نظر تحلیل گران در مورد اینده بیت کوین

1401/06/03


نظر تحلیل گران در مورد آینده بیت کوین؛ بهتره بدونین که این روز ها بیت کوین به یکی از پر قدرت ترین مفاهیم ارز دیجیتال تبدیل شده. ممکنه بارها این کلمه به گوشتون خورده باشه اما اطلاعات کافی در موردش نداشته باشین.

خیلی خوب می دونین که تو دنیای جدید امروزی، تکنولوژی تو زندگی ما ادم ها حرف اول رو میزنه. اینده به تکنولوژی تعلق داره. برای همین بهتره که از همین الان با مفاهیم جدید تکنولوژی اشنا شین تا بتونین به مهارت کافی تو این زمینه برسین.

مقاله پیشنهادی: آینده بیت کوین

لازمه ی درک یه مفهوم جدید در دنیای وسیع ارز دیجیتال، کسب اطلاعات کافی در مورد ماهیت، کارکرد ها و مزایای اون هستش. 

بیت کوین یکی از مفاهیم اصلی ارز دیجیتال به شمار میاد که می تونه هر نوع ارزی رو با کارمزد پایین در سراسر دنیا انتقال بده .

بررسی نظر تحلیل گران در مورد اینده بیت کوین میتونه یه مسیر جدید به سمت اشنایی با این مفهوم و تکنولوژی جدید ارز دیجیتال به وجود بیاره. 

پس در ادامه مقاله همراه ما باشین تا شما رو با هر اون چیزی که باید در مورد بیت کوین بدونین اشنا کنیم. تو این مقاله شما رو با ماهیت این نوع ارز دیجیتال، کارکردها و مزایا اشنا کرده و در آخر نظر تحلیل گران در مورد اینده این ارز رو بررسی می کنیم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یه نوع رمز ارز هستش که در ماه ژانویه سال 2009 به وجود اومد. حالا می خواین بپرسین رمز ارز بیت کوین چطور به وجود اومد؟ ما به شما میگیم.این نوع رمز ارز بعد از کاهش بازار املاک به وجود اومد که میشه گفت یکی از عوامل بحران اقتصادی در اون سال شناخته میشد. 

بیت کوین توسط شخصی به اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو توسعه پیدا کرد که اطلاعات کافی در مورد این شخص وجود نداره و کسی نمیدونه کیه و چطور این نوع واحد ارزی رو به وجود آورده. 

نظر تحلیل گران در مورد اینده بیت کوین

بیت کوین یه ارز غیر متمرکز هستش که هیچ کشوری روش تسلط نداره و نمی تونه بگه فقط مال منه. این نوع واحد به راحتی هر نوع ارز رو با کارمزد پایین در سراسر دنیا انتقال می ده. 

بهتره بدونین واحد های ارزی از نوع واحد های دیجیتالی هستن و به صورت فیزیکی نمی تونین بهشون دسترسی داشته باشین. 

بیت کوین دارای اطلاعات و تراکنش های مالی زیادی هستش برای همین هم نیاز به قدرت پردازشی بالایی داره. بهتره بدونین بعضی کشورها این نوع واحد ارزی رو با ارزش نمی دونن چون نمیتونن به طور فیزیکی ازش پشتیبانی کنن. 

اما با این وجود، اگه به نمودار های تراکنش بیت کوین نگاه کنیم میبینیم که هنوزم طرفدارهای خیلی زیادی داره. بیت کوین علاوه بر این که خودش یه واحد ارزی خیلی پرطرفداره، باعث به وجود اومدن رمز ارزهای دیگه ای هم شده که بهش الت کوین میگن. 

معامله و ذخیره این نوع واحد های ارزی هم روی شبکه بلاک چین انجام می شه. حالا فکرمی کنم دوست دارین بدونین که بیت کوین چطور کار می کنه؟ پس بریم ادامه مقاله تا با نحوه کارکرد بیت کوین اشنا شیم. 

نحوه کارکرد بیت کوین

همونطور که گفتیم بیت کوین یکی از مهم ترین ارزهای دیجیتالی هستش که از سیستم peer to peer استفاده می کنه.

