نتایج کنفرانس دو روزه فدرال رزو؛ تقویت دلار آمریکا توسط استیبل کوین ها

1401/04/16
نتایج کنفرانس دو روزه فدرال رزو؛ تقویت دلار آمریکا توسط استیبل کوین ها

براساس نتایج نشست کنفرانس اخیر فدرال رزرو ایالات متحده، اکثر سرمایه گذاران نهادی کشور بر این باورند که ارز دیجیتال بانک مرکزی،CBDC تغییر چندانی در اکوسیستم ارز جهانی ایجاد نخواهد کرد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین اظهار داشتند که توسعه CBDC در خارج از ایالات متحده وضعیت دلار را تهدید نخواهد کرد، اما توسعه ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی می تواند نقش دلار در سطح جهانی را تغییر دهد، براساس اظهارات جمعی از کارشناسان، استیبل کوین ها حتی می توانند نقش دلار آمریکا را به عنوان ارز ذخیره غالب جهانی تقویت کنند.

این ارزیابی توسط متخصصان اقتصادی در کنفرانس دو روزه 16 و 17 ژوئن به میزبانی فدرال رزرو در خصوص نقش بین ‌المللی دلار آمریکا جمع ‌آوری و توسط فدرال رزرو در 6 جولای منتشر شده است. این کنفرانس با هدف همفکری با سیاست ‌گذاران، محققان و کارشناسان در خصوص تقویت ارزش دلار و عوامل احتمالی تغییرات سلطه دلار آمریکا از جمله فن آوری های جدید و سیستم های پرداخت برگزار شده است.

توسعه ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی، CBDCs

براساس اظهارات کارشناسان؛ عواملی مانند ثبات بازار و سیاست، برای ارزهای ذخیره غالب مانند دلار آمریکا بسیار مهم تر از توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی، CBDC می باشند. توسعه CBDC توسط سایر کشورها نیز توسط کارشناسان بررسی و تایید شد تا بدین طریق تمرکز بیشتری بر بازار خرده فروشی داخلی دیگر کشورها داشته باشند.

فدرال رزرو خاطرنشان کرد که مقدار و دامنه CBDCهای دیگر کشورها برای انجام پرداخت های بین المللی کاملاً محدود است و احتمالا این سیستم تهدیدی برای دلار نخواهد بود.

نقش ارزهای دیجیتال در تقویت دلار

با تمرکز بر ارزهای دیجیتال، شرکت کنندگان در کنفرانس اظهار داشتند که توسعه دارایی ‌های دیجیتال می ‌تواند نقش بین ‌المللی دلار را تغییر دهد، با این حال در چند ماه اخیر پذیرش سرمایه‌ گذاران نهادی به دلیل فقدان چارچوب نظارتی متوقف شده و بازار ارزهای دیجیتال فعلی تحت سلطه سرمایه ‌گذاران خرد قرار گرفته است.

براساس اظهارات کارشناسان؛ همچنین بخشی از تقاضا برای تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال، به ‌ویژه بیت ‌کوین ناشی از تمایل به فرار از کنترل سرمایه است، برای مثال کشور چین با وجود محدودیت تجارت دیجیتال دارای سرمایه گذاران نهادی بزرگی در این حوزه است.

توصیه های اعضای کنفرانس احتمالا تغییری در سیاست فدرال رزرو نسبت به ارزهای دیجیتال ایجاد خواهد کرد. پیش از این، فدرال رزرو در ژوئن اعلام کرده است که استیبل کوین ‌هایی که به اندازه کافی توسط دارایی ‌های فیات و استانداردهای نظارتی مناسب پشتیبانی نمی ‌شوند، ریسک هایی برای سرمایه ‌گذاران و سیستم مالی ایجاد خواهند کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در نهایت اعلام کرد که CBDCبانک مرکزی می توانند به طور بالقوه به حفظ جایگاه بین المللی دلار کمک کند.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد نتایج کنفرانس دو روزه فدرال رزو؛ تقویت دلار آمریکا توسط استیبل کوین ها
سوال امنیتی :6+60 = ?