احتمال ورشکستگی تتر با کاهش 0.3 درصدی ذخایر

1401/06/07
احتمال ورشکستگی تتر با کاهش 0.3 درصدی ذخایر

طبق مقاله‌ ای در وال استریت ژورنال؛ ترازنامه تتر در موقعیتی است که حتی کاهش 0.3 درصدی ارزش دارایی ‌های ذخیره آن می‌ تواند تتر را از نظر فنی ورشکسته کند. ژان ایگلشام و ویکی جی هوانگ، کارشناسان وال استریت ژورنال تحقیقاتی در خصوص ماهیت ابری ذخایر تتر و حسابرسی آن از سال 2017 انجام داده اند.

طبق تحقیقات کارشناسان وال استریت ژورنال اگر بدهی ‌های تتر بیش از دارایی ‌های این استیبل کوین شود، آشفتگی بزرگی در مارکت دیجیتال ایجاد خواهد شد. بسیاری از کارشناسان نسبت به تحقیقات این کارشناسان انتقاد کرده و اظهار داشته اند که انتشار داده های بدون پشتوانه فنی می ‌تواند اعتماد سرمایه ‌گذاران را کاهش داده و باعث افزایش فشار فروش بیشتر در مارکت شود.

واکنش تتر به تحقیقات اخیر وال استریت ژورنال

در زمان انتشار خبر، بر اساس وب سایت تتر، استیبل کوین تتر دارای سرمایه به ارزش 67.74 میلیارد دلار و بدهی به ارزش 67.54 میلیارد دلار است که تنها 191 میلیون دلار تفاوت دارند.

با این حال، پائولو آردوینو، مدیر ارشد اجرایی تتر، شدت مارجین کم تتر را کم ‌اهمیت دانسته و اظهار داشته است که سرمایه تتر با توجه به طرح های سرمایه گذاری شرکت در چند ماه آینده به طور قابل توجهی رشد خواهد کرد.

مدیر ارشد اجرایی تتر همچنین معتقد است که این شرکت هیچ مشکلی در بازخرید وجوه مشتریان نداشته است و طی سقوط اخیر مارکت دیجیتال موفق شده 7 میلیارد دلار ارزش را تنها در 24 ساعت بازخرید نماید.

به گفته وب سایت تتر، 79.62درصد از ذخایر تتر توسط پول نقد، معادل های نقدی، سپرده های کوتاه مدت و اوراق تجاری پشتیبانی می شود. همچنین 8.36 درصد سایر سرمایه گذاری ها در توکن های دیجیتال نامشخص، 6.77 درصد در وام های تضمین شده و 5.25 درصد در اوراق قرضه شرکتی، وجوه و فلزات گرانبها است.

ارائه شفافیت بیشتر در گزارشات ذخایر تتر

پائولو آردوینو از اظهار نظر در مورد سرمایه‌ گذاری ‌های دیگر تتر به ارزش 5.6 میلیارد دلار خودداری کرده است. همچنین ماهیت ذخایر تتر با توجه به تسلط استیبل کوین در بازار و تعامل شرکت با رگولاتورها به دلیل حمایت از اظهارات نادرست تتر در گذشته همچنان پیچیده و نا مشخص است.

به عنوان بخشی از تسویه حساب 18.5 میلیون دلاری با دفتر دادستان کل نیویورک در فوریه 2021، تتر از نظر قانونی ملزم به انتشار گزارش های فصلی در مورد  ترکیب ذخایر نقدی و غیر نقدی خود است.

در راستای توسعه این اقدام و ارائه شفافیت بیشتر، مدیر ارشد اجرایی تتر به وال استریت ژورنال گفته است که به زودی گزارش های فصلی شرکت به گزارش های ماهانه تغییر خواهد کرد.

در اوایل ماه آگوست نیز تتر با شرکت بزرگ حسابرسی BDO Italia قراردادی امضا کرده تا شفافیت بیشتری در ارائه گزارشات خود داشته باشد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد احتمال ورشکستگی تتر با کاهش 0.3 درصدی ذخایر
سوال امنیتی :8+54 = ?