بحران ترون و لغزش استیبل کوین USDD

1401/03/24
بحران ترون و لغزش استیبل کوین USDD

جاستین سان اعلام کرد از ذخایر ترون دائو 2 میلیارد دلار برداشت کرده تا بتواند از پشتوانه استیبل کوین USDD شبکه ترون محافظت نماید. جاستین سان، بنیانگذار ترون، که اکنون نماینده دائم گرانادا در سازمان تجارت جهانیWTO، می باشد، اظهار داشته که ترون دائو از سرمایه های خود برای محافظت از ترون در برابر فاندینگ ریت فروش استقراضی ترون در صرافی ارزهای دیجیتال بایننس استفاده کرده است.
طبق اظهارات جاستین سان، فاندینگ ‌ریت سالانه پوزیشن های فروش استقراضی ترون در صرافی بایننس تا 500 درصد در آوریل کاهش یافته است ترون دائو 2 میلیارد دلار برای مقابله با این اقدام اختصاص داده است.
اندکی پس از توییت اخیر، جاستین سان اعلام کرد که 800 میلیون یو اس دی کوین با هدف حفظ پشتوانه استیبل کوین USDD به ذخیره ترون دائو تزریق شده است. استیبل کوین USDD یک استیبل کوین الگوریتمی است که با سوزاندن توکن بومی ترون،TRX به منظور حفظ برابری با دلار کار می‌کند.

اقدامات تیم توسعه در خصوص پیشگیری از Peg استیبل کوین USDD

با این حال، به منظور پیشگیری از شرایط احتمالی مشابه استیبل کوین الگوریتمی اکوسیستم ترا، UST، استیبل کوین USDD با خرید ارزهای دیجیتال مختلف از جمله بیت کوین، ترون و استیبل کوین های یو اس دی کوین و تتر و ترو یو اس دی و USDJ تعیین کرده است ارزش بازار پشتوانه USDD به حجم عرضه این استیبل کوین از 1.3 به 1 کمتر نشود.
به عبارت دیگر، هر استیبل کوین USDD باید همیشه حداقل 1.3 دلار پشتوانه داشته باشد. با این حال براساس داده های رسمی ذخایر ترون دائو، در حال حاضر نسبت وثیقه‌ استیبل کوینUSDD را معادل با 280 درصد در نظر گرفته است.
کاربر توییتر منتقد اکوسیستم ترا ،FatMan اظهار داشت که کد وب سایت طوری طراحی نشده است که همیشه مقدار ترون سوزانده شده را برابر عرضه در گردش USDD نشان دهد، در حال حاضر عرضه در گردش استیبل کوین USDD برابر با 723.3 میلیون و مقدار ترون سوزانده شده نیز همین مقدار اعلام شده می باشد، در صورتی که ارزش ارز ترون سوزانده شده کمتر از این مقدار و حدود 624.4 میلیون دلار  می باشد. تا زمان انتشار خبر این باگ رفع نشده است.
با وجود اقدامات ترون دائو، با وجود نمودار نزولی کل بازار ارزهای دیجیتال، پشتوانه USDD طی چند ساعت اخیر مورد حمله قرار گرفته است. طبق گزارش کوین ‌مارکت ‌کپ، قیمت این استیبل کوین در 24 ساعت گذشته 0.60 درصد کاهش یافته است و برابری استیبل کوین الگوریتمی USDD با دلار دچار لغزش شده و در زمان انتشار خبر برابر با 0.9891 دلار بوده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بحران ترون و لغزش استیبل کوین USDD
سوال امنیتی :3+71 = ?