ارائه منابع انرژی تجدیدپذیر به ماینرهای بیت کوین در کنیا

1401/03/17
ارائه منابع انرژی تجدیدپذیر به ماینرهای بیت کوین در کنیا

مصرف انرژی بیت کوین اغلب موضوع انتقاد شدید دولت ها بوده است. با این حال، از تابستان 2020 به نظر می رسد اکوسیستم ارزهای دیجیتال و ماینرها مصمم به استفاده از منابع انرژی دیگر با ردپای کربن کمتر می باشند. عملیات استخراج بیت کوین احتمالا به زودی در کنیا رونق خواهد یافت. این کشور آفریقایی به ماینرهای ارزهای دیجیتال یک منبع انرژی سبز برای دستیابی به اهداف ماینینگ سبز را ارائه خواهد داد.
هیچ قانونی علیه استخراج ارزهای دیجیتال در آفریقا وجود ندارد و ماینینگ ارزهای دیجیتال کاملا قانونی است. با این حال تاکنون، آفریقا میزبان هیچ فارم استخراج بیت کوینی نبوده است. اما شرکت انرژی کنیایی KenGen در نظر دارد این واقعیت را تغییر داده و منابع انرژی سبز را در اختیار ماینر ها قرار دهد.
 برای بهره مندی، شرکت های ماینینگ باید تاسیسات استخراج خود را در اطراف نیروگاه زمین گرمایی شرکت KenGen قرار دهند. این شرکت قرار است از نیروی گرمایشی زمین انرژی مورد نیاز ماینر ها را تامین نماید. پکتسا موانگی، مدیر توسعهKenGen اظهار داشت: در حال حاضر فضا و انرژی برق کافی برای چند میلیون ماینر در دسترس می باشد و این شرکت در نظر دارد با توسعه فضا و انرژی بیشتر این امکان را برای ماینر های دیگر فراهم نماید.
به گفته کوارتز، کارشناس ماینینگ، کنیا می تواند تولید کننده پیشرو انرژی حرارتی در آفریقا باشد. این کشور دارای ظرفیت تامین 863 مگاوات انرژی است که عمدتا توسط KenGen تامین می شود. با این حال، کارشناسان تخمین می زنند که این کشور می تواند دارای پتانسیل انرژی حرارتی 10.000 مگاوات نیز باشد.

مصرف انرژی و استخراج بیت کوین

یک تراکنش در بلاک چین بیت کوین با نزدیک به 2214.09 کیلووات ساعت، به اندازه یک خانواده متوسط آمریکایی در 75 روز انرژی مصرف می کند و 1234.93 کیلوگرم CO2، معادل 2،737،036 تراکنش در شبکه ویزا تولید می نماید. ارقام سالانه حتی نگران کننده تر است. بر اساس داده های Digiconomist، مصرف انرژی بیت کوین به 204.5 تراوات در ساعت می رسد که معادل مصرف انرژی کشوری مانند تایلند است.
با این حال، سهم بیت کوین از انرژی سبز در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. گزارش شورای استخراج بیت کوین،BMC در مورد مصرف انرژی این ارز دیجیتال برای سه ماهه چهارم سال 2021 نشان می دهد که مصرف برق بیت کوین 58.5 درصد کاهش یافته است.
با این حال براساس نمودار داده های BMC، مصرف و ترکیب انرژی ماینینگ ارزهای دیجیتال بسیار بیشتر از چندین کشور جهان می باشد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ارائه منابع انرژی تجدیدپذیر به ماینرهای بیت کوین در کنیا
سوال امنیتی :1+31 = ?