اتریوم یا بایننس کوین؟ کدام بهتر است؟

1401/06/12


اتریوم یا بایننس کوین؟ کدام بهتر است؟ارز دیجیتال، کلمه ای که این روز ها از هر گوشه کنار دنیا به گوش می رسه. یه مفهوم جدید که آشنایی با اون می تونه مسیر جدیدی رو در زندگیتون ایجاد کنه. مسیری که حتی باعث تغییر اهدافتون در زندگی میشه و می تونه شما رو به یه درآمد خیلی خوب برسونه.

اما بهتره بدونین استفاده از بازار دیجیتال به این آسونیا نیست. برای اینکه بتونین تجربه های خوبی در ارتباط با ارزهای دیجیتال به دست بیارین و به سود خوبی دست پیدا کنین، باید با تمامی امکانات و مفاهیم مربوط به این دنیا اشنا باشین. 

اتریوم یا بایننس کوین؟ کدام بهتر است؟

در بازار ارز با کلماتی مثل اتریوم و بایننس کوین برخورد می کنین. شاید در انتخاب بین این دو دچار تردید بشین و در انتخاب درست، اشتباه کنید. اتریوم و بایننس کوین دو پلتفرم انلاین توسعه یافته در بستر بلاک چین هستن که هرکدوم مزیت های خاص خودشون رو دارن. 

ما تو این مقاله، ابتدا شما رو با مفاهیم اتریوم و بایننس کوین آشنا کرده و در بخش های بعدی این دو پلتفرم رو باهم مقایسه می کنیم تا بتونیم به انتخاب درستی از بین این دو برنامه غیرمتمرکز برسیم و بدونیم اتریوم یا بایننس کوین؟ کدوم رو انتخاب کنیم.

اتریوم چیست؟

اتریوم ( ethereum)، یکی از ارزهای اصلی شبکه ارزهای دیجیتالی هستش. اگر با بازار ارزهای دیجیتالی سر و کار داشته باشین، بارها با این کلمه مواجه خواهید شد. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشین تا شما رو با مفهوم کامل کلمه اتریوم اشنا کنیم. 

اتریوم در واقع نوعی پلتفرم انلاین هستش که بر روی بستر بلاک چین ساخته شده و توسعه یافته. ممکنه تا حالا اتریوم رو به عنوان یه ارز دیجیتال مثل همون بیت کوین شناخته باشین ولی این اشتباهه.

اتریوم یه ارز دیجیتال نیست، بلکه یه پلتفرم انلاین هستش که از اون برای اجرای برنامه های غیرمتمرکز و قرارداد های هوشمند استفاده می شه که نیازی به حضور واسطه برای انجام معاملات نداره و ارز شبکه اش هم اتر نام داره.

برنامه های غیر متمرکز، برنامه هایی هستن که تحت نظارت هیچ نوع سازمان و اداره خاصی نبوده و توسط کاربر ها و توسعه دهنده ها اداره می شن.

قرار داد های هوشمند به انواع برنامه هایی گفته می شه که به صورت خودکار و هوشمند عمل کرده و برای انجام معاملات و هر نوع تراکنش نیازی به واسطه نداره. 

اتریوم یا بایننس کوین؟ کدام بهتر است؟

یکی از ویژگی های جالب اتریوم این هستش که دارای مرورگر، سیستم پرداخت تراکنش مالی و زبان برنامه نویسی مخصوصی هستش. 

مطمعنم براتون سوال پیش اومده که اتریوم چطور به وجود اومد و هدف از توسعه این نوع پلتفرم چی بوده؟ 

همونطور که می دونین خیلی از برنامه ها مثل فیس بوک، گوگل و... دارای یه سرور مرکزی هستن که تمامی اطلاعات کاربر ها رو در اون سرور ذخیره می کنن. 

در این موارد، خطر دزدیده شدن اطلاعات حساب کاربر ها وجود داره. همونطور که برایان بهلندورف، سازنده سرور اینترنتی اپاچ، دزدیده شدن اطلاعات رو گناه اصلی اینترنت می دونه.

