آینده بلاک چین چگونه است؟ (بررسی آینده و کاربردهای بلاکچین)

1402/04/17


آینده بلاک چین چگونه است؟ (بررسی آینده و کاربردهای بلاکچین)، از آینده بلاکچین چی میدونیم و چه مزایایی رو داره؟ بلاکچین، دیتا بیس یا فناوری نوین که تو تمام زمینه های علمی، فرهنگی، هنری، بهداشتی، نجوم، اختر شناسی و ... امکان ثبت اطلاعات رو بصورت دائمی فراهم کرده. این فناوری ارز دیجیتال جدید در ابتدا مختص ارزهای دیجیتال رمز نگاری شده بود ولی بعدها براساس قابلیت ها و کاربردهاش تونست تو تمام جنبه های علمی مختلف نفوذ کنه.

غیر متمرکز کردن دنیای هنر، موسیقی، بانکداری، مراقبت‌های بهداشتی و فراتر از آن زمان بر هستش و این فن‌آوری تنها در مراحل ابتدایی خودشه. تاثیر و توسعه اون تو آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

بلاک‌چین بستر بسیار امنی فراهم کرده که میتونه برای رأی‌گیری و نظرسنجی‌ها استفاده بشه. از جمله ویژگی‌های بلاک‌چین میشه به امنیت بالا، شفافیت، غیرقابل ردیابی بودن، سرعت بالا، بهینه بودن، مقیاس‌پذیر و به صرفه بودن اون اشاره کرد که به همین دلیل نیز می‌تواند تغییرات اساسی در کسب‌و‌کار و زندگی ما ایجاد کند. با ما همراه باشید تا بیشتر با این موضوها آشنا بشین. در ادامه مقاله آینده بلاک چین چگونه است؟ با ما باشین تا بیشتر با آینده بلاکچین آشنایی پیدا کنین.

آینده بلاکچین چگونه است؟

بلاک چین چیست؟

بلاک چین یک فناوری نوینه که امکان ثبت اطلاعات به صورت دائمی و بدون تغییر رو فراهم میکنه.

این فناوری یه نوع دیتابیس/ پایگاه داده هستش که روی تمام کامپیوترهایی که به شبکه متصل میشن، توزیع میشه و مختص یک یا چند سرور خاص نیستش. به خاطر رمزنگاری بودن داده ها و ثبت  اونها تو همه کامپیوترهای شبکه، سوابق ثبت‌شده اونها  قابل حذف/ هک شدن نیستش.

در اصل بلاکچین Blockchain سیستمی برای ثبت و ضبط داده‌ها هستش. این داده‌ها می‌تونن برای نمونه تراکنش‌های بانکی، اسناد مالکیت، قراردادها، پیام‌های شخصی و سایراطلاعات باشن. ویژگی خوب بلاکچین اینه که داده‌ها بی نیاز به مدیر و صاحب ‌اختیار مرکزی هستن و نمیشه با تخریب یک نقطه مرکزی داده‌های ذخیره ‌شده را نابود کرد. 

اولین استفاده از فناوری بلاکچین در تراکنش‌های ارزی بیت‌کوین بود که باعث ایجاد سایر رمز ارزها و دیتا بیس ها شد. پیشنهاد میکنیم مقاله بلاک در بلاک چین چیست رو هم مطالعه کنین.

بلاک چین چیست؟

آشنایی با تاریخچه بلاکچین

در مارس 2010،  ارزش بیت کوین کمتر از یک پنی بود. کمتر از یک دهه بعد، هر بیت کوین تقریباً 20,000 دلار ارزش پیدا کرد و سرمایه گذاران اولیه بیت کوین  همشون لامبورگینی می روندن. هیجان پیرامون بیت کوین همیشه با شماست.

مهارت های بلاک چین با افزایش 2,000 درصدی از سال 2,017 تا 2,020 به یکی از مهارت های مورد تقاضا در کل دنیا تبدیل شد.

