ارز دیجیتال لونا LUNA چیست؟ بررسی آینده ارز لونا

1401/06/23
ارز دیجیتال لونا LUNA چیست؟ بررسی آینده ارز لونا


ما قصد داریم در مقاله ارز دیجیتال لونا LUNA چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال ترا، آینده LUNA و کیف پول های ارز دیجیتال Terra ارائه کنیم. حتما تاکنون کلماتی مثل ارز دیجیتال، ارز مجازی، رمزارز، ارز رمزپایه و یا حتی رمزینه پول رو شنیدین. در ابتدا باید بگیم که همه این کلمات برگردان انگلیسی یک کلمه هست و یک مفهوم رو می رسونه که اون همون کریپتوکارنسی(Cryptocurrency) هست. 

در اینجا قصد داریم تا در مورد تاریخچه این ارز دیجیتال و آینده اون صحبت کنیم و نگاهی به پروژه می اندازیم. بلاک چین Terra علاوه براینکه از پشتیبانی قرارداد هوشمند برخورداره، از فناوری پروژه CosmWasm هم استفاده می کنه. این شبکه دارای دو ارز دیجیتال به نام های Terra Luna (Terra LUNA) و TerraUSD (UST) هست، پروتکل Terra یک راه حل کاملی برای پرداخت ها ایجاد کرده، که در اون ابزارهای کاربر پسند به شرکت ها اجازه می دن مستقیماً از فناوری بلاک چین استفاده کنن و پرداخت های انجام شده با این پروتکل رو هم قبول کنن و این فرآیند پرداخت  کاملاً خودکار انجام میشه. علاوه بر این، سیستم ارز دوگانه ترا هم فرصت های آربیتراژ مناسبی رو ایجاد می کنه و این موضوع در رشد شبکه ترا و ارز دیجیتال ترا، لونا، موثر بوده.

این پروتکل سابقه توسعه چندین پروژه ارز دیجیتال موفق رو هم داره که از جمله می تونیم به Mirror Protocol و Anchor Protocol اشاره کنیم. موفقیت این 2 پروژه در پذیرش ارز لونا تاثیر زیادی داشت.

در ماه مه 2022 (اردیبهشت1401)، پروژه Terra، ارز دیجیتال لونا و دلار Terra همگی متحمل ضررهای زیادی شدن و پروژه با شکست مواجه شد. قیمت UST به 0.094 دلار کاهش یافت و ارز دیجیتال لونا 99.99 درصد از ارزش خود را از دست داد. در حال حاضر برنامه‌هایی برای راه‌اندازی مجدد این پروژه و ارزهای دیجیتال وجود داره، اما هیچ‌کدام هنوز به نتیجه قطعی نرسیدن، توصیه می کنیم اگر قصد ادامه خرید و فروش ارزهای ذکر شده رو دارین، این کار رو فقط با آگاهی کامل انجام بدین.

ارزهای دیجیتال هم مثل سایر صورت های پول از جمله اسکناس برای سرمایه گذاری و خرید کالا و خدمات مورد استفاده قرار می گیرن. با این حال تفاوت هایی بین این دو وجود داره که اون ها رو از هم متمایز می کنه. همچنین ارزهای دیجیتال این روزها تنوع زیادی پیدا کردن و کشورهای مختلف از جمله ایران در پی افتتاح ارز دیجیتال خود هستن. طوری که در سایت کوین مارکت کپ بیش از 1500 ارز دیجیتال در لیست خودش قرار داده. یکی از این ارزها نیز ارز دیجیتال ترا هست که در این مقاله اطلاعاتی راجب این ارز برای شما ارائه می کنیم.همچنین شما می تونین برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال به مقاله آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در سایت ایران بایننس مراجعه کنین.

ارز دیجیتال ترا چیست؟

luna

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال ترا چیست؟ می تونیم در پاسخ رو بدیم که که لونا با نماد اختصاری LUNA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این ممقاله با داشتن ارزش بازار حدود 23.59 میلیارد دلار و سهم 1.16 درصدی از کل بازار، در رتبه 9 بازار کریپتوکارنسی قرار داره. همچنین به عبارتی ارز دیجیتال ترا یا لونا (LUNA)، توکن بلاک چین Terra هست. در اصل ترا یک بلاک چین فعال با قرارداد هوشمند هست که از پروژه کازماس بهره می بره. 

