بازی STEPN چیست؟ اشنایی با پلتفرم بازی استپن و توکن های GMT و GST

1401/06/06


بازی STEPN چیست؟ اشنایی با پلتفرم بازی استپن و توکن های GMT و GST ؛حوزه کریپتو یا ارز دیجیتال خیلی وسیع تر از اون چیزی هستش که فکر می کنین. دنیای ارز یه منبع درامد زا برای افرادیه که به دنبال کسب درامد به صورت انلاین هستن.

میدونین که این روزها تکنولوژی حرف اول رو میزنه. بنابراین اشنایی با دنیای دیجیتال برای زندگی اسون تر در اینده خیلی مهمه.جالبه که بدونین حوزه کریپتو فقط به برنامه های مخصوص خرید و فروش وصرافی ارز دیجیتال محدود نمیشه بلکه شما میتونین حتی با بازی هم به درامد چشمگیری برسین.

شاید این سوال پیش اومده که چطور میشه فقط با بازی کردن به یه منبع درامد رسید؟ همونطور که گفتم تکنولوژی کریپتو خیلی وسیعه و میشه گفت بازی تنها یه منبع درامد از این دنیای وسیع و بزرگ شناخته میشه. 

بازی های زیادی هستن که باعث کسب درامد میشن. یکی از همین بازی های فوق العاده درامد زا و راحت، بازی STEPEN هستش. 
پس با ما همراه باشین تا در ادامه این مقاله شما رو با این نوع بازی اشنا کنیم و ببینیم بازی STEPN چیست؟ از چه پلتفرم هایی استفاده میکنه. علاوه بر این در مورد توکن های GST و GMT اطلاعاتی به دست بیاریم.

مقاله پیشنهادی: متاورس چیست؟

بهتره یه اشنایی کلی در مورد این بازی داشته باشیم تا بتونیم به یه شناخت کلی از این برنامه درامد زا برسیم. 

بازی STEPN چیست؟

دنیای ارز دیجیتال پر از بازی های درامد زا هستش که میتونین خیلی راحت با انجام بازی های ساده به درامد خیلی خوبی برسین.بازی STEPN یکی از این بازی هاست که بیشتر مورد علاقه ورزشکاران و افراد علاقه مند به این رشته هستش.

همونطور که از اسم این بازی معلومه، درمورد راه رفتن و دویدنه.حالا ممکنه براتون سوال پیش بیاد که مگه میشه فقط با راه رفتن و دویدن به درامد رسید؟

باید بگیم بله میشه.بازی STEPN چیست؟ اشنایی با پلتفرم بازی استپن و توکن های GMT و GST  

 این بازی بیشتر مختص افراد ورزشکار هستش و درواقع یه بازی NFT شناخته می شه که به کاربران اجازه می ده فقط با دویدن یا راه رفتن به منبع درامد خیلی خوبی برسن. 

این بازی تو دسته بازی های PLAY TO EARN قرار داره. این دسته از بازی ها به بازی های درامد زا معروف هستن که در ازای بازی و برد در هر مرحله به کاربر پاداش میدن. 

بازی استپن هم جزئی از همین دسته بازی هاست که به معنی تحرک برای کسب درامد شناخته می شه. یکی از مزایای عالی این بازی اینه که برخلاف بازی های کامپیوتری دیگه نیازی نیست تمام 24 ساعت پشت کامپیوتر بشینین.

بله درست حدس زدین. تو این بازی، ورزش حرف اول رو میزنه. کاربر با ورزش کردن می تونه درامد کسب کنه و این می تونه یه ایده فوق العاده ای باشه. 
قبل از اینکه درمورد نحوه بازی استپن توضیح بدیم یه نکته خیلی مهمی هستش که بهتره بهش توجه خاصی داشته باشین. حالا این نکته مهم چیه؟

بهتره بدونین که بازی STEPN برای بعضی از کشورها مثل ایران، حتی امریکا، کانادا، چین و هند هم ممنوع هستش. برای همین ممکنه حسابتون بسته شه. پس به این مورد خیلی دقت کنین. 