همچنین جا داره به این موضوع هم اشاره کنیم که در مجموع چهار تا بلاک چین وجود دارن. دو نوع اصلی و دو نوع فرعی از بلاک چین‌ها وجود داره. بلاک چین عمومی، بلاک چین خصوصی، بلاک چین اشتراکی و بلاک چین ترکیبی چهار مدل مختلف از انواع بلاک چین ها هستن.

شبکه بلاک چین از چندین لایه تشکیل شده که شامل موارد زیر می‌شه:

  • زیرساخت(سخت‌افزار، نودها)
  • شبکه‌سازی(کشف نودها، تکثیر اطلاعات و اعتبارسنجی)
  • اجماع (با کمک اثبات کار POW یا گواه بر سهام POS)
  • داده (بلاک‌ها و تراکنش‌ها)
  • لایه کاربرد (قرارداد هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز)

بلاک چین همه اطلاعاتشو تو بخشی به نام دفتر کل(Ledger) سیستم ذخیره می‌کنه. در شبکه‌ بلاک چین هر اطلاعاتی که مبادله میشه رو تراکنش نام‌گذاری میکنن. قبلاً بلاک چین فقط برای معامله‌ ارز دیجیتال به کار می‌رفت؛ اما حالا میشه انواع مختلف داده رو در بستر شبکه مبتنی بر بلاک چین مبادله کرد.

به عبارت دیگر بلاکچین به‌عنوان یک دفتر کل غیر متمرکز و توزیع شده منشأ یک دارایی دیجیتال رو به‌ گونه ای ثبت میکنه که امکان تغییر یا تقلب تو اونها وجود نداره و هیچ‌کس نمی تونه اونها رو ویرایش/کنترل کنه. اگر بخواهیم بطور شفاف‌تر اون رو به چیزی تشبیه کنیم باید بگیم وقتی یک سندی را ایجاد و آن را با یک گروه به اشتراک میذاریم اون سند بین همه توزیع میشه بنابراین امکان تغییر یا نابودی توسط هیچ فردی وجود نداره زیرا دیگران یک نسخه از اون رو دارن.

شبکه بلاک چین

فناوری بلاکچین در گستره وسیعی از کاربردهای مالی و غیر مالی مثل صنعت، بیمه، پزشکی، بورس و اوراق بها دار قابل استفاده هستش. اینترنت اشیا توزیع شده، زیرساخت امنیتی بدون کلید، دفاتر اسناد رسمی، ذخیره‌ سازی توزیع شده و سیستم‌های آموزشی نمونه هایی از کاربردهای این فناوری جدید هستن. 

کاربردها و آینده بلاکچین

- پول دیجیتال(Digital Currency)

- قرارداد هوشمند(Smart Contracts)

- ثبت و نگهداری سوابق(Record Keeping)

- اینترنت اشیا(Internet of things)

رشد کسب ‌و کارهای بلاکچین در سال‌های آینده چگونه است؟

همانطور که وقتی اولین بار اینترنت بوجود اومد هیچکس نمی دونست که یه روزی تمام دنیا محتاج اینترنت میشن و بدون اون تقریبا زندگی غیر ممکن خواهد بود. استفاده از اینترنت چقدر کارها را آسان میکنه، چقدر اشتغال زایی کرده و چه مزایای بی شماری دارده. امروز هم بلاک چین با همین مفهوم وارد اذهان عمومی شده. 

شاید تا چند سال آینده، بلاک‌چین رایج نشه اما مسلماً توجه زیادی رو به خودش جلب میکنه. همانگونه که با رشد تدریجی اینترنت با گذشت زمان، شاهد پیدایش پلتفرم ها و برنامه های جدیدی شدیم. قطعا با به روی کار آمدن بلاکچین ها با برنامه های غیرمتمرکز کاملا جدید با توانایی های زیاد مواجه خواهیم بود.