افرادی مثل بهلندورف بر این باور هستن که شبکه اینترنت باید غیرمتمرکز باشه. یعنی هیچ سرور مرکزی نباشه تا بتونه اطلاعات حساب کاربرها رو هک کرده و سرقت کنه. 

درواقع، اتریوم به منظور ایجاد یه شبکه غیرمتمرکز به وجود اومد تا بتونه از اطلاعات کاربرها محافظت کنه. این نوع پلتفرم انلاین علاوه بر حفظ اطلاعات کاربرها، نیاز به حضور واسطه ها رو هم از بین میبره. 

واسطه ها افرادی هستن که وظایف انجام انتقال پول، ذخیره اطلاعات و ... رو بر عهده دارن. 

تا اینجای مقاله با ماهیت پلتفرم اتریوم اشنا شدیم. در ادامه مقاله می خوایم در مورد ویژگی های این نوع برنامه غیر متمرکز بیشتر بدونیم. 

مقاله پیشنهادی: پلاسما در اتریوم چیست؟

ویژگی های پلتفرم آنلاین اتریوم 

• یکی از ویژگی های عالی اتریوم، نبود کنترل از سوی نهاد ها و سازمان های دولتی هستش. برای همین حتی کوچک ترین تغییر هم باید به تایید تمامی اعضای تیم برسه. 

• عدم کنترل توسط نهاد های دولتی باعث کاهش احتمال سرقت اطلاعات حساب کاربرها می شه. علاوه بر این، تمامی افراد می تونن نظارت مستقیم روی سیستم اطلاعاتی خودشون داشته باشن. 

• همونطور که در بخش قبل هم بهش اشاره کردیم، اتریوم دارای یه سیستم رمز نگاری مخصوص هستش که این عمل باعث افزایش امنیت این نوع پلتفرم شده. علاوه بر این یه نوع برنامه فعال و همیشه انلاین به شمار میاد. 

از اتریوم در موارد مختلفی استفاده می شه. به عنوان مثال می تونیم با استفاده از این پلتفرم، به ساخت نرم افزار های غیرمتمرکز، انجام قرار داد های هوشمند اشاره کنیم. 

چشم انداز آتی اتریوم 

همونطور که متوجه شدین، اتریوم یکی از محبوب ترین رمز ارز های مشهور در بازار ارز دیجیتال هستش. خیلی از افراد اتریوم رو یه گزینه مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت می دونن. 

اما در نظر داشته باشین که بدون دانش کافی وارد بازار ارز دیجیتال نشین، خیلی از افرادی که بدون دانش و اطلاعات کافی وارد این نوع بازار شدن چیزی جز ضرر عایدشون نشده.

یکی از مباحث اصلی این مقاله، مقایسه اتریوم و بایننس کوین هستش تا در نهایت بتونه به شما در انتخاب بهترین نوع پلتفرم کمک کنه.

تا اینجای مقاله با مفهوم اتریوم آشنا شدین. در بخش بعد می خوایم شما رو با مفهوم بایننس کوین آاشنا کرده و سپس در مورد تفاوت این دو پلتفرم و برنامه غیر متمرکز صحبت کنیم. 

بایننس کوین چیست؟ 

اتریوم یا بایننس کوین؟ کدام بهتر است؟

مطمئناً تا حالا کلمه صرافی بایننس به گوشتون خورده. صرافی بایننس یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال هستش که امنیت و سرعت خیلی بالایی داره.

ایجاد و توسعه ارز دیجیتال بایننس هم باعث افزایش محبوبیت این نوع صرافی شد. جالبه بدونین که در گذشته، بایننس کوین روی بستر بلاک چین اتریوم بودش که در سال 2019 به بلاکچین خودش منتقل شد. 

بایننس کوین یکی از ارزهای دیجیتال هستش که روز به روز به اهمیت اون افزوده می شه. این نوع ارز روی پلتفرم بایینس قرار داره و از اون برای انجام معاملات ارزی در بازار ارزهای دیجیتال استفاده می شه. 