خب این سیستم چیه؟ سیستم peer to peer درواقع یه سیستم مجازی هستش که اطلاعات بین دو نفر مبادله می شه و هیچ قدرت و دولتی تو این کار دخالتی نداره. بیت کوین، پرداخت های انی رو خیلی راحت تر کرده. 

ممکنه بارها کلمه ماینر به گوشتون خورده اما میدونین ماینر و یا گره چیه و یا به چه کسایی گفته میشه ؟

ماینر ها یا گره ها در واقع افراد و کامپیوترهایی هستن که تو این شبکه مشغول به فعالیت هستن. این افراد به عنوان واحد های پردازش اطلاعات در شبکه بیت کوین شناخته میشن. 

حالا سوال مهمی اینجا پیش میاد که ماینرها چه سودی از فعالیت تو شبکه بیت کوین به دست میارن؟ بهتره بدونین ماینر ها یا گره ها در ازای فعالیتشون تو این شبکه، مبالغی رو در قالب بیت کوین دریافت میکنن. 

حدوداً 21 میلیون بیت کوین استخراج شده بنابراین ماینر ها برای داشتن بیت کوین های جدید باید زمان زیادی رو صرف کنن. 

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چگونه مدیریت می شود؟

دریافت بیت کوین به عنوان مبلغ نقدی

این روزها خیلی از افرادی که در تجارت مشغول به فعالیت هستن از بیت کوین به جای دریافت مبلغ نقدی استفاده میکنن. برای اینکار کافیه به مشتری هاتون بگین که بیت کوین هم قبول میکنین. مطمئن باشین خیلی ها از این کار شما استقبال میکنن. 

نظر تحلیل گران در مورد اینده بیت کوین

شما میتونین با استفاده از سخت افزار ها و یا حتی شماره حسابتون تراکتش های مالی زیادی رو با بیت کوین انجام بدین. 

حتی اگه کسب و کار انلاین دارین می تونین از این نوع واحد ارزی در ازای خرید و فروش محصولاتتون استفاده کنین و یا خدماتی رو ارائه بدین و در عوض بیت کوین دریافت کنین. 

یکی از مهم ترین بحث هایی که پیرامون بیت کوین وجود داره مربوط به سرمایه گذاری رو این نوع واحد ارزی هستش. 

سرمایه گذاری در بیت کوین 

میدونم که برای سرمایه گذاری در بیت کوین می خواین از اینده این نوع واحد ارزی دیجیتالی مطمعن بشین و بدونین ایا میتونین اینده خوبی با سرمایه گذاری روی بیت کوین داشته باشین یا نه؟

قبلا بهتون گفتیم که بیت کوین تحت حمایت هیچ دولت و بانکی نیستش و درواقع یه پلتفرم انلاینه. خیلی از کسایی که از بیت کوین استفاده می کنن اینده اون رو خیلی روشن تر از چیزی که هست میدونن. 

اونا باور دارن که این نوع سیستم ارزی خیلی راحت می تونه باعث انتقال پول و حتی مبادله ارز های سنتی در سراسر دنیا بشه. 

در واقع نرخ تبدیل این نوع واحد ارزی خیلی بهتر از نرخ تبدیل دلاره. شاید بشه گفت یکی از دلایلی که باعث محبوبیت بیت کوین شده همینه.بعلاوه بیت کوین رو میشه جایگزین پول ملی یا طلا دونست. اما مطمئناً نگران سود و زیانی هستین که ممکنه براتون پیش بیاد. 

نظر تحلیل گران در مورد اینده بیت کوین

سود و زیانی که از طریق سرمایه روی بیت کوین ها متوجه شما میشه به اسم سود و زیان سرمایه ای شناخته می شه. 

اما سود و زیان هایی رو که به صورت دارایی هستن، سود و زیان های عادی میدونن. علاوه بر این باید بدونین که هرنوع فعالیت با بیت کوین شامل مالیات میشه. راههای زیادی برای جمع کردن بیت کوین وجود داره که معمول ترین روش، خرید از طریق صرافی های بیت کوین هستش. 

تا اینجای مقاله در مورد ماهیت و نحوه کارکرد بیت کوین دونستیم و اطلاعاتی در موردش یاد گرفتیم. اما برای سرمایه گذاری تحلیل وضعیت بیت کوین در اینده، یکی از عوامل مهمی هستش که باید بهش توجه کنین. در ادامه مقاله با ما باشین تا به طور مفصل و دقیق در این مورد با هم صحبت کنیم. 

