ثبت شکایتی علیه میکرواستراتژی و مایکل سیلر به دلیل فرار مالیاتی

1401/06/10
ثبت شکایتی علیه میکرواستراتژی و مایکل سیلر به دلیل فرار مالیاتی

مایکل سیلر و میکرواستراتژی بزرگترین هولدر بیت کوین مورد شکایت دادستان کل منطقه کلمبیا قرار گرفته اند. طبق ادعای شاکی، میکرواستراتژی با مدیر اجرایی خود برای فرار مالیاتی توطئه کرده است. شاکی خواستار دریافت بیش از 25 میلیون دلار مالیات و جریمه شده است.

براساس ادعای شاکی؛ مایکل سیلر آگاهانه از مالیات بر درآمد ایالت اجتناب کرده است. این فرد در حالی که ادعا کرده است ساکن ایالت دیگری با مالیاتی پایین تر است، اقامت خود را در واشنگتن دی سی حفظ نموده است. طبق شکایتنامه شرکت میکرواستراتژی با مخفی کردن عمدی آدرس مالیاتی واقعی مدیر اجرایی خود، با سیلر توطئه کرده است.

براساس شکایت ثبت شده در دادگاه عالی ایالت کلمبیا؛ طبق داده های مستند، از سال 2005 تا کنون مایکل سیلر از پرداخت بیش از 25 میلیون دلار از مالیات ‌های بدهی منطقه خودداری نموده است. شکایتنامه همچنین وقایع مربوط به دهه 1980 را خاطر نشان کرده و اظهار داشته است که مایکل سیلر با تاسیس شرکت در آن زمان و جابجایی دفتر مرکزی شرکت در طول سالیان متمادی از پرداخت مالیات اجتناب نموده است.

طبق شکایتنامه؛ مایکل سیلر مورد اتهام از سال 2005 تاکنون مقیم قانونی هر دو منطقه بوده با این حال از پرداخت مالیات منطقه کلمبیا خودداری نموده است. سیلر هم اکنون در پنت هاوسی در واشنگتن دی سی زندگی می کند در حالی که اقامت فلوریدا و ویرجینیای کلمبیا را دارد.

تاثیر نوسانات بیت کوین و حواشی پیرامون بر میکرواستراتژی

نوسانات اخیر قیمت بیت کوین بیش از 1.3 میلیارد دلار ارزش از ذخایر بیت کوین مایکل سیلر را از بین برده و اکنون او به دلیل کلاهبرداری مالیاتی مورد شکایت قرار گرفته است. اما او با بحث و جدل بیگانه نیست. این کارآفرین 57 ساله نام خود را در حباب دات کام در اواخر دهه 90 بر سر زبان ها انداخت و به خاطر از دست دادن 6 میلیارد دلار در یک روز معروف شد.

سیلر بار دیگر به دلیل فرار مالیاتی در کانون توجه قرار گرفته است. همچنین اخیرا اعلام شد که مایکل سیلر از سمت مدیرعاملی شرکت میکرواستراتژی کناره گیری کرده و سمت ریاست اجرایی شرکت را بر عهده گرفته است. طبق اظهارات وی؛ هدف از این اقدام تمرکز بر روی ابتکارات اکوسیستم بیت کوین بوده است. وی همچنین تصمیم دارد به راهبرد استراتژی کسب بیت کوین میکرواستراتژی ادامه داده و حجم ذخایر بیت کوین را افزایش دهد.

سهام میکرواستراتژی پس از انتشار خبر، تا 7 درصد کاهش یافت، اما از آن زمان تاکنون بخشی از زیان خود را جبران کرده است. این شرکت در سال جاری در بحبوحه بازار نزولی بیت کوین با مشکل بزرگی مواجه بوده و تا به امروز تقریبا 60 درصد سقوط کرده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ثبت شکایتی علیه میکرواستراتژی و مایکل سیلر به دلیل فرار مالیاتی
سوال امنیتی :7+89 = ?