یکی از ویژگی های جالبه این نوع ارز در این هستش که از هر دو شبکه اتریوم و بلاک چین ساخته شده و در واقع ایمنی هر دو بستر رو به خودش اختصاص داده. برای همین نیاز نیست از دزدیده شدن اطلاعات حساب کاربریتون بترسین و یا نگرانی از این بابت داشته باشین چون بایننس کوین دارای امنیت بسیار بالایی هستش. 

همونطور که متوجه شدین ارز بایننس روی پلتفرم صرافی بایننس ایجاد شده و توسعه پیدا کرده. این صرافی یکی از امن ترین و بهترین صرافی های ارز دیجیتال شناخته می شه. جالبه بدونین که این نوع ارز، تحت تاثیر عوامل داخلی بایننس هستش تا عوامل خارجی. یعنی هیچ شرایط خارجی باعث تغییر قیمت و یا ایجاد نوسان در روند رشد اون نمیشه. 

بایننس کوین یه ارز دیجیتال نو ظهور هستش که دارای 200 میلیون کوین بوده و اولین بار در سال 2017 به وجود اومد. 

جالبه بدونین که بایننس کوین هم درست مثل اتریوم ارز دیجیتال نیست بلکه به عنوان یه پلتفرم انلاین برای انجام معاملات ارزی استفاده می شه که برای انجام هر تراکنش، کارمزد دریافت می کنه. ارز این شبکه هم bnb نام داره.

همونطور که می دونین برای ذخیره ارز دیجیتال و سرمایه های دیجیتالی نیاز به کیف پول هایی دارین که به این منظور ایجاد شده و توسعه پیدا کردن. 

برای اینکه بتونین ارز بایننس کوین رو ذخیره کنین، هم میشه از کیف پول های نرم افزاری مثل مای اتر والت یا تراست ولت و هم کیف پول های سخت افزاری استفاده کرد. از اونجایی که بایننس کوین قبلا روی پلتفرم اتریوم بوده برای همین، هر کیف پولی که از اتریوم حمایت کنه، از توکن BNB یا بایننس کوین هم حمایت می کنه. 

شاید براتون سوال باشه که چرا ارز دیجیتال بایننس کوین باعث افزایش محبوبیت صرافی بایننس شد؟ اصلا چه تفاوتی بین این نوع ارز و سایر ارز ها وجود داره؟ 

جالبه بدونین که با استفاده از بایننس کوین در صرافی بایننس، شما می تونین به هنگام انجام معاملات ارزی و پرداخت تراکنش ها، 25 درصد تخفیف از صرافی بایننس بگیرین. وجود تخفیف باعث افزایش تعداد کاربران صرافی بایننس و همینطور افزایش حجم معاملات اون شد. 

ویژگی های بایننس کوین

اتریوم یا بایننس کوین؟ کدام بهتر است؟

در این بخش از مقاله اتریوم یا بایننس کوین؟ کدام بهتر است؟ وقتشه در مورد ویژگی ها و مزایای استفاده از بایننس کوین بدونیم و حیطه اطلاعاتمون رو در این مورد افزایش بدیم. 

• بایننس کوین نسبت به دیگر انواع ارزهای دیجیتال دارای هزینه کمتری هستش. علاوه بر این، با استفاده از این نوع ارز می تونین 25 درصد تخفیف از صرافی بایننس به هنگام انجام معاملات ارزی بگیرین. 

• شما نه تنها می تونین از ارز بایننس کوین در داخل صرافی بایننس استفاده کنین، بلکه این امکان وجود داره که از اون در خارج از این پلتفرم هم استفاده بشه. 

• میتونین ارز بایننس کوین رو با ارز های فیات مثل دلار، یورو و... مبادله کنین. بهتره بدونین این ارز، تراکنش های مالی رو با سرعت بالایی انجام می ده و می تونین از طریق هر برنامه ای به این نوع ارز دسترسی داشته باشین. 

خطرهای سرمایه گذاری در بایننس کوین

با اینکه استفاده از بایننس کوین و سرمایه گذاری در اون سود بالایی داره اما بهتره بدونین که این پلتفرم هم مثل هر پلتفرم دیگه ای خطرهایی به دنبال داره که آشنایی با اون خالی از لطف نیست. 