نظر تحلیل گران در مورد آینده بیت کوین 

تحلیل بیت کوین یکی از مهم ترین مواردی هستش که افراد سرمایه گذار بهش توجه ویژه ای دارن. تحلیل این نوع واحد ارزی هم برای افرادی که می خوان سرمایه گذاری کنن مهمه و هم تمام افرادی که از واحد های ارزی دیگه ای استفاده میکنن. 

بیت کوین رو میشه مهم ترین ارز دیجیتال دونست که تغییرات اون روی بقیه واحدهای ارزی هم تاثیر می ذاره. برای همین تحلیل بیت کوین اهمیت زیادی داره. 

افراد زیادی هستن که در مورد آینده بیت کوین تحلیل هایی انجام دادن. اشنایی با نظرات این نوع افراد خالی از لطف نبوده و میتونه کمک بزرگی به شما درمورد اینده بیت کوین باشه. 

نظر تحلیل گران در مورد اینده بیت کوین

  •  نظر تیلور وینکلووس در مورد اینده بیت کوین

تیلور وینکلووس صاحب صرافی ارز دیجیتال جمینی هستش. این شخص باور داره که روز به روز به ارزش بیت کوین اضافه میشه چون هنوز افراد زیادی با این نوع واحد ارزی اشنایی ندارن.

اما با افزایش روند رو به رشد بازی های درامدزا، خیلی از افراد به سمت ارزهای دیجیتال کشیده میشن تا جایی که با توجه به گفته های ویلی وو، از فعال های بازارمالی، ارزش زیاد بیت کوین باعث کاهش ارزش کل بازار طلا می شه. 

  •  نظر تیم درپر در مورد اینده بیت کوین 

تیم درپر، بیت کوین رو یه نوع واحد ارزی باارزش می دونه که میشه از اون برای ذخیره و نگهداری طولانی مدت دارایی ها استفاده کرد. 

رابرت کیوساکی که یکی از مشهورترین نویسنده ها هستش قیمت بیت کوین رو در حدود 1.2 میلیون دلار محاسبه کرده.اون گفته که ممکنه این میزان حتی تو سال های بعدی هم بیشتر بشه. 

  •  نظر برادران وینکلوس در مورد بیت کوین 

برادران وینکلوس رو میشه از میلیاردرهای دنیای ارز دیجیتال دونست. اونا ارزش بیت کوین رو بیش از اون چیزی که هست می دونن و روی افزایش بیشتر ارزش این نوع واحد ارزی مطمعن هستن. 

  •  نظر وینی لینگهام در مورد اینده بیت کوین 

با توجه به نظر وینی لینگهام، ارزش بیت کوین هرلحظه در حال افزایش هستش و میشه گفت سرمایه گذاری رو این نوع واحد ارزی سوددهی بسیار خوبی خواهد داشت. 

  •  نظر الیزابت استارک در مورد اینده بیت کوین 

الیزابت استارک که مدیر شرکت لاستنینگ لبز هستش نسبت به اینده عالی بیت کوین خیلی امیدوار و خوشبینه. 

نظر تحلیل گران در مورد اینده بیت کوین

الیزابت باور داره که در اینده ای نه چندان دور میشه از بیت کوین استفاده هایی داشت که هیچ کدوم در حال حاضر برامون ممکن نیستش.این مورد باعث جذب افراد بیشتری به سمت ارزدیجیتال میشه و درنتیجه میشه گفت بیت کوین اینده درخشانی داره. 

  •  پیتر مک کورماک

پیتر مک کورماک، بیت کوین رو درواقع یه نوع طلای دیجیتال در اینده میدونه که هرلحظه داره به رشد خودش اضافه میکنه.به مرور زمان، خیلی از کارها با استفاده از بیت کوین عملی می شن و این باعث جذب افراد بیشتر به سمت بیت کوین میشه. 

در واقع میشه گفت ارزش بیت کوین اونقدر زیاد میشه که عنوان طلای دیجیتال رو به خودش میگیره. 

  •  ایسایا جکسون 

ایسایا جکسون، بیت کوین رو یه نوع ارز ذخیره ای اینترنتی می دونه. ایسایا نویسنده کتاب بیت کوین و امریکای سیاهپوستان هستش.

