لایحه بیت کوین در انتظار تصمیم سنای ایالات متحده

1401/03/17
لایحه بیت کوین در انتظار تصمیم سنای ایالات متحده

روز سه ‌شنبه، 7 ژوئن، سینتیا لومیس، سناتور جمهوری ‌خواه از وایومینگ و کرستن گیلیبراند، سناتور دموکرات و وکیل اوراق بهادار نیویورک، با ساعت‌ ها رایزنی با نمایندگان صنعت لایحه ای در خصوص تنظیم بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ارائه کرده اند.
براساس اظهارات سناتور لومیس؛ این لایحه دارایی های دیجیتال را به طور کامل در سیستم مالی ادغام خواهد کرد و فضای ارزهای دیجیتال را نظم خواهد بخشید. همچنین این لایحه با اجرای دقیق باعث شفافیت قوانینی خواهد شد که برای توسعه فن آوری ضروری است. سناتور لومیس افزود: تنظیم بیش از حد مقررات باعث کاهش نوآوری و همچنین مهاجرت مغز ها و ایده های نوین خواهد بود که براساس این لایحه بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بیش از حد تنظیم نخواهند شد.

مفاد لایحه پیشنهادی

این لایحه به کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) به‌ عنوان تنظیم‌ کننده اصلی بازارهای اسپات و معاملات آتی تکیه می ‌کند و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را به عنوان ناظر ارزهای دیجیتال در نظر می گیرد.
براساس پیش ‌نویس قانون ارائه شده نقش گسترده CFTC در اجرای قانون مشخص شده اما همچنان جزئیات آن تعیین نشده است. با این حال در قانون جدید قدرت نظارتی کمیسیون معاملات آتی کالا افزایش یافته است و رگولاتور مستقیماً بر تجارت توکن‌ هایی مانند بیت کوین که با تعریف کالایی مطابقت دارند، نظارت خواهند کرد. در همین حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار عرضه سهام مجازی را کنترل خواهند نمود.
این قانون همچنین سود سرمایه 600 دلار یا کمتر از آنرا در معاملات ارزهای دیجیتال از پرداخت مالیات معاف خواهد کرد.
ماینینگ ارزهای دیجیتال نیز تحت لایحه جدید پوشش داده شده است. به گفته سناتور لومیس؛ قوانین مربوط به نحوه تنظیم استخراج بیت کوین به ایالت ها موکول خواهد شد و هر ایالت بصورت مستقل در خصوص ماینرها تصمیم گیری خواهند نمود.
برای مثال ایالت نیویورک پیش از این در خصوص مقررات ماینینگ ارزهای دیجیتال خود تصمیم گیری کرده و اکنون بسیاری از ماینر های ارزهای دیجیتال با اهداف کربن خنثی و محدود در حال ماینینگ می باشند که مورد تشویق دوستداران محیط زیست قرار گرفته است.
به گفته سناتور لومیس، این لایحه همچنین نظارت بر توکن ها و استیبل کوین ها را افزایش داده است. بر همین اساس استیبل کوین ها باید در شرکت بیمه سپرده فدرال، FDIC بیمه شوند یا پشتیبانی 100 درصدی ارزهای فیات را داشته باشند. لایحه پیشنهادی همچنین به تنظیم قوانین NFTها نیز اشاره کرده است.
طبق اظهارات سناتور لومیس این لایحه جامع در 7 ژوئن ثبت شده است. براساس گزارش‌ های مربوط به قانون جدید، با توجه به بررسی های گسترده توسط سه کمیته نظارتی این قانون پیش از سال آینده در کنگره تصویب نخواهد شد. سناتور گیلیبراند به CoinDesk گفت که او حداکثر تا سال آینده رای سنا را به دست آورد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد لایحه بیت کوین در انتظار تصمیم سنای ایالات متحده
سوال امنیتی :7+64 = ?