پروتکل Terra یک پروژه بلاک چین هست که توسط Terraform Labs توسعه پیدا کرده و به ارزهای رمزنگاری شده و برنامه های مالی استارتاپ قدرت میده. این ارزهای رمزنگاری شده شامل Terra US Dollar یا UST هست که پشتوانه اون آمریکا هست. همچننین ارز دیجیتال LUNA توکن بومی پروتکل ترا هست که برای سهامداری، حاکمیت و وثیقه برای استیبل کوین های الگوریتمی شبکه استفاده میشه. به این ترتیب دارندگان ارز دیجیتال لونا می تونن توکن های خودشون رو برای کسب جوایز به اشتراک بذارن و متناسب با اون ها برای رای دادن به پیشنهادهای حاکمیتی برای اکوسیستم استفاده کنند.

ارز دیجیتال لونا در زمان نوشتن این مقاله نهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار هست و قیمت اون حدود 65.81 دلار هست. این توکن برای مکانیسم وثیقه سازی اکوسیستم برای اطمینان از ثبات قیمت کوین های پایدار پروتکل ترا مهم هست. به همین دلیل ارز دیجیتال لونا طوری طراحی شده که منبع دینامیکی داشته باشه تا طبق الگوریتم وثیقه پروتکل نوسان کنه.

بنیانگذاران ارز دیجیتال LUNA:

luna founder

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال LUNA چیست؟ به معرفی بنیانگذاران ارز دیجیتال ترا می پردازیم. توسعه ارز دیجیتال لونا در ژانویه سال 2018 توسط یک شرکت بلاک چین کره ای به اسم Terraform Labs آغاز شد و شبکه اصلی اون رسما در آوریل سال 2019 شروع به کار کرد. همچنین ارز دیجیتال ترا در سال 2018 توسط دو شخص به اسم های Daniel Shin و Do Kwon راه اندازی شد. این دو نفر پروتکل ترا رو راهی سریع برای پذیرش فناوری بلاک چین و ارز رمزنگاری شده از طریق تمرکز بر ثبات قیمت و قابلیت استفاده می دونستن.

دوون کوون(Do Kwon) یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Terraform Labs هست. شرکتی که بلاک چین عمومی Terra رو راه اندازی کرد که بر اساس Cosmos SDK ساخته شده. او مدرک لیسانس خودش رو در رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه استنفورد دریافت کرده. همچنین او قبل از شروع پروتکل ترا، به عنوان مهندس نرم افزار در شرکت مایکروسافت و اپل کار کرده. علاوه بر این، او بنیانگذار و اجرا کننده Anyfi نیز بود که طرح های مهمی رو در زمینه شبکه توزیع شده ثبت و مدیریت کرده.

 Daniel Shin نیز یکی دیگه از بنیانگذاران ارز دیجیتال لونا هست. او همچنین بنیانگذار و مدیر عامل Ticket Monster، بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک در کره هست. علاوه بر این او از بنیانگذاران و مدیران Fast Track Asia نیز هست که اپلیکیشن های مختلفی مثل Fast Five و Foodfly رو منتشر کرده و به فروش رسونده. وی همچنین در حوزه تجارت الکترونیک بسیار مشهور و شناخته شده هست و مدرک لیسانس هنر رو از دانشگاه Wharton Undergrad دریافت کرده.

نحوه کار ارز دیجیتال لونا:

نحوه کار ارز دیجیتال لونا:

شاید یکی از سوال هایی که واستون پیش اومده این هست که ارز دیجیتال لونا چه کاری انجام میده؟ ما به این منظور سعی می کنیم در این بخش از مقاله ارز دیجیتال لونا چیست؟ به بررسی نحوه کار ارز دیجیتال LUNA بپردازیم. همونطور که گفتیم پروتکل ترا یک بلاک چین هست که به کاربران این امکان رو میده تا استیبل کوین های متصل به ارزهای فیات ایجاد کنن. این سکه ها در درجه اول از مکانیسم حق بیمه استفاده می کنن.

