتصادی تهاجم مداوم روسیه به اوکراین دانسته است.
از سوی دیگر سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، میزان تقاضا در اقتصاد را تا حدودی کاهش داده و منجر به کاهش رشد اقتصادی و کاهش تورم شده است. سیاست دیگر اجرایی فدرال رزرو کنترل عرضه پول بقوده است، براساس استدلال کارشناسان مالی ارتباط نزدیکی بین عرضه پول و تورم وجود دارد، بنابراین کنترل عرضه پول می تواند تورم را کنترل نماید.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد طرح پیشنهادی بایدن برای مهار تورم
سوال امنیتی :2+75 = ?