بهترین زمان برای خرید و فروش بیت کوین چه زمانیست؟

1402/10/23


بهترین زمان برای خرید و فروش بیت کوین چه زمانیست؟ امروزه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، از بهترین روش ها برای حفظ ارزش سرمایه و در عین حال رسیدن به سود به شمار میاد. از جمله این ارزها که اولین ارز این بازاره و در این مدت کوتاه سودهای زیادی به سرمایه گذارانش داده، ارز دیجیتال بیت کوین هستش. با توجه به تازه بودن این بازار و کم بودن اطلاعات کاربران، سوالات زیادی در این خصوص وجود داره و افراد دنبال پاسخ سوالات متنوع خود هستن. 

از سوالاتی که بیشتر ذهن افراد رو درگیر کرده اینه که آیا خرید ارز دیجیتال خوبه یا نه؟ آیا سرمایه گذاری روی بیت کوین که از معروف ترین و محبوب ترین کریپتوکارنسی هاست میتونه سودآور باشه؟ و اگه سودآوره بهترین زمان برای خرید و فروش Bitcoin چه زمانیست؟ چرا این زمان ها برای خرید و فروش بیت کوین می تونه مناسب باشه؟

اگه شما هم به این بازار علاقمندین و چنین سوالاتی دارین تا اطلاعات خودتون در مورد خرید بیت کوین رو تکمیل کنین این مقاله رو از صرافی اینانس دنبال کنین چون این مطلب برای شما نوشته شده:

بهترین زمان برای خرید و فروش بیت کوین 

بهترین زمان برای خرید و فروش بیت کوین

پیش از ورود به بازارهای مالی داشتن دانش و آگاهی در مورد حوزه مورد نظر و اصول سرمایه گذاری از ارکان مهم موفقیت هستش. در واقع هر اشتباه در بازارهای مالی می تونه باعث نابودی قسمتی از سرمایه ای که افراد برای کسب اون زحمت زیادی کشیدن بشه. بنابراین نباید بدون کسب آگاهی هیچ گونه سرمایه گذاری انجام بشه. 

بیت ‌کوین نخستین و موفق ترین ارز دیجیتال در دنیاست و علاوه بر این که بیت کوین، تکنولوژی بلاکچین رو به دنیا معرفی کرد، یک آزادی اجتماعی و اقتصادی رو هم ایجاد کرد. پیش از شروع بحث بهترین زمان برای خرید و فروش BTC چه زمانیست؟ باید به این نکته هم توجه داشت که بیت کوین یک دارایی بسیار پرریسک و در عین حال سودآور هستش. نوسانات قیمت اون بالاست و حتی با تجربه ‌ترین سرمایه ‌گذاران این حوزه هم با احتیاط معاملات رو انجام میدن. بیت کوین یک شرکت یا سهام نیست، یک ارز دیجیتاله و به عنوان یک ارز، ابتدایی‌ ترین نوع سرمایه ‌گذاری در اون، خریدش هستش. درک بهتر از زمان خرید بیت کوین می تونه به کاربر کمک کنه تا استراتژی سرمایه‌ گذاری خودشو به سطحی بالاتر ارتقاء بده. اما بهترین زمان برای خرید و فروش بیت کوین چه زمانیست؟

برای خرید اولین کریپتوکارنسی، بیت کوین و البته فروش اون استراتژی های مختلفی در بازار ارز دیجیتال وجود داره. اصلی ترین نکته ای که باید در نظر داشت اینه که یک سبک سرمایه ‌گذاری خاص برای همه مناسب نیست. وقتی که صحبت از سرمایه ‌گذاری در بیت کوین میشه، چند استراتژی متداول برای دنبال کردن وجود داره ولی در نهایت این کاربر هستش که مشخص میکنه چه استراتژی برای اون مفیده. یافتن تعادلی مناسب، بازده سرمایه گذاری تریدر رو افزایش و سطح استرس اونو در زمان اصلاح بازار کم می کنه. در ادامه مطلب به بررسی بعضی از این استراتژی ها می پردازیم؛ البته بهتون توصیه می کنیم مقاله بهترین روش برای خرید بیت کوین رو هم حتما مطالعه کنین تا اطلاعات خوبی در این زمینه داشته باشین.