آشنایی بیشتر با بازی STEPN

میشه گفت بازی STEPN یکی از اولین بازی هایی هستش که قابلیت درامد زایی داره. این نوع بازی رو بستر بلاک چین سولانا ساخته شده. 

خیلی جالبه که می تونین تو این بازی حتی لباس ورزشی هم برای خودتون بخرین. شما می تونین با یه NFT، کفش ورزشی بخرین و با اون بدوین یا راه برین.

هدف از ساخت و توسعه این برنامه خیلی جالبه. توسعه دهندگان این نوع بازی می خواستن که کاربرهای دنیای ارز رو با ورزش اشنا کنن و علاوه بر این دنیای ارز دیجیتال رو به افرادی که هیچ اشنایی با اون نداشتن، معرفی کنن.

بازی STEPN چیست؟ اشنایی با پلتفرم بازی استپن و توکن های GMT و GST

درواقع این افراد با یه تیر دو نشون زدن تا توجه تمام کاربرها رو به سمت این بازی جلب کنن. مطمعنم حالا می خواین بدونین چطور این بازی متوجه ورزش کاربر می شه تا بتونه در ازای ورزش بهش پاداش بده . 
این نرم افزار بر پایه فناوری GPS ساخته شده و مثل برنامه های مربوط به سلامتی، همه حرکات و قدم های کاربر ها رو بررسی و محاسبه میکنه.همونطور که گفتیم این بازی در بستر سولانا ایجاد شده باید از ارزهای دیجیتال سولانا استفاده fشه.

برای اینکه بتونین وارد این بازی بشین باید اول ارز دیجیتال سولانا خریداری کرده و بعد اونو به کیف پول داخلی اپلیکیشن انتقال بدین.پس از انتقال ارز خریداری شده، به بازار NFT نرم افزار برین تا  یه کفش ورزشی مناسب برای خودتون بخرین. وقتی انرژی دویدن داشتین بازی رو شروع کنین و به کسب درامد برسین. 

انرژی کفش خریداری شده هر 6 ساعت پر میشه اما اگه می خواین به درامد خیلی زیادی برسین بهتره 24 ساعت صبر کنین و بعد تمام انرژیتون رو یه جا مصرف کنین.
شاید براتون سوال پیش اومده که ایا بازی STEPN یه بازی رایگان هستش یا پولی؟ بهتره بگیم این نوع بازی یه بازی رایگانه اما برای اینکه بتونین از دویدن و راه رفتن به درامد برسین باید NFT خریداری کنین.
هر بازی ویژگی های منحصر به فرد خودش رو داره. بازی STEPN هم مستثنی نیست. حالا بریم ببینیم این بازی چه مشخصه هایی داره که اونو نسبت به انواع بازی های دیگه حوزه کریپتو اینقدر متمایز کرده؟

مقاله پیشنهادی: معرفی 5 بازی آینده دار NFT

مشخصه های اصلی بازی STEPN

هدف توسعه بازی STEPN، ترغیب افراد ورزشکار به اشنایی با دنیای دیجیتالی و رمز ارز ها بود. درواقع می شه گفت این بازی هدفش رو افراد ورزشکار تشکیل می ده. 
یکی از مزایای استفاده از این بازی اینه که نیاز نیست میخکوب کامیپوتر بشین بلکه برای درامدزایی به تحرک نیاز دارین.بهتره بدونین که شروع بازی به همین راحتی ها هم نیست که با NFT بتونین کفش بخرین، بدوین و درامد زایی کنین. 

NFT هایی که از اونا برای خرید کفش استفاده می کنین قیمت بالایی دارن و ممکنه نتونین اونو خریداری کنین. اما توسعه دهنده این بازی قول داده که با کرایه دادن NFT این مانع رو از سر راه کاربرها برمیداره. 