ایسایا معتقده، بیت کوین برای انجام پرداخت های بین المللی گزینه خیلی خوبیه به خصوص در کشورهایی که ارزملی ضعیفی دارن. چون همونطور که می دونین بیت کوین تو هر نقطه از دنیا ارزش یکسانی داره.

اهمیت آینده ارز دیجیتال بیت کوین 

این روزها استفاده از ارزهای دیجیتال بیت کوین خیلی گسترده تر شده. برای همین توجه و اشنایی با تمام ابعاد این نوع واحد ها اهمیت زیادی پیدا کرده.

بهتره بدونین که این نوع ارز ها غیرقابل پیش بینی هستن و نمیشه شرایط اونا رو ثابت دونست. ارزش این نوع واحد ها هر لحظه تغییر می کنه. 

داشتن اطلاعات درمورد اینده بیت کوین مهمه چون 40 درصد از بازار ارزهای دیجیتالی رو به خودش اختصاص داده و میشه گفت یکی از پرکاربردترین انواع ارزهای دنیای دیجیتال شناخته میشه.یکی از دلایلی که باعث افزایش کارایی این نوع واحد ارزی شده، عدم نیاز به واسطه در انجام امور مالی و بانکی هستش. 

به خاطر همین هر روز به تعداد مراکزی که از بیت کوین به عنوان پول نقد استفاده می کنن اضافه می شه. پس می تونیم بگیم بیت کوین نه فقط برای سرمایه گذاری بلکه برای استفاده به عنوان جایگزینی برای پول هم کاربردی هستش. 

اهمیت امنیت در تحلیل آینده بیت کوین 

تحلیل امنیت در اینده بیت کوین اهمیت خیلی زیادی داره. ممکنه تا حالا شنیدین که برنامه ای توسط کلاهبردارها و هکر ها، هک شده.

بیت کوین هم یه نرم افزاره و ممکنه مورد حمله این نوع افراد سود جو قرار بگیره تا بتونن به حساب شما دسترسی پیدا کنن و دارایی هاتون رو بدزدن. ولی احتمال این اتفاق در مورد بیت کوین خیلی کمه. نظر تحلیل گران در مورد اینده بیت کوین

از اونجایی که این نوع واحد ارزی روی بستر بلاک چین توسعه یافته و استخراج کننده های زیادی در حال فعالیت روی بیت کوین هستن، میشه گفت نظارت رو این واحد ارزی دیجیتالی خیلی بیشتر از واحد های دیگه ست. 

نگران هک بیت کوین نباشین. چون هک کردن این برنامه خیلی سخته و نیاز به زمان زیادی داره برای همین کسی انگیزه هک کردن اونو نداره. 

بازار بیت کوین در آینده 

خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین خیلی وسیع و گسترده هستش چون برخلاف بازارهای عادی و سنتی که در اون از پول نقد استفاده می کنن، تحت تاثیر عوامل سیاسی، اقتصادی و جغرافیایی نیست.

بهتره بدونین این نوع واحد ارزی کاربرهای زیادی داره که روز به روز هم به تعدادشون اضافه میشه. با افزایش تعداد کاربرها، قیمت بیت کوین ها هم بیشتر میشه. 

روند رشد بیت کوین 

همونطور که گفتیم بیت کوین ارزش ثابتی نداره و ممکنه دچار نوساناتی بشه. اگه اتفاق هایی مثل جنگ و یا بیماری رخ بده همه افراد سرمایه هاشون رو از بیت کوین خارج می کنن و به جاش طلا میخرن. 

اما از اونجاییکه نگهداری بیت کوین راحته و موقع خرید و فروش عوارض خاصی نداره، میزان استفاده از اون افزایش یافته و قیمتش هم روز به روز بیشتر میشه.

مزایای استفاده از بیت کوین

بیت کوین ویژگی هایی داره که مزایای عالی اون می تونه اینده بازارهای مالی رو تغییر بده. اشنایی با این مزیت ها می تونه به شما در تحلیل اینده بیت کوین کمک کنه. 

• بیت کوین یه نوع ارز دیجیتال نقطه به نقطه هستش به این معنی که به هیچ دولتی برای انجام تراکنش و یا خرید و فروش وابستگی ندارین. 