همونطور که اطلاع پیدا کردین، این شبکه توسط دو کوون و دانیل شیم از آزمایشگاه های Terraform در سال 2018 تاسیس شد و از DPOS به عنوان مکانیسم توافقی خودش استفاده می کنه. به این ترتیب ارز دیجیتال ترا قابلیت قرارداد هوشمند رو برای ایجاد طیف گسترده ای از انواع مختلف استیبل کوین فراهم می کنه. همچنین این پروژه در بازارهای آسیایی برای تجارت الکترونیک محبوبیت پیدا کرده و پایگاه کاربری بزرگی در کره جنوبی، جایی که مقرش هست، داره. به عنوان مثال کاربران تاکسی در مغولستان می تونن به برخی از راننده ها با استیبل کوین TerraMNT که به توگریک مغولی متصل هست، پرداخت کنن.

همچنین توکن هایی که بر روی پلتفرم ترا ضرب میشن، به عنوان ارز دیجیتال لونا شناخته میشن و در کنار توکن اصلی این شبکه برای راهبری و ابزار مفید ارز دیجیتال Luna وجود دارن. به این ترتیب ارز دیجیتال ترا و Luna یک رابطه مکمل دارن. علاوه بر این، ارز دیجیتال ترا در حال حاضر دارای استیبل کوین هایی هست که به دلار آمریکا، وون کره جنوبی، یورو و سایر موراد مرتبط هستن. در مدت زمان کمی این پروژه با استیبل کوین های ضرب شده در این پلتفرم، محبوبیت زیادی پیدا کرد. به عبارتی، TerraUSD در حال حاضر به یکی از استیبل کوین های بزرگ از نظر ارزش بازار رسیده.

ویژگی های ارز دیجیتال لونا:

ویژگی های ارز دیجیتال لونا:

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Terra چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال لونا بپردازیم. بلاک چین ترا با استفاده از استیبل کوین هایی با پشتوانه ارز فیات به دنبال جدا کردن خود از سایر بلاک چین ها هست. این بلاک چین مزایای ارزهای دیجیتال بدون مرز رو با ثبات قیمت روز ارزهای فیات ترکیب می کنه. در حقیقت این کار رو از طریق الگوریتمی انجام میده که موجودی استیبل کوین ها رو بر اساس میزان تقاضا تنظیم می کنه. همچنین این کار با ایجاد انگیزه در دارندگان ارز دیجیتال لونا سبب مبادله لونا و اسیتبل کوین در نرخ ارز سودآور مورد نیاز شده و به سبب انبساط و انقباض موجودی استیبل کوین، با میزان تقاضا اون ها تطبیق داده میشه.

ارز دیجیتال ترا با چندین پلتفرم پرداخت، به خصوص در منطقه آسیا و اقیانوسیه مشارکت می کنه. برای مثال از جولای 2019، ارز دیجیتال ترا با Chai که یک برنامه پرداخت تلفن همراه مستقر در کره جنوبی هست، مشارکت داره. همچنین در این پلتفرم خریدهای انجام شده در سیستم عامل های تجارت الکتریکی از طریق بلاک چین Terra انجام میشن و کارمزد هر تراکنش حدودا 3 الی 2 درصد از مبلغ خرید هست.

علاوه بر این ارز دیجیتال لونا توسط اتحاد ترا، یعنی گروهی از مشاغل و پلتفرم ها پشتیبانی میشه. در فوریه سال 2019 نیز این شرکت اعلام کرد پلتفرم های تجارت الکترونیک از 10 کشور مختلف به نمایندگی از یک پایگاه کاربری 45 میلیون نفری و ارزش ناخالص کالای 25 میلیارد دلاری از اعضای اتحاد ارز دیجیتال Terra هستن. همچنین امنیت بلاک چین ترا نیز با استفاده از الگوریتم اجماع سهام مبتنی بر Tendermint تامین میشه و برای حفظ و افزایش امنیت شبکه، با بهترین روش راهنمایی های بیشتری رو به گره های اعتبارسنج ارائه میده.

چرا ارز دیجیتال Terra ایجاد شد؟

Terra

بنیانگذاران ارز دیجیتال Terra، می خواستن کوین هایی بسازن که قیمت اون ها نوسان کمی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین داشته باشن. ولی همچنان فضای زیادی برای رشد دارن. استیبل کوین های ترا از طریق وثیقه با استفاده از ارز دیجیتال لونا با مکانیزم مشابهی که زمانی ارز فیات با استفاده از یک دارایی اساسی مثل طلا انجام می داد، به ثبات قیمت دست پیدا کنند. به عنوان مثال، ارز دیجیتال ترا می تونه به عنوان ذخیره ای برای صدور استیبل کوین های دارای پشتوانه رمزنگاری باشه.

