افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره فدرال رزرو

1401/03/26
افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره فدرال رزرو

فدرال رزرو در روز چهارشنبه از افزایش 75 واحدی نرخ بهره خبر داده است. براساس اظهارات پاول گزینه استراتژی «فرود نرم» هنوز قابل بررسی است. طبق توضیحات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو؛ با اجرای استراتژی فرود نرم بانک مرکزی امکان مهار تورم بدون ایجاد رکود را خواهد داشت. همچنین رئیس فدرال رزرو اظهار داشت که بانک مرکزی نمی تواند تمام عوامل محرک تورم از جمله قیمت نفت که با تهاجم روسیه به اوکراین افزایش یافته را کنترل نماید.
وی همچنین اظهار داشت که با دومین افزایش احتمالی 0.75 درصدی در ماه آینده سهام واکنش مثبتی به این اقدام نشان خواهد داد، همچنین فدرال رزرو حتی با وجود افزایش بیکاری می تواند به نتیجه موفقیت آمیزی دست یابد.
با افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم، پیش ‌بینی ‌های اقتصادی فدرال رزرو نشان می ‌دهد که نرخ بیکاری در سال ‌های آینده افزایش خواهد یافت. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که این احتمالا یک معامله ارزشمند برای یک اقتصاد سالم خواهد بود. پاول اضافه کرد که تورم کمتر برای داشتن بازار کار سالم از نظر افزایش دستمزد واقعی ضروری خواهد بود.
رئیس فدرال رزرو در ادامه افزود که فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد تا تورم را به سطوح عادی برساند. بانک مرکزی در پایان جلسه روز چهارشنبه نرخ بهره را 75 واحد افزایش داده است.
چارلی ریپلی، کارشناس اقتصادی آلیانز اظهار داشت که موضع سیاست پولی تهاجمی تر فدرال رزرو بازار را حداقل در کوتاه مدت تقویت خواهد نمود.

افزایش ارزش سهام و بهبود اقتصادی در راستای افزایش نرخ بهره

طبق پیش بینی پاول، سهام و اوراق قرضه و شاخص‌های اصلی پس از جلسه فدرال رزرو افزایش یافته اند. سرمایه گذاران از تصمیم بانک مرکزی و موضع سخت گیرانه تری فدرال در قبال تورم حمایت کرده اند.
رئیس فدرال رزرو جروم پاول در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه به صراحت اعلام کرد که اقدامات بانک مرکزی به قصد ایجاد رکود اقتصادی نیست، تنها هدف فدرال ایجاد با یک بازار کار قوی با سطح تورم 2 درصدی است. پاول اظهار داشت افزایش 50 یا 75 واحدی در نشست بعدی فدرال رزرو به احتمال زیاد اتفاق خواهد افتاد. وی افزود که سیاستگذاران براساس داده ‌های اقتصادی دریافتی، نرخ‌ ها را در حد تقاضا افزایش خواهند داد.
افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو به عنوان نشانه مثبتی از تمرکز بانک مرکزی بر تورم می باشد، کارشناسان فدرال رزرو پیش بینی می کنند که نرخ پایه تا پایان سال بالای 3 درصد، تقریباً 1.75 درصد دیگر افزایش یابد. به ‌طور دقیق تر، براساس پیش ‌بینی نمودار نقطه‌ای منتشر شده توسط فدرال رزرو، نقطه میانی محدوده هدف برای نرخ وجوه فدرال به 3.4 درصد خواهد رسید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره فدرال رزرو
سوال امنیتی :7+74 = ?