استراتژی خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالا

استراتژی خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالا

از موارد مهمی که در بازار ارز دیجیتال و البته سایر بازارهای مالی باعث موفقیت یک تریدر میشه، انتخاب زمان مناسب ورود به بازار و خروج از اون هستش. پایین بخر و بالا بفروش مفهوم تازه ای نیست و به گوش اکثر افراد جمله ی آشنایست. بر این اساس زمانی که قیمت پایین هست، اقدام به خرید و در زمان رشد قیمت اقدام به فروش اون میشه. با وجود صحیح بودن این استراتژی، همیشه معامله ارز دیجیتال به این سادگی نیستش و ریسک از بین رفتن دارایی در این مدل بسیار بالا ست و باید با دقت عمل کرد. بسیار مهمه که چه زمانی بیت کوین خریداری میشه و چه زمانی به فروش میرسه. 

به گفته ی پل گتی یکی از سرمایه ‌داران نفتی جهان، وقتی همه در حال فروشن، شما خریدار باش و تا زمانی که همه شروع می ‌کنن به خرید، دارایی رو نگه دارین. زمانی که قیمت سقوط می ‌کن در واقع مناسب ترین زمان برای خرید هستش. خوب از کجا بفهمیم قیمت به پایین ‌ترین میزانش رسیده؟ احتمالا هیچ وقت! بهترین راهکار اینه که: اگه مدتی ست که قیمت در حال افته، بهتره به صورت پله ای برای خرید اقدام کرد (خرید پلکانی). به این عمل در اصطلاح کم کردن میانگین گفته میشه. این تکنیک تا وقتی که تصمیم می‌ گیرین دارایی‌ خودتونو نقد کنین جواب میده.

بی ‌ثباتی جهانی در زمینه های مختلف هم می تونه موجب افزایش و کاهش های بسیار شدید و ناگهانی قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بشه که قطعا این زمان یکی از بهترین فرصت ها برای ورود به این بازار هستش. همیشه باید برای رسیدن به بهترین زمان خرید ارز دیجیتال حواسمون به اتفاقات جهان باشه.

استراتژی کوتاه مدت: معاملات روزانه و لحظه ای بیت کوین

معاملات روزانه و لحظه ای بیت کوین

محبوب ‌ترین مدل معاملاتی در میان تریدرهای بازار بیت کوین، استراتژی معاملات روزانه و لحظه ای بیت کوین هستش. در معاملات روزانه، تریدرها رویکرد فعال ‌تری در پیش دارن. معامله‌ گران روزانه به جای نگهداری طولانی ‌مدت بیت ‌کوین، مطابق با درک خود از بازار، سعی می کنن با نوسان ‌گیری که به معنای خرید بیت کوین در قیمت پایین و فروش بیت کوین در قیمت بالاتره، سود به دست بیارن.

یکی از سریع ‌ترین راه ‌های سوددهی در بازارهای مالی خصوصاً بازار رمزارزها نوسان‌گیری روزانه یا خرید و فروش فوری هستش. موفقیت در این استراتژی نیازمند کسب دانش متوسط در زمینه ی تحلیل تکنیکال و تحلیل روی نمودارهای قیمتی ست. از جمله چالش‌ های این مدل معاملاتی، استفاده صحیح از ابزارهای تحلیل تکنیکال و همچنین توانایی کار با انواع چارت‌ های تحلیلی هستش. معاملات روزانه نیازمند سرمایه در گردش متوسط داره، در واقع هر چه سرمایه تریدر بیشتر باشه، سود بیشتری هم به دست میاره.

تریدرها روزانه می تونن در زمان وجود نوسانات بالا، به سود برسن. در واقع یک معامله ‌گر روزانه ی باهوش میدونه که چطور می تونه حتی زمانی که بازار سقوط می‌ کنه، سود به دست بیاره. این استراتژی معاملاتی نیازمند اینه که معامله گر در ابتدای افت قیمت بازار اقدام به فروش بیت کوین کنه و در ادامه وقتی که نزول بازار به اتمام می رسه و در اصطلاح بازار به کف احتمالی رسیده، این بار با قیمت پایین تر به خرید بیت کوین داشته باشه که کسب بیت‌ کوین بیشتر نتیجه ی این معاملات هستش.

البته باید توجه داشت که میزان ریسک معاملاتی در این روش بسیار بالاست، چرا که معاملات روزانه همواره به سمت نوسانات مثبت در حرکت نیستن و حتی ممکنه در یک روز کل روند حرکتی بازار بیت کوین منفی باشه. 