کاربردهای ارز دیجیتال Terra:

• راهی برای مشارکت در سیستم حاکمیتی پلتفرم. به این ترتیب با قرار دادن توکن های LUNA، می تونین پیشنهادهایی رو با تغییراتی در مورد بلاک چین Terra ایجاد کرده و بهش رای بدین.

• جذب کننده نوسانات برای قیمت استیبل کوین های ضرب شده در ارز دیجیتال لونا.

• روشی برای پرداخت هزینه تراکنش در سیستم گس اون.

• توکنی برای مشارکت در مکانیسم اجماع DPOS مبتنی بر Tendermint در اعتبارسنجی های پردازش تراکنش های شبکه.

• ارز دیجیتال LUNA حداکثر عرضه هدف یک میلیارد توکن رو داره. به این ترتیب اگه شبکه بیش از یک میلیارد توکن LUNA باشه، ارز دیجیتال لونا سوزونده میشه تا زمانی که عرضه اون به سطح تعادل برگرده.

• قابلیت همکاری با پروتکل Terra Bridge.

بررسی آینده LUNA:

آینده LUNA

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Terra چیست؟ به بررسی آینده لونا می پردازیم. بازار ارزهای دیجیتال همواره همراه با نوسانات قیمتی زیادی هست و همین امر پیش بینی قیمت و آینده لونا و سایر ارزهای دیجیتال رو سخت می کنه. همچنین عامل های متعددی وجود دارن که باعث تغییر قیمت ارزهای دیجیتال میشن. برای پیش بینی قیمت LUNA در اینده نیز باید این فاکتورها و عوامل رو زیر نظر داشته باشیم. وضعیت اقتصادی کشورها، میزان تقاضا برای خرید و فروش، اخبار و رسانه های اجتماعی و اهداف تیم پروژه ارز دیجیتال ترا نمونه های از عامل هایی هستن که می تونن تاثیر مثبت و منفی در قیمت و آینده Terra بذارن.

همونطور که گفتیم یک از عامل هایی که در قیمت و آینده LUNA، تاثیر می ذاره، اهداف تیم پروژه لونا هست. این تیم به تازگی اعلام کرده که می خواد با همکاری صرافی بیترکس گلوبال تعامل پذیری بین زنجیره ای ایجاد کنه و شبکه های اتریوم و سولانا اولین اهداف اون خواهند بود. این اقدام با توجه به افزایش تقاضا برای استیبل کوین ها انجام شده. بنابراین با اجرایی شدن این هدف، میشه اینده Terra رو روشن پیش بینی کرد. علاوه بر این، سیستم دو ارزی نوآورانه بلاک چین ترا از استجکام کافی برخوردار هست و می تونه از طریق TerraUSD به افزایش مقیاس پذیری اکوسیستم های بلاک چینی دیگه کمک کرد.

همچنین با توجه به امکانات گسترده بلاک چین ترا، احتمالا پروژه های رمز ارزی بیشتری بر اساس اون عرضه میشن و این موضوع می تونه تاثیر قابل توجچهی روی قیمت و آینده LUNA بذاره. علاوه بر این، در آینده ممکنه شاهد پذیرش گسترده ارز دیجیتال ترا در کره جنوبی و کشورهای دیگه نیز باشیم و این نیز تاثیر زیادی بر قیمت و آینده ترا می ذاره.

کیف پول های ارز دیجیتال LUNA:

کیف پول های ارز دیجیتال LUNA

بعد از خوندن مقاله ارز دیجیتال LUNA چیست؟ اطلاعاتی در مورد این ارز دیجیتال و آینده Terra به دست آوردین و احتمالا قصد سرمایه گذاری و خرید لونا رو دارین. ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید لونا کنین، با کیف پول ارز دیجیتال لونا آشنا بشین تا در ذخیره و نگهداری اون با مشکل مواجه نشین. هم اکنون کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری متعددی برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال وارد بازار کریپتوکارنسی ها شدن. ما به این منظور در این بخش از مقاله ارز دیجیتال لونا چیست؟ به معرفی و بررسی کیف پول های ارز دیجیتال لونا می پردازیم، تا در انتخاب کیف پول دچار مشکل نشین.