احتمالاً این موضوع هم وجود داره که شرکت های کوچک کنونی به شرکت های بزرگ تبدیل بشن و حتی پس از ده سال نیز کاربردهای ارزشمندی برای بلاک‌چین های عمومی ارائه نشه و یا پیاده سازی بلاک‌چین های عمومی مشکل باشه. 

کشورهای مختلف بر اساس سیاست خودشان پس از گذشت تنها ده سال هنوز تمایلی به شفاف کردن امور نخواهند داشت.

این امکان وجود داره که تا سالیان سال هم  به ندرت شرکتهایی باشن که بخوان برای انجام تراکنش ها، حفظ و نگهداری سوابق خودشون به شبکه بلاک‌چین مراجعه کنن. 

یکی از مزایای بلاک چین این است که بلاکچین ها برای استارت آپ ها عرصه جدیدی برای اکتشاف می‌باشن زیرا استارت آپ های بسیار زیادی با استفاده از توسعه بلاک چین به وجود خواهند اومد. مزیت این استارت آپ ها اینه که بر خلاف کسب و کارهای شناخته شده، مجبور نیستن از روش های قدیمی صرف نظر کنن.

رشد کسب ‌و کارهای بلاکچین در سال‌های آینده

امید است تا ده سال آینده بلاک چین  به محبوبیت بیشتری دست پیدا کنه و طرفداران زیادی را شیفته خودش کنه اما بدون شک تا اون روز به فناوری بالغ تری نیاز داره. نوآوری های زیادی در این حوزه خواهد بود و استارت آپ ها باعث عمیق تر شدن این فناوری ها خواهند شد.

اگر شما نیز کار آفرینی هستین که قصد ورود به دنیای بلاک‌چین رو دارین، الان بهترین زمان برای سرمایه گذاری و جذب  توسعه دهندگان بلاک چین هستش. شاید در آینده ای نزدیک یک شرکت بلاک‌چین تازه تاسیس به یک شرکت بزرگ مثل آمازون، دیجی کالایا گوگل تبدیل بشه.

چرا آینده همه مشاغل با بلاک چین گره خورده است؟

در مورد آینده فناوری بلاک چین پنج پیش بینی مختلف انجام گرفته است خالی از لطف نیست اینجا در موردشون صحبت کنیم.

• توزیع داده های دولتی

دولت ها احتمالاً شروع به اجرای سیستم های فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) خواهند کرد. این سیستم ها جایگزین سیستم های سنتی مبتنی بر کاغذ خواهند شد.

تغییر رویه از سیستم های سنتی به سیستم های داده دیجیتال مدتی هستش که ادامه داره، اما DLT مزایای بیشتری داره. اعتماد، شفافیت و امنیت بیشترداده ها از طریق ویژگی های رمزگذاری شده رو فراهم می کنه.

چرا آینده همه مشاغل با بلاک چین گره خورده است؟

• شفافیت بیشتر بین صنایع

در آینده نزدیک، یک بلاک چین واحد خواهد بود که بین صنایع مختلف به اشتراک گذاشته میشه. اکه از یه سیستم واحد به جای چند تا سیستم استفاده بشه کار کردن برا همه آسونتر میشه و شفافیت بیشتری را همراه با امنیت ذاتی بلاک چین فراهم میکنه.

• ارز دیجیتال صادر شده توسط دولت ها

احتمالاً دولت های مختلف تصمیم به تغییر ارز فیات به ارز دیجیتال داشته باشن. ارز دیجیتال آسونتر ردیابی میشه، زمان تسویه اش کمتره و درکل کارآمدتر هستش.

ارز دیجیتال رو هم مثل ارز فیات میشه توسط دارایی های واقعی پشتیبانی کرد و قیمتشو از طریق کنترل های مختلف دستکاری کرد. به عنوان مثال، زیمبابوه شروع به استفاده از بیت کوین برای محافظت در برابر پول ملی خودش کرده و اونها در حال برنامه ریزی برای ایجاد ارز دیجیتال ملی خودشون هستن. 