استراتژی میان مدت: سرمایه گذاری میان مدت در بازار

سرمایه گذاری میان مدت در بازار

سرمایه‌ گذارانی که به دنبال ریسک پایین‌ تری هستن، می تونن از سرمایه‌ گذاری میان مدت استفاده کنن. به این معنی که پس از تحلیل ‌های مختلف و محاسبه مقدار رشد و ریزش، نسبت به فروش بیت کوین پس از دوره ‌های شش ماهه یا حتی یکساله اقدام کنن.
با وجود اینکه این روش ریسک کمتری داره و امکان از بین رفتن سرمایه و متضرر شدن در این بازار به حداقل خودش میرسه، اما از طرف دیگه ممکنه سود زیادی هم نصیب تریدر نکنه. این روش نیازمند درک دقیق و کامل‌ تری از روش‌ های تحلیلی برای کریپتوکارنسی هاست.

استراتژی بلند مدت: HODL

استراتژی بلند مدت: HODL

این روش جزء مطمئن‌ ترین و کم ریسک ‌ترین مدل‌ های معاملاتی در بازار کریپتوکارنسی هستش. جامعه کاربران بیت کوین که بر نگهداری اون معتقدن، جامعه ی قوی هستن. این کاربران که با نام HODLER شناخته میشن،  افرادی هستن که معتقدن فروش بیت ‌کوین کاریست اشتباه و از اونجایی که قیمت در آینده رشد بسیار زیادی خواد داشت، درست ترین کار نگهداری بلند مدت اون هستش. 

سرمایه گذاری بلند مدت (HODL) بیشتر مناسب افرادیست که به سرمایشون نیاز فوری ندارن و می تونن مبلغی رو برای سرمایه ‌گذاری کنار بذارن. سرمایه ‌گذاران در این روش، بیت کوین رو خریداری و تا مدت زمانی که مشخص کردن (مدت زمان طولانی؛ برای مثال 4 سال)، اقدام به فروش نمی کنن. اون ها معتقدن که ارزش و قیمت بیت ‌کوین همواره شاهد افزایش در طولانی مدت خواهد بود.

اگه تاریخچه قیمت بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم، متوجه می شیم که هر کس از اواسط سال 2017 این استراتژی رو دنبال کرده، سود بسیار خوبی رو تا به امروز کسب کرده. نکته ی جالب توجه اینه که روند صعودی بیت کوین در بلند مدت هم همچنان بر قوه خودش باقی مونده.
با توجه به روش های گفته شده بهترین استراتژی سرمایه گذاری در واقع ترکیب روش‌ های فوق و ایجاد یک استراتژی ترکیبی و‌ چندگانه هستش. نکته بسیار مهمی که اشاره به اون خالی از لطف نیست، اینه که نباید صد در صد سرمایه خودمونو به فروش برسونیم. طبق پیشنهاد تریدرهای حرفه ‌ای‌، مقدار فروش هر دارایی از جمله بیت کوین همواره باید بین 15 تا 20 درصد از کل سرمایه در اون بازار باشه.

استراتژی سرمایه گذاری مرحله ای DCA

استراتژی سرمایه گذاری مرحله ای DCA

به احتمال قوی ضرب ‌المثل رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود، به گوشتون خورده. از جمله کم استرس ‌ترین روش ‌های سرمایه‌ گذاری، خرید و فروش مرحله ‌ای هستش. برای مثال، بسته به میزان درآمد، تریدر می تونه به صورت هفتگی یا ماهانه مقدار کمی بیت کوین و یا سایر رمزارزها رو خریداری کنه و فارغ از تغییرات قیمت و نوسانات بیت‌ کوین و رمزارزهای دیگه، به ‌طور منظمی برنامه خریدشو حفظ میکنه. این روش باعث میشه که در بلند مدت ضرر کمتری در دنیای رمزارزها به تریدر تحمیل بشه و اگه قصد هودلینگ یا نگهداری ( hodling) داشته باشه، همه ‌چیز به نفع اون تموم میشه. ما همه انسان هستیم و در معاملات دچار ترس یا حرص می شیم. مهم ‌ترین ویژگی استراتژی DCA اینه که از تعصبات و خطاهای تریدینگ (TRADING) ما رو دور نگه میداره.

در ادامه، سه شاخصی رو معرفی می‌کنیم که سرمایه‌ گذاران می تونن از اونها برای تشخیص بهترین زمان ورود به بازار قبل از رالی بعدی، استفاده کنن.

