نگرانی سناتور وارن از افزایش نرخ بهره و رکود اقتصادی ایالات متحده

1401/06/08
نگرانی سناتور وارن از افزایش نرخ بهره و رکود اقتصادی ایالات متحده

سناتور آمریکایی الیزابت وارن در مصاحبه ای با CNN از نگرانی خود درخصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و تسریع روند رکود اقتصادی ایالات متحده سخن گفته است. براساس توضیحات وی؛ افزایش نرخ بهره در زمان کنونی تاثیر ناچیزی بر مهار تورم داشته با این حال احتمالا ادامه این روند باعث رکود اقتصادی در ایالات متحده خواهد شد.

سناتور وارن درخصوص سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در جکسون هول در روز جمعه اظهار داشت که نرخ بهره بالاتر چالش هایی را برای مشاغل و خانوارها به همراه خواهد داشت که هزینه ناگوار کاهش تورم و قابل تحمل است. با این حال، شکست در بازگرداندن ثبات قیمتی به معنای مشکلات اقتصادی بیشتر و احتمالا رکود اقتصادی است.

الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست همچنین اظهار داشت: آنچه که جروم پاول آنرا «درد کم و کوتاه مدت» نامید به معنای تعطیل کردن مشاغل کوچک و بیکار کردن افراد بسیاری است و ادامه این روند احتمالا یکه فاجعه اقتصادی به همراه خواهد داشت.

به گفته وی؛ افزایش تورم بدون از بین بردن منشاء آن قابل مهار نخواهد بود. برای مثال، کووید همچنان دلیل مهم تعطیلی مشاغل در سراسر جهان است. در عین حال، اقتصاد با توجه به ادامه جنگ در برخی از مناطق اوکراین هنوز با محدودیت های زنجیره تامین روبروست، افزایش هزینه انرژی نیز از دیگر چالش های اقتصادی دنیاست. بنابراین رفع دلایل تورم با صرفه تر از مهار تورم با ادامه سیاست انقباضی و قربانی کردن اقتصاد است.

اظهارات کارشناسان اقتصادی در خصوص تورم و رکود اقتصادی

براساس نظرسنجی انجمن ملی اقتصاد کسب و کار ایالات متحده در هفته گذشته؛ 72 درصد از اقتصاددانان ایالات متحده معتقدند که اقتصاد ایالات متحده تا اواسط سال آینده در رکود قرار خواهد گرفت. از این میان 19 درصد دیگر کارشناسان اقتصادی با استناد به داده های دفتر ملی تحقیقات اقتصادی، NBER اظهار داشتند که اقتصاد ایالات متحده هم اکنون در رکود است.

نظرسنجی Stifel Financial از 97 درصد از مدیران شرکت ‌های بزرگ، صاحبان مشاغل و سرمایه‌ گذاران سهام خصوصی در ایالات متحده نیز نشان داد که 79 درصد آنها معتقدند که اقتصاد ایالات متحده در حال حاضر در رکود است 18 درصد دیگر اظهار داشته اند اقتصاد ایالات متحده در 18 ماه آینده با رکود بزرگی مواجه خواهد شد.

برخی از سرمایه گذاران بزرگ نیز در خصوص تورم اظهار نظر کرده اند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اخیرا اعلام کرده است اقتصاد ایالات متحده احتمالا با رکود خفیفی در دو سال آینده مواجه خواهد شد. جیمی دیمون، مدیر عامل جی ‌پی مورگان نیز اظهار داشته است که احتمال اتفاقی بدتر از رکود وجود دارد.

مقاله پیشنهادی: رکود تورمی چیست؟

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد نگرانی سناتور وارن از افزایش نرخ بهره و رکود اقتصادی ایالات متحده
سوال امنیتی :8+96 = ?