• این نوع واحد ارزی خیلی راحت می تونه هزاران بیت اطلاعات رو با ایمنی کامل به هر نقطه از دنیا بفرسته. یه جورایی میشه گفت که قابلیت انتقال خیلی بالایی داره. 

نظر تحلیل گران در مورد اینده بیت کوین

• همونطور که می دونین بیت کوین رو یه پلتفرم انلاین ساخته شده. این پلتفرم بلاک چین هستش که به دلیل انلاین بودن دیگه نیازی به کاغذ بازی نداره. 

• استفاده از این نوع باعث کاهش هزینه های مربوط به بهره برداری و سرمایه ای می شه. بهتره بدونین سرمایه گذاری تو بلاک چین خیلی زیاده تا جایی که حتی 35 میلیارد دلار رو هم گذشته. 

• بیت کوین دچار تورم نمی شه و همونطور که گفتیم تحت تاثیر عوامل سیاسی و اقتصادی نیستش. برای همین میشه گفت ارزشش برای همیشه ثابت می مونه. 

• بیت کوین در هر نقطه از دنیا دارای ارزش یکسانی هستش. مهم نیست تو ایران باشین یا امریکا، این نوع واحد ارزی بدون توجه به ملت و کشور، ارزش یکسانی داره. 

• این نوع واحد ارزی سرعت انتقال بالایی داره و می تونه تراکنش ها رو تو چند ثانیه انجام بده. 

• بیت کوین باعث ایجاد شغل هایی جدیدی مثل بازاریابی، رسانه های اجتماعی و ... میشه. 

مقاله پیشنهادی: تاثیر بیت کوین بر آینده بشریت چیست؟

مشکلات بیت کوین 

با اینکه بیت کوین دارای مزایای خیلی خوبی هستش اما مشکلات و چالش های زیادی داره.عوامل زیادی مثل نوظهور بودن این واحد ارزی، عدم آشنایی کافی مردم با این نوع ارز، رویکردهای اقتصادی باعث به وجود اومدن مشکلات زیادی شدن. 

تاثیر نوسان ارزی بر ارزش بیت کوین 

بیتکوین هنوز به عنوان یه ارز دیجیتال اصلی شناخته نشده چون قبل از این، قیمت بازار دنیای ارز باید به حد ثابت خودش برسه. 

با اینکه تعداد کاربرهای بیت کوین روز به روز داره بیشتر میشه، با از بین رفتن پاداش هایی که ماینر ها برای تایید اعتبار تراکنش ها به صورت بیت کوین دریافت می کردن، کارمزد این نوع واحد ارزی عجیب غریب به نظر می رسه.

برای همین بیشتر کاربرها تصمیم می گیرن به جای سود اوری از بیت کوین، اونو ذخیره کنن. 

تاثیر بیت کوین بر طلا 

نظر تحلیل گران در مورد اینده بیت کوین

استفاده از رمز ارزها یکی از دغدغه های اصلی کاربران ارز دیجیتال تبدیل شده. بازارجهانی ارز تلاش میکنه با جلوگیری از رشد بازار طلا، افراد رو به سمت استفاده از رمز ارزها سوق بده. 

هک بیت کوین

هک برنامه های نرم افزاری از مهم ترین عواملی بوده که همیشه مورد توجه ویژه ای قرار گرفته. کلاهبردار ها به صورت ناشناس اقدام به هک برنامه های نرم افزاری به خصوص برنامه های مربوط به ارز دیجیتال می کنن.

در روزهای اول توسعه بیت کوین، از اونجایی که روی بستر دارک وب قرار داشت از اون تو فعالیت های پولشویی یا خرید کالاهای غیرقانونی استفاده می شد چون افراد به طور ناشناس اقدام به پرداخت و انجام تراکنش های مالی می کردن. 

این مورد یکی از مهم ترین مسائلی هستش که باید بهش توجه کرد. البته همونطور که گفته شد امروزه هک ارز دیجیتال بیت کوین اونقدر ها هم راحت نیست و زمان زیادی میخواد.

تاثیر بیت کوین بر میزان مصرف برق

بهتره بدونین برای استخراج بیت کوین به برق زیادی نیاز دارین. برای همین تو خیلی از کشورها از منابع تجدید ناپذیر مثل انرژی خورشیدی برای تامین برق استخراج بیت کوین استفاده میشه. 

