مزایا و معایب صرافی های ایرانی

1401/06/13

مزایا و معایب صرافی های ایرانی؛اگر با دنیای ارز دیجیتال سرو کار داشته باشین، باید بدونین که یکی از پایه های اصلی دنیای دیجیتال، وجود صرافی های  ارز دیجیتال هستش. صرافی های ارز دیجیتال عملکردی مشابه صرافی های واقعی دارن که از اونا برای ذخیره پول و دارایی استفاده میشه.

از مزیت های وجود صرافی ها امکان ذخیره مقدار زیادی از دارایی افراد در امنیت کامل هستش. این نوع برنامه ها در مقابل هک و سرقت اطلاعات حساب کاربری بسیار ایمن و مقاوم هستن.صرافی های ارز دیجیتال به دو نوع متمرکز وغیرمتمرکز تقسیم میشن که هرکدوم ویژگی های خاص خودشون رو دارن. 

مقاله پیشنهادی: انواع صرافی های رمز ارز ها

مزایا و معایب صرافی های ایرانی

 استفاده از این نوع برنامه ها، سرعت انجام تراکنش های مالی رو افزایش میده و یکی از قدرتمند ترین برنامه های ارز دیجیتال شناخته میشه که میتونه از هر تراکنش مالی حمایت کنه. در واقع از صرافی ها برای نقل و انتقال دارایی های دیجیتالی و رمزارزهای مختلف استفاده میشه. وجود نقیدنگی زیاد، امنیت بالا، انجام اسون و سریع تراکنش های مالی از جمله مهم ترین ویژگی های صرافی های ارز دیجیتال هستن.  

کاربران ایرانی ارز دیجیتال می تونن از صرافی های ایرانی استفاده کنن چرا که برخی از صرافی های خارجی به دلیل مسدود بودن، قابلیت ارائه خدمات به کاربران ایرانی را ندارند. قبل از اینکه با یکی از بهترین نوع صرافی های ارز دیجیتال ایرانی اشنا بشیم، بهتره کمی درمورد مزایا و معایب صرافی های ایرانی بدونیم تا بتونیم بهترین استفاده رو از امکانات مختلف این نوع برنامه غیرمتمرکز داشته باشیم. 

آشنایی با مزایا و معایب صرافی های ایرانی 

آشنایی با مزایا و معایب صرافی های ایرانی می تونه به شما در انتخاب بهترین نوع صرافی و استفاده بهینه از تمامی امکانات اون کمک کنه. پس در ادامه مقاله همراه ما باشین تا شما رو با ویژگی های مختلف این نوع صرافی های ارز دیجیتال اشنا کنیم. 

همونطور که میدونین و قبلا هم به این مورد اشاره کردیم، وجود صرافی های ارز دیجیتال برای ذخیره دارایی ها و سرمایه های ارزی اهمیت به سزایی داره. یکی از ویژگی های صرافی های دیجیتال ایرانی این هستش که به عنوان یه برنامه دیجیتال غیرمتمرکز استفاده میشه.مطمئنم الان براتون سوال پیش اومده که برنامه های غیرمتمرکز چی هستن و برای چی استفاده میشن؟ پس بیاین با هم بریم به ادامه مقاله تا در این مورد بیشتر بدونیم. 

مزایا و معایب صرافی های ایرانی

برنامه های غیرمتمرکز به برنامه هایی گفته میشه که تحت نظارت هیچ یک از نهاد ها و سازمان های دولتی نیستن و توسط خود کاربرها و توسعه دهنده ها اداره میشن. برای همین میشه گفت صرافی های ایرانی از امنیت خیلی خوبی برخوردارند چون اطلاعات حساب کاربرها جز خودشون تحت کنترل و نظارت فرد یا سازمان دیگه ای نیستش. 

یکی دیگه از ویژگی ها و مزیت های استفاده از برنامه های غیرمتمرکز صرافی ایرانی، عدم نیاز به حضور واسطه ها هستن. واسطه ها افرادی هستن که وظیفه نقل و انتقال ارز ، انجام معاملات و.. برعهده دارن که بعد از انجام وظیفشون حق کمیسیون دریافت میکنن.از مزایای عالی صرافی های ایرانی می تونیم به عدم وجود هیچ نوع محدودیتی درانجام معاملات و ذخیره سرمایه و دارایی اشاره کنیم. 

تا اینجای مقاله درمورد صرافی های ایرانی غیرمتمرکز صحبت کردیم و با مزایای عالی اون اشنا شدیم. بهتره بدونین که این نوع صرافی ها دارای نوع متمرکز هم هستن.همونطور که متوجه شدین در نوع غیرمتمرکز این برنامه، نیازی به حضور واسطه ها نیست.

برخلاف این، در صرافی های متمرکز، وجود واسطه ها یه نیازه. یکی از معایب صرافی های ایرانی غیرمتمرکز وجود همین واسطه هاست. چرا که در این نوع صرافی ها احتلاف مالی زیادی بین افراد پیش میاد که نیاز به وجود واسطه رو مهم و ضروری میدونه. 

کاربرد های صرافی های ارز دیجیتال ایرانی 

همونطور که تا این بخش از مقاله خوندیم، استفاده از یه صرافی امن اهمیت خیلی زیادی داره. استفاده از صرافی های خارجی که دارای امکانات و امنیت بالاتری هستن، به دلیل وجود تحریم ها برای استفاده کاربران ایرانی انتخاب خوبی نیستن.

برای همین، آشنایی با یه صرافی ایرانی خوب و امن برای ایرانی ها از اهمیت زیادی برخورداره. درانتخاب صرافی ایرانی مورد نظر به وجود سرمایه کافی در اون اطمینان لازم رو داشته باشین. برخی از صرافی ها سرمایه کافی برای نقل و انتقال ارزهای دیجیتالی ندارن و برای همین میشه گفت به جای اینکه روز به روز پیشرفت کنن، ورشکسته میشن و همه اعتبار و سرمایشون رو از دست میدن. 