بازی STEPN چیست؟ اشنایی با پلتفرم بازی استپن و توکن های GMT و GST

در این بازی از دو نوع توکن به عنوان پاداش برای کاربران استفاده میشه. توکن های GMT و GST از جمله این دو نوع توکن های محبوب در بازی استپن هستن. GST مخفف عبارت GREEN SATOSHI هستش که یکی از مهم ترین توکن های بازی استپن شناخته می شه. 

بهتره بدونین که این نوع توکن به طور نامحدودی تولید میشه. نگران تورم نباشید چون اگه میخواین با استفاده از این توکن، کفش جدید بسازین یا کفشی که دارین رو ترمیم کنین باید کمی از توکن GST رو بسوزونین. 

جالبه بدونین که بعضی از کاربرهای این بازی فقط از طریق ساخت کفش جدید کسب درامد می کنن. اونا هر لحظه توکن های GST رو میسوزونن تا به درامد برسن. درامد این افراد از ارز SOL هستش. 

توکن GMT یا GREEN METAVERSE TOKEN نوع دیگه ای از توکن های مورد استفاده در این بازی هستش. 

یکی از مزایای این نوع توکن این هستش که با داشتن این نوع از واحد ارزی می تونین تو رای گیری ها و تعیین اینده پلتفرم بازی STEPN نقش داشته باشین. 
این نوع ارز دیجیتال قبلا روی پلتفرم بایننس بود که رشد خیلی خوبی هم داشت. اما بعد ها با سوزوندن این نوع توکن، زمان عرضه کل اون کمتر از قبل شد. 

تا حالا به خوبی با این نوع برنامه اشنا شدین و کم و بیش اطلاعات خوبی درموردش به دست اوردین. اما حالا وقتشه که خیلی دقیق به بررسی این موضوع بپردازیم و اطلاعات کامل تری در مورد نحوه استفاده از این برنامه ارائه کنیم. 

نحوه استفاده از اپلیکیشن بازی STEPN 

اول از همه، همونطور که می دونین برای داشتن این برنامه باید از سایت های معتبر دانلودش کنین. بعد از دانلود، برنامه رو نصب کرده و باز کنین. 
برای اینکه حسابتون دچار مشکل نشه بهتره تو نرم افزار بازی STEPN یه ایمیل برای حساب کاربری تون داشته باشین.تو صفحه بعدی ایمیل خودتون رو وارد کرده و روی کلمه SEND CODE کلیک کنین. با کلیک رو این دکمه یه رمز چهاررقمی براتون ارسال میشه.

بازی STEPN چیست؟ اشنایی با پلتفرم بازی استپن و توکن های GMT و GST  

رمز رو از ایمیل برداشته و تو بخش مربوط به SEND CODE وارد کنین.روی LOGIN بزنین تا حساب کاربری شما در بازی STEPN ساخته شه. 
بهتره بدونین برای ادامه مراحل و ساخت یه اکانت کامل نیاز به کد فعال سازی دارین که باید از کاربرهای قدیمی دریافت کنین.
تا مدتی پیش نیازی به کد فعال سازی نبود اما از اونجایی که این برنامه تو مرحله بتا هستش و خیلی ها می خوان به سمت این پلتفرم بیان، سرور ها شلوغ میشه و محدودیت های زیادی تو بازی به وجود میاد.
دریافت کد فعالسازی باعث کاهش شلوغی سرور ها می شه. توسعه دهنده های این بازی در تلاش هستن که موقع عرضه عمومی این اپلیکیشن، دیگه نیازی به کد فعال سازی نداشته باشین. 
بعد از دریافت کد، وارد صفحه اصلی برنامه می شین. تو صفحه اصلی می تونین پیاده روی کنین، درامد زایی داشته باشین، دارایی هاتون رو برداشت کنین و حتی کفش هاتون رو ترمیم کنین. 