• بلاک چین و هویت

سیستم های هویت در حال حاضر از جهات مختلفی ناقص هستن. اونها متخلخل هستن، در انزوا عمل می کنن و مستعد خطا هستن. سیستم های بلاک چین میتونن این مشکلات رو حل کنن و یک منبع واحد برای تأیید هویت و دارایی ها ارائه بدن. هویت بلاک چین همچنین می‌تونه نوعی حاکمیت شخصی رو ارائه بده که قبلاً نبودش.

طبق آمارسازمان جهانی، یک و نیم میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه ابزارلازم برای اثبات هویت خودشون رو دارن. یک پلت فرم بین المللی شناسایی بلاک چین که می تونه کارآیی بسیار ساده ای داشته باشه و خیلی هم ارزون باشه، به افراد محروم و بی بضاعت کمک کنه که بتونن خیلی راحت به اسناد قانونی و امتیازات ناشی از اون دسترسی داشته باشن. با شناسایی اطلاعات ذخیره شده در یک دفتر کل رمزگذاری شده Open Source، اطلاعات از اون چیزی که در دست برخی آژانس های جهان سوم مشکوک هست، ایمن تر خواهد بود.

• اقتصاد جهانی از طریق بلاک چین

با توجه به امکانات و تجهیزات پیشرفته دنیای مدرن امروزی، تجارت بین‌الملل فرآیندی ناکارآمد داشته و همپای تکنولوژی روزدنیا پیشرفت چندانی نداشته است. تجارت کُند، تجارت بین کشورها را مختل میکنه. تجارت بین المللی نیز مملو از تقلب، جعل، سیاست کثیف و خطا هستش.

با ورود ارز رمزنگاری شده در معاملات بسیاری از این مشکلات برطرف میشن. با متحد کردن روش‌های پرداخت، کاغذ بازی و مقررات از طریق یک سیستم بین‌المللی دیجیتال واحد، می‌شه بسیاری از تقلب‌ها و ناکارآمدی‌ها رو از بین برد. 

این موضوع باعث میشه تجارت بین المللی افزایش پیدا کنه و اعتماد بین ملت ها و دولت¬های مختلف تقویت بشه.

آینده بلاک چین چگونه جهان را متحول خواهد کرد!

فناوری بلاک چین درسال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته. بر اساس نظرسنجی توسعه جهانی بلاک چین در سال 2021 حدود76  درصد از مدیران گفتن که انتظار دارن دارایی‌های دیجیتال جایگزین ارزهای فیات بشن.

یعنی وقتش رسیده که یه تغییر کلی در نحوه پردازش تراکنش‌ها، مدیریت داده‌ها و ارائه خدمات انجام بشه. بر خلاف تصور کارشناسان دنیای دیجیتال متأسفانه، بلاک چین به طور گسترده  و صحیح شناخته نشده. ما اون رو به عنوان فناوری قدرت بخشیدن به ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین می شناسیم. اما این تنها کاربرد اون نیست؛ بلاک چین میتونه به اونها  و شرکتشون خیلی کمک کنه. با افزایش بلاک چین می تونین به امنیت داده ها و شفاف سازی اطلاعات خودتون کمک کنین.

آینده بلاک چین چگونه جهان را متحول خواهد کرد!

چقدرآینده بلاک چین امیدوارکننده به نظر می رسه؟

فنآوری بلاکچین قابلیت ها و امکانات زیادی داره با پیشرفت های زیادی که تو سال های اخیرانجام شده، کاربران رو به  استفاده از اینترنت غیر متمرکز ترغیب کرده. در دنیای بلاکچین اعتماد و شفافیت موضوع ها و داده ها اولین حرف برای جذب کاربران هستش.