مزایا و معایب صرافی های ایرانی

کاربران ایرانی می تونن به جای استفاده از صرافی های خارجی، از صرافی های ایرانی مثل اینانس استفاده کنن که تنوع بالای ارزهای دیجیتال و شت کوین ها اون ها رو از هر صرافی خارجی دیگه ای در این زمینه متمایز میکنه.

جالبه بدونین صرافی های ایرانی برای اینکه بتونن با صرافی های خارجی در ارتباط باشن به عنوان یه واسطه عمل می کنن. 

این نوع صرافی ها امنیت بالایی دارن چون از یه سیستم امنیتی دو عاملی استفاده می کنن. در این نوع سیستم، کدهای ایمنی به ایمیل یا شماره تلفن شما ارسال میشه که با تایید اون می تونن به پنل شخصیتون وارد بشین. 

در این بخش از مقاله مزایا و معایب صرافی های ایرانی به خوبی با انواع صرافی های ارز دیجیتال و مزایا و معایب اونا اشنا شدیم. حالا یکی از مسائل مهمی که می خوایم بهش اشاره کنیم، آشنایی با انواع صرافی های ایرانی که کاربران ایرانی می تونن از اونا به جای صرافی های خارجی استفاده کنن.

مقاله پیشنهادی: صرافی ارز دیجیتال چیست؟

انواع صرافی های ایرانی 

صرافی های ایرانی به چند نوع مختلف تقسیم میشن که ما به طور مختصر در مورد هریک از اونا توضیح می دیم تا آشنایی خوب و کافی در این مورد به دست بیارین. 

• صرافی های ایرانی متمرکز

مزایا و معایب صرافی های ایرانی

در صرافی های ایرانی متمرکز نیاز به حضور واسطه وجود داره. این نوع صرافی به صورت یه پلتفرم انلاین عمل می کنه تا معاملات افراد رو به خوبی و با امنیت بالا انجام بده. بطور کل همه صرافی های ارز دیجیتالی که در ایران کار میکنن متمرکز هستن و کاربران برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید کار احراز هویت رو در این صرافی ها اول انجام بدن و بعد از تایید احراز هویت شروع به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنن.

• صرافی های ایرانی OTC

همونطور که از اسمش معلومه، صرافی های سریع عملکرد سریعی دارن چون خود صرافی، خریدار یا فروشنده هستش که این نوع صرافی ها، کارمزد پایینی دارن و میتونین برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال خودتون از اونا استفاده کنین.

معایب صرافی های ایرانی 

در بخش های قبل در مورد مزایای صرافی های ایرانی صحبت کردیم، اما بهتره با معایب این نوع برنامه های دیجیتالی هم اشنا بشیم تا اطلاعات کاملی در مورد این نوع صرافی ها داشته باشیم. 

مزایا و معایب صرافی های ایرانی

  • صرافی های ایرانی در مقایسه با صرافی های خارجی، کارمزد بالایی ندارن و از ارز های دیجیتال مختلفی پشتبانی نمی کنن. 
  • تمایلی به حمایت از الت کوین های جدید ندارن. قابلیت هایی مثل استیکینگ، مارجین تریدینگ و فیوچر تریدینگ ندارن. 
  • سرعت پایین، عدم افزودن به موقع ارزهای جدید هم از دیگر معایب استفاده از صرافی های ایرانی هستن. 

انتخاب بهترین صرافی های ایرانی 

هر کدوم از صرافی های ایرانی که در بخش قبل در موردشون صحبت کردیم دارای کاربردهای خاصی هستن. ما در این بخش از مقاله بهترین صرافی ایرانی که میتونین در سریع ترین زمان کار خرید و فروش ارزهای دیجیتال خودتون رو باهاش انجام بدین رو بهتون معرفی کنیم. در اصل ما صرافی اینانس رو به عنوان یکی از بهترین صرافی های OTC در داخل کشور با پشتیبانی از بیش از 700 ارز دیجیتال و 200 شت کوین بهتون معرفی میکنیم و شما میتونین در کمترین زمان خرید یا فروش ارزهای مد نظر خودتون رو انجام بدین.

در صرافی اینانس احراز هویت در سریع ترین زمان انجام شده و بلافاصله بعد از احراز هویت شما میتونین ارز دیجیتال خودتون رو خریداری کرده و در کمتر از 5 دقیقه به کیف پول شما انتقال داده خواهد شد. همچنین اینانس دارای تیم پشیتبانی قوی بوده و این برای کاربرانی که هنگام خرید یا فروش ارز دیجیتال به مشکلی میخورن میتونه گزینه خیلی خوبی باشه.

مقاله پیشنهادی: مزایا و معایب صرافی های خارجی

سخن پایانی 

بازار ارز دیجیتال برپایه صرافی های دیجیتال غیرمتمرکز ایجاد شدن. در واقع میشه گفت صرافی های رمزارزها از جمله پایه های اصلی دنیای ارز دیجیتال هستن.کاربران ایرانی به دلیل وجود تحریم ها نمی تونن از صرافی های خارجی استفاده کنن برای همین نیاز به استفاده از صرافی های ایرانی دارن. ما تو این مقاله، شما رو با معایب و مزایای صرافی های ایرانی آشنا کرده و امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشه و پیشنهادات و نظرات خود را در مورد این مقاله با ما در میان بزارید.


نظرات کاربران در مورد مزایا و معایب صرافی های ایرانی
سوال امنیتی :5+49 = ?