نحوه ساخت والت

برای اینکه بتونین ارزهای دیجیتالی دریافتی از این بازی رو به عنوان یه دارایی ذخیره کنین به یه والت نیاز دارین. حالا چطور میشه در برنامه STEPN، والت ساخت و واریزی ها رو انجام داد. 
همونطور که تو بخش های قبل گفتیم تو این نوع بازی از ارز دیجیتال سولانا برای خرید NFT استفاده می شه. 
برای اینکار اول باید یه کیف پول یا والت داشته باشین تا بتونین ارزهای خودتون رو به اون واریز کنین. 
برای اینکار باید وارد صفحه کیف پول بشین. والت بازی STEPN دارای دو بخش هستش. یه بخش به عنوان بخش خرجی و یه بخش به عنوان بخش اصلی کیف پول. 
 حالا وظیفه هرکدوم از این بخش ها چیه؟ جالبه بدونین که کاربرها از بخش اصلی برای انجام تراکنش های خارحی و از بخش خرجی برای انجام تبادل استفاده میشه. 
مثلا فرض کنین میخواین یه پولی رو به نرم افزار واریز کنین در این صورت باید از بخش کیف پول اصلی استفاده کنین اما اگه میخواین با استفاده از داراییتون یه کفش جدید بخرین باید به بخش خرجی نرم افزار برین. 
برای به دست اوردن ادرس والت، از تب بخش بالا گزینه WALLET رو انتخاب کنین. اگه بار اولی بود که به بخش کیف پول اصلی میاین بهتره یه والت یا کیف پول جدید برای خودتون بسازین. 

بازی STEPN چیست؟ اشنایی با پلتفرم بازی استپن و توکن های GMT و GST

اما دفعات بعدی دیگه نیازی به ساخت کیف پول ندارین. برای ساخت والت روی گزینه CREATE A NEW WALLET بزنین. 
تو مرحله بعد ازتون یه رمز 6 رقمی می خواد، یه رمز خوب برای خودتون انتخاب کنین و دو بار وارد کنین. یادتون باشه هر بار که بخواین وارد کیف پولتون بشین باید این رمز رو وارد کنین. سعی کنین رمزتون رو هیچوقت فراموش نکنین. 

در مرحله بعد 12 واژه بهتون نشون داده میشه که واژه های عبارت بازیابی کیف پول هستن. یادتون نره اونارو روی کاغذ یادداشت کنین.
بعد از یادداشت واژه ها، گزینه HAVE WRTITTEN DOWN رو بزنین. یادتون باشه که این 12 واژه خیلی مهمه پس جایی یادداشت کنین که گمشون نکنین چون اگه گوشیتون گم شه دیگه نمی تونین به حسابتون دسترسی داشته باشین. 

اگه میخواین مطمعن شین که 12 واژه رو درست نوشتین یه بار تو بخش مشخص شده وارد کنین و بعد روز CONTINUE بزنین. 

بعد از اتمام این مرحله، صفحه اصلی نشون داده می شه که می تونین همه فعالیت هاتون رو تو این صفحه انجام بدین. 

اگه می خواین با استفاده از NFT، کفش جدیدی برای خودتون بخرین باید کمی ارز دیجیتال سولانا به حسابتون بریزین. اگه به صفحه اصلی نگاه کنین نماد SOL رو میبینین.SOL رو بزنین تا وارد بخش رمز ارز سولانا بشین.

روی گزینه RECEIVE  کلیک کنین تا ادرس ارز دیجیتال سولانا رو تو والت ذخیره کنین.بعد از همه این مراحل، به وب سایت صرافی دلخواهتون برین و گزینه ارسال رو بزنین تا دارایی خودتون رو به کیف اپلیکیشن استپن منتقل کنین.

بازی STEPN چیست؟ اشنایی با پلتفرم بازی استپن و توکن های GMT و GST  

وقتی تراکنش انتقال واحد ارزی تموم میشه، ارز خریداری شده SOL تو بخش کیف پول یا WALLET ذخیره میشه. حالا باید ارز دیجیتال والت رو به حساب خرجی خودتون منتقل کنین. برای اینکار باید روی گزینه TRANSFER کلیک کنین تا حالتش تغییر کنه و بعد روی TO SPENDING کلیک کنین. 