شاخص های تشخیص بهترین زمان ورود به بازار بیت کوین

قبل از اینکه به این بخش از مقاله ی بهترین زمان برای خرید و فروش بیت کوین چه زمانیست؟ بپردازیم، چند نکته رو در مورد خرید و فروش بیت کوین بیان می کنیم. اولین نکته اینه که میزان سرمایه‌ ای که وارد بازار بیت کوین می کنین، نباید تمام سرمایتون باشه. باید به گونه ‌ای سرمایه‌ گذاری کرد که در صورت از دست رفتن سرمایه، زندگی با مشکل رو به رو نشه.

دومین نکته اینه که برای سرمایه ‌گذاری در بازار ارز دیجیتال، بهتره بیت کوین یکی از اولویت‌ های اصلی باشه. بیش از 60 درصد حجم بازار رمزارزها به بیت کوین اختصاص داره و اتریوم، ریپل و تتر در رتبه ‌های بعدی قرار دارن و آخرین نکته، سبد سرمایه تونو متنوع انتخاب کنین و چند رمزارز اصلی و مهم رو در سبدتون داشته باشین. در ادامه شاخص هایی که با توجه به اون ها می تونیم فرصت های خوب ورود به بازار رو تشخیص بدیم، بیان شده با ما همراه باشین:

شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع

به گزارش سایت کوین تلگراف، شاخص ترس و طمع رمزارزها، معیار شناخته‌ شده ‌ای هستش که برای ارزیابی احساسات در بازار مورد استفاده قرار می گیره. بیشتر سرمایه‌گذاران از این شاخص برای پیش ‌بینی روند بازار در کوتاه ‌مدت بهره می برن. به گزارش شرکت اطلاعاتی Jarvis Labs، یکی از بزرگترین عواملی که می تونه به افزایش این شاخص کمک کنه، افزایش قیمت هستش. این شرکت با انجام تحقیقاتی به این نتیجه رسید که سطوح 10 و کمتر از اون، زمان خرید و انباشت و سطوح 35، 50 و 65، زمان مناسبی برای فروش هستن.

انباشت توسط نهنگ‌ ها

انباشت توسط نهنگ‌ ها

بررسی ذخایر کیف پول‌ نهنگ‌ های بیت‌ کوین، با موجودی 10 هزار بیت کوین یا بیشتر، شاخص دیگه ایست که با استفاده از اون، میشه فرصت ‌های خرید مناسب بیت کوین رو تشخیص داد. بررسی این شاخص در سه ماه گذشته، نشون میده در حالی که بیشتر کاربران بازار به دلیل ترس شدید در حال فروش بودن، تعداد کیف پول‌ هایی که حداقل 10 هزار بیت کوین دارن، در حال افزایش بوده. این کیف پول‌ ها در حال حاضر به بالاترین سطح خود از فوریه سال 2021 رسیدن.
در حالی که بسیاری از تحلیلگران حوزه کریپتوکارنسی، کاهش بیش از 30 درصدی قیمت بیت کوین رو پیش ‌بینی می‌کنن، نهنگ ‌ها همچنان موضع مثبت خودشونو حفظ کردن.

هزینه تولید و استخراج بیت کوین

هزینه تولید و استخراج بیت کوین

شاخص دیگه ای که می تونه به تشخیص زمان مناسب ورود به بازار بیت کوین کمک کنه، میانگین هزینه استخراج بیت کوین یا مقدار پولی هستش که استخراج یک بیت کوین برای ماینر هزینه داره. برخی از معامله‌ گران زمانی اقدام به خرید می‌کنن که قیمت بیت کوین به کمتر از هزینه تولید خودش میرسه.

بررسی‌ ها نشون میده زمانی که در گذشته قیمت بازار بیت کوین کمتر از میانگین هزینه ماینینگ اون بوده، این ارز دیجیتال تمایل داشته که قیمت خودشو در محدوده 10 درصد هزینه استخراج حفظ کنه و به طور کلی تونسته بود در عرض چند ماه، یک رشد قیمتی داشته باشه.

بهترین زمان برای خرید بیت کوین از نظر اقتصاددانان

اقتصاددانان از دانشگاه ییل روش پیش بینی قیمت BTC رو بر اساس رفتار گذشته کریپتوکارنسی ارائه دادن. داده های قیمت BTC  رو دو نفر از اقتصاددانان به نام‌ های Yukun Liu و Aleh Tsyvinski تجزیه و تحلیل کردن تا بفهمن برای تعیین قیمت آینده BTC کدام یک از شاخص ها رو میشه استفاده کرد.

