احتمال ادامه روند نزولی اتریوم در ماه سپتامبر همزمان با فرایند ادغام

1401/06/13
احتمال ادامه روند نزولی اتریوم در ماه سپتامبر همزمان با فرایند ادغام

براساس داده ‌های گلس نود، کارشناسان پیش ‌بینی کرده اند که قیمت اتریوم از سطح فعلی 1540 دلار قبل از ادغام به 2200 دلار خواهد رسید. برخی حتی قیمت آنرا 5000 دلار تخمین زده اند، با این حال، با توجه به کاهش اشتیاق جامعه پس از فرایند ادغام احتمال کاهش پس از فرایند مرج همچنان روی میز است.

قیمت اتریوم، پس از افزایش تقریبا 90 درصدی از پایین ترین سطح خود در حدود 880 دلار در ماه ژوئن همچنان از خطر نزولی ماه سپتامبر در امان نیست. دلیل اصلی روند صعودی توکن به ادغام نسبت داده می ‌شود، ارتقای فنی که در 15 سپتامبر اتریوم را به پروتکل اثبات سهام تبدیل خواهد کرد.

اما علیرغم ثبت سودهای چشمگیر بین ژوئن و سپتامبر، اتریوم همچنان تقریباً 70 درصد پایین ‌تر از رکورد بالای 4950 دلاری خود از نوامبر 2021 معامله می‌ شود. به گفته کارشناسان، طبق سه شاخص اصلی بازار احتمال روند نزولی اتریوم با وجود فرایند ادغام وجود خواهد داشت.

شاخص OIVS

طبق شاخص OIVS، به نظر می رسد پس از ادغام، تقاضا برای افزایش فروش در سطح حمایت نزولی در میان معامله گران وجود داشته باشد. به عنوان مثال، در نمودار انقضای آپشن اتریوم در 30 سپتامبر، ساختار شکل لبخند شاخص OIVSبه معامله گران کمک می کند تا گرانی نسبی گزینه ها و ریسک های قیمت گذاری را ارزیابی نمایند.

بنابراین، طبق شاخص یک تقاضای بزرگ خرید اتریوم کال آپشن در ماه سپتامبر منقضی می ‌شود و بیانگر اینست که معامله ‌گران مایل به پرداخت حق بیمه یا پریمیوم برای قرار گرفتن در معرض نوسانات می باشند.

تصمیمات فدرال رزرو

نشانه ‌های منفی بیشتر از کاهش قیمت اتریوم ناشی از قرار گرفتن ارز در معرض اتفاقات کلان اقتصادی و عمدتا سیاست انقباضی فدرال رزرو است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در هفته گذشته تعهد بانک مرکزی به مهار تورم را تکرار کرده و اظهار داشته است فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره خود تا زمان مهار کامل تورم ادامه خواهد داد.

با توجه به همبستگی مثبت بین بخش دیجیتال و شاخص‌ های سنتی احتمال کاهش اتریوم در کنار دارایی ‌های ریسکی وجود دارد و افزایش نرخ بهره خبر بدی برای جفت ارز ETH/USD است.

نمودار نزولی اتریوم

از منظر فنی، اتریوم در حال تشکیل یک پرچم نزولی در نمودار هفتگی است. پرچم ‌های نزولی زمانی ظاهر می ‌شوند که قیمت در داخل کانال موازی صعودی پس از یک حرکت قوی رو به پایین تثبیت شود و به عنوان یک قاعده تحلیل تکنیکال، به اندازه طول روند نزولی قبلی (میله پرچم) کاهش می یابند. اتریوم خط روند پایین تر پرچم نزولی را به عنوان سطح حمایت این هفته آزمایش کرده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد احتمال ادامه روند نزولی اتریوم در ماه سپتامبر همزمان با فرایند ادغام
سوال امنیتی :1+65 = ?