شکایت گری اسکیل از کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا

1401/04/09
شکایت گری اسکیل از کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا

یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری بیت کوین و ارزهای دیجیتال، صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل مستقر در ایالات متحده، پس از رد درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC برای تبدیل بیت کوین تراست گری اسکیل به ETF بیت کوین اسپات، شکایتی علیه این کمیسیون ثبت کرده است.

براساس اظهارات گری اسکیل، اقدامات خودسرانه و دمدمی مزاجانه SEC و رفتار تبعیض آمیز با صادرکنندگان دلیل اصلی ثبت این شکایت بوده است.

11500 نهاد، از جمله سرمایه گذاران و انجمن های تجاری که در 28 ژوئن نامه هایی از طرف گری اسکیل در حمایت از ETF بیت کوین اسپات به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارسال کرده اند، از این اقدام صندوق سرمایه بیت کوین گری اسکیل حمایت نموده اند.

به گفته سرمایه گذاران، ناظر بازار، کمیسیون بورس و اوراق بهادار در رفتار با نهاد های سرمایه گذاری بیت کوین یکسان عمل نکرده است، کمیسیون بورس و اوراق بهادار پیش از این چندین ETF آتی بیت کوین را تایید کرده است.

در همین حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده همچنان ادعا می‌کند که تبدیل بیت کوین تراست گری اسکیل به ETF بیت کوین اسپات از سرمایه‌ گذاران و منافع عمومی محافظت نمی ‌کند.

بیت کوین تراست گری اسکیل، GBTC اکنون 12.9 میلیارد دلار بیت کوین دارد. براساس داده های گری اسکیل، از 29 ژوئن، سهام GBTC با تقریباً 30 درصد تخفیف نسبت به ارزش خالص دارایی معامله می ‌شود. براساس اظهارات گری اسکیل، تبدیل بیت کوین تراست گری اسکیل به ETF بیت کوین اسپات بهترین گزینه برای سرمایه گذاران است.

اولین ETF بیت کوین تایید شده توسط SEC

ETF بیت کوین یک صندوق قابل معامله در مبادلات است که از بیت کوین یا دارایی های مرتبط با بیت کوین تشکیل شده که در یک صرافی سنتی به جای صرافی ارزهای دیجیتال معامله می شوند. از نظر تئوری، بیت کوین توسط شرکت خریداری می‌ شود و با تبدیل به اوراق بهادار، در بورس معامله می ‌شود.

ProShares Bitcoin Strategy ETF (BITO) اولین ETF بیت کوین تایید شده برای تجارت در بازارهای ایالات متحده است. پس از آغاز به کار در اکتبر 2021، BITO به یکی از پرمعامله ترین ETF ها در تاریخ بازار تبدیل شد و در عرض چند روز حدود 1 میلیارد دلار سرمایه جذب کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار تا امروز تمام درخواست ‌های ارائه مجوز به ETFهای معاملات اسپات بیت کوین را رد کرده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد شکایت گری اسکیل از کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا
سوال امنیتی :6+90 = ?