برای ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال لونا می تونین از انواع کیف پول های سخت افزاری استفاده کنین. البته اگه تعداد کمی توکن LUNA دارین، استفاده از کیف پول های نرم افزاری برای شما پیشنهاد میشه. برای مثال والت تراست ولت یکی از مشهور ترین والت هایی هست که از ارز دیجیتال ترا پشتیبانی می کنه. والت های نرم افزاری به دلیل داشتن امنیت بالا و رابط کاربری راحت حتی برای کاربران مبتدی، مناسب هست. همچنین این نوع والت های هزینه راه اندازی ندارن و به این جهت طرفداران زیادی رو دارن.

برای تریدرها یا هولدکننده هایی که مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال لونا دارن، مسلما والت های سخت افزاری گزینه امن تری هستن. چون این ولت ها به صورت فیزیکی در دسترس هستن . خطر بسیار پایین تری از نظر بروز هر گونه مشکل یا از دست رفتن ارزهای دیجیتال دارن. مشهور ترین کیف پول های سخت افزاری، لجر، ترزور و کیپ کی هستن که کاربران با توجه به ویژگی های مختلف اون ها می تونن مدل مناسب خودشون رو برای استفاده انتخاب کنن.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet):

Trust Wallet

یکی از کیف پول های ارز دیجیتال لونا، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet یک نرم افزار آزاد و غیر متمرکز هست که با قابلیت اجرا بر روی سیستم عامل های اندروید و ios رو داره. تراست ولت خدمات مربوط به بیش از 160 هزار دارایی دیجیتال و بلاک چین رو تحت پوشش قرار میده. همچنین تراست ولت ابتدا فقط برای ذخیره و مدیریت توکن های ERC20 و ERC223 طراحی شده بود، ولی با گذشت زمان توسعه پیدا کرد و هم اکنون سایر ارزهای دیجیتال رو هم پشتیبانی می کنه.

تراست ولت با ارائه خدمات 24 ساعته، امکان خرید، فروش، ترید و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگه رو برای کاربران شبکه فراهم می کنه. همچنین یکی از ویژگی های مثبت و قابل توجه تراست ولت این هست که اطلاعات شخصی کاربران رو بر روی سرور اختصاصی کیف پول ذخیره نمی کنه. علاوه بر این، تراست ولت هیچ مبلغی رو به عنوان هزینه اشتراک برای استفاده از خدمات کیف پول از کاربران دریافت می کنه. مقاله آموزش نصب و استفاده از تراست ولت در سایت ایران بایننس وجود داره و می تونین در صورت لزوم اون رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری ترا ولت (Terra Wallet):

Terra Wallet

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال لونا، والت نرم افزاری ترا ولت هست. Terra Wallet یکی از کیف پول های نرم افزاری و رسمی ارز دیجیتال ترا هست که توسط توسعه دهنده های این تیم ایجاد شده. توجه داشته باشین که این کیف پول تنها کیف پول رسمی ارز دیجیتال ترا هستو از بقیه ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی کنه. بنابراین اگه قصد دارین فقط ارز دیجیتال لونا خریداری کنین و در کیف پول اختصاصی اون ذخیره کنین، می تونین از این کیف پول استفاده کنین. همچنین در حال حاضر این کیف پول برای سستم عامل های ویندوز، اندورید و ios در دسترس هست.

شاید براتون سوال بشه که ایا کیف پول ترا ولت امن هست؟ پاسخ به این سوال دقیق نیست چون که حرفی از امنیت این پول زده نشده. ولی باید بدونین که امنیت کیف پول Terra Wallet توسط تیم اصلی ارز دیجیتال ترا برقرار میشه. همچنین استفاده از کیف پول ترا ولت برخی مزایا و برخی معایب نیز به دنبال داره. اینکه این والت کیف پول رسمی ارز دیجیتال لونا هست و از سیستم عامل های مختلفی پشتیبانی می کنه از مزایا و عدم شفاف سازی درباره امنیت این والت از معایب این کیف پول هست.