ابتدایی ترین و ساده ترین کاربرد بلاکچین در رمز ارزهاست که نیاز به ثبت نام و احراز هویت داره. با استفاده از بلاکچین ها کارهای مدیریتی و احراز هویت به آسانی و با امنیت بسیار بالایی انجام می پذیره.

بدست آوردن اطلاعات آماری فقط با استفاده از یک کلمه عبوری و رمز عبور چند کاراکتری کارها را بسیارساده تر کرده و امکان سرقت از داده ها و هک شدن بسیار پایین رفته. 

یه موسسه ملی تحت عنوان موسسه ملی استانداردها و فناوری(NIST) به موضوع محافظت ازهویت دیجیتال و داده ها محافظت شده می پردازه.

این فناوری جدید با توجه به امکانات بسیار وسیعی که داره درتمام صنایع ورود کرده و عملکرد همه اونا رو تحت الشعاع خودش قرار داده. بلاکچین یک فرآیند هوشمندانه هستش که برای معاملات تجاری و نگهداری سوابق مالی تهیه شده. از بلاک چین میشه به عنوان راه کاری ارزون و سریع  برای بانک ها و مشاغل دیگه استفاده کرد.

آیا امروزه می توان از بلاک چین برای استفاده تجاری و دولتی استفاده است!

اعلام همکاری بانک ها با بلاکچین ها، بانکها منتظر چی هستن؟

بانکها و موسسات مالی عملکرد خودشون رو دراستفاده از فناوری بلاک چین اعلام کردن. صرفه جویی جزئی درهزینه ها به تنهایی می تونه مانع هزینه های بزرگی از پروژه ها بشه، با جمع بندی دقیق هزینه های بسیار ناچیزی که صرف جمع آوری و کسب اطلاعات میشه، شاید بشه میلیاردها دلار در سال صرفه جویی کرد. زمان تسویه ممکنه از چند روز به چند دقیقه کاهش پیدا کنه، نرخ سود سهام افزایش داشته باشه و مشتری هاشو راضی و خوشحال کنه. 

اعلام همکاری بانک ها با بلاکچین ها

آیا بلاک چین در زمینه تنظیم کننده ها نیز وارد عمل شده است؟

بنابه گفته آقای جری کومو، معاون فناوری بلاک چین IBM، کاربردهای بالقوه فنآوری بلاک چین بسیار گسترده تر از ارزهای دیجیتال است. IBM در بیش از 400 پروژه بلاک چین در زنجیره تامین، دولت، مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل، بیمه، مواد شیمیایی، نفت و غیره مشارکت داشته است.

براساس بیانات آقای جری کومو IBM سه مزیت کلیدی در مورد بلاکچین اعلام کرد. ایشان معتقدند که بلاک چین یک فناوری تحول‌آفرین است که می‌تواند نحوه تعامل کسب‌ وکارها و دولت را به‌طوراساسی تغییر دهد، بلاک چین باید برای تشویق به پذیرش گسترده، نوآوری و قابلیت همکاری باز باشد و بلاک چین برای تجارت و کسب و کار آماده هستش.

آقای فرانک یاناس، که به سمت معاون کمیسرسیاست‌گذاری و پاسخ گوی غذایی برای سازمان غذا و دارویی ایالات متحده انتخاب شده ، بااستقبال بی نظیر از فنآوری بلاکچین حضور اون تو تمام زمینه های علمی ، پژوهشی و تحقیقاتی سازمان غذا و دارو به عنوان یک دیتابیس کامل تایید میکنه.

بلاکچین

اگر روزی بلاک چین تخریب شود چه کسی مقصر است؟

American Banker می‌گوید: اگر بلاک چین جایگزین سیستم مالی فعلی شود، توسعه‌دهندگان می‌توانند با همان مسئولیت امانتداری بانک‌ها مواجه شوند. این سوال یک موضوع بحث برانگیز درصنعت بانکداری، امورمالی بانکها و بلاکچین هستش. برخی کارشناسان معتقدند که این موضوع  به اولویت بندی بین(وظیفه مراقبت) و(وظیفه وفاداری) مربوط میشه. اولی در مورد عدم آسیب رساندن هست، اما دومی در خصوص حفظ اهداف سوددهی به مشتریان و خدمت به بهترین شکل در خصوص منافع مشتری هستش.