تاثیر بیت کوین بر تراکنش های مالی آینده 

با اینکه بیت کوین یه تکنولوژی جدید در حوزه ارزهای دیجیتال هست که توجه کاربرهای زیادی رو به سمت خودش جلب کرده، اما هنوز هم نتونسته جایی تو نظام مالی بین المللی باز کنه.

نظر تحلیل گران در مورد اینده بیت کوین

پول نقد سه ویژگی اصلی داره. از این نوع واحد پولی برای معامله، ذخیره ارزش و واحد رسمی در حساب کتاب ها استفاده می شه. اما بیت کوین هنوز نتونسته این جایگاه رو به دست بیاره. 

برای همین شاید خیلی سخت باشه تصور کنیم که در اینده تمامی تراکنش ها توسط بیت کوین انجام می شه. 

تحلیل قیمت بیت کوین

اونطور که مشخصه روز به روز به ارزش و قیمت بیت کوین در کوتاه مدت اضافه می شه. چرا که هرروز یه کاربرد جدید از بیت کوین ظهور می کنه و این باعث جلب توجه تمام افرادی میشه که با دنیای دیجیتال سروکار دارن. 

سرمایه گذاری بلند مدت روی بیت کوین 

اینکه بدونین سرمایه گذاری بلند مدت روی بیت کوین میتونه در اینده سوداور باشه یا نه خیلی مهمه. این نوع واحد ارزی حرف اول رو تو دنیای ارز دیجیتال میزنه و همونطور که می دونین بقیه ارز ها هم تحت تاثیر قیمت بیت کوین هستن. 

اما میشه گفت بیت کوین برای سرمایه گذاری طولانی مدت خوبه. چون روز به روز دنیا به سمت تکنولوژی حرکت می کنه و درنتیجه ارزش ارزهای دیجیتالی هم افزایش پیدا می کنه. 

نظر تحلیل گران در مورد اینده بیت کوین

عوامل زیادی هستن که باعث اطمینان از سرمایه گذاری طولانی مدت روی بیت کوین می شن. به عنوان مثال عوامل زیر تاثیر به سزایی در افزایش تعداد سرمایه گذاران طولانی مدت روی این نوع واحد ارزی دارن. 

  •  بالا بودن معامله های انجام شده توسط بیت کوین
  •  قرارگرفتن در فهرست بهترین صرافی های ارز دیجیتال 
  •  کارایی زیاد در میان معامله گرها
  • داشتن نوسانات بالا 

برای اینکه بتونین به تحلیل دقیقی از بیت کوین برسین باید از روش ها و نکات تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال استفاده کنین.با استفاده از این روش می تونین بیت کوین رو در بازه های زمانی کوتاه مدت و بلند مدت مورد بررسی قرار بدین. 

از تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال هم می تونین برای بررسی بیت کوین در بازه زمانی طولانی مدت استفاده کنین. علاوه بر این می تونین تاثیر شرایط اقتصادی بر بیت کوین رو با استفاده از این نوع تحلیل به دست بیارین. 

نتیجه گیری کلی

تو مقاله نظر تحلیل گران در مورد اینده بیت کوین شما رو با ماهیت بیت کوین، نحوه کارکرد و مزایا و مشکلات اون اشنا کردیم. در بخش های پایانی این مقاله در مورد سرمایه گذاری روی بیت کوین صحبت شد و عوامل مختلفی رو که بر نوسان قیمت بیت کوین موثر هستن، مورد بررسی قرار دادیم. 

بهتره از دو نوع تحلیل فاندامنتال و تکنیکال برای بررسی اینده بیت کوین در بازه های زمانی بلند مدت و کوتاه مدت استفاده کنین تا بتونین به یه نتیجه خیلی مناسب برسین. 


نظرات کاربران در مورد نظر تحلیل گران در مورد اینده بیت کوین
  • متاسفانه درسته که بیت کوین و ارزهای دیجیتال از ماهیت خودشون یعنی پولی جهت مبادله و تجارت در امدن و امروزه بیشتر برای سرمایه گذاری از انها استفاده میشه اما باز هم آینده تجارت دنیا به تجارت الکترونیک و ارزهای دیجیتال گره خورده بدون شک.

سوال امنیتی :2+79 = ?