تجدید نظر مقامات ایالات متحده در پرداخت مالیات دیجیتال در بحبوحه بازار نزولی

1401/04/15
تجدید نظر مقامات ایالات متحده در پرداخت مالیات دیجیتال در بحبوحه بازار نزولی

براساس گزارش بلومبرگ نیوز در 5 جولای، تمام مقامات ایالتی ایالات متحده به جز کلرادو و یوتا در حال تجدید نظر در خصوص پرداخت مالیات به دلیل قیمت های نزولی در بازار می باشند. در مجموع 37 ایالت ایالات متحده، به ویژه جورجیا، آریزونا و فلوریدا، کلرادو و یوتا در تلاش برای قانونی کردن پرداخت مالیاتی در ارزهای دیجیتال بوده اند.

براساس اظهارات ساموئل آرمز، رئیس انجمن بلاک چین فلوردیا، بسیاری از ایالت ‌ها علاقه ‌مند قانونی کردن پرداخت ‌های مالیاتی در ارزهای دیجیتال بوده اند و از نظر آنها گسترش پرداخت ‌های دیجیتال می تواند موج جدیدی از فن آوری و استعداد را جذب کند.

واکنش منتقدان به راه اندازی سیستم پرداخت دولتی

ارزش مارکت دیجیتال در شش ماه گذشته از 3 تریلیون دلار به 900 میلیارد دلار کاهش یافته است و منتقدان ارزهای دیجیتال با ارائه این نظر در خصوص ریسک های پرداخت مالیات در ارزهای دیجیتال هشدار داده اند.
به گزارش بلومبرگ، لی راینرز، مدیر اجرایی مرکز بازارهای مالی جهانی دانشگاه دوک، اظهار داشته که نوسانات شش ماه اخیر مارکت دیجیتال از جذابیت ارزهای دیجیتال کاسته است و هنوز مشخص نیست که آیا این نوسانات شتاب پرداخت مالیات در ایالات متحده را کاهش خواهد داد یا خیر!؟

بتی یی، رگولاتور مالی ایالت کالیفرنیا اظهار داشته با توجه به نوسانات اخیر بازار، پرداخت در ارزهای دیجیتال از نظر مالی غیرمسئولانه است و از آنجایی که مارکت دیجیتال یک حوزه نابالغ است؛ نوسانات در آن اجتناب ‌ناپذیر است. وی افزود که مارکت ارزهای دیجیتال به اندازه کافی برای ادغام در سیستم دولتی آماده نیست.

عمری ماریان، استاد دانشکده حقوق دانشگاه کالیفرنیا نیز از این جنبش انتقاد کرده و گفته است که این اقدام مسئولیت انطباق جدیدی را برای مالیات دهندگان ایجاد می کند و مقامات مالیاتی با چالش های جدید اداری و اجرایی روبرو خواهند بود.

راه اندازی پرداخت های دیجیتال

تاکنون، هیچ یک از 37 ایالتی که قاطعانه به سمت قانونی کردن پرداخت ‌های مالیاتی در ارزهای دیجیتال حرکت کردند، اقداماتی در این خصوص انجام نداده اند. بااین حال به گزارش بلومبرگ، ایالات یوتا و کلرادو در حال توسعه و اجرای طرح های پرداخت دیجیتال خود می باشند و بدین ترتیب افراد و مشاغل می توانند مالیات خود را با ارزهای مجازی مانند بیت کوین، اتریوم و دوج کوین بپردازند.

یوتا حتی با تصویب قانون جدیدی راه اندازی پرداخت در ارزهای دیجیتال را نهایی کرده است که براساس آن واحدهای ایالتی و محلی دولت مجبور به پذیرش پرداخت مالیات به صورت دیجیتال خواهند بود. قوانین جدید از 1 ژانویه 2023 لازم الاجرا خواهند بود.

کلرادو نیز قصد دارد با ایجاد یک سیستم مشابه به اضافه کارت های اعتباری و سایر اشکال پرداخت سیستم پرداخت دیجیتال خود را راه اندازی نماید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تجدید نظر مقامات ایالات متحده در پرداخت مالیات دیجیتال در بحبوحه بازار نزولی
سوال امنیتی :1+97 = ?