بعد از کلیک روی این گزینه، صحفه انتقال پول نمایش داده می شه. ارز SOL و مقدارش رو تعیین کنین و روی گزینه CONFIRM TRANSFER کلیک کنین. 
بعد از تموم شدن همه مراحل، باید ارز دیجیتال SOL ربو تو کیف پول خروجی خودتون ببینین. اگه واریز طول بکشه نگران نشین چون همه تراکنش ها روی بلاک چین سولانا ثبت می شن برای همین زمان زیادی نیاز دارن.

نحوه درامد زایی از طریق برنامه بازی STEPN

همونطور که میدونین برای شروع بازی استپن اول باید با استفاده از NFT، کفش بخرین. می تونین از ارز منتقل شده به حساب خرجی خودتون نسبت به خرید کفش اقدام کنین. 
برای شروع کار، باید روی تصویر کفش کلیک کنین. بعد کلیک روی تصویر، عکس همه کفش های فروشی براتون نشون داده می شه. 
با بررسی تمام مشخصات مختلف NFT ها، یکی از کفش هارو بخرین. اما موقع خرید کفش باید چند مورد رو خیلی خوب بررسی کنین تا اشتباه نکنین. حالا این چهار مورد چیا هستن؟ 
جالبه بدونین هرکفش چهارتا مشخصه اصلی به اسم RESILIENCE,EFFICANCY, LUCK,COMFORT داره. 
علاوه بر این، شاید دوست داشته باشین از سنگ های قیمتی یا جواهر روی کفشتون استفاده کنین، نگران نباشین. می تونین به رویاتون برسین چون این نوع کفش ها در هر چهار طرفشون، سوکت هایی دارن که می تونین سنگ های قیمتی رو توش قرار بدین. 

به طور خلاصه هر چقدر میزان  EFFICIENCY بالاتر باشه، مقدار درامدتون هم با هر بار دویدن بیشتر می شه. LUCK، نشون دهنده شانس شماست و شانس شما رو برای برنده شدن جعبه های جایزه افزایش میده. بازی STEPN چیست؟ اشنایی با پلتفرم بازی استپن و توکن های GMT و GST  COMFORT هم نشون دهنده شانس هستش اما شانس شما برای درامدزایی از طریق ارز دیجیتال GMT رو نشون میده و در نهایت RESILINECE که هزینه لازم برای ترمیم کفش هارو مشخص میکنه. 

اگه دنبال کفش به خصوصی هستین از گزینه FILTER استفاده کنین که در بالای سمت راست صفحه قرار داره. با استفاده از این گزینه میتونین مشخصات کفش دلخواهتون رو وارد کنین و فقط دنبال کفش دلخواهتون باشین. 

کفش مورد نظرتون رو انتخاب کنین.بعداز انتخاب روی گزینه BUYNOW کلیک کنین تا وارد صفحه خرید بشین. پس از کلیک روی گزینه تایید یا CONFIRM، کفش رو بخرین. با خرید کفش به حسابتون هم اضافه میشه. 

نحوه کارکرد بازی STEPN

تا اینجا بهتون در مورد نحوه ساخت اکانت بازی و نحوه خرید کفش رو اموزش دادیم اما مهم ترین بخش نحوه بازی هستش تا بشه از این طریق به درامد خوبی رسید. 
پس از انجام درست همه مراحل باید بتونین کفش خریداری شده رو توی صفحه اصلی برنامه ببینین. روی کفش صفحه اصلی کلیک کنین تا به صفحه مدیریت NFT برین.در پایین صفحه چند تا گزینه میاره که می تونین با انتخاب هرکدومشون عملیات های متفاوتی انجام بدین. مثلا اگه روی LEVEL UP کلیک کنین، سطح کفش ارتقا پیدا میکنه. 