• جالبه بدونین که بایینس کوین از ابتدا روی بستر اتریوم بوده و همین امر باعث ایجاد رقابت و شاید کاهش ارزش این نوع ارز دیجیتالی در روز های آینده بشه. 

• توسعه دهنده های ارز بایننس میخواین در آینده ای نزدیک بخش معینی از این نوع ارز رو بازخرید کنن که این باعث کاهش ارزش ارزها میشه. 

• علاوه بر این، با توجه به اینکه در بخش قبل هم بهش اشاره کردیم این نوع ارز بیشتر در داخل صرافی بایننس استفاده می شه و این می تونه یه مشکل اساسی باشه. 

تا اینجای مقاله با پلتفرم های اتریوم و بایینس کوین آشنا شدیم. اما موضوع اصلی مقاله ما در مورد مقایسه این دو نوع پلتفرم هست تا بتونیم از بین این دو ارز دیجیتال، بهترین اون رو انتخاب کرده و سود خوبی به دست بیاریم. 

پس بیاین بریم ادامه مقاله تا با تفاوت های این دو پلفترم آشنا شیم و ببینیم کدومشون برای سرمایه گذاری بهتره؟

مقاله پیشنهادی: تفاوت بین اتریوم و اتریوم کلاسیک چیست؟

مقایسه اتریوم و بایننس کوین 

این روزها، اتریوم به وفور مورد حمله قرار می گیره. بهتره بدونین این نوع ارز یکی از بهترین برنامه های غیرمتمرکز هستش که به عنوان پادشاه این نوع برنامه ها شناخته میشه. خیلی ها باور دارن که ارز دیجیتال بایننس کوین باعث ایجاد حملاتی به پلتفرم اتریوم میشه که از طرف سازنده ارز بایننس به منظور انتقال این ارز به بلاک چین بایننس انجام میشه. 

صرافی بایننس در چند وقت گذشته، کوین های جدیدی روانه بازار کرد. بخشی از این کوین ها روی بستر بایننس بوده و برخی هم روی بستر اتریوم بودن. 

با این کار، اتریوم حجم معاملات خودش رو تا حد قابل توجهی از دست داد و بایننس کوین جای اون رو گرفت. در واقع میشه گفت، بایننس یه رقیب سرسخت برای اتریوم و حتی هر نوع پروتکل قرارداد هوشمند شناخته میشه. 

تفاوت های اتریوم و بایننس کوین 

اتریوم یا بایننس کوین؟ کدام بهتر است؟

اول از همه قبل از اینکه وارد توضیح تفاوت های اصلی این دو نوع پلتفرم آانلاین بشیم، بهتره یه مقایسه مختصری در مورد جزئیات این دو ارز متفاوت داشته باشیم تا بتونیم به هنگام انتخاب بهترین نوع پلتفرم، به تصمیم درستی برسیم. 

• همونطور که میدونین اتریوم و بایننس کوین دو ارز و یا پلتفرم دیجیتالی و انلاین متفاوت هستن، پس نمادشون هم باید متفاوت باشه. 

• ETH نماد ارز اتریوم و BNB نماد ارز بایننس کوین هستش. جالبه بدونین بایننس کوین در رتبه 4 مارکت کپ و اتریوم در رتبه 2 این مارکت هستش. 

• توکن های هر دو پلتفرم به دو نوع محدود و نامحدود تقسیم بندی شدن. اتریوم نامحدود هستش و دارای تورم مثبته، اما بایننس کوین دارای محدودیت بوده و تورم منفی داره. 

• اگر بخوایم از نظر زمان راه اندازی پلتفرم ها صحبت کنیم و ببینیم کدوم یکی زودتر ایجاد و توسعه پیدا کرده می شه گفت اتریوم نسبت به بایننس کوین، از ارزهای قدیمی تر شناخته می شه.

• اتریوم در سال 2015 و بایننس کوین در سال 2020 به وجود اومده و راه اندازی شدن. 

• یکی از مهم ترین تفاوت هایی که باید بهش توجه کنین در سرعت و تعداد انجام تراکنش های روزانه و میزان کارمزد پرداختی در هر تراکنش هستش. 