نقش بلاک چین در کسب‌وکارها

بیشتر سرمایه‌گذاران، مصرف‌کنندگان واستفاده کنندگان رمزارزها با شنیدن واژه بلاک چین اولین چیزی که به ذهنشون میرسه، ارز دیجیتال بیت کوین هستش. درحالی که بیت کوین و بلاک چین پیوندی ناگسستنی باهم دارن.

بطور کاملاً ساده و خلاصه بخواهیم بگیم؛ بلاک چین مجموعه‌ای از سوابق توزیع شده هستش که به اصطلاح حسابدارها به‌عنوان دفتر کل از اون یاد میشه. هرشخصی،هرطرفی که بخواد از این دفتر کل برا معامله استفاده کنه، می‌تونه به اون دسترسی داشته باشه و تغییراتی رو تو اون ایجاد کنه که منجر به کپی‌های متعدد با چندین کاربر بشه.

نقش بلاک چین در کسب‌وکارها

با بالا رفتن قیمت بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده، شرکت¬های فنآوری بلاکچین ارزشمند تر شده و از محبوبیت زیادی بین کاربران خودشون برخوردار میشن. براساس یک گزارش تحقیقاتی که در نیمه دوم سال 2019 میلادی انجام گرفت بازار بلاکچین تو سرتاسر دنیا با رُشد بالای %68/03 همراه بوده و این یعنی چقدر مردم از بلاکچین ها راضی هستن. 

بانکها و شرکت ها مالی زیادی در زمینه بلاکچین ها سرمایه گذاری کردن. سه عامل اصلی که باعث میشه این موسسات مالی و بانکها در بلاکچین ها سرمایه گذاری کنن عبارت هست از:

- بهبود فرآیندهای معاملاتی

- کاهش میزان خطا

- حذف مراحل بیهوده و افزایش سرعت معاملات

امروزه نه تنها بانکها و موسسات مالی بزرگ، بلکه شرکتها و موسسات مالی کوچک نیز از قابلیت ها وتوانایی های بلاک چین ها آگاهی داشته و از این فنآوری ها استفاده میکنن.

فروشگاه های خرده فروشی مثل فروشگاه والمارت (Walmart) از تاریخ اکتبر2019 فروش محصولات خود را توسط فنآوری بلاکچین آغاز نموده.

زنجیره تامین میگو با پشتیبانی از فنآوری بلاکچین آغاز شد و توانست در مدت بسیار کوتاهی به کمک این فنآوری تمام کشاورزان خود را با محصولات قابل صدور به کشورهای خارجی آشنا کنه. فروشگاه والمارت تونست کیفیت محصولات خودشو تو حد کالای درجه یک(کالای قابل صادرات)ارتقا ببخشه. فروشگاه والمارت صادرات میگو را از کشورهندوستان به خرده فروشان مقیم در خارج از کشور انجام میده. 

ردیابی اطلاعات محصولات با فناوری بلاک چین، به  راحتی امکان پذیر هستش. ردیابی محصول با استفاده از فناوری بلاک چین باعث میشه، کاربر بتونه منشأ محصول و کل سفراون رو تا زمان رسیدن به دست مشتری ردیابی کنه. مشتری می‌تونه از بلاک چین و کدهای QR نیز وضعیت محصول خریداری شده خودشو مورد بررسی قرار بده.