بازی STEPN چیست؟ اشنایی با پلتفرم بازی استپن و توکن های GMT و GST

با انتخاب گزینه REPAIR، می تونین کفشتون رو بعد از هربار دویدن، تعمیر کنین. بهتره بدونین این مورد برخلاف ارتقای کفش به زمان زیادی نیاز نداره. 
تو این بازی هم مثل بازی های دیگه می تونین با استفاده از NFT های قدیمیتون، NFT های جدید بسازین که بهش MINT کردن می گن. بهتره بدونین هر کفش تو این بازی فقط 7 بار میتونه مینت بشه. 

اگه میخواین NFT خودتون رو بفروشین اول باید تو صفحه اصلی مشخصات کفش، گزینه SELL رو بزنین. بعد تمامی اطلاعات مربوط به کفش رو وارد کنین و مبلغ فروشش رو تعیین کنین.یکی از گزینه های صفحه مربوط به مشخصات کفش، گزینه TRANSFER هستش که از اون برای انتقال NFT کفش به والت استفاده میشه. 

نحوه استفاده از NFT برای درامد زایی

برای اینکه بتونین از NFT برای درامد زایی استفاده کنین بهتره اول به صفحه اصلی برنامه برین و روی گزینه START کلیک کنین. 
با شروع پیاده روی می تونین سرعت، تعداد قدم ها و مقدار درامد از ارز GST رو ببینین. 
ارز دیجیتال GMT و GST چیه؟
تو بخش های قبل به طور خلاصه در مورد این دو نوع توکن صحبت کنیم اما بهتره تو این بخش کمی مفصل تر در موردش بحث کنیم. 
پلتفرم بازی STEPN روی دو توکن مهم  GST و GMT قرار گرفته. حالا می خوایم ببینیم این دو نوع توکن برای چی استفاده می شن.
از توکن GMT، که به عنوان GOVERNENCE TOKEN STEPN شناخته می شه برای توسعه برنامه مثل قابلیت های جدید استفاده می شه.
علاوه بر این، از این نوع توکن برای ارتقای کفش و یا مینت کردن هم استفاده میشه.توکن GST رمز ارزی هستش که به عنوان پاداش دریافت میکنین. 

مقاله پیشنهادی: رانندگی در متاورس


نتیجه گیری کلی 

از مقاله بازی STEPN چیست؟ اشنایی با پلتفرم بازی استپن و توکن های GMT و GST دونستیم که این نوع بازی بیشتر برای افراد ورزشکاری توسعه یافته که به هیچ عنوان با دنیای ارز دیجیتال اشنایی ندارن. فهمیدیم که بازی STEPN یه بازی راحت برای کسب درامد هستش که فقط با دودین و راه رفتن تو این بازی میتونین ازش درامد زایی کنین.
 برای شروع بازی و کسب درامد به یه کفش ورزشی نیاز دارین. این بازی رایگانه ولی برای خرید کفش باید هزینه کنین تا درامدزایی هم شروع شه.
در این مقاله یاد گرفتیم که از دو توکن در این بازی استفاده میشه. توکن های GST و GMT که هر کدوم کارایی متفاوتی دارن. 
در واقع بازی STEPN روی دو پلتفرم GST و GMT توسعه یافته. توکن GST، ارز دیجیتالی دریافتی از بازی هستش.
ارز GMT هم یکی از مهم ترین ارز ها تو توسعه پروژه و اضافه کردن قابلیت های بیشتر به بازی STEPN به شمار میاد. 

 


نظرات کاربران در مورد بازی STEPN چیست؟ اشنایی با پلتفرم بازی استپن و توکن های GMT و GST
  • این بازی واقعا خوب پامپ کرد و معروف شد! اما متاسفانه کسی بخاطر خود بازی و اپلیکسشن نمیاد سراغ اینا و همه فقط بخاطر سود میان و این باعث شده خیلی از این پروژه و ارزها از مسیر اصلی خودشون خارج بشن

سوال امنیتی :3+67 = ?