پرداخت مالیات با ارزهای دیجیتال در گلد کوستِ استرالیا

1401/03/17
پرداخت مالیات با ارزهای دیجیتال در گلد کوستِ استرالیا

گلد کوست یکی از شهرهای پیشرو استرالیا از نظر پذیرش ارزهای دیجیتال می باشد. شهردار تام تیت روز دوشنبه، 6 ژوئن اظهار داشت که ساکنان شهر احتمالا در ماه ‌ها یا سال ‌های آینده مالیات و نرخ‌ ها را با استفاده از ارزهای دیجیتال پرداخت خواهند کرد.
گلد کوست با جمعیت 721687 نفر، دهمین شهر بزرگ استرالیا است که دارای چندین BATM بیت کوین می باشد و پرداخت در ارزهای دیجیتال را در چندین فروشگاه بزرگ می پذیرد. به گفته شهردار، اجازه پرداخت با ارزهای دیجیتال خلاقیت و جذب نسل جوان را همراه خواهد داشت.
انجمن ملی صنعت بلاک چین استرالیا از پیشنهاد شهردار شهر گلد کوست حمایت کرده است، با این حال بسیاری از کارشناسان بیت کوین با وجود از دست دادن 2 تریلیون دلار یا بیش از 50 درصد از ارزش کل ارزهای دیجیتال در شش ماه گذشته، توصیه به احتیاط بیشتر کرده اند. 
با این حال شهردار تیت در مورد پتانسیل استفاده از بیت کوین به عنوان روش پرداخت خوشبین می باشد. شهردار تیت از سال 2012 تا کنون هر 4 سال یکبار به عنوان شهردار ششمین کلانشهر بزرگ استرالیا انتخاب شده است. طبق اظهارات وی؛ پذیرش جامع ارزهای دیجیتال هنوز تایید نشده است، اما کارشناسان در حال بررسی و تنظیم قوانین مربوط به آن می باشند.

پذیرش ارزهای دیجیتال در استرالیا

بر اساس نظرسنجی که توسط وب سایت فایندر در اکتبر سال 2021 منتشر شده است، پذیرش ارزهای دیجیتال در استرالیا نسبت به اکثر کشورها هم تراز خود بیشتر است. با این حال، قوانین استرالیا ارز دیجیتال را با ارز فیات یکسان نمی داند و ارز دیجیتال را به عنوان «پول» تلقی نمی کند، بانک مرکزی استرالیا نیز هیچ برنامه ‌ای برای انتشار دلار دیجیتال خود، eAUD ندارد.
این گزارش که بر اساس شاخص پذیرش ارزهای دیجیتال (CAI) این سایت می باشد که رشد جهانی بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال را از طریق نظرسنجی از بیش از 41600 نفر در 22 کشور ارزیابی می نماید.
نرخ های منطقه گلد کوست در سال جاری 4 درصد افزایش یافته است که بزرگترین افزایش در دهه گذشته می باشد که به نسبت نرخ ثابتی بوده است. بر همین اساس شهردار تیت در نظر دارد مالیات ها را به بیت کوین همانند ساکنان السالوادور و جمهوری آفریقای مرکزی پرداخت کرد، با این تفاوت که بیت کوین ارز دیجیتال قانونی در السالوادور و آفریقای مرکزی است.
آدام پولتون، رئیس کمیته صنعت بلاک چین استرالیا نیز در همین زمینه اظهار داشت که بیت کوین صرفاً نوع دیگری از پول است که به دلار استرالیا گره خورده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد پرداخت مالیات با ارزهای دیجیتال در گلد کوستِ استرالیا
سوال امنیتی :5+72 = ?