یافته های اونها، که در دفتر ملی تحقیقات اقتصادی هم منتشر شده، نشون میده که تمام ارزهای رمزپایه نظیر بیت کوین از نظر عوامل مؤثر بر حرکت بازار اونها، کاملاً با سهام، ارز و کالاهای دیگه متفاوت هستش. بر اساس این یافته ها بازده ارز های رمز پایه مانند بیت کوین توسط عواملی که ویژه بازارهای رمزنگاری شده هستن، قابل پیش بینی ست.

بهترین زمان برای فروش بیت کوین چه زمانیست؟

بهترین زمان برای فروش بیت کوین رو از دو لحاظ بررسی می کنیم. اولین نکته تعیین حد ضرره. بازار بیت کوین و سایر رمزارزها همواره روند صعودی نداره و ممکنه بر خلاف تمام اهداف و تحلیل ‌های تریدر حرکت کنه. اقدام به فروش در چنین شرایطی هر چند ممکنه تلخ به نظر برسه اما قطعاً مانع از دست رفتن تمام سرمایه تریدر خواهد بود.

مشخص کردن حد ضرر باعث میشه به محض ریزش قیمت بیت کوین و رسیدن به ضرر مشخص شده، اقدام به فروش بیت کوین بشه. در اصل ضرر کردن مقطعی نسبت به از دست دادن کل دارایی‌ هایی که با زحمت و تلاش بدست اومدن، بهتر و منطقی ‌تره. 

دومین نکته که توجه به اون میتونه بهترین زمان برای فروش بیت کوین رو مشخص کنه، هدف گذاری در بازار هستش. سرمایه‌ گذاران حرفه ‌ای برای معاملاتشون هدف خاصی رو در نظر می گیرن و به این هدف پایبندن. لازمه این نکته در بازار بیت کوین هم رعایت بشه. تریدر باید زمان رسیدن به هدف (حد سود و زیان)، اقدام به فروش بیت کوین کنه و از طمع و تردید دور بمونه. 

هدف‌ گذاری در بازار ارز دیجیتال نکته کلیدی در کسب درآمد و جلوگیری از ضررهای احتمالی هستش. پایبند بودن به هدف‌ های از قبل تعیین شده هم از نکات مهمی هستش که رعایت اون چالش برانگیزه. ممکنه روند صعود و یا ریزش بیت کوین بیشتر از مقدار هدف ‌گذاری شده باشه و اهداف تعیین شده اشتباه به نظر برسن. اما سرمایه ‌گذاران موفق همواره طبق استراتژی و اهداف از قبل تعیین شده ی خودشون اقدام به معامله می‌کنن.

نتیجه گیری و کلام آخر

در این مقاله با عنوان بهترین زمان برای خرید و فروش بیت کوین چه زمانیست؟ به بررسی استراتژی های خرید و فروش بیت کوین پرداخته شد و در ادامه شاخص هایی که توجه به اون در تشخیص زمان خرید بیت کوین میتونه کمک کننده باشه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

بررسی دقیق چرخه ‌ها و گردش بازار ارز دیجیتال یکی از راه های رسیدن به بهترین زمان برای خرید و فروش بیت کوین هستش. پیش بینی دقیق میزان کاهش یا افزایش قیمت بیت کوین تقریبا امکان پذیر نیست و دلیلش هم اینه که بازار کریپتو همچنان پذیرای نوسان بسیار زیادی هستش، ولی قطعا بررسی و رصد چرخه های قیمتی و لوپ های ایجاد شده توسط بیت کوین در سال هایی که گذشته می تونه اطلاعات بسیار مفیدی رو در خصوص رفتارهای قیمتی آینده این رمزارز بزرگ به تریدر بده.

با تمام موارد ذکر شده توصیه اکثر سرمایه‌ گذاران و تریدرهای حرفه‌ ای در بازار بیت کوین، استفاده از تمامی ابزارهای موجود در کنار هم هستش که می تونه ضامن موفقیت سرمایه گذار در این بازار و تعیین زمان مناسب برای خرید و فروش بیت کوین باشه. دوری از رفتارهای هیجانی بازار و پایبند بودن به تحلیل‌ ها و استراتژی ‌های از قبل تعیین شده، نقش مهمی در موفقیت سرمایه‌ گذاران و تریدرهای بازار ارز دیجیتال ایفا می کنه. موفق و پرسود باشید.


نظرات کاربران در مورد بهترین زمان برای خرید و فروش بیت کوین چه زمانیست؟
سوال امنیتی :6+76 = ?