کیف پول نرم افزاری مث ولت(Math Wallet):

Math Wallet

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال LUNA، والت نرم افزاری مث ولت هست. Math Wallet یک کیف پول نرم افزاری هست که شما می تونین ارز دیجیتال لونا و سایر ارزهای دیجیتال رو در این والت ذخیره و نگهداری کنین. متاسفانه این کیف پول کابر زیادی نداره. این والت رابط کاربری راحتی داره و شما می تونین به راحتی ازش استفاده کنین. همچنین این والت از ارز دیجیتال فایل کوین نیز پشتیبانی می کنه که علاوه بر فایل کوین و ترا، شما می تونین رمزارزهای دیگه رو هم در این والت ذخیره کنین. تقریبا این والت از بیش از 70 نوع ارز دیجیتال و توکن پشتیبانی می کنه.

والت نرم افزاری مث ولت نوعی کیف پول کراس پلتفرم هست که قابلیت پشتیبانی از 70 شبکه بلاک چین رو داره. همچنین این کیف پول بستری مناسب برای استیک کردن رمز ارزها فراهم کرده. به علاوه توکن مث هم موجود هست که شما برای استفاده از محصولات این مجموعه می تونین از این توکن استفاده کنین. این والت نیز مثل تراست ولتاز سیستم عامل های اندورید و ios پشتیبانی می کنه. البته نسخه های متفاوتی برای افزونه های مرورگر نیز داره. رابط کاربری راحت، امنیت پایدار و پشتیبانی از رمز ارزهای مختلف از مزایای این والت به شمار میرن.

کیف پول سخت افزاری لجر(Ledger):

Ledger

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال لونا، والت سخت افزاری لجر هست. Ledger یک کیف پول سخت افزاری محصول شرکت لجر هست که قابلیت ذخیره بیش از 1000 نوع ارز دیجیتال رو داره. در این والت کلیدهای خصوصی شما به جای نرم افزار در یک دستگاه فیزیکی ذخیره میشن. همچنین لجر با استفاده کابل USB به کامپیوتر و با کابل OTG به موبایل متصل میشه. علاوه بر این یکی از مزایایی که کیف پول لجر داره این هست که به اینترنت متصل نیست و به صورت آفلاین فعالیت می کنه.

شما می تونین با استفاده از کیف پول لجر، هر زمان و هر کجا که باشین ارزهای دیجیتال خود رو خریداری یا مدیریت کنین. به عبارتی استفاده از این والت، شما رواز نظر جغرافیایی محدود نمی کنه، حتی اگه در تعطیلات تابستانی در خارج از خانه به سر ببرین! علاوه بر این، کیف پول Ledger خدمات سریع رو تضمکین می کنه و می تونین رمز ارز خود رو در چند ثانیه خریداری و یا مبادله کنین. همچنین در هنگام راه اندازی لجر، عبارت 12 کلمه ای بازیابی برای شما داده میشه که می تونین در صورت سرقت یا شکستن کیف پولتون، از این عبارت برای بازیابی کیف پول و دارایی های دیجیتالی موجود در اون استفاده کنین.

چرا ارز دیجیتال لونا سقوط کرد؟

سقوط اخیر ارز دیجیتال لونا با توجه به نظر کارشناسان و تحلیل گران بیشتر به علت بالا رفتن نرخ بهره توسط فدرال رزرو بود که باعث از دست رفتن پیوند میان ارز دیجیتال لونا و دلار شد و همین باعث افت شدید قیمت لونا و سقوط اون شد.
و از طرف دیگه صرافی بایننس وقتی برداشت هایی که مربوط به ارز دیجیتال لونا می شد رو متوقف کرد و این اتفاق در جریان اوضاع بد بازار ارز های دیجیتال رخ داد باعث سقوط این ارز دیجیتال شد. البته بنیان گذاران لونا با اقدامات دیگری در پی احیا دوباره و جبران خسارت سرمایه گذارانش هستن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ازر دیجیتال Terra چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال ترا، آینده LUNA و کیف پول های ارز دیجیتال Terra برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال ترا، توکن بومی بلاک چین Terra هست و به عبارتی ترا نوعی بلاک چین فعال با قرارداد هوشمند هست که از پروژه کازماس استفاده می کنه. همچنین در مورد شکستی که این ارز دیجیتال در اردیبهشت سال 1401 متحمل شد گفتیم و توصیه هایی در مورد یک معامله آگاهانه رو هم به شما کاربران عزیز دادیم.اگه بعد از بررسی آینده لونا قصد سرمایه گذاری و خرید LUNA رو دارین، می تونین از طریق صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس اقدام به خرید کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال لونا LUNA چیست؟ بررسی آینده ارز لونا
سوال امنیتی :3+66 = ?