بازگشت بایننس به ژاپن در بحبوحه سقوط مارکت دیجیتال

1401/07/04
بازگشت بایننس به ژاپن در بحبوحه سقوط مارکت دیجیتال

ژاپن اخیرا رویکرد خود را نسبت به دارایی های دیجیتال تغییر داده و باعث جذب سرمایه گذاران نهادی بسیاری به کشور شده است. در همین راستا؛ چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس در تلاش است پس از یک دوره طولانی 4 ساله دوباره خدمات صرافی خود را در ژاپن فعال نماید و برای دریافت مجوز فعالیت مجدد در این کشور درخواست داده است.

موضع اخیر دولت ژاپن به عنوان سومین اقتصاد بزرگ دنیا در خصوص دارایی های دیجیتال باعث افزایش علاقمندی بایننس برای ورود مجدد به این کشور آسیای شرقی شده است. سخنگوی بایننس از ارائه توضیحات تکمیلی در مورد مکالمات صرافی با رگولاتورها خودداری نموده و اظهار داشته است که صرافی ارز دیجیتال بایننس متعهد به همکاری با سیاست گذاران و تنظیم کننده هاست.

تعهد بایننس در نتیجه سیاست های قانونگذاران ژاپنی برای محافظت از سرمایه کاربران است و در راستای توسعه و رشد صنعت دیجیتال طراحی و اجرا شده است.

پیش از این،Coingape  گزارش داده بود که بایننس مجوز ارائه محصول MVPرا در دبی دریافت کرده است. مرجع تنظیم دارایی های دیجیتال دبی، VARA به این صرافی دیجیتال مجوز افتتاح حساب کاربران صرافی در بانک های داخلی را اعطا نموده است.
مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو از سال 2018 با وجود فعالیت در کشور ژاپن اقدام به دریافت مجوز فعالیت در کشور کرده است. با این حال، رگولاتورهای اوراق بهادار با صدور اطلاعیه ای رسمی، فعالیت های بدون مجوز در کشور را متوقف کرده است. بایننس همچنین پیش از این به دلیل رعایت نکردن قوانین خاص هشدارهای متعددی دریافت کرده است.

توسعه تجارت دیجیتال در ژاپن

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن همزمان با روند نزولی مارکت و کاهش قیمت بیت کوین برای تقویت اقتصاد، رشد شرکت های وب 3  را در برنامه 5 ساله خود قرار داده است. همزمان مرجع مالی ژاپن پیشنهاد کاهش مالیات بر دارایی های دیجیتال را ارائه نموده است.

بدین ترتیب تجارت ارزهای دیجیتال در ژاپن قانونی است. با این حال، قانون خدمات پرداخت ژاپن دارایی ‌های دیجیتال را به عنوان روش‌ های پرداختی تعریف می ‌کند که ارز ثابت نیستند و می ‌توانند برای پرداخت به افراد استفاده شوند.

در فوریه سال جاری، همزمان با افزایش قیمت ریپل حجم معاملات این دارایی با  1.36 میلیارد واحد بیشترین حجم معاملات اسپات در ژاپن بوده است. بیت کوین نیز اندکی پس از آن بالاترین ارزش معاملات را در همان ماه ثبت کرد، به حجم معاملاتی در حدود 180 هزار واحد رسید. با این حال ژاپن نرخ مالیاتی بسیار بالایی بر روی ارزهای دیجیتال دارد. آخرین نرخ مالیات اعمال شده در کشور 55 درصد بوده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بازگشت بایننس به ژاپن در بحبوحه سقوط مارکت دیجیتال
سوال امنیتی :9+32 = ?