• جالبه بدونین که بایننس کوین با داشتن حداکثر 1/13 میلیون تراکنش روزانه خیلی جلوتر از اتریوم هستش که روزانه فقط 7/1 حق تراکنش مالی داره. 

• از تفاوت های مهم دیگه حداکثر میزان کارمزد پرداختی به هنگام انجام تراکنش های مالی هستش. اتریوم دارای حداکثر 700 GWEI و بایننس دارای حداکثر 28 GWEI کارمزد هستن. 

خب تا اینجای مقاله کم و بیش در مورد تفاوت های مهم بین دو پلتفرم اتریوم و بایننس کوین خوندیم و یاد گرفتیم که هر دوی این نوع پلتفرم های انلاین از اهمیت به سزایی برخوردار هستن. 

اتریوم یا بایننس کوین؟ کدام بهتر است؟

با توجه به تفاوت هایی که در بخش بالا بهش اشاره شد، میشه گفت اگه دنبال سرمایه گذاری های عالی در صرافی بایننس هستین پس بهترین انتخاب برای شما استفاده از بایننس کوین هستش.

اما اگه به دنیای غیرمتمرکز و بازارهای ارز دیجیتال علاقه دارین پس بهتره سمت پلتفرم اتریوم برین.

بهتره بدونین که تفاوت های میان اتریوم وبایننس کوین فقط به موارد بالا ختم نمیشه. بلکه موارد زیادی هستش که میشه به این فهرست اضافه کرد. 

نظرتون چیه این بار در مورد برتری هرکدوم از این نوع ارزهای دیجیتال صحبت کنیم؟ پس بیاین بریم ادامه مقاله تا بیشتر در این مورد بدونیم. 

• هرکدوم از پلتفرم های اتریوم و بایننس کوین دارای برتری هایی هستن. به عنوان مثال، یکی از برتری های اتریوم، وجود نرم افزار های غیرمتمرکز هستش. 

همونطور که در بخش های قبلی بهش اشاره کردیم، بایننس کوین در واقع پلتفرمی هستش که از روی اتریوم ساخته شده برای همین ممکنه به وفور دچار حمله و هک های امنیتی بشه. 

به همین دلیل، میشه گفت که اتریوم نسبت به بایننس کوین امنیت بیشتری داره و احتمال دزدیده شدن اطلاعات حساب کاربری در اون خیلی کمه. 

• یکی از برتری های دیگه اتریوم این هستش که بلاک چین این نوع پلتفرم نسبت به بایننس از اعتبار بالاتری برخورداره. یه جورایی میشه گفت غیر متمرکز تر از بایننس هستش. 

• از برتری های بایننس میشه به سرعت زیاد و کارمزد کم اون به هنگام انجام تراکنش های مالی نسبت به پلتفرم اتریوم اشاره کرد. 

• یکی دیگه از برتری های این نوع پلتفرم، داشتن کارایی ها و مزایای زیاد نسبت به اتریوم هستش. 

سخن پایانی

در مقاله اتریوم یا بایننس کوین؟ کدام بهتر است؟ سعی کردیم شما رو با ماهیت اصلی پلتفرم های انلاین اتریوم یا بایننس کوین اشنا کنیم تا بتونین بین این دو پلتفرم، بهترین اون رو انتخاب کنین.

ما نمی تونیم بگیم کدوم پلتفرم برای شما انتخاب درستیه، ما فقط راه رو نشونتون میدیم. هدف استفاده ی شماست که می تونه به شما در انتخاب درست کمک کنه. 

همونطور که می دونین اتریوم و بایننس کوین از محبوب ترین پلتفرم های انلاین هستن که کاربرهای زیادی دارن. با این حال تفاوت هایی میان این دو ارز دیجیتال وجود داره.در مورد تفاوت ها و برتری های هر دو صحبت کردیم. انتخاب درست، بستگی به دید شخصی و هدف شما از استفاده از برنامه های غیرمتمرکز داره.


نظرات کاربران در مورد اتریوم یا بایننس کوین؟ کدام بهتر است؟
سوال امنیتی :6+42 = ?