تضمین کیفیت کالای خریداری شده یکی از زمینه‌هایی که بلاک چین درآن بسیارمفید واقع شده. تضمین کیفیت محصولات  با ارزش و مقرون به صرفه به مشتریان کالاها حس اعتماد رو میده و مشتری با خیال راحت از شمایی که محصولاتتون تضمین شده است خریداری میکنه. فناوری بلاک چین میتونه تو این مورد خیلی به کسب‌وکارها کمک کنه.

مدیریت زنجیره تأمین، بخش بسیار مهم و جدایی ناپذیر در هر نوع تجارت، کسب و کارو معامله هستش.

یک زنجیره تامین مطمئن و پویا این اطمینان را فراهم میکنه که کالای مورد نظر به موقع و درست سروقت به صورت سالم دست خریدار خواهد رسید. با ادغام فناوری بلاک چین و مدیریت زنجیره تأمین، انجام چنین کارهایی بسیارآسون میشه. بلاک چین یک بستر شفاف ارائه میکنه که تو اون هر نوع تبادل داده به ترتیب زمانی ذخیره میشه بنابراین ردیابی اطلاعات برای هر شخصی در سیستم آسون میشه. کل این سیستم با ادغام اینترنت اشیا و بلاک چین عمل می‌کنه.

فناوری بلاک چین

چرا شرکت‌ها ی خصوصی و دولتی به فناوری بلاک چین توجه دارند؟

مهمترین دلیلی که اکثر شرکت های خصوصی ودولتی از بلاکچین استفاده میکنن، اینه که میخوان با استفاده از تکنولوژی روز دنیا همیشه تو اوج باشن، از فنآوری روز دنیا استفاده کنن، نمی خوان از دنیای رقابت عقب بمونن و ارزش خودشون و مشتریاشون را حفظ کُنن. با استفاده از بلاکچین رسیدن به این اهداف میسرخواهد بود. چند تا از ویژگی های مهم استفاده از بلاکچین که میتونه به رُشد کسب و کارهای تجاری کُمک کنه در زیر لیست شدن:

- شفافیت                      - تمرکززدایی                

- قابلیت ردیابی              - تعامل نزدیک             

- تغییرناپذیری               - امنیت داده‌ها

پرداخت‌ها و تسویه‌حساب‌های مالی

یکی از مهمترین موارد استفاده از بلاکچین ها در کسب و کارها پرداخت ها و تسویه حساب های مالی است. انتقال پول و حواله های مالی بین مشتریان در نقاط  دور و نزدیک درسطح بین المللی انجام می گیرد. درگذشته این کار بصورت سنتی در بانک ها و تبدیل ارزها انجام می گرفت که ضمن وقت گیر بودن هزینه بر نیز بود. اما امروزه به لطف فنآوری بلاکچین ارتباط بین بانکها، کسب و کارها ارتباط بسیار تنگاتنگی است که ضمن صرفه جویی در هزینه ها، روند اجرای کارها را نیز بسیارساده کرده است.

با روی کاراومدن فنآوری بلاکچین تمام اطلاعات مربوط به معاملات تو دیتابیس ها ذخیره میشه و اصالت تمام معاملات بدون شک مورد تایید قرار می گیرن. این امر موجب افزایش معاملات شده، تو روند کسب و کارها هم بی تاثیر نیستش. کاربران هم بدون هیچ گونه نگرانی از بابت تقلبی بودن، معاملات خودشون رو انجام میدن.

نتیجه گیری:

در مقاله آینده بلاکچین چگونه است؟ به بلاکچین و موضوعات مرتبط با اون پرداختیم و موارد مختلفی رو با هم بررسی کردیم، امیدواریم با مطالعه این مقاله بتونیم ذهنیت شما رو نسبت به بلاکچین، آیندش، تاثیر اون رو مشاغل مختلف، رُشد بلاکچین و همکاری اون رو بابانکها و موسسات مالی  مشخص کنیم.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 


نظرات کاربران در مورد آینده بلاک چین چگونه است؟ (بررسی آینده و کاربردهای بلاکچین)
سوال امنیتی :9+86 = ?